אפליה מתקנת? אני לא חושבת.

26/01/2014 761 צפיות אין תגובות

לתרבות המערב, שלום רב,
קוראים לי ****, אני בת 14, ואני פשוט לא מבינה מה הולך פה.
בעשרים השנים האחרונות סגדו ל״הרואין שיק״, רזון כל כך קיצוני שלרוב היה נלווה לשימוש בהרואין אבל שם נלווה לאנורקסיה, וגינו שמנות ונשים בעלות מבנה נורמטיבי ובריא. עכשיו, יש מודעות לאנורקסיה, ולאט לאט נפרדים ממודל הרזון הקיצוני. מן הסתם דרכנו עוד ארוכה, אבל זה כבר התחיל. עכשיו, במקום לגנות שומן, מגנים רזון. גם רזון טבעי, במקום לגנות רק אנורקסיה, שהיא הפרעת אכילה קטלנית, מגנים גם כאלו שהן רזות בצורה טבעית, וגורמים לדימוי גוף נמוך. במקום רק להעלות את דימוי הגוף למלאות, גם מורידים אותו לרזות, ככה, על הדרך. רזה ושמנה בצורה קיצונית זה לא יפה, פשוט כי זה לא טבעי. רזה ושמנמנה בצורה טבעית, זה יפה, זה טבעי, זה אמיתי.
בתקופות מוקדמות יותר, לבן נחשב יפה בגלל שזה היה צבע עורם של העשירים שלא נזקקו לעבוד בשדה תחת השמש למחייתם. מאוחר יותר, שזוף נחשב יפה יותר, הפועלים עברו לבניינים סגורים והעשירים נפשו במקומות שטופי שמש. היו קמפיינים ששחור זה יפה, גם אם זה לא בריא, זה יפה. למה? ככה. כי ככה כולם אז גם אתם צריכים. עכשיו יש מודעות לסרטן העור שזה נפלא, והקמפיינים וקידום העור השזוף נפסקו.
לפני כמה זמן, באתר מאקו, במדור נשים, נכתב כי לבן זה יפה, לבן נחשב בתולי ועדין, מה שגברים אוהבים ורוצים לאישה. אז בעצם, נשים עם עור כהה מטבען הן לא יפות ולא בתוליות? בריא זה יפה. לא משנה אם זה לבן, אדום, צהוב או שחור. בריא זה יפה, טבעי זה יפה.
פעם כולן התלהבו מצביעה לשיער בלונדיני, ככה זה היה, עדיין כמובן יש כאלו, אבל משום מה יש סטיראוטיפ של טיפשה, כמובן שאישה שמחמצנת את שיערה לבלונד פלטינה היא לא סימן לאינטלקט והיא פשוט לא מעריכה את היופי הטבעי שלה…
אבל, עכשיו יש סטריאוטיפים, לא רק על אלו שמחמצנות, אלא גם על אלו שנולדו בלונדיניות, גם אם הן חכמות, אוטומטית יחשבו שהן טיפשות. למה? ככה.
יש אתרים עם פירושי אישיות בנוגע לצבע השיער, שיער בלונדיני, ג׳ינג׳י, ברונטי וכו׳…
לפרוטוקול, אני לא רזה שמתלוננת על זה, אני במשקל ממוצע לגמרי, מהלבנבנות האלו שהעור שלהן הופך לאדום עגבניה אחרי חצי שעה בשמש אביבית ויש לי שער חום.
אני לא מתלוננת בגלל שפוגעים בי. אני מתלוננת בגלל שפוגעים בכולם. חושבים שפגיעה בזה שנהנה לפני כן היא אתית ומוצדקת, רק בשביל להעלות את הביטחון העצמי של האחר. אז אני מתלוננת, כי פשוט נמאס לי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך