האביר שבלב
שוב סיפור משירותי הצבאי. כולם רואים תמיד את "דמות המפקד" כמושא להערצה. דמות של אדם חזק ודואג. האמת שלכל אחד יש רצון שיהיה לו מפקד כזה. לי לא היה את המזל הזה לצערי. וזה קיצוני יותר ממה שכתוב פה. הייתי חייב לשתף את הכעס והתסכול כלפיו.

מפקד ש(לא) היה לי

האביר שבלב 27/10/2015 770 צפיות 12 תגובות
שוב סיפור משירותי הצבאי. כולם רואים תמיד את "דמות המפקד" כמושא להערצה. דמות של אדם חזק ודואג. האמת שלכל אחד יש רצון שיהיה לו מפקד כזה. לי לא היה את המזל הזה לצערי. וזה קיצוני יותר ממה שכתוב פה. הייתי חייב לשתף את הכעס והתסכול כלפיו.

המפקד תמיד רץ בראש,
אין דבר שממנו אמור לחשוש.
המפקד אמור להיות נחוש בדעתו,
אך גם לדאוג לכל החיילים שלו.
מפקד הוא דבר נערץ,
אחד שמסוגל להפוך כל סלע לחצץ.
דמות חזקה ואהודה,
כולם מרעיפים לכיוונו אהבה.

אבל שאלה קטנה בפי,
מדוע לא היית שם בשבילי?
לא מעט אמרו שאין כמותך,
רק אני לא הצלחתי להבין אותך.
ציפיתי למפקד, כמו שכתוב בספר,
מפקד שאוכל להתגאות בו ולא רק בסתר.
אומר לך רק עוד דבר אחד,
חבל שחשבת על עצמך בלבד!


תגובות (12)

שיר נפלא.
וואו. מדהים לחשוב שרק לפני שבועיים בערך פרסמת את השיר הראשון שלך והיו כל כך הרבה הערות(אל תיעלב)…
אבל השיר הזה מעיד על השתפרות ניכרת. השפה יותר גבוהה(משום מה אני מוצאת את עצמי מתחברת יותר לשירים כאלה) והחרוזים באמת טובים ויצירתיים יותר.
אני מרגישה שסחטת ממך כל מאמץ אפשרי בכתיבת השיר הזה, וגאה בך על כך מאוד!!! קבל 5, אך במחשבתי קיבלת 6.

27/10/2015 20:16

    תודה רבה רבה אורורה!!!
    גם אני רואה את ההתקדמות ולא נעלב בכלל… לא בסיפור שכתבתי שהיה מלא בהערות.. למזלי החלטתי רק ללמוד ולשפר והכל בזכותך ובזכות שאר האנשים שפה, זה נותן כוח וכיף להמשיך לכתוב.
    זה משהו שמאוד התחברתי אליו כי אני עד היום כועס עליו גם חצי שנה אחרי… אז זה עזר לי לכתוב…
    שוב תודה לך :)

    27/10/2015 20:18

היי לך אביר.
השיר כתוב נחמד מאוד, אבל לטעמי לא מספיק מורגש בו הכעס כלפי המפקד שלך.
האמת, מסיפורים שאני שמעתי, מפקדים הם לרוב טיפוסים נאלחים שנהנים להתעלל בחיילים שלהם, כך שדי הפתיע אותי הגישה שלך.
בכלאופן, כאחת שלא עשתה שירות צבאי, אין לי הרבה עצות חכמות לתת לך.
רק דבר אחד- לעולם על תיתן לאף אחד לדרוך עליך. (אלא אם אתה שטיח, ואז זה מתוקף תפקידך:)

27/10/2015 20:19

    שלום לך!
    פעם ראשונה שאת מגיבה לי ולכן אקרא לך אול חחח :)
    אין טעם להכליל את כל המפקדים כנאלחים וכאלה שאוהבים להתעלל. זה ממש לא נכון. הכעס שלי אליו לא כזה גדול כי ידעתי להוריד את התלות שלי בו, ולהעזר במפקדים אחרים. והוא ממש לא דרך עליי. פשוט כאב לי מאוד המחשבה שהיה לו את הפוטנציאל להיות מפקד טוב אבל איתי משהו לא עבד וחבל…

    27/10/2015 20:21

    אממ… אול. מוצא חן בעיני!XD
    אכן לא הגבתי על הדברים הקודמים שלך, אבל קראתי כמה מהם, ובאמת רואים שיפור ניכר.
    כמו שכבר ציינתי פה ושם, אני מאוד אוהבת להשקיע בביקורת ובזמן האחרון אין לי ראש לזה, מה שגורם לירידה משמעותית במספר התגובות שלי:(
    אתה צודק כמובן שאין טעם להכליל, אבל הסיפורים ששמעתי מאחים שלי ועוד כמה אנשים גרמו לי לחשוב שמפקד טוב זה מצרך די נדיר…
    מהשיר שלך לא היה מובן (לטעמי) שהמפקד היה טוב ורק שניכם לא הסתדרתם- "חבל שחשבת על עצמך בלבד."…

    27/10/2015 20:28

    קודם כל תודה!
    ואכן מפקד מצוין הוא מצרך די נדיר. אבל לא כל המפקדים מגיעים לרמת התעללות… רוב המפקדים הם יותר בראש של נעביר יחד את השירות ויהיה בסדר שזה אחלה.
    עם המפקד שלי הייתי חלוק בדעתי.
    בחצי הראשון של השירות התייסרתי מעצם העובדה שהמון משבחים אותו ורק אני לא מסתדר איתו. לקראת סוף השירות מפקדים אחרים הצדיקו אותי בסיפור.
    לכן אני חושב שהרגש שלי פה כלפיו הוא גם לא חד משמעי. כי חצי שירות הרגשתי רע עם עצמי, ובחצי השני כעסתי מאוד עליו.
    מקווה שזה סידר את ראשך יותר :)

    27/10/2015 20:32

זה מעודן, ולא מטיח את כל הכעס שאמרת שאתה מרגיש על המפקד, אבל זה בסדר. למרות הכל זה כתוב בצורה יפה (ומתורבתת) יש לך כתיבה טובה ויפה. אתה בהחלט משתפר מפעם לפעם.

27/10/2015 20:30

    תודה רבה לך ספיר!
    תקראי מה שעניתי לאול בתגובה האחרונה ותביני מדוע הכעס הוא לא חד משמעי…

    27/10/2015 20:33

לפני שאני מגיבה על השיר אני חייבת לציין שאני מעט מופתעת. השיר לא כתוב על ההיא ולמעשה זהו הישג גדול!
אני ממש מצטערת לשמוע שהמפקד שלך היה כזה חרא (סליחה על המילה), מסיפורים שאני שומעת כולם שונאים את הצבא אבל מתים על המפקד שלהם (בוא נקווה שהמפקד שלי יהיה טוב או שאני בצרות כי הצבא מתעלל בי עוד לפני שנכנסתי אליו).
ובנוגע לכתיבה עצמה, השיר כתוב טוב מאוד אבל לדעתי אם כתבת ברציתי להוסיף שהמצב קיצוני יותר היית צריך לכתוב את זה, לדעתי ככל ששיר כזה יהיה כתוב קיצוני יותר הוא יהיה טוב יותר!
אבל בסך הכל הכתיבה יפה מאוד(:
+5 והייתי מדרגת אפילו +6 רק על זה שהנושא השתנה אני גאה בך!

27/10/2015 21:40

    חחח תודה רבה אורפז!!!
    אולי אם מתישהו אני אחליט לכתוב שוב על הנושא הזה, אז אני אכעס עליו יותר :)

    27/10/2015 21:51

אש!
מרגש להפגש כאן שוב ועוד עם שיר כל כך מקסים!
באמת השתפרת, הסכמתי כאן עם הדעות האחרות אז לא ארחיב…
יוקי

28/10/2015 02:03

טוב אני עוד לא הגעתי לצבא, אבל אני מאמינה שלא כולם מסכימים שהמפקד הוא נערץ.
היופי בעולם הוא שיש אנשים בעלי דעות שונות, דווקא התפלאתי שאמרת שיש אנשים שמעריצים אותו, אני עד עכשיו רק שמעתי אנשים שמתלוננים על המפקד

28/10/2015 08:05
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך