Thinkfast
אני מושפעת מאשמת הכוכבים. ספר מושלם וגאוני.
ואתם יכולים לחלוק על הדעה שלי.

סופניות החיים

Thinkfast 28/11/2013 619 צפיות 2 תגובות
אני מושפעת מאשמת הכוכבים. ספר מושלם וגאוני.
ואתם יכולים לחלוק על הדעה שלי.

את יודעת, אפשר לדמות את המוות לילד רע בן 10. כי המוות, כמו הילד הרע הקטן הזה, רוצה תשומת לב רבה שהוא לא מצליח להשיג במעשים טובים, אז הוא עושה מעשים רעים. הוא לוקח, ומשמיד, ומכאיב, וגורם לאחרים עצב וסבל- והוא מקבל כל כך הרבה תשומת לב. לא במחמאות, אבל כן, תשומת לב רבה כל כך שאף אחד לעולם לא יקבל ולכן הוא מרגיש כל כך טוב עם עצמו אז הוא ממשיך בדרך שלו, ממש לרמוס ולהרוס את כל אשר נברא. וגם אותנו הוא יהרוס, זה רק עניין של זמן. וצריך לקבל את המוות, כי המוות הוא סופניות, ולא לקבל אותו זה תוצר לוואי נפוץ של סופניות. כשהמוות לוקח אנשים חשובים, כמו שהוא עשה שלשום עם אריק איינשטיין, ומוקדם יותר החודש הוא לקח את הרב עובדיה יוסף זצ"ל, זה כדי להזכיר את עצמו בצורה פומבית, כך שאף לא אחד יוכל להתכחש אליו. באיזשהו מקום זה גם לזכר כל האנשים הפשוטים יותר שמתו, כי הרבה חיים באשליות, בהזיות, או בכלל לא חושבים על העובדה שבכל מקום, בכל זמן, כשהם מאושרים, אנשים אחרים מתים. הם לא מודעים, והמיתות של האנשים הגדולים מזכירות שזה בעצם קורה לכל אחד, יכול לקרות לכל אחד, ברגע אחד, קטן או גדול, וזהו. ועכשיו לשאלה שלך למה נולדים ילדים- המוות הקטן והמרושע הורס ומעציב, ואם העולם יהיה רק עצוב, הוא יקרוס. חייב להיות איזון מסוים. אז בגלל זה באים ילדים לעולם, כדי לנסות למלא את החסר. כי הם מציפים את העולם ברגעים קטנים של אושר, שמתקבצים לאינסוף אחד גדול ומלא אור וחיות ושמחה. בגלל זה. אבל תהום המוות תמיד תישאר במרכז מעגל החיים, כל פעם אבנים נוספות קורסות לתוכה ומרחיבות אותה, ובאותה כמות לערך מגיעים ילדים חדשים, כי החיים מנסים לפצות על המתים. אבל כולנו סופניים. המוות יודע את זה, ובגלל זה לפעמים עושה שטויות, ואז נותן לנו הפסקה מתוך קמצוץ אשמה. וככה- זהו מחזור החיים, זה המוות.. ואת יודעת- את לא צריכה לשנוא את העולם. העולם הוא מקום יפה במקורו, אבל הרסנו אותו עם חטאינו, וגם המוות השחית לא מעט. הוא המית ערכים, דברים נשגבים, אנשים נפלאים, לעתים השתמש באחד הנשקים היותר טובים שלו- אנו עצמנו.. אבל העולם נותן לך אינסוף של רגעים נפלאים וקסומים, רק צריך לשים לב אליהם. וכך הוא נותן גם לחברתך, על אף שהיא סופנית בעצמה. ואומנם יש אינסופים גדולים יותר מאינסופים אחרים, אבל כל אינסוף הוא משהו, ותאהבי, תאהבי תאהבי תאהבי את אינסוף הרגעים היפים שלך עם החברה שלך, ועם האנשים שאת אוהבת. ויש אנשים מסיבה פשוטה ומומצאת- היקום צריך מישהו להתעלל בו, ולהעניק לו. ובשביל זה אנחנו כאן, ואלו חיינו- נתינה ולקיחה.


תגובות (2)

אני מסכימה עם דעתך :)
כתבת יפה ומסודר.
אני גם הולכת לקבל את הספר ״אשמת הכוכבים״, אחרי חנוכה.
מדרגת 5!

28/11/2013 08:20

תודה רבה ♥

28/11/2013 08:48
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך