כותב זקן מה יש לו בחייו.

21/07/2016 626 צפיות 2 תגובות

הכותרת מביעה הכל?
תופתע ידידי, אמת היא שהגוף גרוטאה. שום בת חווה לא תטרח לשלוח מבט נוסף לעבר הקשיש שפוסע אוחז בידו הרועדת שקית ניילון ובה חלב וביצים, תפוחי עץ ובקבוק שמן קנולה.
אבל אל תשלה את עצמך חבר יש כאן ניסיון חיים וזכרונות שערכם רב.
ישנם קשישים לא נבונים-זה נורא כמה טיפשות יכולה להתנקז בקשיש אחד. כמה שטויות נמצאות תחת קודקוד עטור שיער שיבה. אבל יש גם אחרים כאלו שיצאו למסע כמו כולם ובמהלכו גילו את סודות החיים.
דיכאון הנובע מגיל מדוע? הרי בכל יום מימות חייו למד האדם משהו לפחות דבר אחד. וככל שהחיים מתמשכים יותר כך גם הלימוד. האושר הוא ביכולת להתבונן. ביכולת להבין את אשר עיניך רואות.
נכון ששעון החול אוזל וחיי המבוגר מטבע הדברים מתקרבים לסיום. אבל כאשר בכל מבט, בכל מחשבה מתחבר ניסיון החיים. החששות מהעולם הסובב כמעט ונעלמים.
התחושה היא של ביטחון והבנה של הסובב יש בכך אושר רב.
בכל פעם שהעיניים נפקחות בבוקרו של יום האדם המבוגר מתעורר בידיעה שניסיונו ויכולתו להבחין, להבין לקלוט האת המתחולל סביבו מאפשרת לנצל את יומו באופן ששום צעיר אינו מסוגל להבין – נסכם ונאמר שלזקן יש לו בחייו מה שהצעיר אפילו אינו יכול לחלום.
למרות הנאמר הייתי בשמחה רבה חוזר 40-50 שנה לאחור עם הניסיון שצברתי בימי חיי זה היה ממש יכול להיות "פצץ" רק הטבע אינו מאפשר זאת. אך גם כך גם הזקן יכול בהחלט להיות מאושר בחלקו.


תגובות (2)

חחחחח תתחתן או תתחתני אתי.

21/07/2016 23:21

אני נשוי 45 שנים באושר יחסי.

05/08/2016 18:21
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך