stop the world
סתם רעיון מוזר שעלה לי. אני לא באמת יודעת מה הוא מסמל. אני תמיד הרגשתי ככה. אנשים מחפשים להיות שונים ומוזרים כדי להרגיש בנוח עם זה שהם קיימים - הרי בתכלס כולנו אותו הדבר, ואם הם יבינו את זה אין להם סיבה לחיות. הבעיה היא שאני אף פעם לא רציתי להיות מוזרה. אני כל כך רוצה להיות חלק מכולם אני פשוט לא יודעת איך. "מוזר זה טוב" . בולשיט. המוזר הטוב הוא לא אמיתי. הוא לא מה שכולם באמת מחפשים. להיות היפסטר זה לא באמת להיות מוזר. זה להיות מוזר באופן שכולם מכבדים . אין מקום לאנשים שהם באמת שונים, אין אף אחד שיכיל אותם. זה קשה להסביר, אתה כאילו צריך להיות שונה, אבל לא מידי - לא בצורה שמרחיקה אנשים. כי ככה זה, אנחנו סובלניים כלפי מי שקל לנו להיות סובלניים כלפיו. תקבלו אותי.

אתה כזה לא זה מוזר

stop the world 12/10/2016 561 צפיות 6 תגובות
סתם רעיון מוזר שעלה לי. אני לא באמת יודעת מה הוא מסמל. אני תמיד הרגשתי ככה. אנשים מחפשים להיות שונים ומוזרים כדי להרגיש בנוח עם זה שהם קיימים - הרי בתכלס כולנו אותו הדבר, ואם הם יבינו את זה אין להם סיבה לחיות. הבעיה היא שאני אף פעם לא רציתי להיות מוזרה. אני כל כך רוצה להיות חלק מכולם אני פשוט לא יודעת איך. "מוזר זה טוב" . בולשיט. המוזר הטוב הוא לא אמיתי. הוא לא מה שכולם באמת מחפשים. להיות היפסטר זה לא באמת להיות מוזר. זה להיות מוזר באופן שכולם מכבדים . אין מקום לאנשים שהם באמת שונים, אין אף אחד שיכיל אותם. זה קשה להסביר, אתה כאילו צריך להיות שונה, אבל לא מידי - לא בצורה שמרחיקה אנשים. כי ככה זה, אנחנו סובלניים כלפי מי שקל לנו להיות סובלניים כלפיו. תקבלו אותי.

דאמייט נכביתי מהידית של המחבת – שוב. מי לעזאזל ממציא מחבת עם ידית שמוליכה חום?
אני לא יודע מי יותר מטומטם מי שהמציא את זה או מי שקנה את זה.
בכל מקרה איימי באה לאכול איתי ארוחת בוקר, היא בחורה מקסימה אתם תאהבו אותה.
היא קצת מוזרה אני חייב להודות אבל אני אוהב את זה, זה מרענן.
לי ולאיימי יש חצי שנה ביחד מחר והזמנתי לה את הבובה המטורפת הזאת- פשוט בובת פנדה ענקית ואני מקווה שהיא תאהב את זה.
מישהו דופק בדלת. אוי שיט זאת השכנה המטומטמת הזאת שוב.
-היי מה נשמע?
-הכל דבש, מה את צריכה הפעם?
-אויש נו אל תהיה חצוף ותעמוד זקוף, זה לא בריא לעמוד ככה. מתי תוכל לבוא לדבר איתי על ועד הבית? מאז שרחל נפטרה חייבים למצוא לה מחליפה, ואתה היחיד שלא הסכים שאני אחליף אותה. חשבתי שנוכל לסכם בינינו משהו..
-טוב תעזבי אותי עם זה עכשיו חנה.
– … ובכל זאת, מתי תוכל?
-מחר בערב.
-מצוין קבענו.
אני לא מבין את הצורך הזה של אנשים זקנים להתערב לי בחיים, ברצינות – הם חושבים שהם יכולים להעיר לי על כל דבר בגלל שהם קיימים בעולם יותר ממני. לא בזין שלי לעמוד זקוף אז עכשיו אני הולך ממש כפוף כדי להחזיר לה.
דפיקה בדלת שוב, הפעם זאת איימי. אני מחבק אותה ויכול להרגיש את הרכות שלה מבעד לחולצה הצמודה הזאת.
אני בדיוק מניח את הקנקן מים ואיימי מתיישבת מולי.
-מה נשמע יפה שלי ?
-הכל בסדר חמודה שלי .
-האוכל מצוין ; לא ידעתי שתשקיע כל כך הרבה.
-הכל בשבילך. הכל.
קשקשנו והתמזמזנו ואיימי הלכה כי יש לה באחת הרצאה באוניברסיטה באיזה קורס שהיא לוקחת על פסיכולוגיה חברתית.
ממש רציתי לגמור אבל לא רציתי ללחוץ עליה, כי החצי שנה שלנו חייב להיות מושלם.
אין לי הרבה מה לעשות כי עוד לא התחיל האשנב במתמטיקה. הוא מתחיל רק שבוע הבא.
אני כותב ברכה לאיימי ומחבר אותה לאוזן של הדובי.

אנחנו יושבים על חוף הים. לילה. אנחנו לבד. היא פותחת את המתנה שלה והיא כל כך מאושרת – הרבה יותר משהיא אמורה להיות מדובי. היא מחבקת אותו ומנשקת אותו ואומרת לי שהוא פשוט מושלם וזאת המתנה הכי טובה שיכולתי להביא לה. אני מחייך.
היא מתפשטת ונכנסת למים. בחיי שהיא מהממת.
אני לא יודע אם אני פעם אוכל להכיל אותה. היא עוף מוזר, אבל אני אוהב את זה. בחיי שכן.

אני חוזר הביתה אחרי השיחה עם חנה. זיינה לי את המוח חצי שעה עד שפשוט וויתרתי לה. שתהיה בראש ועד הבית, מצדי שתהיה ראש הממשלה, רק שלא תחפור לי.
אני פותח את הדלת עדיין מוטש מהשיחה עם חנה ואני לא מאמין למה שאני רואה.
איימי גונחת, היא לא סתם גונחת היא צורחת. היא מתנוענעת למטה ולמעלה מזיינת אותו, אני בשוק. היא מסתכלת עלי המומה, ואומרת לי שהיא חשבה שהיא נעלה את הדלת .
אני עומד שמה. לא מבין מה קורה. היא מניחה את הבובה של דב הפנדה בצד ומתלבשת.
פטיש לבובות פרוותיות.

היא מתחילה לדבר.
את האמת – אין לי מושג. אני לא יודעת למה אני לא מתאימה.
אתה יודע, וזה דבר מצחיק, הייתי אומרת לך את זה, הייתי אומרת את זה להם, אבל הם לא יקשיבו.
אני מוזרה אני יודעת, אבל אני לא מוזרה בצורה הטובה. ז"א אני לא מוזרה באופן שבו כולם אוהבים.
כי יש מוזר ויש מוזר.
הם מתיימרים לרצות את המיוחד, את השונה.
אני שונה אבל עדיין זה לא טוב. כי המוזר שלהם מאוד נורמלי. הם לא יכולים באמת להכיל אותי.
וזה מתסכל – אתה יודע. אני רוצה שהם יקבלו אותי, אני כ"כ רוצה להיות כמוהם, אני רוצה להתיישר לפי מה שהם אומרים אבל אני לעולם לא אהיה יוצאת מן הכלל באמת, אני פשוט פסיכית.


תגובות (6)

לפי איך שאני רואה את זה, להיות "מוזר" זה להתנהג בצורה שונה מזו שמקובלת בחברה אבל גם לא להיות בטוח בזה בעצמך.
כי כשאתה בטוח במה שאתה עושה במאה אחוז ולא מערער על זה אפילו לשניונת אנשים באופן מפתיע יקבלו אותך.
לא משנה כמה אתה מוזר.
חברה הכי טובה שלי היא ווירדית אמיתית אבל אני מעריצה אותה לגמרי!
ופטישים אגב זה כבר עיניין אחר חח זה סתם יצר מוזר שכנראה נשאר מאיזה שאריות אוכל אבולציוניות XD
אני וואי סורי שחפרתי ^^

12/10/2016 23:15

זה היה הפתעה.
קראתי את זה שוב כי זה היה תפנית שלא היה לי סיכוי להמר עליה.
הסיפור כתוב היטב.
החלק האחרון הוא די באוויר ופחות מפוקס.
אני חושב שהוא לא היה צריך להיכתב כי את חוזרת על זה ב'רציתי להוסיף'. למעשה, החלק האחרון זו את (הכותבת) שמדברת אליו ולא הדמות 'המוזרה'.

אהבתי :)

12/10/2016 23:54

סיפור… מעורר מחשבה. לא כל כך הבנתי את החלק האחרון, פתאום עברת לספר בנקבה על דברים פחות קשורים. אשמח להסבר. בכל מקרה, לדעתי הדרך הכי טובה להיות מוזר היא להיות מוזר בחברת מוזרים. לשמחתי יש לי הרבה חברות ולכל אחת יש את השריטה שלה, חלקן שונות מאוד וחלקן אותן מוזרויות אבל ברמות שונות, זה מה ששומר עלינו מאוזנות, אם כולם היו אוהבים אותם דברים באותם רמה החיים שלנו היו ממש משעממים לדעתי. בכל מקרה, מאוד אהבתי את הכתיבה הפשוטה והישירה.

13/10/2016 07:57

הו. גאד. אני כל כך מבינה על מה את מדברת. מבינה עד כאב.
כאילו, יש את המוזר הרגיל, שכולם אוהבים ומנסים להתקרב אליו כי זה 'קול', ואז יש את המוזר האמיתי, השונה עד כאב, שאנשים פשוט מתביישים להראות בסביבתו.
במובן מסויים, המוזר הרגיל ניראה לי נורא יותר. זה כמו להיות חיה בקרקס. לעשות את ה'פריק שואו' ואז להעלם.

13/10/2016 08:49

    *אגב, אני לא בטוחה אם זה בכוונה או לא, אבל לכותרת אין באמת משמעות הגיונית כלשהי…

    13/10/2016 08:51

מביע את כל דעתי על החברה שלנו. יש מוזר טוב ויש מוזר רע. המוזר הטוב הוא מוזר שמתחברים אליו, לא מוזר אמיתי, מוזר של סתם שיגעון או כיף מידי פעם. המוזר הרע זה המוזר המולד, המוזר של האאוטסיידר, המוזר שאף אחד לא מבין אותו או רוצה להתקרב להתקרב אליו, רק כי הוא לא… מוזר. אבל מוזר טוב, כמו כולם. יפה מאד מאד מאד

13/10/2016 22:26
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך