הפריצה לדירתי ביפו של פעם

ארווין קליין 30/03/2020 331 צפיות אין תגובות

בשנת 1977 שכרתי פעם ראשונה לא חדר, אלא דירה שלמה. ביחד עם חבר, שחלק אתי את ההוצאות. הייתה זאת דירת קרקע ביפו ג' (ליד בניין 14 קומות הידוע).
גרתי עם חבר ועם האופניים שלי, שתמיד חיבלו בהם, כי לא התאפשר לי להכניס אותם לחדרים בהם גרתי לפני כן…
בהתחלה אמנם נסעתי, השכם בבוקר, לעבודה ברעננה, עם אוטובוס לתחנה מרכזית. אבל אחרי זה, כשהתחלתי לימודים בבית חולים איכילוב (טכנאי רנטגן), הייתי רוכב כל בוקר עם האופניים, שהצילו אותי. זאת מפני שבשעות השיא של הבוקר, כל האוטובסים היו מגיעים מלאים…
ואם יפו, אז שם חוויתי גם את הפריצה הראשונה לדירה שלנו. זאת, כנראה, בגלל שגרנו בקומת קרקע והיה נוח להיכנס מהמרפסת. הגנבים התעסקו דווקא עם החלק שלי, שהיה הסלון. זאת מפני שברגע שפתחו את דלת החדר, של החבר שלי, גם סגרו. הוא היה אדם מבולגן בצורה נוראית, שלא הקפיד גם על ניקיון, והגנבים הניחו, כנראה, שלא גר שם אף אחד…
לי גנבו באותו ערב, רדיו שעון, ושני שעוני יד, סייקו, שאבא שלי השיג עבורי, באילת, שם הרבו להבריח אותם מהנמל. אגב, אבא שלי לא עבד בנמל (אלא במכרות הנחושת תמנע) ואת השעונים קנה בעיר. כסף מזומן, משאת נפשם של כל הגנבים, לא הצליחו למצוא. זאת למרות, שהיה מדובר בתקופה שאנשים החזיקו כסף מזומן, מפני שלמעטים בלבד היה כספומט להוציא כסף. למזלי, התחכמתי לגנבים ואת הכסף שהיה לי, שמתי בתוך כיס של מכנס קצר, שהיה בארון, עם עוד בגדים. הגנבים אכן חיטטו בארון והוציאו את כל הבגדים, אבל לא אתרו את המקום של הכסף…
מצד שני, עניין גנבת השעונים (גם הרדיו שעון וגם שעוני היד) הציק לי מאוד. הייתי אמור למחרת לקום לעבודה, ברעננה, השכם בבוקר… אגב לפני שהגעתי הביתה, מישהו שאל אותי בדרך, מה השעה. אחרי זה חשבתי על זה, אולי זה היה הגנב, שידע שלא יהיה לי שעון, כי גנב ממני שני שעונים… כאמור, הייתי לחוץ לגבי הקימה בבוקר. אבל מצאתי לזה פיתרון. התקשרתי לאבא שלי, ואחרי שהוא הבטיח לשלוח לי עוד שעון מ"האוסף" שלו, גם הגענו להסדר, שהוא יתקשר אלי בבוקר, כדי להעיר אותי.
ואתם ודאי תוהים, מה עם הגנבים? אחרי ששוטר הגיע אליי למחרת, הוא מיהר לבשר לי שהאזור שורץ גנבים ונתן לי להבין, שחבל על המאמץ. כנראה שגנבות באות יחד עם מגורים במקום כזה… הייתה זאת התקופה שבה אבי טולדו שר את השיר: זוהי יפו ילדה זוהי יפו, עם המשפט: סכין שלופה ומשחקי שש-בש.
אגב, אחרי תקופה, קראתי בעיתון, שמשטרת יפו מציגה רכוש גנוב. אבל לא טרחתי להגיע, כבר אז האזרחים לא האמינו, ביכולת של המשטרה…


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך