עזרה בעניין משפחתי

אולימפוס 22/03/2015 901 צפיות 13 תגובות

אח שלי ועוד מישהיא בגילו שהכירו ממשחק החליטו פתאום שבא להם להיות אח ואחות, אבל בגל שהילדה ההיא לא קשורה בכלל למשפחה שלנו, ופתאום אח שלי מבלה איתה יותר זמן התחלתי לקנאות, בייחוד כאשר הם עושים דברים שאני והוא נהגנו לעשות. וכל הזמן אני מנסה שיתייחס אליי ויתחשב בי קצת. והם בנו לעצמם מחסום כזה ממני. והם מספרים לכל אחד שהם אח ואחות. בשלב מסוים אמרתי לו שזה לא נעים לי והרגשתי שהוחלפתי. והרגשתי שנמאס לו ממני אז הוא הביא מישהוא אחר שיספר לו דברים אחריו ויהיה כמו דגם חדש של חבר.
יום אחד פשוט התעוררתי ושאלתי אותו אם הוא אומר שיש לו אח קטן. הוא אמר שלא סיפר לאף אחד עליי. וזה היה הרגע הכי משפיל, מעליב, ופוגע שאי פעם חביתי. הוא היה האדם הכי קרוב אליי, אבל הוא לוקח אותי יותר ומוכנה בלי רגשות, ואותה כמו איזה מלאך. אני מודה שאני בדיכאון (בגלל זה אני חולה בדיכאון) ומקנא, ובצדק. הוא פשוט המשיך לשקר לכולם, וזה ככה כבר איזה שנה. אני לא כועס עליה (על זאת שהוא פגש) ושלא תחשבו שיש בינהם איזה קטע רומנטי. פשוט שני ידידים. אבל בכל זאת כשסיפרתי לה על המצב שלי כל מה שהיא עשתה זה להגיד ׳זה בהחלט לא מצב נעים׳והמשיכה לדבר ולשחק איתו. ורוב הזמן בחצי שנה האחרונה העברתי בלבכות בכל פעם שהוא אומר ׳אבל אני עכשיו עם (שם בדוי)׳ וזה נעשה גרוע מרגע לרגע. ואני עכשיו מבקש עזרה. כי היינו כל כך קרובים שאפילו על כך שכבר לא ישנו באותו החדר די הצטערתי. אבל זה? הוא פשוט בא ומעיף איתי לטובת מישהוא אחר.
והחלטתי לספר לכולם על הסוד שלהם. הם פשוט באו והעמיסו עליי משהוא גדול ורע…
אני לא משנה את דעתי בנוגע לגלות את השקר. אבל עם כל יום שעובר אני תוהה מי יותר אח/אחות בשבחו, אני או היא? וזה מכניס אותי לדיכאון נוראי… אז בבקשה עצות…


תגובות (13)

ההורים שלך יודעים על המצב הזה? אם לא נסי/ה לדבר איתם ואם הם יודעים תגיד/י להם שזה מפריע לך והם ידברו איתו בשמך.

22/03/2015 16:02

הם כבר עשו את זה, וזה פשוט לא עוזר. והם יושבים ומדברים שם שעות על גבי שעות…

22/03/2015 16:04

אם ההורים שלך לא יודעים, תשתף אותם. אם הוא קטן, סביר להניח שיקשיב להם. אם לא, אז תשתף אותו. תגיד לו שהוא אח שלך ולא שלה, שאתה מתגעגע לשחק ולצחוק איתו. תשפוך בפניו הכל. אם הוא עדיין לא מוכן להקשיב, אולי אפילו תבקש מהחברה שלו לדבר איתו. אני מבינה שכשסיפרת לה היא הייתה אדישה, אבל תסביר לה שהוא מתיל לשכוח ממך.
משפחה זה לא משהו שיזרוק או יישכח אותך, אף פעם, לא משנה מה. אולי היא זו שמפעילה עליו לחץ ומשנה אותו לרעה, כי קשה לי להאמין שאח קטן היה עושה דבר כזה לאח גדול. הוא יבין שזה הפסד בעיקר שלו, ועם כמה שזה עצוב-אולי זה ייקח לו זמן.
מקווה שעזרתי לך.

22/03/2015 16:09

בן כמה הוא ובן כמה אתה? כמה זמן זה קורה?

22/03/2015 16:10

אני עשר, הוא 11-12

22/03/2015 17:29

שותפתי אותו, מליון פעם וזה פשוט לא מזיז לו.

22/03/2015 17:32

    אני… אני לא יודעת ממש מה להגיד. אני מצטערת לשמוע… ניראה לי שאתה צריך להבין שאח שלך מתבגר וגדל, והוא צריך חברה. מישהו שימשיך אתו בחיים. אי אפשר להינשא ולגור עם אח. אני מבינה שזה מאוד מדכאה,צ אני מבינה את העצב שלך. לצערי אני לא יכולה לעשות כלום בעניין, רק להראות שאכפת לי. תראה, אתה לא מקיר אותי אבל אני מקירה אותך, קראתי כמה סיפורים ותגובות שלך ולא הגבתי פשוט. זה המייל שלי:noyaleshem12@gmail/com' תדבר איתי.
    אם אתה צריך שמישהו יהיה אתך. ואני מבינה אותך אם אתה לא תרצה לדבר איתי, אתה בקושי מכיר אותי, אולי לא אכפת לך ממש ממני, אבל לי אכפת ממך, ואם אתה בכל מקרה רוצה או צריך, זה יהיה שם (המייל שלי).
    גם יש לי הרגשה שלא הבנתה אותי נכון.

    22/03/2015 18:17

תודה, אני מניח… אבל הקטע שהוא רק בן 11… וכפי שאמרתי, אין בינהם קשר רומנטי… תודה בכל זאת.

22/03/2015 19:25

    רגע אתה בן 10? אני יודעת שאני לא קשורה ויוצאת רעה אבל : ייאי!!!!!!!! חשבתי שאני הי קטנה והיחידה בת 10 באתר. אני יודעת שיצאתי רעה…

    22/03/2015 22:12

אתה בן 10, עכשיו הכל מובן, תקשיב אני אסביר לך, הוא בן 12,תחילת גיל ההתבגרות, הוא המחיל להיות אכפתי יותר כלפי חברים ופחות כלפי משפחה, אל תפגע או משהו הוא פשוט גדל, אני מציעה שפשו תלמד להכיר חברים ולעשות איתם כל מה שעשית איתו

22/03/2015 19:31

זה דיי קשה. כי כל מי שאני הכרתי עוזב או יעזוב… אבל לפחות קבלתי הסבר קצת…
תודה

22/03/2015 19:47

    למה הקוונה שמי שהכרתה עזב? כאילו עזב אותך?

    22/03/2015 22:14

אובייסלי שמתפקיד האח לא באמת הוחלפת. זה סתם משחק תפקידים. זה לא המציאות. לו היה צריך לבחור באחד מכם לנצח מי יותר חשוב לו, היה בוחר בך לא משנה מה.
מה שהוא עושה לך נשמע כמו שני דברים.
או שמדובר במרד, רצון להתרחק מאחיך ה"קטן". כי הןט קטן ואתה רוצה להרגיש גדול. גם בנות זה "אטרקציה". ואולי יש בה דברים שיותר מתאימים לגיל ההתפתחןתי שלו עכשיו. זה כמו שיש גיל שבו חברים מחליפים את אמא ןאבא. זה מוכח. במרום לספר להם הכל חל תהליך ענק של התרחקות וחברים כבר ממלאים את התפקידים האלה.
המקרה שלך נשמע מיוחד וקיצוני מאוד. מעניין למה. אולי הוא הרגיש שהןא תלוי בך מדי או שאתה בו וזה חונק אותו. אולי הוא סתם אדם קיצוני מאוד. לפי התגובות הרגשיות שלך נשמע הרבה יותר כאילו יש בו צד שמאוד נהנה מזה. הוא ממשיך להגעד דברים שפוגעים בך בלי באמת סיבה לכך. זה כמו שאנשי הגייז הגאים מאוד בדרך כלל גאים כי הוריהם לא קיבלו אותם אז הם נעשו סופר קיצוניים לגבי זה וזה נהיה מאוד חשוב להם. וגם נשמע שהוא נהנה לדעת ולקבוע שהוא חשוב לך- מה שמרמז שהוא כן אוהב אותך בסופו של דבר אחרת לא היה לו אכפת.
בכל אופן יש שתי גישות פעולה. גישה רמאית ומסוכנת וגישה כנה ו… מאכזבת לפעמים. הרמאית אומרת להפסיק להתייחס אליו או למה שהוא עושה, לעבור הלאה בצורה כזו שיבחין ויאמין שלא אכפת לך. זה עשוי להנמיך הרבה מהאםקט של הדברים שהוא עושה לך והכל יתאזן לנורמליות.
אופציה אחרת זה באמת להחליט שאתה מחליף אותו גם בחבר טוב, ומנסה אשכרה להתמודד עם זה בלי שום קשר או הוא יחזור אליך או לא. זה יותר כמו לקבל את המצב ולהשלים. זה לא נעים להיות פחות בסדר עדיפויות אבל אם יהיה לך חבר הכי טוב אז זה הרבה פחות משנה. אין מה לעשות דינמירות בין אחים שונות משונות ומשתנות. סביר שאם תצליח להסתדר בלעדיו הקשר אוטומטית.בניכם כבר יהיה טוב יותר.
בהצלחה.

22/03/2015 21:08
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך