מישהי1994
תודה על התחקיר ששודר בערוץ 10, שגרם לי להבין שזה לא משהו שקיים רק בלימודים, אלא משהו שמלווה אותך בכל דבר שאתה עושה בחיים

הפרעות קשב וריכוז

מישהי1994 27/10/2015 1747 צפיות 8 תגובות
תודה על התחקיר ששודר בערוץ 10, שגרם לי להבין שזה לא משהו שקיים רק בלימודים, אלא משהו שמלווה אותך בכל דבר שאתה עושה בחיים

זה באמת משהו שמציק לכל החיים.
זה מתחיל בזה שאני יכולה לדבר על משהו וללכת לאיבוד תוך כדי ולא להבין כבר על מה לעזאזל דיברתי או אמרתי.

לתת לי רשימת מטלות בעל פה- אם זה 3 דברים אני משננת לי אותם כמו רשימת מכולת או מזמזמת אותם כדי לזכור, או שאני עושה משהו 1 מתוך ה3.

זה לקרוא ספר ולחזור על העמוד הראשון 200 פעם עד שאקלוט מה כתוב בו כי בפעם הראשונה אני לא מבינה ואז אני הרבה פעמים מתייאשת ומדלגת על עמודים שבעיניי הם מיותרים וחוזרת אליהם כי מסתבר שטעיתי וקוראת הכל מהתחלה.

זה להתעצבן בבוקר שצריך לקום, כי בלילה לקח לי מלא זמן להירדם כי אני שומעת כל רחש קטן וכל רחש מפריע לי להירדם ועד שאני נרדמת אני גם אתעורר מכל דבר.

זה לדעת שאני צריכה את הקונצרטה לכל דקה בחיים שלי חוץ מהשינה, אבל לא לעשות את זה כי זה הופך אותי לזומבי, עצבנית כי זה מדכא את התאבון ואז אני יכולה לא לאכול גם יום שלם וזה לא באמת גורם לי לריכוז, רק לבהות באנשים ולהכריח את עצמי להתרכז בשיעורים ולא באמת להקשיב למורה עד הסוף.

כששני אנשים מדברים איתי במקביל יהיה לי קשה להבין מה רוצים ממני כי אני לא יכולה לחלק את הקשב שלי במידה שווה ביניהם.

זה להקשיב לבנאדם שמדבר אליך, להכריח את עצמך להקשיב לו וכשאתה בא לענות תשכח על מה דיברתם ותביא תשובה מפגרת ולא קשורה לכלום.

זה, לחיות עם הפרעות קשב וריכוז.

בתיכון זה היה נורא.
עד שנכנסתי לכיתה המדעית וחרשתי קיץ שלם על חומר של פיזיקה, מתמטיקה ואנגלית זלא למדתי ברמה הזאת לפני ביסודי,
להגיע לכיתה ט', להתחיל לא להבין את החומר,לבקש עזרה ולא עוזרים ואז אתה לבד מול הספר, מגיעים לבית ופותרים כמה שיותר תרגילים עד שמבינים את הנושא סופית ואז מצליחים במבחנים. זה לתת 200% מעצמך, יותר מאנשים רגילים.

הייתי מתחילה את השנים בתיכון עם ציונים של 60 ולאט לאט מגיעה ל100,80,95.
הייתי נלחמת, משננת את החומר כי לא הכרתי שיטה אחרת ופחדתי שאם אזכור משהו לטווח הארוך המוח יתפוצץ. תאוריה שלי מכיתה ה' בערך.

אז הגעתי לכיתה י' עייפה מלהתאמץ.
הייתי חורשת למבחנים, מגיעה לבחינה ובום. בלאק אאוט. לא זוכרת כלום.
מגיעה לתשובות ולא יודעת איך הגעתי לזה, אז פוסלת את התשובה ומנסה להגיע לתשובה יותר הגיונית ואז מגלה שמה שנראה לי לא הגיוני הוא הנכון.

כתיבה. הרבה פעמים אני כותבת מילים ולא יודעת אם כתבתי נכון או לא ואז רושמת על דף נייר. אם זה מצטייר יפה אז זה לא נראה לי כשגיאת כתיב.

הכי מעליב זה שילד בכיתה קרא לי אוטיסטית ומפגרת כי הייתי מהבודדות בכיתה מדעית עם הפרעות קשב וריכוז.
בסוף נפלתי ממנה כי לא אהבו את זה שאני מתחילה עם ציונים נמוכים ואז מעלה אותם. רצו תלמידים עקביים.

נשארתי ב5 יח' מתמטיקה ואנגלית.
המורה לא היתה עוזרת, התחלתי להתייאש מהחומר, לקחתי שיעורים פרטיים שלא עזרו כי כבר לא היה לי כוח להבין, החלטתי לעבור ל4 אבל הבסיס היה גרוע אז בקושי את ה70 הוצאתי בבגרות, כי המגן היה נמוך וסוף סוף הבנתי שיש דבר כזה מספרים מוזרים בתור תוצאה ושלא חייב שהכל יהיה הגיוני.

הכי מצחיק היה במבחן בפיזיקה. דרך נכונה, הכל נכון, גם התוצאה- סימנתי איקס ענק כי זה לא נראה לי הגיוני והגעתי לתוצאה יותר הגיונית. קיבלתי 60 במקום 95. בפאקינג פיזיקה.

זה לחיות עם הפרעות קשב וריכוז.


תגובות (8)

מין הסתם זה משהו שמלווה אותך לכל החיים…
כתבת את זה בצורה מאוד מוחשית ואמיתית, (שאלה- כתבת על עצמך או שהתגית לא קשורה?)

27/10/2015 18:10

    היא קשורה. רק אחרי הצפיה בתחקיר התחלתי לשים לב יותר להתנהלות שלי ביומיום, הדברים הקטנים האלה שאני עושה ביומיום ובחיים לא הייתי מנחשת שזה בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לי. ההורים והמורים נתנו את ההרגשה שזה רק בלימודים, והיום הבנתי שזה ממש לא ככה

    27/10/2015 22:13

חח… תיארת את זה מאוד אמיתי.
ואני יכול לומר את זה בפה מלא כי אני סובל מהפרעת קשב וריכוז…
אבל אסור לך לשכוח שזה מגיע עם הרבה מאוד בונוסים!
זה נותן לך המון יצירתיות ודרכים מיוחדות לחשוב מחוץ לקופסא.
אז בהצלחה לך! :)

01/11/2015 01:33

    חחח סיפרתי את סיפור חיי עם הפרעות הקשב והריכוז ואני מסכימה איתך :) בהצלחה גם לך!

    01/11/2015 09:37

אני גם עם הפרעת קשב וריכוז אפילו כתבתי שני קטעים על זה. גם אני ראיתי את הכתבה ששודרה בערוץ 10 והיא ממש עזרה לי להבין שאני לא היחידה שמרגישה ככה, ששומעת את הגשם ולא את המורה, שסופרת כמה עלים נופלים מעץ וכמה ילדים חלפו ב40 דקות במקום להעתיק את הסיכום בתנך. מסתבר שזה בכל דבר בחיים. כשאני מדברת עם חברות אני לא יכולה להתרכז רק בהן ויוצא לי הרבה פעמים שאני מהנהנת ואומרת "כן.." בלי להבין בכלל על מה הן מדברות. אין דבר יותר מתסכל ממבחן שקוראים בו את אותה שורה ולא מבינים מה הוא אומר!
אנשים חושבים שהם מבינים אותנו שהם בעצם כל כך לא מבינים. אמא שלי אומרת לי "אז בסדר יש לך קשב וריכוז אבל אין שום סיבה שלא תשבי להכין שיעורים" היא לא מבינה שברגע שאני יושבת אני חושבת על משהו אחד והמחשבות נמשכות לשעה או יותר ואז אני נזכרת במשהו שאני חייבת לעשות ואז אני עושה ואחרי זה אני עושה משהו אחר ובסופו של דבר אני בכלל לא לומדת. שלא לדבר על הוואטצאפ שאי אפשר להישאר אדישים אליו כל פעם שמישהו מתקשר אני לא מסננת וכל הודעה שאני שומעת אני חייבת לראות גם אם זה ב1 בלילה שאני עייפה מתה בתוך הפוך. לשמוע אותו שיר מליון פעמים ולבהות בקליפ. שאני לא אתחיל לדבר על הרשימות, הדבר שאני הכי אוהבת לעשות בעולם זה רשימות אבל לא לעשות מה שרשום ברשימות, בכיתה אני מציירת וכותבת שירים באנגלית בכתב מחובר שאני לימדתי את עצמי איך לכתוב ככה. ואפילו הקטע הזה דיברתי על כל כך הרבה דברים. כל מה שאני חושבת עליו. הכתיבה גורמת לי להתרכז במשהו אחד, להירגע כי אני בן אדם עצבני. ועכשיו אני אגיע לפואנטה שכבר שכחתי מה היא. אהה נזכרתי, את באמת משקיעה ואני ממש מעריכה את זה, אני, אין לי כוח לכלום, אם זה לא המטרה שלי אז לא ממש אכפת לי. במטרות אני משיגה הכל, אם אני ארצה להגיע לירח אני אגיע, פשוט אני לא סובלת פיזיקה וגם לא כזה דחוף לי להיות על הירח. המטרה שלי היא להתגייס לצבא לקרקל ובעזרת השם זה יקרה קודם שיבוא הצו הראשון.

01/11/2015 01:53

    וואו אלופה! כן, אני חוויתי את אותם הקשיים בתיכון ואני מאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך. גם בלי הפרעות קשב לא כיף ללמוד ועם הבעיה הקטנה הזאת זה עוד יותר קשה כשברגע שאת כבר ניגשת לעשות שיעורים, אני הייתי מסתכלת מעבר לחלון לראות ילדים משחקים כדורסל, איזו מכונית צפרה עכשיו ועוד מלא דברים במקום מה שחשוב באמת.

    בהצלחה עם הצו הראשון וקרקל זה תפקיד מעולה!

    01/11/2015 09:40

זה מוזר שזה נשמע ממש כמוני? אבל ממש.
השכחנות
הטעויות המטומטמות במבחן
העניין עם המילים

אני לא מצליחה למצוא עוד דברים אבל בכל מקרה

טקסטים של בית ספר בשבילי זה דבר בלתי אפשרי (ספרים זה כמו סרט. דמיון מפותח :))

וכיתה מדעית (איך לעזאזל הגעתי לכאן?!)

אני יותר צעירה ממך אבל לפי איך שאת מתארת את זה… איזה מזל שאין לי הפרעות קשב וריכוז (למרות כל מה שכתבתי מעל ועוד הרבה אחרים שאני לא מצליחה לחשוב עכשיו)

01/11/2015 10:39

    נראה לי שלכל אחד יש בעיה כזו. אולי יש אנשים שזה לא מפריע להם בצורה קיצונית ובגלל זה לא נכללים תחת ההגדרה של הפרעות קשב וריכוז. העלית לי נקודה למחשבה:)

    01/11/2015 15:56
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך