ברוך אתה שקל – אלוהינו מלך העולם

Estonian 22/01/2014 1444 צפיות 23 תגובות

אני עצמי לא רואה תכניות ריאליטי. אולי אני מדור אחר, אבל הטלוויזיה לא ממש מעניינת אותי. ההורים שלי, לעומת זאת, דווקא כן רואים תכניות ריאליטי. עכשיו, ברגעים אלו ממש, הם צופים בהקלטה של "היפה והחנון", פרק שבו הבנות התמודדו בארץ עיר נגד פליט ריאליטי שנאחז לקבל עוד תהילה (תתביישו לכן, בנות ישראל, שלא יודעות שנבלה זה לא יצור חי!).
הבנות נדרשו ללמוד על השפה העברית, ועל הדרך שיחקו ארץ עיר נגד טום קשתי, אותו… יצור מיוחד שנפלט מ"המירוץ למיליון" וממש כמו פליטת ריאליטי בלונדינית אחרת שמתעקשת לקבל זמן מסך (האמ… האמ… ליהיא גרינר… האמ… האמ…) הוא מתעקש להמשיך בפרסום על ידי הפגנת בורות בטלוויזיה, בשביל לבחון בנות שמפסידות לו, והמנצחת מקבלת דייט איתו. (פרס מיוחד, הא?)
למותר לציין שאותו טום נראה, כפי שהבנות ציינו, "חתיך", כלומר, מה המסר שהילדים הקטנים לומדים כשהם רואים את זה?
"זה בסדר להיות בור, כל עוד אתה נראה טוב."
"תתאמץ כמה שיותר בשביל דייטים"
"תקדש את המראה."
זה המסר שאנחנו רוצים להעביר הלאה? איזה ביזיון! איזה טיפשות! כמה חוסר היגיון! אבסורד!
אילו הייתה לי בת, הפרס שלה בתחרות היה *לא* לצאת לדייט, וגם, מי משחק ארץ עיר ולא מבין שהעיר ירושלים מתחילה בעוד י', והמילה "וירושלים" היא בסך הכל שם העיר עם ו' החיבור?
אם זוהי המציאות – אז מציאות עגומה שוררת סביבנו, כך מסתבר.
אם זהו תסריט – זוהי ככל הנראה בדיחה מגוחכת, שנועדה להטיל בספק את היכולת של האדם הישראלי הממוצע לאיית בשפה שלו עצמו (לא, מר קשתי, היפופוטם כותבים עם ט'.)

ניתן לחשוב שכאן עצרנו, לא? אז… זהו. שלא.
גם ה"חנונים" (שאגב, לא ברור לי מה המניע שלהם לפנות לתכנית, אחרי הכל, הם טוענים שהם מפחדים מחבר'ה. סלחו לי, אבל להופיע לעיני כל ישראל, זאת לא חבר'ה? או שאולי בגלל שתהיו סלב'ס אחרי זה זה בסדר?) לא טמנו את ידם בצלחת.
איזו משימה הם קיבלו? להיות פקחי אופנה.
כמה מרגש. כמה נחמד.
אבל מה כן? מן הסתם שהמדריכה שלהם (שאגב, היא נראית פצצה, אחרת לא הייתה שווה זמן מסך) אמרה להם שקרוקס זה היישר לפח. יש אופנה, ויש "חוסר סטייל". לא הולכים עם משהו שאינו "אופנתי". זה לא טוב.
אחד מהם שאל אותה, בשיא תמימותו, "מה רע בגבר נשוי עם אישה וילדים שהולך עם קרוקס?"
ומה ה (סלחו לי כל המעריצים) בלומה ענתה?
"עוד יותר רע! הוא משמש דוגמא רעה לילדים שלו".
ווהו ווהו ווהו! סטופ כדור הארץ! מה?! היא הרגע אמרה מה שחשבתי שהיא אמרה?!
דוגמא רעה לילדים?!
אבא מהמר זו דוגמא רעה.
אבא מעשן זו דוגמא רעה.
אבא מכה, מתעלל, מרביץ, עושק… זו דוגמא רעה.
אבל אבא שהולך עם קרוקס?!
לאן הידרדרנו?! למה ללכת עם מה שנוח זהו פשע? למה שהוא ישים בכלל קצוץ?
אז מה, אנחנו צריכים לקנות את היקר והאופנתי, גם אם זה לא נוח לנו? תראו את האבסורד!
במקום ללכת עם משהו זול, נוח, איכותי, שמשרת את העבודה שלו,
אנחנו מעדיפים לקנות יקר, לא נוח, מתקלקל מהר, יוצא מהר מהאופנה, אבל הנה הקאץ'! הוא אופנתי! וואו! קניתם אותי!
כי הרי ההבדל היחיד בין חולצת טריקו רגילה (30 ₪, נראה לי.) לבין חולצת טומי הילפיגר היא הסמל (150 זה מינימום לכזאת, לא?). אז למה שנקנה רגיל? מה, אם נקנה רגיל נהיה אנשים רגילים! חס וחלילה! דוגמא רעה לילדים!
אחרי הכל, הכסף הוא האל שלנו, ואנחנו מוכרחים לשרת אותו. אנחנו מוכרחים לקנות הכל, כי כולם קונים.
אבסורד, אבל בשביל להיות מיוחדים ופופולאריים, אנחנו קונים ביוקר ולא נהנים מהמוצר.
סליחה, גברת, עד כמה שאת יפה, אני מעדיף ללכת עם מה שנוח לי.
אבל את, אישה יקרה, את דוגמא רעה לילדים! מה הילד אמור ללמוד? אחרי התכנית הוא ילך לאמא שלו בדמעות: "האייפון 5 המשוכלל שקנית לי לא מספיק אופנתי! הוא לבן! תקני לי חדש!"
ואז הוא יילל, והאמא תשבר ואז מה? עוד שכפול של האייפון, רק בצבע שחור (משנה, כמובן.) יקרין תהילה ואושר בכיס של הילד המאושר, שעכשיו ילך לבית הספר (כיתה א', ב'… מה זה משנה?) וישוויץ בפני החברים שלו ברכישה.
לאן הגענו, שכיום ילדים רוצים לקנות עוד ועוד?
אתם מאשימים את הדור שלנו? חצופים. זה אתם בלבד.
כשאני רואה נשים מענטזות עם מינימום בגדים, מוכרות בגדים יקרים בשביל לקבל טונות של כסף… שפל, רבותיי. שפל.
ברוך אתה שקל, אלוהינו מלך העולם, שבזכותו קונים אנו זבל, ומשתמשים בו בשביל לקנות פופולאריות מזויפת.
א מ ן!


תגובות (23)

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מילה שהרגת אותי כול כך יפה הכתיבה שלך מהממת חחחח אהבתי :)
נתתי לאימא שלי לקראו היא על הריצפה >~< מבינה אותה
אוהבת שרית
חח דש מאימא .. ״ תגידי לילדון שיש לו כישרון :)״

22/01/2014 10:46

יפה מאוד ונכון מאוד!

22/01/2014 10:48

האמת שאני גם באנדם שלא אוהב כלכך טלווזיה (ראיתי רק חצי פרק.. משהו על גן חיות אולי(?))
בכל אופן, זה באמת עצוב עם אנשים מגיעים למצב כזה…
והיי, מה רע בחוסר אופנה? (אממף) אמנם אני לא הולכת עם קרוקס, אבל אני לא חושבת שאנשים צריכים להיות תואמים לכולם ובכלל, כל אחד צריך ללכת עם מה שהוא אוהב. זה לא תפקיד של אף אחד לקבוע לך מה ללבוש.
-אני נגד זה שלילדים בכיתות קטנות יהיה פלאפון, אחרי הכל, הם (סליחה) פאקינג קטנים! בשביל מה לעזאזל הם צריכים פלאפון?!
הם יכולים בקלות לשבור אותו ואז (כמו שאמרת) ואז מה? פשוט לקנות חדש?

בקיצור, (בלי להציק יותר מידי) אני מסכימה עם מה שכתבת.

22/01/2014 10:54

רואים שהקיפה והחנון הם סתם אנשים שרוצים להתנסות בתאטרון.. מחזה כזה..
כי אחותי רואה את זה והתאומות שם הלכו לדוג דג מלוח בים המלח. יודעים למה? כי דג מתוק חי בים מתוק. (היגיון פשוט! )

22/01/2014 10:57

קיפה. = יפה + קופה

22/01/2014 10:59

את. כל כך. צודקת!!!!!.
כשראיתי את זה ממש התחשק לי להקיא, בעיקר במשימה המטומטמת הזו של הבנים.
מי היא חושבת את עצמה המדריכה שלהם? מבחינתי, "אופנה" זה סגנון לבוש שגם יפה לי וגם נוח לי. זה פשוט בושה מה שמוכרים לילדים בטלוויזיה!
הלוואי שכולם יקראו את מה שכתבת ויבינו!

22/01/2014 11:22

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח xD

22/01/2014 11:25

אתה ממש צודק!
אני לא סובלת היפה והחנון! הלקחים שאנשים לומדים מזה… לאן הידרדרנו?!
אח שלי הקטן הוא אחד שלא מספיק לו כלום. עוד ועוד ועוד… ואחרי זה הוא מגיע הביתה (ממש כמו שאמרת..) ומבקש שיקנו לו עוד כי החברים צוחקים עליו שאין לו משהו שלהם יש..
אני לא חושבת שיש בעיה עם "חוסר אופנה". שכל אחד יתלבש כמו שהוא אוהב וכמו שנוח לו, ואחת הבעיות הכי גדולות שיש אלו ההצקות שילדים עוברים בגלל..
איך שנוח להם?!
טוב, בקיצור אני מסכימה אתך ואני מחכה להמשך של הסיפור החדש שלך!

22/01/2014 11:46

תודה רבה!
ולכל מי ששאל – אני די הפסקתי להעלות לאתר. (אין לי מושג למה), אבל אני עדיין כותב. אני מניח שכשיהיה לי כוח אני אעלה P:
שוב תודה לכולם. אני שמח שהמסר עבר.

22/01/2014 12:01

אבל אתה לא יכול לנטוש אותנו ! :'(

22/01/2014 12:07

אני לא נוטש. אני פשוט עצלן P:

22/01/2014 12:19

אתה הטרול הכי עצלן בעולם!
:

22/01/2014 12:26

לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לך כישרון ואתה לא יכול להפסיק!!!!! :'(
אני מסכימה עם ספיר: אל תנטוש אותנו!!!

22/01/2014 12:35

וואו יש לי כל כך הרבה מה להגיד בנושא הזה:
אני ממש מפחדת. מפחדת מהרמה שהטלויזיה והתכניות בארץ הגיעו אליה ועצם כך שאנשים רואים את זה ושזה חוקי. איך יכול להיות שהמדינה שלנו מרשה לחבורת אנשים מסכנים שכנראה אין להם הרבה שכל והגיון בקודקוד (מה לעשות, הם נולדו והתחנכו ככה), אנשים לא פיקחים במיוחד, לקחת את עצמם ולהכניס את עצמם במודע לכלא בו יצטרכו להביך את עצמם ולהשתלח איש ברעהו, בעוד כל המדינה צופה בהם, צוחקת עליהם, משמיצה אותם ומתייחסת אליהם כאל שעשוע או חיות מחמד וקרקס וכך שמים את עצמם ללעג ולקלס, כאשר כל המדינה בוחרת מי מתחשק להם להעיף, כאשר הוא יכנס לדיכאון לאחר שכמה אייטמים של רכילות עלובים יעקהבו אחריו בסופר ואז יתעלמו ממנו לשארית חייו, והזוכה המסכן, או בשם אחר: חיית השעשועים המוצלחת והקולנית ביותר, יחשוב שמעכשיו הוא נכנס לעולם הבידור "הזוהר" (על כך שהשפיל את עצמו לעיני כל מדינת ישראל) נעלם לו אטאט ושוקע גם הוא כמו המודח שלפניו במרה שחורה על טיפשותו.
זה היה "האח הגדול", אחת הבושות הגדולות ביותר של מדינת ישראל. בקשר ליפה והחנון:
כמובן שהכל תסריט אבל באמת שאני תוהה מי הטמבלית שתירצה להראות כמו מפגרת חסרת שכל מול כל המדינה ובמודע תיכנס לתכנית שכל הפורמט שלה בנוי על זה, בקשר לחנונים, איך מישהו יכול להיות חכם אם הוא הולך לשמה?! ברצינות שזה אבסורד! ועוד נותנים לאנשים ונשים מפוצצי בוטוקס וזיוף לעשות בהם כרצונם??!?!!?! זה כל כך משפיל שבא לבכות.
ואני שואלת את עצמי: "מי הבן אדם האכזר שממציא את כל התכניות הורסות החיים, המשפילות, רדודות ומבזבזות הזמן הללו?!??!"
אגב, תמשיך או שתמות.
~רותם~

22/01/2014 12:58

אני ממש מסכימה איתך. היפה והחנון זו אחת מסדרות הריאלטי הכי ירודות בעולם (אני אפילו מעדיפה משחקי רעב על פני זה). החנונים שם הם סטיגמטים, וה"יפות" שם מטומטמות לחלוטין. מה שזה אומר זה: תהיי יפה ותשתקי. אם את יפה, את חייבת להיות מטומטמת. לא ראיתי את הסדרה אז אני לא ממש יודעת מה יש שם, אבל ראיתי תמונות משם, וזה נראה כל כך מבוים וטפשי. הבעיה שלנו, זה שאנשים רואים את זה ואוהבים את זה, ושזה מקבל רייטינג ונותן ליוצרים תירוץ להמשיך עם יצירת תוכניות מפגרות.

ובלי קשר לנושא- למה אתה לא ממשיך להעלות? אני כל ערב נכנסת ומצפה לפרק ועכשיו שלושה שבועות לא פרסמת!!!! בבקשה תמשיך את הסיפור שלך

23/01/2014 10:02

היי! תודה לכן!
ואני מצטער שאני עצלן כזה :(

24/01/2014 12:37

קרוקס זה דוגמא רעה?


קרוקס זה דוגמא רעה?!?!?!?!?
איך?! מה?! למה! אני יגן על הנעליים האהובות עליי. הו כן, אני יגן.

31/01/2014 08:36

תמשיך
עכשיו
אתה עצלן כמעט כמוני

31/01/2014 12:39

האמת גם אני לא רואה טלוויזיה.
התוכניות ריאלטי היום בשפל המדרגה, ובכלל לא הבנתי עדין את הקטע של התוכנית הזאה היפה והחנון.
בקיצור, אני מסכימה עם הכל.
אוי גוועלד! הוא נועל קרוקס!
באמת, אנשים מה הקטע?!?!?!?!?!?!

03/02/2014 09:22

אני גם לא כל כך רואה את מה שמשודר בטלווזיה היום (אם אני רואה תכניות למיניהן זה בצפייה ישירה, ואלה דברים כמו דוקטור הו או שרלוק)
ריאליטי זה כל כך רדוד, אידיוטי, לא ריאלי\ אמתי בכלל, ומחנך לביזיון.
אני מכירה פליטת ריאליטי, אלין לוי (מהאח הגדול). אז שם היא הוצגה כמטומטמת. אז אני לא באה להגיד שהיא גאון הדור – כן, היא קצת סתומה, אבל לא ברמה שהציגו אותה.
הטמטום הגדול יותר שלה, לפי דעתי, הוא העובדה שהיא השתתפה בשטות הזאת והסכימה להציג את עצמה ככזו.
בקשר לעניין האופנתי, מסכימה לגמרי. אני באופן אישי מעדיפה ללבוש בגדים שיהיו לי גם נוחים וגם יפים, ויש בי שנאה עזה לקרוקס, אבל מה אכפת לי איך אחרים מתלבשים? אכפת לי מעצמי.
למרות זאת, תמיד הייתה מחשבה בראשי שהיפה והחנון נועד להראות שלא כל מי שנראה ומתנהג באופן מוזר הוא באמת כזה, ושאנשים כאלה הם טובי לב, נחמדים, חכמים וכו'.
ולהרתיע בנות מלהפוך ל"יפות" שכולן צוחקים על טיפשותן.

16/02/2014 04:07

אני גם לא כל כך רואה את מה שמשודר בטלווזיה היום (אם אני רואה תכניות למיניהן זה בצפייה ישירה, ואלה דברים כמו דוקטור הו או שרלוק)
ריאליטי זה כל כך רדוד, אידיוטי, לא ריאלי\ אמתי בכלל, ומחנך לביזיון.
אני מכירה פליטת ריאליטי, אלין לוי (מהאח הגדול). אז שם היא הוצגה כמטומטמת. אז אני לא באה להגיד שהיא גאון הדור – כן, היא קצת סתומה, אבל לא ברמה שהציגו אותה.
הטמטום הגדול יותר שלה, לפי דעתי, הוא העובדה שהיא השתתפה בשטות הזאת והסכימה להציג את עצמה ככזו.
בקשר לעניין האופנתי, מסכימה לגמרי. אני באופן אישי מעדיפה ללבוש בגדים שיהיו לי גם נוחים וגם יפים, ויש בי שנאה עזה לקרוקס, אבל מה אכפת לי איך אחרים מתלבשים? אכפת לי מעצמי.
למרות זאת, תמיד הייתה מחשבה בראשי שהיפה והחנון נועד להראות שלא כל מי שנראה ומתנהג באופן מוזר הוא באמת כזה, ושאנשים כאלה הם טובי לב, נחמדים, חכמים וכו'.
ולהרתיע בנות מלהפוך ל"יפות" שכולן צוחקים על טיפשותן.

16/02/2014 04:07

אתה פשוט מלך! אתה ממש צודק! הדור שלנו התקלקל.. וזה לא בגלל הילדים, הילדים לא נולדים עם מודעות למה שהולך סביבם.. הם עוד טהורים.
זה ההורים, החינוך! הריאליטי, פרסומות…
צריך לשמר את הדור שלנו בזכות עוד אנשים כמוני וכמוך.

רציני שזה קצת דפוק שזה בה מימנו ולא מהם.. הם הבוגרים כאן.. או שלא (?)

06/04/2014 23:13

אני כן רואה טלוויזיה לעומתכם (כמעט מלאכים) =)

06/04/2014 23:13
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך