אני עומדת בחלון

19/07/2016 624 צפיות אין תגובות

בשעת בין הערביים הזאת כשהשמיים מוורידים והאויר פחות כבד.החום קצת יותר נסבל.
אני עומדת בחלון של המרפסת. מביטה ימינה ושמאלה למעלה ולמטה.
השכן בקומה העשירית יוצא למרפסת לעשן. תמיד בתחתונים.
השכנה בבנין לידו משקה את האדניות. יש לה סינר עם ציור של מיקי מאוס.
מכונית אדומה מנסה להכנס ברברס לחניה.
אוירה של יום קיץ. יום חול. לאנשים כמוני שנשארו בארץ ולא נסעו לחול. כי מה בעצם אני חושבת אבד לנו שם. איזה פסיליטיס… איזה אקלים יוצא דופן… אירוופה שעוד לא קנתה מזגן טורנדו…
מתעלפת בצהריים כמו בשנים עברו.הם עוד לא הפנימו שכדור הארץ מתחמם והחור באוזון גודל וגודל. וחם לא רק במידל איסט.

אני עומדת בחלון ומביטה סביבי.
זוג מבוגר פוסע לאיטו.האשה הולכת בגאון קודם. בעלה קצת יותר כפוף נשרך אחריה.
אני חושבת שפעם בגלגול הקודם…כשהיהילד קטן נשרך ככה אחרי אמו.והנה עכשיו בגיל השלישי הוא נתמך על ידי אשתו. היא מגדילה את הצעדים. הוא מזדנב אחריה.

ואני חושבת היום כמה חשובה הזוגיות.החברות.השותפות.שותפות הגורל בגיל הזה.
אנשים צעירים. משהו מתקלקל ביחסים בינו לבינה.ללעמים בעיות כלכליות.לפעמים רומנטיות לפעמים בעיות מתחום הפוליטיקה.כן גם על זה שמעתי.ואז ציק צק מקפלים את המסך ויורדים מהבמה.עוד מעט שחקן חדש יעלה.כשמשהו מתקלקל לא מתקנים .זורקים.

ואצל זוג ותיק. שהשערות הלבנות הראשונות צמחו אצלם ביחד. שאת הקמטים הראשונים קיבלו בכבוד ובהכנעה ביחד.עומדים ומתקנים. כי כבר הלכו כברת דרך יחד.כי יש להם כבר המון מה להפסיד. כי יש להם משפחה ויש להם ילדים ונכדים ואיזו דוגמא הם יתנו …

אבל הצער הגדול ביותר הוא כשאחד מבני הזוג הולך. פשוט נוטש את המערכה. כי כמו שאומרים נקרא להחזיר ציוד.. ואז המצב מאד עגום.
ואשה שבעלה עשרות שנים היה כמו סלע בזלת לצידה מוצאת את עצמה לבד בודדה ונטושה.
היא אמורה להמשיך את שארית חייה .חיים שהסכינה כל השנים מנעוריה לחיות בזוגיות … לעיתים טובה לעיתים לא ממש. אבל עדיין שומרים על התא המשפחתי.

ועשגבר רחמנא ליצלן. נותר לבד. ואשתו היקרה. אשת חיקו שבישלה לו כל השנים …חיממה את מיטתו בלילות הקרים. עוזבת כי קיבלה צו קריאה מהרשות העליונה…
הוא מבולבל ועצוב ועגום ועזוב אבל לא ירחק היום והוא מביא לו עזר כנגדו. כדי שהשנים האחרונות של חייו יצופרו ויהיו שמחות ועליזות כמה שאפשר.כי הרי לא טוב היות האדם לבדו.

האשה זה כבר סיפור אחד… היא תתמודד עם הבאסה… יש לה חברות היא לא לבד…היא תקח הכל בסבאבה.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך