מרוגז קלות
סיפור אמיתי לגמרי. אם תוכלו לבאר לי את התחושות הללו, אני אשמח מאוד. תהנו.

חוסר אונים

מרוגז קלות 21/05/2014 1018 צפיות 47 תגובות
סיפור אמיתי לגמרי. אם תוכלו לבאר לי את התחושות הללו, אני אשמח מאוד. תהנו.

הלילה היה לי חלום, שבו חבר טוב שלי ואשה כלשהי ישבו מולי והתנשקו. בזמן החלום, וגם זמן ממושך לאחר מכן, הרגשתי תחושה די משונה. היה בה משהו מן הקנאה, כי שנאתי את השמחה המשותפת שלהם וגם כי ידעתי שאני יכול להעניק לו שמחה במידה שווה (אם כי לא בצורה מינית, כמובן), ובכל זאת הוא מעדיף אותה. היה בה גם משהו מן הבדידות, מכיוון שאני ננטשתי על ידיו לטובתה. היה בה גם משהו מן הכעס והמבוכה, בגלל הידיעה הברורה שהם בוחרים להתעלם ממני, אך מעל הכל, היה זה חוסר אונים. הייתי כבול על ידי הידיעה שאני לא מסוגל לעשות דבר. לא בגלל שלא הייתי מסוגל להתערב (אף על פי שבאמת לא הייתי מסוגל להתערב, מאחר וזה היה חלום), אלא דווקא בגלל שלא רציתי להתערב ולהרוס את אושרו של חברי הטוב. הייתי קפוא במקומי על ידי הפאסיביות, בוהה בהם בכמיהה שלא תוכל להתממש.
גם עכשיו, בעודי כותב את הסיפור הזה, אני תוהה למה הרגשתי את התחושה הזו דווקא באותו החלום, כלומר, למה חלמתי חלום המביע את התחושה הזו. מעולם לא חשתי אותה לפני כן, ובכל זאת חשתי אותה שם במלוא עוצמתה. עוד אני תוהה, האם החלום קשור למקרה מחיי האמיתיים, אך איני מצליח לחשוב על מקרה שכזה.


תגובות (47)

אני אוהבת את הכתיבה שלך.
ויכול להיות שזה כאילו רומז לך, או שזאת מין דרך חדשה.
שנפתחת למשהו אחר ^^

21/05/2014 13:10

אלו תחושות טבעיות בתהליך הגדילה. האנשים איתם אנחנו גדלים, חיים ואותם אנחנו חווים: משתנים, לפעמים הולכים לדרכים אחרות וכיוונים שונים, ולפעמים נעלמים מחיינו שלנו. הידיעה שיום אחד הדרכים שלכם עלולות להיפרד פשוט קצת מפחידה אותך, זה הכל. זה טבעי, אל דאגה. אנשים שאכפת לנו מהם אלו אנשים שהמחשבה על הריק שאחרי המציאות המיידית שעלול לא להכיל אותם – היא מחשבה לא קלה.

21/05/2014 13:11

ייתכן ואתה נגלה לעולם חדש,
אתה בגיל שהדברים האלה מתחילים להיות רציניים.
אם אתה מדבר על חבר טוב שלך כנראה ואתה מרגיש נטוש ומוזנח מצידו וגם מאוכזב מהסיבה שהוא מעדיף אותה.
לגבי ההאפשרות השנייה, אין לי מה להגיד.
מצד שלישי, הקנאה אולי יצאה ממקום שצועק 'גם לי מגיע את זה' אולי זה מה שגרם לך להרגשה הזאת.
מקווה שהצלחתי להכניס לך כיוונים חדשים למחשבה.
אני אוהבת את הכתיבה שלך אבל הרגשות שתיארת לא מספיקים כדי להתחבר לסיפור שלך.

21/05/2014 13:40

אתה מעוניין בסיבות פסיכולוגיות? אני יכולה להביא כמה..

21/05/2014 14:46

    כן.

    22/05/2014 16:11

    אני מסדרת את האפשרויות לפי הסבירות לפי דעתי אחת מהן תתברר כנכונה.
    1. אתה בן 13, זה גיל שבו רוב הבנים מתחילים להביע עניין בבנות, עד עכשיו הם העדיפו את החברה של המין שלהם.
    אני חושבת שהרבה אנשים שאתה מכיר עוברים את השינוי הזה, ואולי אצלך הוא מתרחש לאט, או לא מתרחש בכלל. אולי אתה מרגיש טיפה חוסר שליטה בהתעניינות המפתיעה של אותו החבר פתאום בנשים, כיוון שעד עכשיו הוא התעניין רק בחברים שלו, בלימודים ובך.
    אולי גם אתה מרגיש טיפה מחוץ לעניינים, הוא מתקדם לו בשביל האהבה לבנות, ואילו אתה רק עומד ולא מבין למה הוא בכלל רוצה את זה ולמה הכל לא היה יכול להשאר אותו הדבר.
    2. כמובן יש את האפשרות שגילית שהנטיות המיניות שלך הם לא כמקובל, אתה אוהב גברים. עד עכשיו הרגשת מעולה עם חבר שלך, וכשהוא מתחיל לגלות התעניינות במין הנשי, זה מפריע לך מ-2 סיבות:
    # אתה לא רואה סיבה להתעניינות מוגזמת במין הנשי, הדבר נראה לך מיותר, ואתה לא רואה הבדל מהותי בינם לבין הבנים (חוץ מכאלו ביולוגיים) – אגב, סיבה זו תואמת את אחד.
    #ברגע שהתעניינותו של חברך במין הנשי החלה, אתה הבנת כי הנטיות שלך הם להעדיף גברים על פני נשים, אתה מרגיש שונה ומובדל, ומאשים את האישה בגילוי המסעיר.

    יש לי עוד כמה, אבל אם צדקתי באחד מהם, אני לא רואה סיבה להמשיך, תיידע אותי אם צדקתי.
    מיותר לציין שאני בעד השתלבותם התקינה של ההומאים והלסביות בחברה, כך שאין לך להפגע מדעתי שאולי אתה הומו.

    24/05/2014 20:53

    אני מניח שטעית, מהסיבה הפשוטה שהחבר הספציפי הזה בערך כמוני מבחינת ההתפתחות המינית, וכך או כך אני לא מוצא, כרגע, שום עניין בגברים או בנשים.

    24/05/2014 22:13

    כישלון חרוץ.
    אני אחשוב על משהו

    25/05/2014 18:03

אתה מתאר רגשות דרך הכתיבה בצורה מאוד מוחשית. אהבתי מאוד.
לגביי משמעות החלום.. לפעמים אין משמעות אמיתית לזה, לפעמים אנחנו סתם חולמים שטויות שהן ערבוב של דברים שראינו או חשבנו במהלך היום

22/05/2014 21:06

יכול להיות שאותה ה"אישה" היא אינה אלא דמות סימבולית? לאו דווקא יצור חיי כלשהו, אולי תחום עניין חדש שיש לחברך ולך אין עניין בו.
כלומר, הרי אישה היא דמות שידועה לרוב כגורפת תשומת לב רבה, גורם שיכול להפריד ולפגוע במערכת יחסים כזאת או אחרת.
האם קיים ריחוק פתאומי בינך לבין חברך? או אולי שאתה חושש מריחוק בגלל משתנה כלשהו?
בכל אופן אני מעריכה אותך מאוד ככותב וכמבקר.

24/05/2014 22:21

    כבר אמרתי שסביר מאוד להניח שלא (כלומר, כמובן שהאישה היא דמות סימבולית, אך זה לא העניין), מכיוון שהחבר הספציפי הזה הוא כמוני מבחינת ההתבגרות המינית.

    24/05/2014 22:32

    לא התכוונתי כלל וכלל לעניין מגדרי.
    התכוונתי למה שהאישה מייצגת.

    24/05/2014 23:33

    מה הקשר לעניין מגדרי? אני אומר שדווקא החבר הזה הוא כמוני באי התעניינות בנשים או בגברים (לעת עתה).

    25/05/2014 07:05

מושלם, תמשיך!!!

06/06/2014 08:57

    דני, אתה מרגיש טוב?

    06/06/2014 08:59

    תקני אותי אם אני טועה, user, אבל זוהי פשוט דרכו החביבה של דני לשגע אותי.

    06/06/2014 09:03

    נראה לי שאתה צודק.

    06/06/2014 09:16

    איך היא אמורה לדעת אם אתה טועה. רק אני יכול לדעת אם אתה טועה.

    06/06/2014 09:17

פעם ראשונה שאתה כותב משהו לא פוליטי ;)

10/06/2014 15:11

    אגב, אני כרגע קוראת ספר מעולה בשם "חתך הזהב" (אני מניחה שאתה מנחש על מה הוא מספר) ואני חייבת לציין שהוא גאוני.
    הוא לא מחדש שום דבר, אבל הוא פשוט כל כך חביב ונחמד, עד שאני פשוט מתלהבת מהמספר הזה בלי הפסקה.

    15/06/2014 19:35

    יחי התגובות שנכתבות בטעות במקום לא קשור!

    15/06/2014 19:36

תגובה למה שכתבת לי בשירי השנון "בנים מטומטמים"-
טוב, אני מניחה שאתה צודק.
הדברים שאמרת הם בהחלט תירוץ למתרחש בעבר, אבל המצב בימנו לא מאפשר שום דבר כזה (אני יודעת שזה ברור לך סטיבן, אני מנסה להבהיר נקודה)
בכל מקרה, אם כך המצב- ממתי נשים נהיו חפצים? הרי אם נסתכל על התיאוריה שלך, נראה כי לנשים יש תפקיד חשוב- לשמור על הבית, לשמור על הילדים.
ממתי הגבר הוא חכם יותר? ממתי האישה טמאה כל כך? ממתי הנשים הן מכשפות? ממתי הנשים הן השדות? ממתי הנשים הן האשמות בכל דבר? ממתי כל הנשים הן זונות?
-אני יכולה להמשיך-
-מקווה שהבהרתי את הנקודה.

15/06/2014 18:33

    ממתי, באמת (ואני הסברתי את זה כדי להביראת המצב בעבר וגם כתבתי הסבר לאידיאלים של הפמיניזם)?

    15/06/2014 18:37

    לא, אתה כתבת את זה כדי לנסות להסביר מאיפה השוביניזם החל, אני רק עצרתי אותך בתבונה.

    15/06/2014 19:32

    את טוענת שאני שוביניסט? זה פוגע (אני לא צוחק) שאחרי שהשקעתי את מירב מרצי בדיונים על שוויון בין בני אדם (כשאני הייתי בצד של שתומך בשוויון) בסוף אדם אומר שאני מפלה.

    15/06/2014 19:49

    הו אלוהים אדירים ממש לא !
    אני ממש ממש לא טוענת שאתה שוביניסט! אני מתנצלת אם נוצר הרושם הזה, סליחה!

    22/06/2014 00:02

נראה לי שקרה לי משהו דומה… ובזאת אני מתכוונת שחלמתי כיצד ילדה שהכרתי רק בחלום דיברה עם ילד שהתחלתי לחבב בחלום (מסובך) הם גם קבעו משהו והרגשתי את אותו הרגש.
לדעתי זהו חלום אך משהו בו קשור למציאות, אולי אתה מפחד שזה מה שיקרה בקרוב?

15/06/2014 18:39

תודה. ואני לא מצטרפת לשונאיך .

15/06/2014 18:49

זה כל כך משונה!
אני קוראת את התגובות, ומנסה לדמיין את סטיבן בתור נער מתבגר משקפופר שמנסה למשוך את תשומת ליבה של בת וזה פשוט משעשע.

15/06/2014 18:51

    א. אין לי משקפיים.
    ב. אני מעדיף את השכל שלי על פני נשים, אז גם אם יש לי איזשהו יצר אני מכבה אותו באמצעות האינטלקט שלי.

    15/06/2014 18:54

    זה בדיוק העניין.
    ולראות את כל האנשים האלו שאומרים 'הא זה בטח גיל ההתבגרות, אתה מתחיל להימשך לנשים' זה פשוט לא נשמע הגיוני.
    ועכשיו לדמיון התווסף רובוט קטן שקוראים לו אינטלקט, שמכבה את הבת שניסית לשבות את ליבה בעזרת פרחים ושוקלדים.

    15/06/2014 18:56

    הדמיון שגוי מלכתחילה, מכיוון שלא הייתי מנסה לשבות את ליבה מההתחלה (וגם אם כן הייתי, זה לא היה באמצעות פרחים ושוקולדים). וחו מזה, עדיין אין לי משקפיים.

    15/06/2014 18:58

    ששש
    אל תפריע לו
    הוא משתעשע בלדמיין את הרובוט מנסה לכבות אותך.
    חוץ מזה, לדמיון שלי מותר לדמיין כל דבר. ולא משנה מה זה. המציאות מתאימה את עצמה אליו, אז זה לא משנה מה אתה חושב, כי הדמיון שלי החליט שזה לא ככה.
    באם ביצ'

    15/06/2014 19:00

חחחחחחח הסיפור טוב כרגיל
ואני חושבת שהבנתי למה אני כל כך אוהבת אותך, זה בגלל שאתה הגרסא הישראלית של שלדון (תעוף על עצמך, אני באמת חושבת ככה)

04/09/2014 21:08

    אני באמת טיפחתי את עצמי מאוד בצורה הזאת.

    04/09/2014 21:18

    זה ממש יעיל, בהתחשב בכמות המעריצות שיש לשלדון, רק אלה שאני מכירה, אם כל אחת תביא לך שקל, אתה תהיה מסודר בחיים.

    04/09/2014 21:19

    אני יודע שזה יעיל, לכן עשיתי את זה. וגם הוספתי כמה נגיעות משלי לדמות.

    04/09/2014 21:35

היי אני מגיבה על זה באיחור רציני
זה נראה כאילו התחלת להיות מאויים מהתחום הזה שאתה לא מתחבר אליו כל כך. יושב שם חסר אונים כי אינך יכול לעשות דבר דומה כמוהו, אתה לא מצליח להבין את מה שהם עושים ולהתחבר, אתה לא רוצה להרוס לו את זה כי זה כביכול דבר טוב… אתה פשוט לא יודע מה אתה עושה שם.
אם מסתכלים על העובדה שהוא דומה לך מבחינה מינית אז אפשר להניח כי הפחד שלך הוא להישאר מאחור לא מבין או מעוניין בנושא, בעיקר לא מצליח להבין למה אתה אופציה שתיים פתאום למרות שאתה יודע שזה דבר 'מקובל' יחסית. אתה לא רוצה להיות נבוך כשהם עושים דברים מולך ומפחד שיגלו חוסר הבנה למבוכה שלך.

28/09/2014 19:29

    מעניין שזה הסיפור הראשון שאת מגיבה עליו (בהנחה ואת מתכוונת להגיב גם על אחרים). אני יכול להסיק מזה שקראת את כולם, או לפחות את כל ההתחלות שלהם?

    28/09/2014 19:32

קראתי את מה שכתבת על מערכת החינוך. אני מחזיקה בדעה דומה עם תיקונים, אבל אחרי שראיתי את כל התגובות שם הנחתי שחפרו לך על הנושא.
מה שעורר את סקרנותי היא העובדה שיש לך כל כך הרבה תגובות וצפיות ולכן אני רוצה לבדוק את זה. לזה במקרה נכנסתי קודם כי חוסר אונים זו כותרת שמושכת לקרוא בעיניי

28/09/2014 19:40

אוף אני ממש בדיילאי בכל התגובות שאני מגיבה לסיפורים שלך.. אבל כולם כל כך מעניינם אז אני יגיב בכל מקרה למרות הדיילאי..
לדעתי יש שתיי אפשרויות לסיבת החלום.
#חבר שלך באותו גיל כמו שלך ~אני מניחה לפחות~ וכבר הוא מצליח בכל הקטע הזה של בנות. ואילו אתה פשוט עומד שם חסר אונים, ולא יודע מה לעזאזל אתה צריך לעשות. לגשת? ללכת? המוח שלך מבולבל ולא מבין מה עושים במצב מוזר וזר שכזה.. ואז אפשר להסביר את הקנאה לא כקנאה בבת שהיא עם חברך, אלא קנאה בחרבך שהוא הצליח להשיג בת, ושהוא כן בקיא במצב הזה.

#חברך עכשיו מתעניין יותר בבנות, וזה מה שמעסיק את מוחו. ואילו לך לא כל כך אכפת מזה. ואתה מרגיש כעס ובלבול כי חברך מתרחק ממך לטובת דבר שהוא שולי בעינייך, אבל משום מה נראה כחשוב בעיניו. וכיול להיות שאתה לא מבולבל מכייון שהמוח שלך שואל את עצו- מדוע יש לחברך עיניין כלפי בת? מה אני מפספס? מדוע *לי* אין עיניין כלפי בת? ובתאוריה הזאת אתה מקנאה בבת שכן היא הצליחה לקחת ממך את חברך, כי בסיטואציה שחלמת לחברך לא היה שום עיניין בך אך היה לו הרבה עיניין כלפי הבת.

טוב מקווה שאין לי טו מאצ' דילאיי ושלא חפרתי לך יותר מדי. תעדכן אותי אם אחת התאוריות שלי תתברר כנכונה.

18/10/2014 17:40

    אאה ו.. בן כמה אתה?

    18/10/2014 17:41

    טוב, אני אסיי את זה חד וחלק:
    1. אותו החבר המדובר מגלה עוד פחות עניין בנשים ממני, וגם רחוק ממני בכמה שנות אור מלהשיג בת זוג (אצלי לפחות בנות רואות בזלזול המוחלט שלי בעובדה שהן בנות מעין התגרות, אז לפני שהן התרגלו לקיומו של הזכר שלא מעוניין להסתכל על ציצים כל היום הייתי צריך לברוח מעדרים של נערות שהתעקשו לנסות ולזכות בתשומת ליבי).
    2. אני אהיה בן ארבע עשרה ביום חמישי.

    18/10/2014 17:52

    אסיים*

    18/10/2014 17:52
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך