מה זה הומו?

מוזרה שכזאת 01/11/2014 1069 צפיות 12 תגובות

"יואוו, המכנסיים האלה הם כל כך 'הומו' עלי.. נכון?" שאלה סתיו את חברתה הטובה, ים, "לגמרי", היא ענתה "הלוואי עלי"

~~~~~

"אוף, סעמק, איזה שיעור משעמם, כל כך שיעור 'הומו' " חשב אריאל…

~~~~~

"איכ, ראית את המשחק אתמול?" שאל אביב את ירון, למרות שהתשובה הייתה ברורה מאליה, "כן, ברור," ירון ענה "היה משחק כל כך מעפן..", "כן, מזה כל הקבוצה הזאת 'הומאיים' מפגרים" השיב אביב בכעס.

~~~~~

"כל הערבים הם הומאיים בני זונות!" צעק יוסי בקול.

~~~~~

"אמא, אני, אני, הומו" אמר עידן לאימו, אימו , " 'הומו'?" אימו הסתכלה עליו בדאגה, "אוי ואבוי מיד נלך לרופא, הוא יצליח לרפא אותך, אל דאגה, הוא יתקן אותך.."

~~~~~

"..תקשיב ימפגר", צעק אורי בכעס, "אל תתחיל איתי עכשיו", "יאללה לך, לך מפה יא דפוק, אל תשגע אותי !", צעק מיכאל בעוד שפניו אדומות מרוב כעס וצעקות, "לך תזדיין כבר י'הומו' "

~~~~~

לא. לא. לא. לא. לא. לא. כל קטעי השיחות אשר קראתם כאן הרגע, הם קטעים אשר באים להראות לכם שיש אנשים מסוימים, שכנראה לא מבינים מה פשר המונח – 'הומו'.
לא. לא. לא. לא. לא. לא. הומו זה לא קללה, הומו זה לא עלבון, הומו זה לא מחלה והומו זה גם לא מחמאה.
הומו זה קיצור של המונח: 'הומוסקסואל', הומו זה פשוט- סוג של נטייה מינית.
אם תרצו אביא לכם את ההגדרה המילונית למונח 'הומו' כדי שלא תחשבו חלילה שאני מתעתעת בכם.

"הומוסקסואליות פירושה משיכה מינית של אדם אל בני מגדרו. כלומר גבר הנמשך לגברים. נקרא גם בלשון הדיבור הומו."

בטוחה אני שכרגע חלקכם בוהים בדף בתמיהה, "כל כך הרבה שנים, שקיללתי אנשים בכך שקראתי להם הומו, ועכשיו אני מגלה שפשוט צעקתי עליהם מונח שהוא פשוט סוג של נטייה מינית, פשוט אמרתי להם למה הם נמשכים, בעצם, בכלל לא קיללתי אותם",
אני בטוחה שמחשבה כזאת או אחרת עוברת לכם בראש כרגע, כי אם לא אז זה ממש מוזר, הרי אם ידעתם מה פירוש המונח הומו, אז למה צעקתם אותו לאנשים? למה "קיללתם" איתו אנשים? למה חשבתם שאתם יוצאים חכמים גדולים אם אתם צועקים על אנשים מונח של נטייה מינית?

~~~~~

יודעים מה, אעזור לכם, ואביא לכם דוגמה של שיחה שבה משתמשים נכונה במונח 'הומו':

"אני.. אני צריך לספר לך משהו" אמר נדב בחשש, "כן, בטח, מה קרה?" הסתכלה עליו דנה בתמיהה, "אני.. אממ.. אני לא ממש יודע מאיפה להתחיל" הוא התסכל עליה בעיניים גדולות מלאות תחינה, "תתחיל מההתחלה, ותעצור רק שתגיע לסוף" היא ענתה לו, וחצי חיוך הופיע על פניו, "אוקיי, אני, אני, הו-הו-הומוסקסואל", הוא ענה בפחד רב, "אתה מתכוון לכך שאתה אוהב בנים?" שאלה דנה מנסה לרדת לסוף דעתו, "כן", ענה "את כועסת עלי?", "כועסת?" הסתכלה עליו דנה מופתעת, "על מה יש לי לכעוס עליך? זאת זכותך המלאה לאהוב בנים, זה הבחירה האישית שלך ולא של אף אחד אחד. גם אם תאהב בנים, וגם אם תאהב בנות עדיין תהיה אתה. בנאדם לא משתנה בגלל העדפות המיניות שלו" ענתה לו דנה בביטחון, הוא חייך אליה חיוך גדול, גדול כל כך שמזל שהיו לו אוזניים בשביל לעצור את חיוכו, "תודה" ענה לה.

הקטע הצולע שכתבתי כאן הוא דוגמה לשימוש נכון במונח 'הומו', מקווה שאחרי כל זה אתם תבינו סוף סוף שהומו זה לא קללה, הומו זה לא עלבון, הומו זה לא מחלה והומו זה גם לא מחמאה.
הומו זה מונח של העדפה מינית, הומו זה גבר אשר אוהב גברים. הומו זה רק מילה.


תגובות (12)

לא חידשת כלום P:

01/11/2014 19:30

    ועדיין.. כמה אנשים משתמשים לא נכון במונח הזה? יותר מידי…

    01/11/2014 19:38

גם לי לא חידשת שום דבר.
ואני מניחה שרוב האנשים מודעים לזה, אבל יש גם הומופובים שמבחינתם זה עלבון, ושזה משהו רע, למרות שזה ממש דפוק.

01/11/2014 19:40

זה מה שאני מסבירה לכול כך הרבה אנשים, אבל לאאאאאא- בנאדם הומו זה בנאדם ממדרגה קטנה יותר מאיתנו.
אני מניחה (אני לא יודעת מה עובר לבני האדם המטומטמים האלה בראש, אז אני מניחה) שזה בא להראות על מישהו שונה, שהוא לא כמו כול השאר, וזה אמור להעליב. או שפשוט הם לא מקבלים את השונה.
ואני מסכימה איתך כול כך :(

01/11/2014 19:40

תודה :)
והאמת שלא ממש ניסיתי לחדש משהו למישהו כאן.. פשוט הייתי צריכה לפרוק את זה מהלב, כי היום שמעתי שידיד שלי סיפר להורים שלו סוף סוף שהוא הומו.. וההורים לו פאקינג העיפו אותו מהבית בגלל זה.. הם יסכימו שהוא יחזור רק כאשר הוא יחזור בו ויגיד שהוא לא הומו.. ועכשיו הוא עובר לגור עם סבתא שלו.. פשוט ע צ ו ב ! :(

01/11/2014 19:50

    ממש חלאות המין האנושי.
    זה טבעי!!!!!!!!!
    זה בטבע, וזה נורמלי, וזה לגיטימי, ואם הוא הומו אז הוא הומו, וזו זכותו וכך הוא נולד.
    באלי להכות מישהו עכשיו!

    01/11/2014 20:05

    מסכימה איתך לגמרי, גם בעניין של הרצון להכות משהו.. כן.. היו כמה כוסות זכוכית ~שעכשיו כבר כוסות זכוכית מנופצות לרסיסים~ שסבלו מאוד אחרי ששמעתי את זה..

    01/11/2014 20:10

הומאים נולדים ככה הם לא אשמים.

02/11/2014 02:04

    האמת היא שהאם הם נולדים ככה או לא, זה לא באמת משנה.. הקטע הוא שאין להם במה להיות אשמים, הם לא עושים שום דבר רע, הם פשוט אוהבים בנים…

    02/11/2014 18:03

אני כל כך אוהבת את מה שכתבת. אישית, לא חידשת לי כלום, כי אני לחלוטין דוגלת בדעה הזו ונמאס לי, נמאס לי מהומופוביה, מביפוביה, מטרנספוביה, ומכול "פוביה" אחרת, שאפילו קשה לי להסכים עם הכינוי כי האנשים הללו הם חשוכים, הם לא פחדנים מסכנים, אם הם היו פחדנים הם לא היו מעזים לפצות את פיהם בכלל.
"בחירה אישית"- נטייה מינית היא לאו דווקא בחירה, לא חקרתי על כך יותר מידי (מודה באשמה), ובכל זאת אני דיי בטוחה ממה ששמעתי שמדובר במשהו שנולדים איתו. בערך כמו תכונות אופי, מבחינת העניין של היוולדות.

02/11/2014 18:42

    קודם כל, תודה :)
    ושנית כל, האמת היא שהדעות מאוד חלוקות בנושא הזה, יש כאלו האומרים שנטייה מינית היא בחירה, הנובעת גם מהשפעת הסביבה, ויש האומרים שנטייה מינית היא תכונה מולדת. התשובה היא אינה חד משמעית.. לדעתי זה לאו דווקא בחירה בין שינהם, יכול להיות שזה איזה סוג של מיקס בין שתי הדעות – נטייה מינית היא תכונה מולדת שמתחזקת בעזרת השפעות מהסביבה.. כל אחד יכול לצדד באיזה דעה שהוא מאמין ובוחר בה..

    02/11/2014 23:23

נכון.
להיות גיי זה דרך חיים ואני לא מבינה למה אנשים צוחקים על זה, זה ממש מפגר! אני חושבת שרבע מכל מי שאומר למישהו הומו הוא הומו בעצמו, והם פשוט מקנאים בגייים שיש להם אומץ לצאת מהארון בפומבי.
#אנילאגיי אבל אני תומכת בזה…

05/11/2014 20:55
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך