Hod
האמת היא שהעלית את זה פעם, לא יתייחסו כל כך וזה לדעתי הטקסט שהכי מתאר אותי ואת המחלה עצמה, אשמח להערות ודעות :)

מאניה דיפרסיה

Hod 21/04/2017 2925 צפיות 6 תגובות
האמת היא שהעלית את זה פעם, לא יתייחסו כל כך וזה לדעתי הטקסט שהכי מתאר אותי ואת המחלה עצמה, אשמח להערות ודעות :)

עשן סיגריה ממלא את חלל החדר,
העשן נכנס לעיניים ושורף מעט, אני יושבת במיטה בחוסר מעשה, בוהה בחושך הכבד.
דרך התריס נכנסת קרן אור קטנה, היא לא נותנת לי כל כך תקווה,
רק מודיעה לי שעוד יום ללא שינה עבר עליי, מה שהרגיש כמו שעה נמשך יממה שלמה.
שיום כביכול התבזבז בחיי האומללים,
אבל אני יודעת שזה ישתנה, עוד שבוע או שבועיים, שעוד שבוע או שבועיים הכל יתהפך לתחושה אלוהית, כאלו אני האדם היחיד בעולם, ואני ארשה לעצמי הכל בלי מחשבה תחילה,
זה עצוב שלא מבינים מה זה, שחושבים שזה בסדר ואין מה לדאוג.
לכי תסבירי להם כמה פעמים כמעט מכרת את הבית שלך בשקל בטעות.
לכי תסבירי להם שקפצת מהמרפסת כי חשבת שאת יכולה לעוף.
או פאק, כמה שזה לא בסדר,
ושוב התלות על הכדורים גוברת, כמעט ולקחתי מנת יתר.
עוד שבוע או שבועיים עוברים, וזה שוב מתהפך בחזרה, שוב עשן סיגריה, ושוב השטן שבראש שלי מבקר ומסביר לי לאט לאט שלא צריך להישאר פה, ובראש יש את התכניות של הדבר הגדול, המוות, אבל אין טעם לקום מהמיטה.
המאניה שוב חוזרת והכל מרגיש מואר, פאק כמה שהחיים שלי מבלבלים אותי!
הדבר היחיד שמאכזב אותי כל כך, שבמאניה, שהכל 'טוב', שהתקווה חוזרת ומתחילים לתכנן תוכניות מטופשות מאי פעם.
שזה ידוע מראש שזה עניין של זמן עד שהדיפרסיה תחדור שוב.
אז מה זה משנה? המחלה מפתחת תקוות שווא.
אני לא טיפשה, אבל בעיניי אחרים אני כזו, נו טוב, ברור לי שאם הייתי רואה את עצמי גם אני הייתי חושבת ככה, הייתי משערת שאולי יש לי פיגור שכלי חמור, או שיש לי בשכל תקלה.
הרי מי לא יחשוב דבר כזה על אדם שלתקופה מאמין שהוא כוח עליון? ואז אני מרגישה אשמה שהכל קרה לי, דווקא לי.
ומנגינת התקווה נעלמת אט אט.
המאניה דיפרסיה שלי, אחד מבין השדים שלי, כי זה בחיים לא רק זה, זה כמו שביל של הפרעות נפשיות, מטיילות לעבר ראשי הפגוע,
בחיים זה לא רק זה.


תגובות (6)

תודה רבה! הקטע שלך עזר לי במשהו אישי, והבהיר לי כמה דברים. ממש תודה!

21/04/2017 00:51

אימי סבלה מזה, כנראה שבדרגה נמוכה כי בעזרת כמה טיפולים זה עבר לה(אני מקווה). כלומר, מותר לה לעבוד רק בחצי משרה ולא יותר אך היא במצב הרבה יותר טוב היום. אני מקווה שזה יעבור לך. אם את צריכה אוזן קשבת, תמיד כאן. נסי למצוא נקודות איזון בחייך.

21/04/2017 00:57

אני חושבת שיכולת לחדד יותר את הקטע ולהכניס בו משהו יותר אישי.
חוץ מזה כתיבה טובה אחותי למחלה

21/04/2017 01:35
Hod Hod

תודה על התגובות :)
ואני חושבת שאין יותר אישי מזה, בכל זאת קשה לשתף את זה

21/04/2017 12:33

קראתי בפעם שעברה ונהנתי קרוא שוב, ישלך כתיבה יפה, ובאמת הצלחתי להתחבר למרות שאין לי ניסיון אישי עם מאניה דיפרסיה.

21/04/2017 12:54

אהבתי.

21/04/2017 16:45
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך