Galoosh
~אמיתי. אבל לא קוראים לו עמית.~

שתיקה של עלבון

Galoosh 04/05/2014 772 צפיות 7 תגובות
~אמיתי. אבל לא קוראים לו עמית.~

אני מדקלמת את השורות שלי. קיבלתי את אחת ההקראות הטובות בכיתה, חצי מהיזכור.
"יזכור. עם ישראל. את בניו ובנותיו. היפים והאמיצים." עמית מתאמץ להקריא והמורה מעירה לו שיקרא בקול רם יותר, ולאט.
והוא ממשיך לקרוא. המורה מדי פעם מעירה לו, אבל נגמר ואז מגיע התור שלי.
"יזכור ישראל ויתברך בזרעו." אני קוראת בשלווה אבל המורה מעירה שאני צריכה להקריא לאט יותר. ובקול רם. כי על הבמה לא ישמעו אותי.
"יזכור, ישראל. ויתברך בזרעו. ויאבל על זיו העלומים. וחמדת הגבורה וקדושת הרצון. ומסירות הנפש. אשר נספו במערכה הכבדה…" המורה מסתכלת בדפים ואני ממשיכה.

"יהיו גיבורי. מלחמות ישראל. עטורי הניצחון…" אני מקריאה בטון משתדל ואני מתחברת למילים ורוצה להמשיך, אבל המורה עוצרת בעדי.
"תגידו ביחד את השורה של 'חתומים בלב ישראל לדור דור'. יופי." היא אומרת כאילו היא מהרהרת בזה שחבל שהיא בחרה אותי.
"אבל אמרת פעם שעברה שהם יעשו את זה ואז וויתרת כי זה לא נשמע טוב." אמרתי לה בגרון עם גוש של דמעות. כי היא לא מרוצה ממני. היה לה זיק בעיניים של צער, בטח על כך שבחרה אותי.
"ננסה שוב." היא אומרת, כאילו היא עד כדי כך מיואשת ואני כל-כך נוראית.
ואז היא שומעת את הקולות הצורמים של הילדים בכיתה ונותנת לי מחדש את התפקיד.
ואני רוצה להגיד לה שהיא פגעה בי, ואני בשלי, שותקת.


תגובות (7)

גם לי הייתה מורה כזאת…זה כתוב ממש יפה :) אל תוותרי ואל תייחסי אל ההערות שלה כל כך זה רק עוד יותר יפגע.

04/05/2014 23:38

אני מכירה את ההרגשה הזו… כתבת יפה <3

04/05/2014 23:52

תודה לכן.
היא לפעמים ממש נחמדה ולפעמים ממש מעצבנת *~*

05/05/2014 00:09

גם לי זה קורה , אבל יש לי 'מזל׳ שיש לי קוצר ראיה למרחוק , תיזכרי שהיא הפסידה אותך , ואין אדם מושלם , גם את לג וגם היא לא , היא זאת שהפסידה אותך לא כת איתה.

05/05/2014 11:58

    תודה =)

    05/05/2014 16:57

משום-מה מה שכתבת שהקראתם מזכיר לי במידה משונה את מה שהקריאו אצלנו בטקס בקטע של היזכור.
מורות בהחלט יכולות להיות מעצבנות בקטעים האלה. גם כשאני קראתי בטקס המורות עשו לי את זה. ובחיי שקראתי לאט יותר מצב בתוך ים של לבה.
העיקר שזה עבר ושהקראת את זה בסוף =) (הקראת בסוף?)

05/05/2014 17:05

    לא הקראתי את זה בסוף :)
    הייתי חולה שבוע ולא יכולתי ללמוד את הריקוד.
    [אני בבית רגל על רגל כשהם בחום…ייאי!]

    05/05/2014 17:07
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך