חלון פנורמי

02/11/2018 508 צפיות אין תגובות

אני אוהבת את חיפה עירי. עיר יפה שידעתי שנים בחסרונה.אלו ארבע השנים הקשות בחיי,אז עוד לא ידעתי שיבואו קשות עוד יותר. וזה המעניין בחיים ,שיש הפתעות. לעיתים טובות ומרנינות ולעיתים גיהנומיות. שלא נדע ולא נשמע.
אבל זה לא חוכמה כזאת גדולה ,כי גם מי שחי בעזה אוהב את עזה . כי זאת העיר שלו ואליה התרגל. גם לעזה יש חוף ים יפה , כחול ומשובב נפש.יכול להיות גם שאני טועה וכל חייו הוא חולם בכלל על כפר קטן ושכוח אל באנגליה .
אז חיפה עירי ,העיר השלישית בגודלה , בירת הצפון,קיבלה גם תואר מפוקפק.בירת הסרטן,ועל זה רציתי גם לדבר. לצערי בגיל לא צעיר חליתי ונכנסתי לסטטיסטיקה הנוראית.
אני , שהחלון הפנורמי שלי צופה לכוון הנמל,הלבניות,וכל איזור זבולון והקריות,נוף יפה ומרשים אך חולני.
ולפני יומיים היו בחירות . בכל ערי ישראל והמועצות המקומיות וכמובן בחיפה. את הבחירות הקודמות אפשר להגיד שפספסתי בגלל מחלתי.
ראש העיר נשאר. היה אמנם שנוי במחלוקת,בלשון המעטה , קמו לו מלא מתנגדים.העיר בראשותו חוותה קשיים. אבטלה ,הגירת צעירים למרכז,ובעיקר חבירתו למיגזר.אנשים ראו ולא אהבו. גם נושא איכות הסביבה, היה בסוף הרשימה אצלו,אם היתה רשימה …גם הטייקונים הכבדים ,האיצטדיון המפואר והמהודר על שם סמי עופר שכמובן תרם את הכסף,אבל תרם גם להאדרת שמה של חיפה בשדה הספורט.נושא הארנונה הבלתי אפשרית, המנהרות שחפרו לנו תרתי משמע ולא חשבו שאולי לאנשי העיר הקרובים כאילו לצלחת יש לתת הטבה בתור כניסה מוזלת או בחינם. הכל ועוד ועוד .
ולפתע פתאם קמה לה משום מקום ,הפיה הטובה . אשה נאה אפשר להגיד,צילומי התקריב שלה בפוטושופ עושות לה חסד.מגדילות את עיניה הכחולות והיא כולה הבטחה.נכון,היא צעירה יחסית לכבוד ראש העיר המכובד.היא גם כנראה לא בעלת ניסיון,וגם לא יודעת לפרוש את משנתה , אם יש לה כזאת .אשה אפורה בעיני שמהיום תתגלח על הזקן שלנו …ואולי בעוד חמש שנים נוכל לבחון את השגיה .ויש לה רשימה ארוכה ,ארוכה של מטלות ומשימות ויעדים שמחכים לה על השולחן שכמעט קורס מגודל האחריות .אנשים עומדים ותולים בה את חלומותיהם,שאיפותיהם,רצונותיהם והיא , נראה שהנעליים האלה ממש גדולות,גדולות בשבילה ויש כאלה שאפילו מחכים לה בפינה ומייחלים שתיפול.
ראש העיר נפרד בדמעות מאנשיו,מעובדיו ומכל אלה שבחמש עשרה השנים האחרונות היה האבא שלהם,וכידוע אף אבא לא מושלם,אפילו שהילדים חושבים ככה. וימים יגידו .


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך