הסיפור הזה נולד אצלי מתוך המחשבה המרתיעה: מה היה קורה אם היו נוטלים ממני את זכות הכתיבה. ומתוך הרצון הילדותי משהו לעוף.
הסיפור התחלק לשלושה חלקים (אני מניחה, כי אני כותבת את הסיפור על המקום) והחלק הבטוח היחידי בו הוא הסוף....

עקבות

25/12/2011 819 צפיות 9 תגובות
הסיפור הזה נולד אצלי מתוך המחשבה המרתיעה: מה היה קורה אם היו נוטלים ממני את זכות הכתיבה. ומתוך הרצון הילדותי משהו לעוף.
הסיפור התחלק לשלושה חלקים (אני מניחה, כי אני כותבת את הסיפור על המקום) והחלק הבטוח היחידי בו הוא הסוף....

מעולם לא אהבתי בני אדם.
אכזריים, מטופשים, מכוערים והכי גרוע, ארציים.
בני האדם לא ידעו לעוף.
הרגשתי נעלה מהם, צחור, נקי. אני ידעתי לעוף, ואהבתי את זה. אהבתי את זה בכל ליבי, לא היה דבר בעולם שיכל לגרום לי אושר רב יותר מההרגשה הפשוטה של הנסיקה שלוותה תמיד בחוסר הגבולות הנורא ההוא, המשתק. אלו היו חיי. הייתי יונה פשוטה, הייתי שמיים.
במסעותי הרבים נחתתי פעם ליד ברזייה בחצר בית יתומים "לבנים בלבד" מהסוג שהיה נפוץ מאוד בימים ההם עם כל המדים, והמשמעת והמכות. מן פנימייה כזו שהיית יושב ותוהה מדוע נעדר ממנו השלט המתבקש "בית כלא לקטינים בלבד". בתקופה ההיא לחוק לא הייתה כל משמעות, אנשים עשו כטוב בעיניהם, הרוע שלט בכל פינה, האכזריות הייתה לחם חוקם של בעלי הכוח וההשפעה.
החצר הייתה ריקה מאדם. כמעט. מאחורי הברזייה ליד עץ אשוח ענק שניכר היה שעליו כמלו מזה שנים ישב ילד קטן וכתב….וכתב….וכתב. המראה היה כ"כ לא שגרתי כיוון שהכתיבה היתה אסורה בתחלית האיסור. היה זה החוק היחיד שהממשלה אכפה, ובמשנה תוקף. על חטא שכזה לא היתה מחילה. הדבר לא היה תמוה כלל, היא פחדה, ובצדק, שאנשים יחתרו תחת המשטר הרופס וע"כ החליטה למנוע זאת בצורה הפשוטה ביותר, היא עקרה את השורשים. לא היו עיתונים, כתבי עט, עפרונות, דפים, ספרים, הגיגים. מתוקף היותי סקרן בלתי נלאה מיהרתי להתעופף על ענף ולהציץ במחברתו. (אם אפשר לקרא "מחברת" לצרור עלי גפן גדולים שהיו מאוגדים במרושל ע"י חוט שחור). המחברת הייתה מקומטת מאוד מלאה שורות צפופות בכתב יד קטן ונקי, ובדיו אדום ונוקב, לא יכולתי שלא לשאול את עצמי מהיכן השיג אחד כזה. לא היו מחיקות במחברת, לא היו קשקושים. הילד כתב, סתם כך. אפילו לא שיר או פואמה. הוא כתב את שירתה של הרוח, את קינתו של העץ. הוא כתב את שיממון הברזייה ואת אינספור הצווחות שנספגו בקירות הבניין.
הילד לא חייך, הוא בכה. הילד היה מאושר.
אפילו אני, על כל חושי הדקים, לא שמתי לב כאשר התקרב האיש אל הילד ההוא. האיש לא נראה מאיים כלל, כנראה אחד מעובדי בית היתומים. הוא הביט בילד במן חמלה כזו, כאילו מתאבל על מה שהיה חייב לעשות. "אריק, עברת על הכללים" הילד הביט "אני יודע". "אני חייב להעניש אותך עכשיו אריק" נאנח האיש בשלווה מצמררת. "זה בסדר, אני יודע". האיש המתין רגע, אח"כ ניגש, לקח את המחברת, שפך את הדיו המרהיב, ליטף את לחיו, והלך. ידעתי שאין סיכוי שימצא עוד דיו בארץ הזו, והנחתי שלא תנתן לו עוד גישה לעלי הגפן.
הילד חייך, הוא לא בכה. הילד היה אומלל.
עפתי לי משם.
הפעם הבאה שפגשתי את הילד הייתה לאחר שלושים שנה…


תגובות (9)

כל כך מדהים [:
התחלתי לחשוב על זה והגעתי למסקנה שאני לפחות לא אצליח בלי לכתוב ,
זה המקור היחידי לשחרר את כל הרגשות .

25/12/2011 11:03

ווואאאווו כתיבה מושלמת !
מרגש מאוד. העלית בי צמרמורות :]
אהבתי מאווווווד D:

25/12/2011 11:11

וואו העלית לי מחשבות מפה עד להודעה חדשה !
לא יודעת , זה כזה עמוק ו.. ו.. עמוק ו.. אין מילים…
בראבו!!!!!!
כפיים חבר'ה , כפיים!
יאללה הדרן!

25/12/2011 11:28

את ממש מוכשרת!
ממש כיף לקרוא, היה שווה לחכות.
אבל תפרסמי יותר:)

25/12/2011 12:02

שלום לכותבת,
ועוד יצירת אומנות מפי-OneAndOnly,
אז: אני מאוד אהבתי את ההתחלה הזו, התיאורים האדישים כלפיי העלילה הזולגת לאיטה, אכן מעוררים את סקרנות הקורא. אני מרגישה שלא מספיק "עוררת" את הפוטנציאל של הרעיון הזה, בכך שהוא לא מספיק שואב את הקורא אל תוך הסיפור, ואני בכוונה לא אומרת עלילה (העלילה ברורה ובסדר).
אני חושבת שאת צריכה לעבור על זה שוב. מאוד קשה להסביר, אבל יש גון שחסר בסיפור הזה… ורק את תוכלי באמת למצוא אותו, ולהוסיף אותו.

אז כל הכבוד, והמשך כתיבה מהנה.
ממני, כמובן, ליסה.

25/12/2011 20:40

מלאני!
וואו ענק על הכתיבה, ועם זאת גם נזיפה.
אני הייתי אמור להיות הראשון שיגיב ויתחנף!
זה ריגש אותי מאוד, מאוד מסקרן, מעלה תהיות, עמוק… נפלא.
ואת תמשיכי לכתוב גם אחרי שישפכו לך את הדיו, את לא פראיירית. (-;
ועל כתיבתה של מלאני אזמרר לי מזמור קורע לבבות:
"שלא יגמר לעולם…"

26/12/2011 02:03

מממ, נתת לי חומר למחשבה עכשיו…
מרגש מאוד! את אחת המוכשרות פה :)

26/12/2011 04:06

זה מדהים!
התיאורים, העלילה, הרעיון!
הכתיבה שלך פשוט מושלמת!!!

26/12/2011 04:28

תודה רבה כולם! האמת, תהיתי אם להמשיך לכתוב את הסיפור כי כמו שליסה שמה לב (בראבו על זה! יש לך הבחנה מדהימה) חששתי שאני לא מעבירה את העלילה במלוא העוצמה הראויה לה. אולי כי הסתמכתי יותר מידי על הסוף שהוא מאוד חזק מבחינתי.
בכל מקרה תודה ענקית על התגובות! אני בהחלט אמשיך עכשיו.
ושירן, זה באמת אסון. פעם הבאה אתה תהיה ראשון! ולא אני אאלץ לאיים על חייך וזה מה זה לא יהיה נחמד (אני עלובה בדברים האלו).

26/12/2011 12:26
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך