חייכנית
סיפור שיצא ממשחק עם חברה שלי:)
מקווה שתאהבו=]

במבט לאחור

חייכנית 05/10/2012 871 צפיות 12 תגובות
סיפור שיצא ממשחק עם חברה שלי:)
מקווה שתאהבו=]

"תורך" אמר לי ג'וזף, מחכה למהלך הבא שלי במשחק השחמט שאנחנו כה אוהבים לשחק יחד.
בבית האבות שבשכונת התקווה, קשה מאוד למצוא תעסוקה חדשה בכל יום. זו הסיבה שאני מוצאת את עצמי יום – יום, בשעה 5 בדיוק, יושבת ו"מריצה" מרתון משחקים עם ג'וזף היקר, שנהפך להיות ידידי הטוב ביותר בבית האבות הזה. הוא היחיד שמצליח לגרום לי לאהוב כל כך את המשחק הארור הזה, שלא הפסקתי לשחק במשך שנתיים לכל הפחות.
זו הפעם הראשונה מזה זמן רב שאני מרגישה תשושה. הרגשתי שאני חייבת ללכת לחדר ופשוט להירגע.
"ג'וזף יקירי, אני הולכת לשכב בחדר אם זה לא מפריע לך.. אני לא במיטבי היום." אמרתי לו בהתנצלות.
ג'וזף חייך אליי את החיוך שמצליח להשכיח ממני את כל הצרות ואמר "לכי לנוח בטי. את צריכה את זה.".
חייכתי אליו בחזרה והלכתי לחדרי. בער בי רצון עז לפתוח את האלבום הכחול והעבה שבו נמצא כל סיפור חיי. סיפור שנמשך כבר לא פחות מ76 שנים.
ניגשתי אל המדף התחתון בארון הבגדים החום שלי אשר לא הכיל פריטים רבים, והוצאתי אותו בעדינות מבין קפלי השמיכות והמצעים, שם הנחתי אותו לפני….. לפני 6 שנים. רק עכשיו הבנתי שלא פתחתי את האלבום מהרגע שהגעתי לכאן. יכול להיות שהגיע הזמן.
התיישבתי בקצה מיטתי הרכה, אשר הוצעה בקפידה רבה על ידי מרילין – העוזרת הוותיקה ביותר של בית האבות הזה.
פתחתי את האלבום והרגשתי תחושה שלא הרגשתי כבר זמן רב. התרגשות. מי זוכה בגיל כזה לחוות התרגשות שכזאת? בטח לא רבים.
התחלתי מתבוננת בתמונות, חלקן בשחור לבן, חלקן בצבעים דהויים. מדהים לפעמים איך החיים עוברים כל כך מהר, איך דברים משתנים להם בלי עצב על מה שאבד, ואנחנו? אנחנו נשארים תמיד. ואיתנו כל הזיכרונות שאספנו במהלך החיים.
לפתע טיפת מים קטנה ונוצצת נפלה על אחד העמודים באלבום. לקחה לי שנייה להבין שהיא הגיעה מעיני. זו הייתה דמעה. דמעה. כל כך הרבה זמן שלא הצלחתי להביע רגשות אחרים חוץ מעייפות, רעב או צמא… אבל התרגשות? ציפייה? געגועים? כל כך הרבה זמן שלא חשתי בכך.
ואיך ההרגשה? מתוקה יותר מכל סוכרייה שאכלתי אי פעם.
אחת התמונות נפלה לפתע. התכופפתי להרימה ועיניי נחו על המראה שנמצאת בקצה שולחן הכתיבה שלי. הסתכלתי על עצמי במראה ולרגע לא זיהיתי את עצמי. קמטים כה רבים מקיפים את עיניי ואת פי. שיערי כבר מזמן הפך אפור. אך הדבר שהפתיע אותי ביותר היה המבט בעיניי.
מבט כבוי, חסר חיים, חסר ציפייה. חסר תקווה. מתי איבדתי את התקווה? תקווה לחיים טובים יותר. תקווה להיות חלק ממשהו גדול יותר.
הרי אומרים שהתקווה היא הדבר האחרון שמאבדים!
החזרתי את מבטי לאלבום ופתאום נזכרתי במשהו. פתאום הבנתי הכל. הרי מה אני עושה בכלל בבית אבות? הילדים שלי החליטו שאין להם מספיק כוח לטפל בי ופשוט הביאו אותי לכאן. מאז מישהו מהם שמר איתי על קשר? התקשר מדי פעם? לא.
ולא כי לא רציתי. כל כך רציתי. יותר מהכול. הרי הם בשר מבשרי. דם מדמי. אז למה אחרי הכל זה לא קרה?
אני לא יודעת. הדבר היחידי שנשאר לי מהם הוא האלבום הזה. או שבעצם לא.
התיישבתי בחזרה במיטתי ושוב פתחתי את האלבום. הפעם דפדפתי ישר לסוף וראיתי את מה שחיפשתי. ספר קטן שמודבק לדופן הכריכה.
בספר הזה נמצאות כל הברכות שילדיי כתבו לי ליום ההולדת עד שהביאו אותי לפה ומאז…. כאילו בלעה אותי האדמה.
כאילו אני לא קיימת יותר מבחינתם.
כעת ידעתי מה אני צריכה לעשות. ניסיתי לתלוש את הספר בכוח, מכיוון שהוא היה מודבק לדופן האלבום. עם מעט כוח הצלחתי.
ניגשתי לאח שניצב לו בסוף החדר, התבוננתי בלהבות המתכלות לאט. גם הן נעלמות בסופו של דבר. לא משאירות אחריהן דבר.
נישקתי את הספר בפעם האחרונה והשלכתי אותו אל הלהבות. נתתי לו להישרף, להיחרך, עד כי לא נשאר ממנו זכר.
לא ידעתי אם אני חולמת את זה, אבל זה הרגיש די מציאותי.
התרוממתי מישיבתי מול האח, וחזרתי אל המראה המונחת על שולחני. הסתכלתי על עצמי שוב ובין רגע ידעתי.
זה היה הדבר שהייתי צריכה לעשות ולא נתן לי מנוח.
הקמטים נשארו. גם שערי נשאר אפור. אך המבט בעיניי היה כעת מלא תקווה. גם פחדים – זה נכון, אבל בעיקר תקווה. תקווה שלעולם לא אפחד יותר להמשיך קדימה, גם אם קשה להבין שאנשים שאהבתי עזבו אותי. אני ממשיכה הלאה. מגיע לי.
הרגשתי שמישהו מסתכל עליי. הרמתי את מבטי אל הדלת. ג'וזף עמד בפתח. פתאום ראיתי במבטו הבעה שלא ראיתי אצלו מעולם.
אולי לא רציתי לראות?


תגובות (12)

המשחק עם החברה עשה לך רק טוב בגלל ש…
הקטע הזה מהמם!
הכתיבה המקסימה שלך לקחה אותי הפעם לעולם השגרתי והבוגר של בטי וג׳וזף בבית האבות שהפך לאט לאט לעולם מלא בזיכרונות וברגש מחודש וכואב.
אהבתי מאוד!
והתפנית בסוף…
איך בטי לא שמה לך לאורך כל התקופה שג׳וזף אוהב אותה? (זה לפחות מה שהבנתי)
אני שמחה שהחלטת בסוף להעלות את הקטע :)
תכתבי עוד כאלו!

05/10/2012 15:53

תודה רבה! תמיד כל תגובה שלך מעלה לי חיוך:)
ממש שמחה שאהבת, ואם חברה שלי תשתף פעולה אז יהיו עוד הרבה כאלה;)

05/10/2012 15:59

כדאי מאוד שתמשיך לשחק איתך-הסיפור הזה מדהים!!!

06/10/2012 11:09

תודה רבה רננה, ממש שמחה שאהבת:)

06/10/2012 11:11

טוב, אני לא יודעת איזה משחק בדיוק שיחקתם, אבל מה שיצא ממנו הוא ללא ספק יצירת אומנות!
הדעה הרווחת כיום היא שבכדי ליצור סיפור טוב, חייב להיות בו אקשן, פעולה נמשכת ועוצרת נשימה, פנטזיה – שאין כל רע בה – אבל מלאת תהפוכות מרגע לרגע, כזו שלא נותנת מנוחה.
כלמעשה, בכל דבר טמון סיפור, בכל סיטואציה, בכל מקרה – עד כמה חדגוני שהוא נראה, בידיו של סופר טוב, יכול הוא להיהפך לסיפור מרתק עם קו עלילה יציב ודמויות עמוקות ומלאות רגש.
וזה בדיוק מה שהוכחת בקטע הזה! הכישרון שלך יכול להפיח באיזה סיטואציה שלא תהיה חיים ועומק שכיף לקרוא אודותיהם! כל קטע שלך מעלה חיוך על הפנים שלי, כי הכתיבה שלך פשוט מופלאה וייחודית!
תמשיכי לכתוב! מחכה לעוד סיפורים שלך בקוצר רוח!
אוהבת, נעמי :)

06/10/2012 21:16

מה שאני עומד להגיד לך, זה משהו שאמרתי עד עכשיו רק לשתי בנות באתר…
ואני מקווה שאגיד את זה עוד הרבה פעמים!
״עתידך כסופרת חתום!״ לא ממש נותן מוטיבציה אבל…
אני אומר את זה רק לכאלה שיש להם כישרון!!! כאילו.. ממש טוב!
כאלה שאני חושב ש.. יש להם פוטנציאל.. להיות סופרים גדולים..
כתיבתך היא פשוטה מאוד… אך עם זאת גם ייחודית!
סחפת אותי אחרייך בנהר מנצנץ של דימויים ותיאורים מדהימים!
מצפה לעוד הרבה סיפורים ממך!

07/10/2012 07:09

אמממ הראל – אתה מנסה לקחת לי את הנאומים הדרמטיים !! ארור תהיה הראלמרושעסיטיס

07/10/2012 07:10

תגידי קיטי את ממשיכה עם הפארודיה הזאת לפרק 4?

07/10/2012 07:13

כבר שלחתי אותה !!

07/10/2012 07:14

נעמי תודה רבה! קשה לי להאמין כמה מחמאות אפשר לקבל על קטע אחד, ואני ממש מעריכה אותך – לדעתי את כותבת מדהים, אז בכלל כיף לקבל ממך תגובה!
הסופר ממש תודה! וואו לא חשבתי שאי פעם יגידו לי דבר כזה, זאת מחמאה ענקית!
אני מקווה שאתה צודק, כתיבה היא אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות!
ממש שמחה שנהנית:)

07/10/2012 09:24

חייכנית,את מיוחדת!
באמת,במשך כל הקטע הזה,אני הייתי מרותקת למסך.
זה ממש מפתיע,את כל פעם כותבת מסיטואציות בחיים,וזה יפיפה.
הקטע הזה באמת עצוב,אבל לפעמים…כמו בטי,צריך לשחרר מכל הכאב ופשוט להמשיך לחיים טובים יותר.
אין לי מילים.
הקטע הזה ממש מצא חן בעיני,ואני חושבת שהוא מושלם.
אני בטוחה שאני אזכור את הקטע הזה,הוא ממש מיוחד בעיניי!
אני מוקסמת כל פעם מחדש,
תמשיכי לכתוב!אני מקווה לקרוא בקרוב עוד מהכתיבה שלך,
אוהבת המון:)

09/10/2012 04:11

לילוש תמיד התגובות שלך מעלות לי חיוך על הפנים:)
תודה רבה!! אני כל כך שמחה שאהבת, ואני מקווה שתאהבי את הקטעים שעוד יגיעו….:)
אוהבת=]

10/10/2012 13:18
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך