סיפורי האנגרית
חשבתי על זה הרבה ו.. אולי בעיניכם זה לא נכון, אבל בעיניי זה כן..

העולם- תיכנסו ותקראו, זה חשוב.

סיפורי האנגרית 04/04/2013 871 צפיות 16 תגובות
חשבתי על זה הרבה ו.. אולי בעיניכם זה לא נכון, אבל בעיניי זה כן..

מה אנחנו בעצם בעולם שלנו? כל אחד מאיתנו הוא איש קטן, וביחד אנחנו יוצרים את האומה הזו, שנקראת ״בני אנוש״. אנחנו שולטים במה שקורה בכוכב שלנו. אנחנו הורגים חיות למאכל. אנחנו ממציאים המצאות, כותבים ספרים ובונים בניינים. כדי שנצליח לחיות. ולא משנה אם מין אחר ייפול בדרך. אנחנו השולטים והכל יתנהל לפינו.
לדעתי זה לא הוגן. אני תמיד רואה את החתולים המסכנים ברחוב שלי, שמתחננים לאוכל, ואיך רגלינו החזקות בועטות אותן החוצה או מאיימות על רציחתן. קרה לא פעם שאנשים העלו לאינטרנט תמונות שלהם מתעללים בחיות.. והחתולים? הם בכלל לא ידעו מה הם עשו! הם בסך הכל קצת רעבים, לפרוסת גבינה או למים..
עוד דבר שמפריע לי בעולם שלנו זה הייחוס. היום הייתי בסיור עם הכיתה שלי, וילדה שנחשבת ״מקובלת״ (כולכם יודעים למה אני מתכוונת) דיברה בטלפון עם מישהו, כנראה עם חבר שלה. ילד ממעמד נמוך ממנה עמד בדרכה, והיא שלחה את ידה ודחפה אותו הצידה. והוא? לא אומר כלום! שלא לדבר על העובדה שהילדים המקובלים מוכרים בעיר. כשהם מגיעים, לדוגמה, לחוג כלשהו, כולם ישר מתייחסים אליהם יפה.
הייתה לי ילדה בכיתה שפעם הייתה החברה הכי טובה שלי, מכיתה ג׳ עד אמצע כיתה ד׳. ואז היא התחילה להבין איך העניים מתנהלים, והתחילה להתחנף לילדות מקובלות בכיתה שלנו. לא הזמנתי אותה לבת מצווה שלי מרוב שהיא התרחקה ממני. היא הבינה את הטעות וחזרנו להיות חברות, אבל אני לעולם לא אשכח את זה. לא בתור משהו רע אליה, כמובן, אלא את הכמיהה שלנו לעובדה שנהיה מוכרים בחברה, שיידעו מי אנחנו. שייתייחסו אלינו בכבוד. שכל הבנים/בנות ייפלו לרגלינו, ומרוב רצון להיכנס לחבורה שלנו יתחילו לשמוע את אותם שירים שנחשבים ״באופנה״, וילבשו בגדים שמממש לא הולמים מישהו/מישהי בגילם. חולצות בטו, ג׳ינסים יותר קצרים מתחתונים, איפור כבד, מחליק באמצע השיעור, עגיל באף, בפופיק, בלשון ובגבה.. כל אלה ועוד אלו תופעות שניתן למצוא ברבים מבתי הספר, וכל זה למה..? כי הילדה השווה הזו חושבת שזה מגניב.
יש בתי ספר ברי-מזל שאצלם זה לא קורה, אבל אצלי זה כן. ותודו כשזה כואב שאתה שייך למעמד הנחות יותר…


תגובות (16)

את צודקת אני מזדעה הייתך זה נכון מאוד מאוד אהבתי אני מדרגת 5
אוהבת שרית
ולילה טוב

04/04/2013 12:16

א'- זה נכון לגמרי.
ב'- חתולים ?!
חתולים?!
הם החיה הכי חמודה בעולם! ב-ע-ו-ל-ם-! רק מלראות אותם בא לי ללטף אותם…*~*
את יודעת כמה פעמים הייתי מתעצבנת כשבנים בכיתה שלי(שהייתה) היו זורקים עליהם אבנים?! מלא פעמים! עוד שנייה והייתי הורגת אותם! סתומים. לפגוע ככה בבעלי חיות..
והקטע הזה עם הבנות? גם נכון. יש מלא מקרים כאלה שמלא ילדים מאבדים את החברים שלהם רק בגלל שלפני זה הם ניסו להיות חברים של ה"מקובלים"….
מסכימה איתך..

04/04/2013 12:17

מסכימה איתך!!בכל בצפר יש ילדה אחת ששולטת ויש את הפמלייה שלה…

04/04/2013 12:48

את ממש צודקת :)
אני פרסמתי בינתיים רק סיפור אחד, הוא גם בנושא הזה, את מוזמנת לקרוא :)
ובקיצור, אהבתי את הסיפור :)

04/04/2013 13:02

כן, עצוב,
מה לעשות, כאילו ברור שיש מה לעשות, אבל אף אחד לא מוכן לעשות כלום. אני חושבת שאם כל אדם יתחיל את השינוי בעצמו זה ישפיע על אחרים, זה קשה אבל ככה זה.
כי שינוי לא בא מאחרים הוא בא מעצמך.
(ברוך ה' זה לא היה אצלנו בכיתה)

04/04/2013 13:27

זה יותר מדי נכון. כל הזמן, נגיד, שאומרים לנו "להתחלק לקבוצות", אז כאילו..מרגישים איזה ילדים מקבלים יותר תשומת לב ואיזה לא, ואיך ה"קבוצות" בכיתה מתנהלות. לפחות הכיתה הזאת עדיפה מהכיתה שעברה.

04/04/2013 14:15

צודקת לגמרי. לצערנו, אכן יש אנשים אכזריים שמתאכזרים לחיות. ואנחנו צריכים לטפל בכל מקרה כזה שאנחנו רואים. לגבי המקובלות…. לצערנו גם המצב הזה לעולם לא יגמר, רק יתחלף. לכן האחריות שלנו פשוט להיות טובים יותר, לעצמינו ולסביבה.

04/04/2013 23:10

תודה רבה לכולכן על התגובות.. וזואי, אני אוהבת את הכיתה הקודמת! אולי הבנות מטומטמות, אבל היו לנו שם הרבה יותר חברות מעכשיו! תחשבי, כל השאשא..

04/04/2013 23:28

וואו מילה במילה אני מסכימה איתך !
יש לסבתא שלי שכנה והיא זרקה אבן על חתולה ואני לא מדברת איתה, וגם בגלל זה זרקתי את חבר שלי,- ערס ומעלל ( הפך)
אז שיתמודד..
ויש לי חתולי רחוב ( והם מגיבים לשמות שנתתי ^^ )
ולה לה…כשמישהו פוגע בחייה הוא מוצא את הצד הג'נג'י שלי ! ( לידע כללי נולדתי ג'ינג'ית והיו לי עינים כחולות עד גיל 4,-אבל כחול טהור יפה כע ? )

05/04/2013 03:28

את כל כך צודקת..
הדבר היחיד שכל אחד יכול לעשות זה לקחת אחריות על מעשיו, ולהשתנות לטובה בהמשך. זה תהליך שיכול לקחת המון זמן, אבל אם אחרים יראו את השינוי באחד מחבריהם, גם הם ישתנו. אני לא חוויתי דבר שכזה, או שכן ואני פשוט לא מודעת, לא שמה לב למתרחש..
בעניין החיות- זה באמת נורא, אבל מה לעשות- אני מפחדת מחתולים, מאז הפעם ההיא שחתול שרט אותי ביד.

05/04/2013 03:46

מור, כבה חתול מגן על עצמו, כמו קוצים אצל קיפוד, נשיכה אצל כלב, חישמול אצל צלופח, הכשה אצל נחש עוד..
זה כמו אלימות בבני אדם, להגן על עצמם וקרוביהם..

05/04/2013 03:55

מור, ככה חתול מגן על עצמו, כמו קוצים אצל קיפוד, נשיכה אצל כלב, חישמול אצל צלופח, הכשה אצל נחש עוד..
זה כמו אלימות בבני אדם, להגן על עצמם וקרוביהם..

05/04/2013 03:55

אני מסכימה איתך.
בעניין ההתעללות בחיות, זה משהו שאני אף פעם לא אבין ולשמוע על מקרים כאלה ממש עושה לי רע בלב, אבל יש הרבה מודעות לעניין ומענישים אנשים שמתעללים בחיות. מה שצריך לעשות זה להפיץ את המודעות ולפקוח לעוד אנשים את העיניים. מודעות זה כוח, ובעזרת הכוח הזה אפשר לעצור התעללות.
בעניין בני האדם, בתכלס אין בן אדם שווה יותר ושווה פחות. יש אנשים שיוצרים חוסר שוויון, ולדעתי זה דבר מעולה שיש לך ביקורת על זה. זה משהו שקורה בכל בית ספר, ועזבי בית ספר, בכל מקום יהיו אנשים ששווים יותר ושווים פחות. זה נוצר בגלל שלאנשים יש נטייה טבעית לכוח, וצורת החיים שלנו מעודדת את זה. למי שיש יותר כסף, למי שיש יותר חברים, למי שיש יותר לייקים בפאקינג פייסבוק… מה שהכי נורא זה שאני רואה אנשים שמבקרים את החרא הזה ובאותה נשימה גם מקיימים את זה בעצמם…

05/04/2013 05:14

תודה רבה לכולכן! ודרך אגב, לפעמים בל״ג בעומק ילדי שורפים חתולים באש.. כשראיתי את זה בפעם הראשונה בכיתי כמו מטומטמת..

05/04/2013 11:01

*בעומר.

05/04/2013 11:02

כן….לצערי חוויתי חוויות מילדים גועליים כאלה על בשרי

26/05/2013 09:32
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך