חיו של החתיך מיכולם רוברט פנטינסון

רוברט תומאס פטינסון(באנגלית: Robert Thomas Pattinson; נולד ב-13 במאי 1986) הוא שחקן, דוגמן ומוזיקאי בריטי. נודע בשל משחקו בסדרת סרטי "דמדומים", בהם גילם את אדוארד קאלן, בסרט "הארי פוטר וגביע האש", בו גילם את סדריק דיגורי ובסרט "זכרי אותי לנצח", בו כיכב בתפקיד טיילר.

ביוגרפיה

פטינסון נולד בלונדון, אנגליה. אמו, קלייר, עבדה בסוכנות דוגמנות ואביו, ריצ'רד, עבד בייבוא מכוניות מארצות הברית. לפטינסון שתי אחיות גדולות, ליזי פטינסון, זמרת, וויקטוריה פטינסון.
פטינסון גדל בפרבר הלונדוני בארנס. הוא למד בבית הספר "Tower House" עד גיל 12, ולאחר מכן למד בבית הספר "Harrodian". בצעירותו פטינסון לקח חלק פעיל בתיאטרון המקומי, "Barnes Theatre Company".
[עריכה]קריירה

[עריכה]דוגמנות
קריירת הדוגמנות של פטינסון החלה כבר בגיל 12. ב-2007 הופיע כדוגמן במספר פרסומות, בהן קמפיין הפרסום "Hackett's autumn 2007 collection".
[עריכה]משחק

פטינסון בהקרנת הבכורה לסרטו "מים לפילים", 2011
פטינסון החל את דרכו בתחום המשחק בתיאטרון חובבים, ולאחר שצבר ניסיון מאחורי הקלעים, החל להשתתף כממלא מקום של שחקנים בתיאטרון. הוא משך את תשומת לבו של סוכן שחקנים במחזה "טס" מאת תומאס הארדי, ומאז החל להשתתף בסרטים בתפקידי משנה שונים. תחילה שיחק בתפקיד משנה בסרט הטלוויזיה "Ring of the Nibelungs" בשנת 2004. מאוחר יותר באותה שנה השתתף בסצנה בסרט "יריד ההבלים", אך הסצנה נמחקה מהגרסה הקולנועית והופיעה רק בגרסת ה-DVD.
בשנת 2005 השתתף בסרט "הארי פוטר וגביע האש" בתפקיד סדריק דיגורי; על משחקו קיבל פרס מ-Times Online. המגזין טיימס תיאר אותו כאחד השחקנים הבריטים המבטיחים ביותר.‏[1]
ב-2008 השתתף בתפקיד אדוארד קאלן בסרט "דמדומים", המבוסס על ספרה של סטפני מאייר, בעל אותו שם. הסרט זכה להצלחה והפך לשובר קופות, ופטינסון הפך לכוכב בעקבותיו. הוא זכה במספר פרסי MTV ו-Teen Choice Award על תפקידו בסרט. בנוסף הופיע ב-2008 בסרט "How to Be". ב-2009 יצא הסרט השני בסדרת סרטי דמדומים, "דמדומים 2: ירח חדש", שזכה גם הוא להצלחה וביסס את מעמדו של פטינסון כשחקן מצליח; גם על תפקידו בסרט זה זכה פטינסון במספר פרסי MTV ו-Teen Choice Award. ב-2009 כיכב פטינסון גם בסרט "Little Ashes", בתפקיד סלבדור דאלי.
ב-2010 יצא סרטו "זכרי אותי לנצח" (Remember Me), בו כיכב לצד אמילי דה רייבין. פטינסון שימש לראשונה גם כמפיק בפועל של הסרט. בנוסף כיכב בשנה זו בסרט השלישי בסדרת סרטי דמדומים, "דמדומים 3: ליקוי חמה", וזכה במספר פרסי MTV ו-Teen Choice Award על תפקידו. באותה שנה דירג אותו "טיים מגזין" כאחד האנשים המשפיעים ביותר, והמגזין "Forbes" כאחד הידוענים החזקים ביותר.
ב-2011 כיכב בדרמה הרומנטית "מים לפילים", לצד ריס וית'רספון, והצטלם לסרט ההמשך בסדרת "דמדומים", דמדומים 4: שחר מפציע (חלק 1).
[עריכה]מוזיקה
במקביל לעבודתו כשחקן, פטינסון מנגן בפסנתר ובגיטרה, וכותב קטעי מוזיקה ושירה משלו. הוא שר שניים מקטעי המוזיקה המופיעים בפסקול הסרט "דמדומים": "Let My Sign" שנכתב על ידי מרכוס פוסטר ובובי לונג, ו-"Never Think", אותו גם כתב בשיתוף עם סאם בראדלי. גם בסרטו "How To Be" מבצע פטינסון שלושה שירים, שנכתבו על ידי המלחין ג'ואו הסטיינגס.
בשנת 2010 זכה פטינסון בפרס "הזמרים המשפיעים והכי פחות צפויים של הוליווד".
[עריכה]תארים ודירוגים

פטינסון הופיע ברשימת "100 הגברים הסקסיים" לשנת 2008 ו-2009 במגזין "People". מגזין "Vanity Fair" דירג אותו כאחד ממקבלי השכר הגבוה ביותר בהוליווד, עם הכנסות המוערכות בכ-18 מיליון דולר בשנת 2009.
בשנת 2009, "Ask Men" דירג אותו כאחד מ-49 האנשים המשפיעים ביותר.


תגובות (13)

הערות מישהו??…….???????

23/08/2012 03:41

כנראה מויקיפדיה.

23/08/2012 04:00

אחותי…
זה לא ממש סיפור ׳אם׳ העתקת את כל זה מויקיפדיה
(ויש לי הרגשה חזקה מאוד שאת העתקת את זה)
תנסי דברים אחרים כמו פנטזיה, מדע בדיוני, אהבה, מצחיקים….
את יודעת….
דברים כאלה….:)

23/08/2012 04:22

העתקת את זה מויקיפדיה אע ?O_O

23/08/2012 04:24

תאמת?גם אם העתקת אז…

למי בעצם יש כוח לקרוא את כל זה?

23/08/2012 04:29

אממ…לי (?!)

23/08/2012 04:31

אוקיי…חוץ ממך?

23/08/2012 04:34

חבריא חביבה ואם זה אכן מועתק אז מה אני לא יודעת אם מדובר בנער או בנערה ולכן אכתוב במין זכר. הבן אדם כתב עד עתה 4 סיפורים בסך הכל אז בואו נקבל אותו בברוך הבא לאתר ולהבא צריך לכתוב רק סיפורים מפרי עטו ולא להעתיק.

אז אני בקי מקדמת אותךם בברוך הבא וכל טוב ♥♥♥♥

23/08/2012 04:36

חחחח זה מה זה לא קשור עכשיו , אבל אתם חייבים לראוות !!
http://www.youtube.com/watch?v=a0QMbyQILkc

23/08/2012 04:38

או-קי סך הכל רציתי שידעו עליו יותר!!!!

24/08/2012 04:57

הי היא כתבה מה שהיא רוצה תגידו זה לא אתר שבו אנשים כותבים מה שהם רוצים כדאי שלא ירדו עליהם אתם צריכים לרדת מימנה אז אולי היא עתיקה את זה מוויקיפדיה אבל למי אכפת יש לכם בכלל את הזכות להגיד שהיא העתיקה משהו כי כולם מעתיקים עם זה עלילה עם זה טקסט או האפילו הקונספט
אז תהיו בשקט ותתביישו בעצמכם

30/09/2012 18:22

נ.ב בקי את חכמה נ.ב2 היא בת חחח

30/09/2012 18:30
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך