alaska
איך זה יכול להיות?

הייתה לי פעם חברה

alaska 07/09/2016 795 צפיות 21 תגובות
איך זה יכול להיות?

הייתה לי פעם חברה עם הפרעות אכילה.
היא הייתה מן ילדה כזו, יפה ורזה ומלאת ביטחון, ובכל זאת חיה על תפוח אחד ביום.
לא הבנתי איך זה יכול להיות. איך משהו נדפק לבן אדם כל כך עמוק בתוך הראש שהוא אוכל רק תפוח, וזה לגמרי בסדר לו.

הייתה לי פעם חברה שלא הלכה לים כל הקיץ, כדי שאף אחד לא יראה אותה עם בגד ים.
היא הייתה מן ילדה כזו, כל כך מיוחדת ודעתנית, פמיניסטית וחזקה, ובכל זאת מתביישת בגוף שלה.
לא הבנתי איך זה יכול להיות. איך בן אדם יכול כל כך לשנוא את עצמו, שהוא מתחיל לוותר על הנאות בחיים בגלל זה.

הייתה לי פעם חברה שהתאפרה המון כל הזמן.
היא הייתה מן ילדה כזאת, חייכנית ומיוחדת ואמתית וכנה, ובכל זאת שמה מסכה באופן קבוע על פניה.
לא הבנתי איך זה יכול להיות. איך בנאדם כל כך לא מתגאה במי שהוא, שהוא מסתיר את עצמו בפני האנשים שהוא הכי אוהב.

פעם הייתה לי חברה שתמכרה לבגדים זנותיים, בעיקר ליד בנים.
היא הייתה מן ילדה כזו, עם פנים כל כך יפות, עיניים שמסתירות מאחוריהן נשמה ענקית, ובכל זאת היא בחרה שלא ללבוש הרבה.
לא הבנתי איך זה יכול להיות. איך בנאדם יכול להיות כל כך נואש שהוא מוכר את עצמו ככה בזול.

כל הדמויות האלו הפכו להיות מי שאני היום.
אני מן ילדה כזו, מיוחדת וחכמה ומפעילה שיקול דעת, ובכל זאת בדרכי להפרעות אכילה, עם פחד ללכת בבגד ים, עם התמכרות לאיפור, עם לבוש זנותי.
לא הבנתי איך זה יכול להיות.
ואני עדיין לא מבינה.


תגובות (21)

כל כך יפה! את מדהימה! אני לא יודעת עד כמה תתייחסי למה שאגיד לך אבל בכל זאת אגיד. תאהבי את עצמך כפי שאת. בלי מסכות, בלי לבוש זנותי, בלי הפרעות אכילה ועוד. תתחברי לתוך עצמך לנשמה שלך, אני בטוחה שיש הרבה מה לאהוב בך. אני מדברת מניסיון כי גם לי קרה וקורה משהו דומה. תמיד תזכרי לאהוב אותך ואת מה שיש כי בסופו של דבר את הכי חשובה! בהצלחה.

07/09/2016 17:38

    תודה רבה על התגובה, זה ממש משמח אותי כל פעם מחדש לגלות שיש אנשים שאכפת להם ורואים צדדים אחרים שלי.. אני באמת אנסה ליישם אתזה. אוהבת3>

    07/09/2016 18:01

קשה לי להחליט על מה להגיב, על איך שאת כותבת (מדהים) או על מה (עצוב וכנה) אז אני אגיב על שניהם, קודם על הכתיבה ואז על הרגש מאחור.
הכתיבה במילה אחת מדהימה, העברת את מה שרצית בלי להכביד. המבנה של הפסקאות היה נהדר והחזרה חיזקה את השבירה של הרצף בפיסקה האחרונה שבה אמרת שכל החברות האלו הן את, לדעתי זה כתוב מצויין.
בנוגע למסר הוא כל כך עצוב וכנה ואני מאוד מבינה את התסכול בזה שאת לא מצליחה להראות לעולם כמה את מדהימה ובמקום זה נכלאת לתוך הראש של עצמך והפחדים שלך. אני לא יודעת אם משהו שאומר יעזור אבל אם כן אני חושבת שאם את מסוגלת למנות את התכונות הטובות שלך כמו שעשית בקטע הזה, את יכולה גם להאמין בהן ולהראות אותן לעולם כי אני די בטוחה שאם זה הכישרון שלך במילים את בחורה די אדירה ואני ממש מקווה שתצליחי להראות את זה לכולם.

07/09/2016 17:57

    וואו אני אפילו לא יודעת איך להודות לך על התגובה הזו, לגמרי עשית לי את היום. המון תודה, אוהבת3>

    07/09/2016 17:59

יפה!
כתוב כהלכה.
כל הכבוד.
אני חושב שזה דווקא סוף שמח. כי כן יש תכונות טובות למרות הדברים הרעים שאת רואה. וכל הבעיות שמנית הן בעיות חברתיות ואילו התכונות הטובות נובעות מהפנימיות שלך.
תתפלאי אבל ככל שתתבגרי, הבעיות יקטנו (הלחץ החברתי קטן עם הזמן)

07/09/2016 18:37

    זה אולי סוף שמח כי הן יעברו מתי שהוא, אבל כרגע זה די מעיק.. תודה על התגובה בכל מקרה:)

    07/09/2016 18:40

וואו, הפעם התעלת על עצמך. אני אוהבת מאד את סגנון הכתיבה פה, הוא מיוחד וממחיש את מה שרצית להעביר בצורה נהדרת ונוגעת. באמת מגיע לך חמישה לבבות.
אני מקווה שבאמת תאהבי את עצמך כמו שאת ולא תאהבי את עצמך כמו שאחרים אוהבים. את בנאדם מדהים וטוב לב, ואף אחד לא צריך את האיפור, את הבגדים, או את הצלעות הבולטות שלך בשביל לאהוב אותך. את פשוט טובה כמו שאת.
אוהבתתת

07/09/2016 18:42

    אני פשוט מאוהבת בך, תודה על מי שאת ואת מה שאת מהווה עבורי3>

    07/09/2016 18:45

קטע יפה וכתוב נהדר… אל תתני לחברה לשנות אותך ואת אופייך

07/09/2016 21:45

    תודה3>

    07/09/2016 22:37

מאוד התחברתי להכל והקטע העביר המון רגש אבל אני לא מסכימה עם הבגדים ה"זנותיים" כביכול.לדעתי אין דבר כזה בגד זנותי,זה שלובשים בגדים קצרים לא אומר שאותו אדם מוכר את עצמו ושהוא נחשב זול.אף בן אדם לא זול-כולם שווים משהו.יש אנשים שלא אוהבים בגדים קצרים כי זה לא נוח להם אבל יש כאלה שדווקא כן אוהבים ולמנוע ממישהו לעשות מה שנוח לו זה כפייה ולדעתי אפילו לא מוסרי.
סליחה על החפירה ואהבתי מאוד בכלליות את הקטע;)

07/09/2016 22:34

    אני יודעת שיש אנשים שאוהבים את זה ונוח להם עם זה, ואין לי שום בעיה עם זה. הבעיה התחילה כשמצאתי את עצמי מתלבשת ככה בכוונה כדי שיסתכלו וזה לא בא מאיזשהו מקום טוב. בכל מקרה תודה רבה רבה על התגובה^_^

    07/09/2016 22:37

קודם כל, כסיפור, הצגת את זה בצורה מעולה ונוגעת. ממש הצלחתי להרגיש את כל מה שיש בקטע.
ברמה האישית, כל כך קשה לי לשמוע את זה. אני מכירה בנות שיש להם בעיות כאלה ואני עדיין לא מבינה (ולא משנה כמה ניסיתי להסביר להן שהם יפות ומדהימות ומושכות כמו שהן-ואני בטוחה שגם את כזאת) למה הן חושבות כמו שהן חושבות על עצמן. אני יודעת שזה יותר קשה לעשות מעשים מלדבר, אבל אני חושבת שכשמישהו מוצא בעצמו את הרצון והאומץ להשתנות לטובה הוא יכול לעשות הכל, ואני בטוחה שגם את יכולה לעבור את זה בלי בעיות.
תהיי חזקה! ♥

07/09/2016 23:44

    תודה רבה, את מדהימה3>>
    אי אפשר ממש לגרום למישהו לשנות את דעתו בקשר לזה, זו די הרגשה פנימית, אבל אין ספק שאחרי כל התגובות פה אני כבר מרגישה טוב יותר:)

    08/09/2016 00:03

מן התגובות ניתן להסיק שהכותבת והמספרת הן אותה אחת. מדובר בכתיבה מגוף ראשון, לא בכותבת שמספרת על עצמה!!
כשמדובר ב'פריקה' כגון זו, היא לרוב מקושקשת, מגובבת, חסרת סדר של ממש, או אסטתיקה של כתיבה.
כאן, מדובר בכתיבה שהיא יצירת מופת! אין מצב שזו פריקה.

בכל הנוגע לעברית, פיסוק, עימוד וכיוצ"ב – כבוד. השארת אותי חסר מילים.
(אולי "חובשת" מסכה במקום "שמה", אבל זו סתם קטנוניות שלי).

ברמת התוכן, מצאתי סתירה בין 'התמכרתי ללבוש זנותי' לבין 'מפחדת שיראו אותי בבגד ים'. מה בדיוק ההבדל?
ועוד שאלה שמופנית בכלל לציבור הקוראות: למה בכלל להתאפר? זה מסתיר את היופי האמיתי שלכן!

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

07/09/2016 23:51

    היי, תודה רבה על התגובה, דבר ראשון:)
    זו אכן פריקה, בדרך כלל פריקות יוצאות לי מוצלחות הרבה יותר מאשר דברים אחרים^_^
    אסביר לך מה ההבדל בין לבוש זנותי לבין בגד ים- לי אין בעיה חמורה כל כך עם בגדי ים, אבל בכל זאת אני מרגישה פחות בנוח, כי זה לגמרי הלבשה תחתונה לכל דבר ועניין, וזה ממש מרגיש להיות חשופה ככה.
    לבוש זנותי זה מבחירה אישית. הוא לא זנותי כלכך, יש שיגידו לא זנותי בכלל, אבל הוא יותר זנותי ממה שלבשתי עד עכשיו. בגדים כאלו דווקא מעניקים לי ביטחון וגורמים לי להרגיש "שווה" יותר, אולי אפילו מסתורית יותר, וזה נחמד.
    למה להתאפר? זו שאלה שאני שואלת את עצמי עד היום.. אני חושבת שזה בעיקר בגלל שהחברה מכתיבה לנו לעשות את זה.. זו התמכרות לגמרי

    08/09/2016 00:02

    אני לא מתאפרת וטוב שכך! יש לי גם וידוי קטן… אני לא ממש יודעת איך ???? וזה ממש לא מפריע לי

    08/09/2016 14:19

    גם אני לא ידעתי איך ואיכשהו לימדתי את עצמי בחודשיים האחרונים..

    08/09/2016 15:06

טוב אז כמה דברים:
קודם כל הכתיבה שלך מעולה ומושכת, לא הורדתי את העניים מהמסך לרגע! אני חושבת שהעלית גם בעיה גם שלך אמנם, אבל גם של עוד הרבה בנות בחברה שלנו. אחד מדרכי ההתמודדות הכי גדולים שלי היא באמת הכתיבה, אני שמחה שהחלטת לפרוק מה שאת מרגישה, אני חושבת שלמרות הדברים האלו את מודעת בתוך תוכך לתכונות הטובות כמו שכתבת, את יודעת מה את שווה ולמרות הכל עדיין לא מצליחה להיפטר מהאיפור, מהלבוש ועוד. הכל פסיכולוגי, תמיד אמרתי ותמיד אני אגיד. תנסי לראות את הדברים החיוביים יותר, תנסי בכל דבר בחיים שלך להיות מאוזנת ולא קיצונית, את נשמעת בחורה מדהימה ללא ספק(: תמשיכי לכתוב מדהים כל כך !

08/09/2016 16:23

ועוד משהו ששכחתי להוסיף, החברה שלנו מכתיבה לנו הרבה דברים זה נכון, ובעיקר איך להיראות. אבל מה שחשוב זה שאת תהיי שלמה עם עצמך ועם מי שאת, אל תנסי לרצות אף אחד רק את עצמך זה הכל!

08/09/2016 16:24

    מסכימה לגמרי עם מה שאמרת:) בעיקר עם זה שכתיבה זה משחרר ומדהים^_^
    תודה רבה על התגובה3>

    08/09/2016 16:25
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך