Galoosh
עבדתי קשה למדריך א' בנושא | נ״ב, איזה קטע הכי אהבתם?

~ כיתת הלמידה, פרק א’ – תיאורים

Galoosh 22/07/2014 647 צפיות 17 תגובות
עבדתי קשה למדריך א' בנושא | נ״ב, איזה קטע הכי אהבתם?

״שלום.״ אמרתי.
״שלום.״ הוא השיב.
״מה קורה?״
״כלום.״ הוא ענה וכנראה הסתיר ממני משהו.
ואז היא באה.
~
שיחה רגילה, לא?
ממש לא, בלי תיאורים הסיפור יכול להיות שונה ממש.
זוהי לא כתיבה!

השיחה עם תיאור א':
״שלום.״ אמרתי בקרירות וניסיתי לא להתייחס לנוכחותו בחדר, הוא נשף אוויר בעצבנות, הלב שלו ריק כמו קירות החדר הלבנים, הריקים מתמונות.
״שלום.״ הוא השיב באותו הטון. הוא ניסה לעשות לי רע, ועכשיו הוא נמצא כאן. עם המדים הכתומים שלו, במקום מעורר מחשבה אבל דיכאוני, בכלא המייסר הזה, אבל מגיע לו, כי הא פושע.
״מה קורה?״ הוא שאלתי באדישות ואני חושבת שבעזרת המבט הזועם שלו הוא ניסה להבהיר לי שבכלא אין משהו מיוחד, רק קשה. ואני מבינה אותו, הייתי במאסר פעם, חודש כואב ונורא מתמיד, אבל צפוי שהוא יישבר. חלש כזה.
״כלום.״ הוא השיב, נימת קולו הייתה צופנת סוד. לא הבנתי מה שונה כאן ולמה הוא ככה, אבל הוא לא נתן לי תשובות.
באתי לומר לו שאין דבר כזה כלום, אבל החוקרת נכנסה עם תיק החקירה, מבטה מאוכזב.
~
השיחה עם תיאור ב':
״שלום.״ אמרתי בחינניות, ראיתי אותו צועד במורד הרחוב עם שלט, בגדי העבודה שלו בלויים ומרופטים. האדמה הטרייה לכלכה את בגדי העבודה, והכתימה אותם. זכרתי את האמרה המטומטמת שלו: פעם גנן תמיד גנן. אבל משהו בו מצא חן בעיניי.
״שלום.״ הוא אמר בהתפעה וחיבק אותי, נרתעתי מעט אבל הוא לכד את גופי, כעת גם גופי היה מלא בוץ ולכלוך, אבל זה היה שווה את זה.
״מה קורה?״ שאלתי והוא משך בכתפיו.
״כלום.״ השיב ונשך את שפתו את התחתונה, חוזר על המילה, רק עכשיו שמתי לב בעזרת קולו ה״ממהר״ שהוא מסתיר משהו, מהחברה הכי טובה שלו, זאתי שכמעט התחתנה איתו, ורק בגלל ההורים שלה זה לא התאפשר. ככה לעשות לי בכוונה?
באתי לנזוף בו מעט ובאה בקלילות ודילוגים מישהי יפהפייה, הבנתי שזה מה שהוא ניסה להסתיר.
~
יש עוד מיליון דברים שונים שאפשר לכתוב כתוצאה מהשיחה הקצרה.
למשל, מקום שנמצאים בו, המראה שלו:
~
הרע:
זה היה מקום קטן, חשוך ומסתורי, המערה מאוד מפחידה והרגשתי שעוקבים אחריי. ואז שמעתי קריאות בפעם האחרונה ששמעתי משהו.
~
הטוב:
חושך עטף את המקום הקטן, טפטוף נשמע במונוטוניות. הרגשתי כאילו עוקבים אחריי ופחדתי כמו שלא פחדתי מעולם. היה קר ולא ראיתי שום דבר באפלה ובעלטה הכבדה שנמצאה במערה. הייתי לבד בתוך מקום שלא הייתי בטוחה שאני יכולה לעבור, ועמדתי מול הגורל שלי כשאני שומעת בדמיוני את קריאות העידוד ואת קריאות האבל… שתיהן, אבל למרות כל מה שיקרה, הגורל הוא יחיד.
לא ידעתי אם אחייה, או לא. ונעמדתי מול המוות כשאני שומעת קריאות, הפעם אמיתיות, הן מהדהדות בראשי בפעם האחרונה שאני שומעת משהו.
~
תשתפרו, לתאר זה מה שיפה בסיפור, לא חייב להיות כל הזמן שיח, התיאורים משפיעים ומלכדים את הטקסט. תזכרו לא לתאר יותר מידי ולהשאיר למשל מראה או בשביל דמיון הקורא.
בהצלחה בהמשך :)


תגובות (17)

משום מה אהבתי את א' וב' באותה מידה. למרות שא' היה די מעניין יותר. ב' נראה כאלו שהוא יותר "מושלם"

22/07/2014 16:28

    תודה :)

    22/07/2014 16:33

את מלכה.

22/07/2014 16:32

    את ודילן יותר ♥

    22/07/2014 16:33

    [גלי♥]
    דילן, את מי אתה אוהב?
    יש את שירי, אלין, גלי? תחליט. סטוציונר.
    [את כולן.]
    אין דבר כזה כולן.
    [בסדר, קנאית. רק אותך.]

    22/07/2014 16:36

    חוצפן! >< אבל עדיין אוהבת אותך ♥

    22/07/2014 17:16

    אלאבלאבל!!
    דילןןןןן!!!
    אמרת לי שתעזוב את _____ (לא מגלה ספויילרים) בשביליייייי!!
    בוגד! אין לי מילה איתךךךךך

    22/07/2014 17:17

שמישהו פאקינג יסגוד לה!

22/07/2014 16:49

אם לא הייתי נשואה לאנסל (התחתנו אתמול) הייתי מציעה לך נישואין.

22/07/2014 17:06

הו, יפה.
ובגלל שאף אחד לא עושה את זה אני אעשה את זה. ~~

גלי,
התתחתני איתי?

22/07/2014 17:12

    אווווו רומנטיתתת

    ~בלב: מחליא אותי. בלעעע. חיובי מידי.~

    22/07/2014 17:16

    רגע, שאני אבין, היית מעדיפה שאני אתן לה גופה במקום טבעת? :O

    22/07/2014 17:22

    סכין קצבים זה מושלם!!
    הממ גופה? אם היא לא מלאת דם היא לא שווה… ><

    22/07/2014 17:23

    בסדר, אז אני אתן לה גופה בלי דם! ~מחביאה את הסכין מאחורי הגב ומתקרבת אלייך בדרמטיות כשפתאום נעשה חשוך, ברק מאיר את השמיים, רעם נשמע ומוזיקה מפחידה ברקע כשאני צוחקת צחוק מרושע~
    היי, גלי, תודה! למדתי לתאר רצח [או מה שלפניו] בזכותך. (לא אמרתי כלום!! .' ' [סמיילי שורק])
    היי, כתבתי יותר מידי, לא? נראה לי שאני אלך.
    יש לך מזל הפעם, בננה.

    22/07/2014 17:33

מזל שיש אותכן שתלמדו כתיבה נכונה!

22/07/2014 17:15

אוי, גלי. חסכת לי כל כך הרבה תגובות.
אני זוכרת שהייתי כותבת כל תגובה שמסבירה דבר כזה איזה רבע שעה.
סוף סוף.

אני אהבתי יותר את א'.

22/07/2014 18:09

תודה רבה לכולם, אני אתחתן עם כולכן :)

25/07/2014 17:29
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך