עשרת הדברות של כתיבת סיפור – הקדמה + תרגיל נחמד.

PATD 21/04/2014 606 צפיות 4 תגובות

בקרוב, כלומר, ברגע שאוכל, אעלה לאתר מדריך בעשרה פרקים שנקרא ״עשרת הדברות של כתיבת סיפור״. לכל פרק יהיו תת פרקים ולמעשה כל אלו הם מדריכים לכותבים מתחילים.
אני עוד עובדת על זה למרות שכבר יש לי פרק אחד מוכן, פשוט אין לי זמן להעלות אותו עכשיו.
אז בנתיים עד שאעלה אותו הנה תרגיל קטן:
התרגיל הזה הביא לי מלא רעיונות לדמויות של הסיפורים שלי, והן לא בהכרח היו דומות זו לזו.

חשבו על דמות, לא משנה איזו. זו יכולה להיו דמות אמיתית (כמו זמר, שחקן, סופר, פוליטיקאי וכו׳) וזו יכולה להיות דמות מספר או סרט, מה שבא לכם.
כמובן שאתם צריכים לחשוב על דמות שאתם אוהבים.
ישבו למה אתם אוהבים אותה?
אבל, יש כלל!
אתם צריכים לכתוב את זה כטקסט רציף.
ללא שימוש בנקודתיים.
תחשבו על טקסט, זו לא תעודת זהות
דוגמא נכונה :
לדמות שחשבתי עליה קוראים אד שירן.
אד הוא זמר בן לאומי, מוצאו באנגליה. הוא מאופיין בשיער כתום, אוסף לא קטן של גיטרות וכשרון בכתיבת שירים.
אני מעריכה אותו על ידי הדרך שעשה. מאז ומתמיד רצה לשיר על במה כאשר אלפי מעריצים מחכים רק לו. הוא לקח את הרצון צעד אחד קדימה, העז לעשות דברים שרבים חושבים עליהם, ומעטים מצליחים. אני מעריכה אותו על האומץ, ועל התושייה.
הרי תראו אותו עכשיו, אדם שהגשים את החלום, לכן אני אוהבת אותו.

דוגמא לא נכונה :
שם: לונה לאבגוד
מראה: שיער בלונדיני, עיניים כחולות, עוד בהיר בדרך כלל עם עגילי צנונית על האוזן.
סיבה: לא אכפת לה מה חושבים עליה,היא לא משתנה בשביל אחרים

אתם מוזמנים לכתוב פה בתגובות את התרגילים!
בהצלחה


תגובות (4)

אני אחכה בקוצר רוח למדריך!
תרגיל:
(מישהו שאני מכירה, מקווה שזה בסדר) ניקיטה. יש לו שיער שטני- נוטה לבלונדיני. העיינים שלו ירוקות- וחומות בו זמנית, זוה מפליא אותי כול פעם מחדש. יש לו אף קטן, ישר עם נמשים. הוא לא גבוהה מידי, ומאוד רזה. מאוד רזה. כמעט כמו שלד עם עור. אבל הוא חזק מאוד. הוא מאוד שתטלני, וחייב שכול מה שיעשה- יעשה בדרכו שלו, אחרת הוא יחשיב את זה ככשלון. הוא מנסה להיות נחמד, אבל כולנו יודעים שהוא פשוט לא טיפוס כזה, הוא לא בנאדם שמטבעו נחמד, אבל עצם העובדה שהוא מנסה להשתנות לטבתינו- גורמת לי מאוד לחבב אותו. העצות שלו תמיד רציונליות ורפקטיות,.ותמיד הוא ימצא פתרון למצב. אני מחבבת אותו כי- הוא תמיד יכול למצוא פתרון ותמיד יעזור :)
זה בסדר.?
אלין

21/04/2014 13:06

    זה מעולה בשביל תרגיל!
    יש פה תיאור מפורט של הדמות ותיאור של הסיבה! ממש אהבתי!!
    ואהבתי עוד יותר את העובדה שזה לא איזה סלב!

    21/04/2014 13:09

רעיון נחמד, אני לא אכתוב את התרגיל כאן כי אני ארגיש מטומטמת. אז אני אסתפק ברעיון נחמד.

21/04/2014 13:16

    בכיף

    21/04/2014 13:34
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך