כולנו לא אנחנו

מוזר 10/02/2015 978 צפיות 13 תגובות

אנשים לא מכירים אותי, כלומר, הם מכירים אותי מבפנים, אבל רק מהבפנים החיצוני שיצרתי כדי שאנשים יוכלו להכיר אותי, אבל זה לא על באמת אני.
אם אנשים היו מכירים אותי על באמת, הם לא היו אוהבים אותי, הם לא היו רוצים להיות חברים שלי.
הדברים עליהם אני חושב כשאני לבד עם עצמי, הדברים עליהם אני מפנטז כשאני לבד עם עצמי, התאוות החייתיות שעולות בי כשאני לבד עם עצמי, לא יכולות להתאים לאף אחד מלבדי, כשאני לבד עם עצמי.
אפילו את עצמי אני מפתיע כשאני לבד עם עצמי, במחשבות שאני חושב לעצמי, אני נוגד אפילו את האידאולוגיות שיצרתי לעצמי.
האם אני צריך לדכא את עצמי בהתאם לדרך בה בחרתי או שמא עלי ליצור דרך חדשה, שמתאימה לעצמי? כי אם זה מה שעלי לעשות, הדרך שלי תראה כמשטח ישר, מגרש חניה, שההתפרצויות החייתיות שעולות בי לפעמים, לא יתקלו בקירות הדרך.
הדרך שאצטרך ליצור לעצמי, היא דרך אשר נוגדת את חוקי הקו האדום.
אין קו אדום יש אני אמיתי, יש קו אדום אין אני אמיתי, יש אני שיצרתי כדי שאוכל להיכנס לגבולות הקו האדום, אך זה לא אני.
אף אחד מאיתנו, הוא הוא.


תגובות (13)

אהבתי, אתה כותב טוב, אתה מדבר על דברים שמובנים לכולם ואף אחד לא יכול להגיד אותם בקול רם.

10/02/2015 17:15

אחד היתרונות הגדולים של האתר הוא שאפשר לכתוב באנונימיות מוחלטת.
תודה :)

10/02/2015 17:20

נהניתי לקרוא

10/02/2015 17:23

יפה, אבל תלוי עד כמה עמוק אתה נכנס לתוך עצמך, יכול להיות שהגעת עד לעומק של הרע שלך, אבל אם תכנס יותר ויותר לעומק אתה תמצא גם משהו עמוק ויפה ובלתי מוסבר, אז יש לנו את העומק של האנושתיות שהיא מוגבלות היא כביכול הכיעור, אבל יש משהו עמוק יותר בלתי מוגדר בצורה שחבוי בתוכנו שבוא יש משהו דווקא יפה. תנסה לעשות מדיטצייות, אתה תירא כמה תגלה על עצמך , אתה תוכל להגיע לרווד האנושי והמכוער שלך ותוכל אם תנסה ממש חזק להינכס לרווד אחר משהו שמימי יותר ויפה יותר אך לא מוגדר, בכלל אפשר לגלות את האנחנו הבלתי מוכרים לנו בצורות שונות. על ידי מדיטצייה, אם אתה רוצה לגלות את הדברים האלה אז תלמד איך עושים זאת ותנסה. יש במדיטצייה הרבה יותר מי מה שחובבנים מסבירים זה לא רק לשבת, אתה צריך לקרוא ספר שמסביר על איך עושים זאת לעומק.

10/02/2015 17:36

מממ…כל כך נכון.
אפילו אם אתה הכי פתוח והכי מוזר והכי פרוע בעולם ועושה רושם שאתה מצפצף על מה שאנשים יחשבו על זה, זה עדיין לא לגמרי נכון. כאילו יש דברים שאתה מפחד לדעת על עצמך.
בגלל זה אנשים מנדים דברים שונים, מוזרים, "לא נורמליים" כי הם מפחדים לגלות על עצמם שהם לא נורמליים.
הייתי אומרת לך שאתה יכול להרגיש בנוח כאן, אבל זה היה שקר.
אמנם הקו האדום הוא משהו שהחברה יוצרת, וזה לא באמת קיים. החברה או אתה לעצמך, אבל אם יש קו אדום ואין אתה אמיתי…

10/02/2015 17:42

אני לא ניסיתי אף פעם מדיטציה , אני אוהב לשבת ולחשוב על המניעים של הדברים שעשיתי ולרדת לתת מודע, לא שאני מצליח, אבל לפעמים אני מבין מה המניעים העמוקים של המעשים שלי.
ברור שיש גם משהו טוב ,יפה ושמימי אבל גם הוא לא יכול להיכנס לגבולות של החברה, הטוב שלי הוא לא בהכרח טוב לאנשים אחרים.
או שפספסתי לגמרי את הנקודה שלך?

10/02/2015 17:42

    לא יודעת אני בעצמי לא מכירה את הטוב הלא מוגדר הזה לעומק. אני רק מנסה מידי פעם מדיטיציות בדרך כלל עוסקת בחלקים הפשוטים יותר כמו חובבנים, לגלות צדדים לא מוכרים לי, ולשחרר רגשות שתקועים בי, יש סוגים של עבודות עם מדיטצייה הרבה יותר מי מה שאתה מכיר וגם אני, אני אולי פעם או פעמים הגעתי לקצה של לראות את הדבר הבלתי מוגדר הזה הטוב הבלתי מוסבר, אבל לא הצלחתי כול כך להחזיק. יש דבר כזה גם שבירת מדיטצייה, כלומר שאתה לא מחזיק מעמד ונשבר לפני שאתה מגיע לאן שרצית באמת להגיע, לפעמים מרגישים בשבירה קצת צמרמורת או רעידות בגוף או סרכורת, זה תלוי עד כמה גבוה כיוונת וכמה חזק נפלתה נשברת. בקיצור יאפשר להסביר זאת אם תנסה פעם ותגיע לרמה מסויימת אולי תבין

    10/02/2015 17:54

אנדריאנה תעזרי לי לחשוב… על באמת להכיר את ה"אני הפנימי הזה" זה דבר חיובי או שלילי? אולי זה מקום שהאדם כלל לא אמור להתקרב אליו? :(

10/02/2015 17:52

    מודעות עצמית זה תמיד דבר טוב. יכול להיות שיהיו מי שיחלקו עלי אבל אלה אנשים שלא מוכנים להיות אמיתים עם עצמם ולקבל את המציאות. אם אתה מכיר את עצמך ואת מגרעותך טוב יותר יש לך עם מה לעבוד כדי אולי לתקן. ותחשוב על זה

    10/02/2015 17:59

    צריך הרבה אומץ בשביל זה…
    זה יכול להיות מדהים וזה יכול להיות מסוכן.

    10/02/2015 18:01

אולי… שווה ניסיון

10/02/2015 17:58

מסכימה איתך אנדרי, לכן קשה לי לעשות מדיטציות כי אני נשברת הרבה. ומודעות עצמית זה גם איך להגיד.. טוב אהיה בוטא זה חרה, זה ממש חרה להכיר את המגרעות שלך את הכיעור שבך, להבין שאם אתה רוצה ליפות את זה אתה צריך לעבוד על עצמך כול החיים!. אני לקחתי לי לעצמי את העניין הזה כפרוייקט. זו עבודה אבל אני מוכנה לעשות אותה, גם אם אצטרך לבקש אלף פעמים סליחה ואלף פעמים להכיר בכך שאני לא בסדר מי בלי לתרץ את עצמי ולמגן את עצמי על ידי תירוצים. ביהדות יש סוג של תנועה בת כמה אולי מאה שנה פחות או יותר, בקיצור קוראים לזה תנועת המוסר. זה כמו החסידות אבל רק עם רעיון אחר. מוסר זה להכיר בצדדים הרעים שבך זה לקבל אותם זה לא ליתחמק מהם, וזה לשבור אותם כול פעם מחדש כול פעם לשתמש בשיטות מסויימות לשבירת המידות האלה וניסיון להפוך אותם. נגיד אם אני אדם שמטבעי אני מאוד אדישה ולא מסתכלת מה קורה סיביבי, אז לעשות עבודה על ידי שיטות מסויימות יותר לשים לב ויותר להיות זריזה ולקום בזמן בבוקר ולהיות אכפתית יותר וכן אלה. אם את אדם עקשן מי טיבעך, אז על אפך ועל חמתך מי רצונך לתת מכה חזקה לאגו ואם מישהו אומר לך לעשות משהו שאת לא רוצה אז לא להילחם בוא אלה לעשות אפילו אם אתה לא מחזיק ממנו משהו וכן אלה. (אלה ממש דוגמות על עצמי, אני הייתי ועדיין אדם עקשן ומרדן, ואני תמיד עובדת על עצמי ללמוד איך לקבל מרות, כמובן תלוי מי מי ולמי מגיע הערכה ממני, ואני גם אדם אדיש מאוד, הייתי! היום פחות, וקמה בזמנים ובקיצור עבודת המידות. אם הייתי 0% בדבר מסויים כמו למשל זריזות 0% אז היום אני אולי 30% . מבינה?) זה באמת לא קל ואולי יש מי שיגידו שהם לא מסוגלים לזה אבל אני כן!, ונכון להיות מודע זה להיות מישהו שכול פעם צריך לשבור את האגו שלו כול פעם וזה מרגיש כמו לקופף ברזל מסויים בתוך הלב שלך. זה קשה מאוד. אבל ככה החלטי לחיות את חיי. יכול להיות שזה לא מתאים לכול אחד ואני מכבדת. אבל אם זה מקרב אותי ללהיות אדם יותר טוב קודם כול בעייני עצמי אז אני לא אוותר על זה. כי בסוף בא הסיפוק. שאני חושבת לאחור מה הייתי לפני שנה ומה אני אחרי שנה אני מרגישה סיפוק שאין להשוות אותו לשום דבר אחר! . בהצלחה

10/02/2015 18:31

מזדהה עם כל מילה..
גם אני בניתי לעצמי השקפה ואידאולגיה
וגם הדמיונות של סותרות אותה בצורה כל כך גסה.
מרגיש ממש כמו פיצול אישיות.
לא יודעת מה איתך, אבל זה ידוע שליהודים יש פיצול אישיות- יצר טוב ויצר רע;)
רק שיש כאלה שעוברים נסיונות יותר קשים ויש כאלו שפחות.

16/02/2015 08:50
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך