החולמנית
מהי דעתכם?
סתם מחשבה שעלתה בי...
אשמח לדעות :)
התגעגעתי!

בכל רע יש טוב?

החולמנית 31/05/2013 614 צפיות 3 תגובות
מהי דעתכם?
סתם מחשבה שעלתה בי...
אשמח לדעות :)
התגעגעתי!

לאחר צפייה בתכנית טלוויזיה כל שהיא הרהרתי לעצמי על המאורעות אשר ראיתי. "אימא לימדה אותי שבכל אחד יש טוב," אמרה גיבורת הסדרה במבט לאחור ובחיוך מלא זיכרון. הנהנתי בגלגול עיניים בעודי חושבת כמה נאיבית היא יכולה להיות. הרי לא בכל אחד יש טוב! מה עם אותם פושעים? גנבים? רוצחים? האם גם בהם יש טוב?
אך מנגד, יכולתי להבין מאיפה מחשבה זו נבעה ובו זמנית, הצלחתי להתעלות על דעתי ולהבין כי ללא אנשים מאמינים כמותה, המחיה על עולמנו לא הייתה מתאפשרת, לא היינו אותם אנשים וההגדרה של "אדם טוב" לא הייתה בכלל נתפסת בעינינו. ואולי היא צדקה? אותה גיבורה, האם יש טוב בכל אחד?
וכשאחי הקטן שואל אותי בצעקה, "נכון מי שלא מתנהג טוב הוא רע? נכון?!", מה אמורה להיות תשובתי אליו? האם לגזור עליו עתיד תמים בעודי שומרת בלבי את הרוע שקיים או לחלופין, לספר את האמת ולהפריך כל תקווה אפשרית לכך?


תגובות (3)

דעתי היא…
שאין לי ממש דעה.
תמיד תגידי את האמת… לאח שלך ^-^
ולגבי ההגדרה של איש טוב…
מצד אחד – בלי אנשים טובים ובלי ההגדרה הזו החיים על העולם שלנו לא היו מתקיימים, בדיוק כמו שאמרת, אבל מצד שני – כל איש טוב שאי פעם הכרתי מגלה בעצמו, או שאני מגלה בו מתישהו גם את הצד הרע.
אז הוא בעצם לא הטוב המשלם.
ומתי נמצא אדם אחד, שהוא כולו אושר, התגלמות המלאך האנושי והיופי האלוהי?
מתי נגלה את הדם המדהים הזה, שההגדרה של איש טוב תיתלה בשמו?
ולמה כלכך הרבה אנשים טובים משנים את דעתם, ככה פתאום, והופכים לרעים?
את כותבת ממש יפה, הכתיבה שלך שכנעה אותי שעוד יש סיכוי לטוב בעולם, אבל מתי הוא יושיע אותנו?
מדרגת :-)

31/05/2013 09:39

זה עמוק כזה…
ואני חושבת שבכל אחד יש משהו טוב, השאלה היא איך הוא משתמש בה שיש לו.. לטוב או לרעה?…
כן, זו שאלה מאוד מורכבת לדעתי..
כתבת את זה ממש יפה (=
שבת שלום (:

31/05/2013 09:40

אהבתי. אני חושבת שלא בכל רע יש טוב. יש אנשים, ויש…

04/06/2013 10:12
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך