המונולוג הזה מוכתב בלב הרבה אנשים לא רק על חוסר התחשבות אלא על עוד המון דברים, התשובה הנצחית היא "ככה אני! זה מה יש! אני לא משתנה בשביל אף אחד", אבל אם בעצם השינוי הוא בשביל לעשות אותי אדם? אותי יותר מכולם? אותי טובה?.. נקודה למחשבה!

ככה נוצרתי!

14/02/2013 565 צפיות 2 תגובות
המונולוג הזה מוכתב בלב הרבה אנשים לא רק על חוסר התחשבות אלא על עוד המון דברים, התשובה הנצחית היא "ככה אני! זה מה יש! אני לא משתנה בשביל אף אחד", אבל אם בעצם השינוי הוא בשביל לעשות אותי אדם? אותי יותר מכולם? אותי טובה?.. נקודה למחשבה!

"החוסר צדק שלך עם עצמך מרקיע שחקים, למה את מתחשבת רק בעצמך!" השופטת שבלבי צורחת וזועמת, המסקנה הגיעה לאחר מעשים רבים שהובלו ע"י אינטרסים אישיים בלבד, וכן להפך ע"י מעשים רבים שלא נעשו מכיוון שלא היה לי מה להרוויח מהם.
"ברור שאני לא אעשה משהו שלא מתאים לי" זעקתי מנסה להגן על הלב הפצוע שיושבת בו השופטת האכזרית והבלתי צודקת.
אני חייבת לדאוג לעצמי.
"את לא מספיק מתחשבת, את אגואיסטית חסרת מצפון אנושי" היא המשיכה להתקיף אותי בלי רחמים כלל.
"יש הרבה אנשים כאלו.." לא רציתי לומר לה כולם, אני יודעת שיש מעטים, אבל הם מעטים!
"וזה עדיין אומר שאת צריכה להיות כמו ה'הרבה' שלא מתנהגים בסדר, אם כל הרוב האלו ירצו למות?" שאלה אותי בתוקפנות יתר
אני לא ארצה.. אמרתי בלבי, אבל שם היא יושבת אז היא ממשיכה לצרוח בקולי קולות "שוב דואגת רק לעצמך.."
"אני אמורה ללכת אחרי הרוב ולמות אתם?" שאלתי בתמיהה, חשבתי שהפעם עניתי תשובה טובה.
"לא! אבל זה אמור להיות כך ברוב מישורי החיים ולא במה שנוח לך." יש משהו בדבריה, אבל עדיין קשה לי להשתנות.
"מה אני כבר יכולה לעשות?" שאלתי בתקווה לקבל תשובה נוחה וקלה לי.
"להתחשב, לא רק בעצמך" קבעה עובדה, כאילו שזה קל, ברור שאני אעלה את האינטרסים שלי לפני כולם, אם לא…אז מי ידאג לי? כן אני ישאל אותה את זה.
"ומי ידאג לי? 'אם אין אני לי, מי לי?'"
"'וכשאני לעצמי מה אני?'" החזירה בחיוך מנצח
"נו באמת מה נהיית לי חז"ל?" התעצבנתי עליה, שוכחת שאני זאת שהתחילה עם הפתגמים האלו.
"אני מנסה קצת לעורר אותך, את חייבת להשתנות, הצורה שבה את מתנהגת מובלת ע"י אינטרסים אישיים בלבד, זה מגעיל! תנסי להיות מעבר לבעל חיים.. תנסי להיות אדם!" ביקשה ממני בתחנונים.
"אבל זה בטבע שלי.."
השופטת משתתקת כשהיא מבינה שהיא מתחילה להפסיד ואז אני צורחת את המשפט הנצחי "מה לעשות ככה נוצרתי, אני לא הולכת להשתנות בשביל אף אחד"
היא נאנחת אנחה עמוקה ומפטירה בעצב "אגואיסטית"


תגובות (2)

נקודה מאוד טובה למחשבה!
משום שאם יש בנאדם למשל שהוא צועק ועושה רעש וזה עושה עצבים לאחרים, הוא לא יכול להגיד עכשיו, "ככה זה אני, תתמודדו!"
הוא צריך להשתנות!

ודרך אגב, אהבתי את הצורה שבה כתבת את זה! חחח יש לך כתיבה מגניבה!

14/02/2013 15:50

תודה רבה !
הנקודה הזאת עלתה לי בתור מחשבה אישית, ואז פיתחתי אותה בכללי, כי רבים הם האנשים המתנהגים כך היום.

16/02/2013 09:38
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך