אמשח לשמוע הערות והארות =]

היה היה לפניי שנים רבות….

04/11/2013 1007 צפיות 65 תגובות
אמשח לשמוע הערות והארות =]

היה היה לפניי שנים רבות,
בית בושת קטן
ובבית בושת היו זונות ,
ולזונות לא היה פנים
לא היה שמות

היה היה לפניי שנים רבות
תחנה מרכזית אחת
ובתחנה מרכזית היה הומלס
ולהומלס לא היה אח רע או ידיד
לא היה מישהו שלא הפחיד

היה היה לפניי שנים רבות
פנימייה אחת
ובפנימייה היו יתומים
וליתומים אין אנשים מסביבם
אז אין בעיה לפגוע בם

היה היה לפניי שנים רבות
נערה, יפה, חכמה, מצחיקה
ואז היא סמים לקחה
היום תראו אותה שוכבת על המדרכה
עם מחט בידה תקועה

……………………………………
היה היה לפניי שנים רבות
בריאת העולם
והטעות הגדולה ביותר נוצרה
הביאונו לתוכו, את בני אדם


תגובות (65)

אנחנו הצרה הכי גדולה של העולם הזה…
like
D=

05/11/2013 06:21

תודה, ואמת תראי כמה אנחנו הורסים!

05/11/2013 06:26

זה ממש יפה! זה נכון וחבל…

05/11/2013 11:50

תודה… וזה באמת חבל שזה נכון, אבל זה טבענו…

05/11/2013 11:56

מלא שגיאות כתיב, לגמרי פוגע באיכות השיר.
ובני האדם הם היחידים שבאמת שווים משהו ביקום הזה. כלומר, אם איכות הקיום נמדדת לפי תפיסת מסגרת הקיום, אז איכות הקיום שלנו היא גבוהה באופן מהותי משל שאר היצורים. להשוות אותנו לחיות יהיה כמו להשוות מחשבים לסלעים. אנחנו היחידים בבריאה שקיימים באמת (שמודעים לקיום שלנו בדרגה שהופכת אותנו לחלק ממנו), לכן אין פלא שאנחנו הטעות הכי גדולה.

09/11/2013 18:16

דניאל, לידיעתך השגיאה יחידה שאני ראיתי הייתה הביאונו במקום הביאנו אשמח אם תעיר לי על עוד שגיאת כתיב אם תראה ואתקן , בנוסף הקטע נכתב מהר, ואני חושבת שאנחנו טעות גדולה שאלוקים ברא (אני לא יודעת אם אתה מאמין או לא אך זה לא משנה ), יצר הסקרנות שלנו יש בו טוב ורע, אנחנו הורסים בשביל לבנות חיים נוחים לעצמנו , הורסים עתיד בשביל נוחות בהווה, זה נירא לך הגיוני ?! וחיות כמה שעצוב לומר את זה, אנחנו לא כל כך שונים מהם, אתה מעלה אותנו כבני אדם בדרגה אך למען האמת ירדנו בהמון דרגות על פי דעתי האישית בלבד! ולא הבנתי אתה מסכים או לא ? אנחנו טעות? או שמא -אנחנו היחידים ששווים ביקום הזה- האם אנחנו טעות טובה או טעות רעה, תחשוב על זה…!

23/11/2013 07:33

אה אתה צודק במקום בם= בהם

23/11/2013 07:36

אנחנו הטעות הכי גדולה כי אנחנו הטעות היחידה – כול השאר חסר חשיבות. זה מה שרציתי לומר.
חיות מתנהגות לפי האינסטינקטים שלהן, לפי הטבע. אנחנו מודעים לסביבה ולמעשים שלנו ופועלים מתוך חשיבה מודעת, לכן יש לנו חשיבות, אנחנו לא סתם פועלים לפי איך שאנו בנויים ולכן אנחנו היחידים המסוגלים להשפיע על הטבע שלא כחלק ממנו שמונע ע"י סיבה ותוצאה גרידא, אצלנו יש את משתנה המודעות ואם תרצי הבחירה החופשית, מה שמאפשר לנו באמת להשפיע, וכול השאר פשוט שם, ממשיך לפעול איך שהוא בנוי.

26/11/2013 12:54

בשורה השלישית – ובבית הבושת*. החסרת ה' הידיעה.
שורה רביעית – ולזונות לא היו פנים, לא היו שמות* התבלבלת בין יחיד ורבים.
בשורה השישית – היה הייתה תחנה מרכזית* ולא "היה היה", כי תחנה היא נקבה והיה זה זכר.
בשורה השמינית – ובתחנה המרכזית* החסרת ה' הידיעה.
בכול מקום פחות או יותר – יש רווחים לא נחוצים בין המילים לסימני הפיסוק.
כול זה בנוגע לשגיאות… ויש עוד מלא, אבל אין לי כוח להמשיך…

26/11/2013 13:01

חחח וברור שלא שמת לב אליהן. את אפילו לא יודעת שאלו שגיאות… אבל מעכשיו תדעי, הן נקראות "שגיאות תחביר". בלי להעליב, כן?

26/11/2013 13:02

חח לא מעליב, הערות תמיד מתקבלות בברכה, גם אם הם מורידות מהאגו הנפוח שלנו … שגיאות תחביר, אני מודעת לכאלו שגיאות אני פשוט לא שמה לב אליהן, יבוא תיקון בהמשך כי אין לי כח לתקן, לגביי הרווחים, אני אוהבת אותם, הם מתאימים לי שאנשים יקראו בין השורות (או בין הרווחים) =]

26/11/2013 13:59

ולגביי התוכן עצמו, הבנתי אתה אומר שאנחנו בעצם כמו שכתבת -הטעות היחידה-, זה בדיוק לאן שניסיתי לחתור , אנחנו טעות מה שמסביבנו לא …

26/11/2013 14:01

אבל הנקודה שלי היא שאנחנו טעות שלא מזיקה לאף אחד, כי כול השאר חסר חשיבות. אנחנו מזיקים לעצים ולאבנים (או לחיות, שלפי ההגדרה שלי, זה פחות או יותר אותו הדבר…) ולכול היותר, אנו מזיקים לעצמנו. אז אנחנו טעות שלא פוגעת בשום דבר בעל ערך.

26/11/2013 14:15

לפי דעתי אבנים חיות עצים וכו', הם יצירה נפלאה, שבה שוררת הרמוניה, לכל אחד תפקיד מיועד, ואילו אנחנו… מה תפקידנו (בוא לא נכנס שוב לשאלת מה מהות הקיום שלנו חח) מה אנחנו תורמים?! אנחנו הורסים את הטבע וההרמוניה ששוררת בו … אנחנו הם החסרי ערך לפי דעתי, עולם מושלם היה יכול להתקיים בלעדינו גם אם אין לחיות את התודעה שלנו, אנחנו אלו שהורסים את הסדר הטוב שקיים בעולם הזה..

26/11/2013 14:37

טוב, יש לך השקפת עולם קצת שונה משלי… עדיין, לטבע אין שום רצון משלו, לא אכפת לו אם הוא נפגע או מושמד. הוא פשוט ממשיך לפעול, כמו מכונה קרה וחסרת רצון או מודעות. לדבר כזה, אין שום חשיבות בפני עצמו לדעתי. לפגוע בטבע פירושו לפגוע בדבר שלא אכפת לו להיפגע, ויותר מזה, שלא משנה אם הוא יפגע, כי אין מכך שום הפסד לאף אחד, וגם לטבע עצמו (שום דבר בעל חשיבות לא נפגע…)

26/11/2013 14:54

טוב אני רואה שהשקפת העולם שלנו שונה יחסית אחת מהשני וזה בסדר, אנחנו יכולים להסכים שלא להסכים … , רק דבר אחרון הטבע אולי מכונה , אבל הוא מכונה טובה ועל מכונה טובה עדיף לשמור לא להשמיד, לעומת זאת אנחנו הורסים את המכונה היפה המושלמת הקרירה וחסרת התודעה הזאת … לא יודעת אני מעדיפה את הטבע מאשר בני אדם…

26/11/2013 14:57

אנחנו יכולים להמשיך להתווכח ככה לנצח… אם הטבע הוא כמו מכונה, אז אין לו שום חשיבות, כי הוא לא יוזם, לא משפיע רצונית, אין לו שום "נוכחות", הוא כלום בפני עצמו, רק מכלול של המנגנונים שלו, שפועלים מתוך כורח ולא מתוך בחירה. אין לטבע דבר משלו והוא עצמו לא חשוב בעייני עצמו, פשוט כי אין לו דעת וישות חסרת דעת היא צורת הקיום הנחותה ביותר לדעתי.

26/11/2013 15:03

הצורת יקום הנחותה הזאת, מספקת את צרכינו בכל רגע ורגע נתון, ומה אנו מחזירים בתמורה, כלום , אנחנו לוקחים את הכל כמובן מאליו אנחנו הנחותים , נכון לטבע עצמו אין ישות אין נשמה אין רוח אין שמץ אנושיות הוא רק "מכונה", אבל הוא מכונה שכנראה בלעדייה לא היינו חיים לא היינו שורדים, אנחנו תלויים בטבע בצורת הסתכלות כזאת אתה לא חושב שאנחנו הנזקקים אנחנו הנחותים התלויים במכונה זו? אז מי נחות עכשיו??

26/11/2013 15:13

אמרתי, לטבע אין שום חשיבות "בפני עצמו" אבל הוא חשוב כמשרת שלנו. זה לא עושה אותנו לצורות קיום נחותות… כאינדיבידואלים, אנחנו נשארים באותה דרגת חשיבות ואין לזה שום השפעה על איכות או דרגת הקיום שלנו. הטבע חשוב לנו, אני מסכים, אבל שוב, בפני עצמו אין לו שום חשיבות.

26/11/2013 15:18

בפני עצמו אין לו חשיבות נכון , כי לטבע אין מודעות לעצמו הוא עושה מה שהוא צריך לעשות את הייעוד שהוא צריך לעשות, לעומתנו , שאנחנו אפילו לא יודעים ולא טמוע בנו הידע הזה של מה יעודנו בעולם הזה, אני חושבת שלולא בני האדם העולם היה מושלם , כשאנחנו הגענו הבאנו איתנו את הצרות , הרגשות המטופשים, המודעות ! שאתה אפילו לא יכול להגיד בביטחון מלא שזה הדבר הכי טוב המודעות שלנו לעצמנו, אולי לחיות על פי סדר קבוע ולא משתנה טוב יותר מאשר לבחור בעצמנו ? אינך יכול לדעת , האם אתה לא חושב שעולם מושלם היה בלעדינו וכן אני מבינה אותך , מה הטעם בעולם מושלם אם אף אחד לא מודע לכך , ואין מי שישאב ממנו את ההנאה הדרושה, אך בכל זאת בלעדינו היה עולם מושלם לא כך ?

26/11/2013 15:28

אז לפי ההגדרה שלך, עולם ריק לגמרי היה מושלם והרמוני הרבה יותר, כי כמה שפחות קיום, ככה פחות אי סדר, חוסר ודאות וכו'…

26/11/2013 15:34

בדיוק=] בינתיים לילה טוב , הזמן ממש רץ לי בוויכוחים איתך =]

26/11/2013 15:37

אז אנחנו מזיקים למשהו שכלום עדיף עליו (כך לפי דעתך), אז אני חושב אם כך שאפשר לסכם שאנחנו טעות בלתי מזיקה ברובה.

26/11/2013 15:53

מנקודת המבט שלך אתה צודק, אך מה שאני אומרת שאנחנו עדיין טעות … לא משנה למה אנחנו מזיקים או לא מזיקים אם הוא חסר משמעות\מודעות או לא , בסיכומו של דבר אתה חושב שאיננו מזיקים כי אתה יודע שהדבר שאנו מזיקים לו חסר משמעות, אך בסופו של דבר אנחנו עדיין מזיקים, בסיכום הכולל זה לא משנה למה…

26/11/2013 23:52

אם עץ נפל ביער ואף אחד לא שמע… אם האנושות מזיקה ושום דבר לא ניזוק… וזה מנקודת המבט שלך יותר מאשר משלי, כי בעינייך העולם פחות טוב מכלום, את זאת שטוענת שסדר והרמוניה הם שלמות והרי ידוע שככול שהיצירה מורכבת, כך גובר אי הסדר השורר בה. אז לדעתך אנו מזיקים לעולם שכלום טוב ממנו וזה פחות חמור מלהזיק לכלום, כך שלמעשה את יכולה לראות את הדברים כאילו לא הזקנו, כלומר הזקנו לכלום.

27/11/2013 05:44

אני לא חושבת שהעולם הוא כלום , בוא נחשוב עליו כעל מכונה משומנת שלכל אחד התפקיד המיועד לו, ואנו אלו שהורסים את ההרמוניה הזאת, אף על פי שהעולם כביכול "כלום" או אפילו "פחות מכלום", אם אין אף אחד שיהיה בעל מודעות בעולם הזה, אנחנו עדיין מזיקים אתה מבין ?! אנחנו מזיקים להרמוניה במכונה היפה הזאת…! אנחנו מקלקלים אותה …

27/11/2013 05:56

טוב, תראי את מחשיבה סדר ופשטות כשלמות, אני להפך ממך, מחשיב מורכבות ותיחכום. כך שאין לנו מה להתווכח עוד בנושא הנזק שהאנושות גורמת, אם לא ננסה לשכנע האחד את השני בעניין הסדר/מורכבות. לפי דעתי: לאנושות יש הזכות לפגוע בטבע לצרכיה שלה, כמובן כשזה מוכפף לחוקים מסויימים, כגון שהצורך יצדיק פגיעה, או שהפגיעה לא תהייה חמורה מדי.

27/11/2013 06:04

אני בהחלט מחשיבה סדר ופשטות כשלמות, במיוחד סדר, ואין לנו באמת על מה להתווכח … כל אחד עם השוני שלו ודעותינו השונות , אני אנתח עולם מושלם כיצד הוא אמור להראות בעיניי , ולך יש המורכבות שלך לגביי איך עולם מושלם אמור להתנהל, בוא נגמור את הוויכוח =] !

27/11/2013 06:08

בואי נגמור את הוויכוח בהסכמה שאני צודק (: וסדר ופשטות היינו הך. את יכולה גם לבדוק על זה (שמורכבות מביאה לאי סדר ופשטות לסדר). אז אני צודק, סגרנו! חחחח

27/11/2013 06:17

עוד משהו ששכחתי, את טוענת שפשטות וסדר הם שלמות, אבל בפני עצמו, אין לסדר שום חשיבות, כי לא אכפת לי שהחדר שלי מסודר אם הוא ריק, עדיף שיהיה מבולגן רק שיהיה בו משהו. ההשלכה על העולם היא שעדיף שיהיה עולם מורכב ולא מסודר, רק שיהיה בו משהו מהותי, כי הסדר בפני עצמו לא תורם כלום לכלום.

27/11/2013 06:23

אני לא אומרת שהוא מוכרח לתרום, אני כמסתכלת חיצונית אומרת בברור שההרמוניה הייתה נפלאה עד שבאנו והרסנו אותה…

27/11/2013 06:31

אבל הרמוניה בפני עצמה היא כלום!

27/11/2013 06:34

את/ה כאילו אומר/ת שאנחנו טעות? את כאילו לא רוצה לחיות?

27/11/2013 06:34

עדן135, חחח אינני מתכוונת להתאבד , להפך אני אחת שמנצלת כל רגע מחייה, אני מנסה להעביר ביקורת בקטע הזה , אנחנו כביכול טעות בגלל שאנחנו הורסים דבר שבעיניי בלבד מושלם, העולם הזה מושלם, מסודר, פשוט ואילו אנחנו ההפך ממנו מהטבע , אנחנו שונים בעליי רצונות, מודעות ,אנחנו הורסים , אז אנחנו טעות , אם לא היינו הורסים את הסדר המושלם לא היינו טעות מבינה?

27/11/2013 06:45

דניאל כמו שאמרתי כבר, ההרמוניה היא אולי שווה לכלום , אבל זה הכלום הזה הכי מושלם שקיים מבין?, העולם מושלם , בסדר טבעו הפשוט והטוב , ואילו אנחנו הורסים אותו , את הסדר, את הטבע, את העולם המושלם! ואמרנו שאנחנו לא מתווכחים יותר לגביי זה!!!! אנחנו לא יכולים לשנות את הדעה אחד של השני , כי שנינו תקועים בדעתנו …

27/11/2013 06:47

כן, אבל זה זכותנו אם כך להרוס את הטבע, כי הוא כלום.

27/11/2013 06:56

אין לאף אחד זכות להרוס משהו כל כך מושלם! גם אם הוא כלום בלעדינו … אנחנו הורסים כדי לחיות אני מבינה את זה , אבל מה שאני מדגישה שעלינו להרוס כמה שפחות, בכל מקרה כל עוד אנחנו על פניי כדור הארץ , אנחנו גורעים משלמות העולם…

27/11/2013 07:10

אבל אנחנו פוגעים בכלום והורסים כלום… אז לא נורא…

27/11/2013 07:15

זה נורא! , כי הכלום הזה מושלם !

27/11/2013 07:17

לא זה לא, כי זה כלום מושלם…

27/11/2013 07:20

כן זה כן (אנחנו מתווכחים עכשיו כמו ילדים בני 8 אבל שיהיה) , דבר מושלם לא הורסים, מכונה שעובדת נהדר כל כך לא זורקים או מכניסים בה "שיפורים" (שיפורים= בני אדם) לכן אנחנו טעות! לא משנה שהעולם כלום … שנייה רגע, מי אמר שהעולם יהיה כלום , זה שמישהו לא יוכל להיות מודע לעולם וליכולותיו זה אומר שהוא כלום? זה שלא יהיה מי שרואה שיש בו פוטנציאל אדיר…לא אומר שהעולם הוא כלום עדיין יש בו פוטנציאל אדיר רק אין מי שיהרוס\יממש את הפוטנציאל הזה …. אז ככה מגיעים למסקנה שהעולם הוא לא כלום , רק אין מי שיהרוס או יממש את הפוטנציאל החבוי בשלמותו…

27/11/2013 07:40

עכשיו את סתם מתעקשת… העולם בפני עצמו הוא חסר כול חשיבות ואת עצמך הודית שכלום טוב ממנו. את לא יכולה לקרוא לכלום "מושלם", כי מושלם משמעותו מלוא הפוטנציאל וכשמלוא הפוטנציאל עומד על אפס, אין זו שלמות אלא מלוא הכף כלום. כמובן שכשאנו בתוכו, העולם מקבל חשיבות ופתאום מופיע פוטנציאל בר ניצול, אבל זה גם מקנה לנו את הזכות לנצל את הפוטנציאל ולהרוס את העולם על הדרך (ובכך אנו פוגעים בכלום מלבד עצמנו). זו לא טעות, זו זכותנו הטבעית.

27/11/2013 07:53

אינני מאמינה שזאת זכותנו הטבעית להרוס דבר כל כך -מושלם-! אני שוב חוזרת על הטענה שלי ואחזור עלייה עוד מיליון פעמים!, דניאל ההבדל בין שנינו אתה הולך על פי השכל, אני עם נטייה לרגשנות יתר, עולם מושלם לא הורסים, אני מאמינה שאנו טעות… ותאמין לי טעות מרה, אנחנו הורסים בשביל חיי הנוחות שלנו , אנו הורסים את העתיד של עולמנו הנפלא , ולכן אנו טעות…. אני מתנצלת אני נוטשת הוויכוח אני מבטיחה שאחזור אמשיך את תגובתי … בינתיים תאחל לי בהצלחה כי אני הולכת לשלוש האחייניות הממש "מקסימות" שלי חחח , הם הולכות לעשות לי את המוות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27/11/2013 08:01

בהצלחהעם זה…

27/11/2013 08:09

ממש "הצלחה" הייתה לי שם , שלוש בנות קטנות זה שגעון אחד גדוללל , חח אני ממשיכה את טענתי אני חושבת שעולם מושלם היה קיים אילולא היינו בו, אני מבינה את הטענה שלך לגביי מה הטעם בו כי הוא שווה לכלום, אז אנחנו כביכול הורסים כלום, אבל תחשוב על עולם שבו אנו לא נמצאים, אנחנו רק צופים מבחוץ לדוגמה העולם לא היה נראה מקום מושלם?, מכונה משומנת של טבע חיות וסדר ?

27/11/2013 12:20

לא. הוא היה נראה חסר טעם ומיותר לחלוטין, אפילו יותר ממה שהוא נראה עכשיו…

27/11/2013 21:25

באמת?! , להפך הוא היה נראה מושלם , לפחות בעיניי… אני חושבת שדבר שעובד כל כך נהדר, שכל חלק משלים חלק אחר , הסדר המופתי הזה הוא שלמות , אבל על טעם וריח אין להתווכח.אם זה מה שאתה חושב שהוא היה נראה חסר טעם ומיותר … אני לא אנסה לשנות את דעתך

28/11/2013 00:01

אני כן אנסה לשנות את דעתך, כי ברור לי שיצירה מורכבת יותר היא נעלה מיצירה פשוטה, ועם מורכבות בא תמיד אי סדר (זוהי תופעת לוואי כמעט בלתי נמנעת של מורכבות, כי ככול שהיצירה רבה יותר, כך עולה הסיכוי למצוא בה פגמים רבים יותר, וככול שיחסי הגומלין הפנימיים שלה מורכבים יותר, כך עולה הסיכוי שהשפעת פגמים בהם תגדל).
תגידי לי מה תעדיפי: שיהיה לך בית מסודר למופת, אבל ריק פחות או יותר חוץ מנגיד מקרר ומיטה, או בית מאובזר ברהיטים כפי שיא האופנה ובמכשירים חדישים יוקרתיים, רק שאז תצטרכי לדאוג לסדר אותו פעמיים בשבוע בגלל שבית שכזה נוטה להתבלגן בקלות?
ואני כן רוצה שתעני לי (ואם את חושבת שההשוואה שגויה או משהו כזה, תסבירי אחרי התשובה שלך, אם תועילי בבקשה…)

28/11/2013 04:53

אני אסביר לך למה לפי דעתי ההשוואה הזאת שגויה (אף על פי שאינני אוהבת יותר מדי רהיטים בבית אני גרה בבית שיש בו מקרר מכונת כביסה ספה וטלוויזיה גדולה אהה שכחתי גם מיטה ) טוב , הבית נוטה להתבלגן אבל ניתן לסדר אותו, אנחנו הורסים יצירת מופת שאי אפשר להחזיר אותה למצב התחלתי שלה…! אצלי מורכב זה לאו דווקא שלמות להפך זה אי-שלמות , שהכל כל כך מאורגן עם סדר מופתי הוא מושלם ובסופו של דבר אנו הורסים דבר מושלם (בתמונה הגדולה) , ולא נכון יש המון דברים מורכבים שעדיין קיימת בהם שלמות (חוץ מאיתנו בני האדם) לדוגמה : מכונות מתוחכמות ומסובכות… (אין לי כרגע עוד דוגמה בראש ) ….

28/11/2013 07:22

דבר ראשון, ניתן לשקם את הטבע, כך שההשוואה כן נכונה. וגם אם לא היה ניתן לסדר מחדש את הטבע, אני עדיין חושד שהיית מעדיפה בית מבולגן מעט, עם טלוויזיה, ארון בגדים, ספה, כלי אכילה ומקרר (שבכנות, עדיין די נוח לגור בו), על פני בית מסודר שיש בו רק מיטה.
דבר שני, מורכבות היא בבירור אי סדר, אלא אם כן נעשה מאמץ מכוון ומתוכנן לסדר את היצירה המורכבת (כמו במכונות מורכבות שבני האדם יצרו ובקושי רב, אגב, כך שיהיו מסודרות, ואם כבר מדברים על זה, אז שיהיה לך ברור, ככול שיצירה מורכבת, כך קשה יותר לסדר אותה).

28/11/2013 09:46

ועוד בעניין של מורכבות גוררת אי סדר, את צריכה להסתכל על הלוגיקה שבדברים ולא על מקרים פרטיים (כמו מכונות למשל…) באמת… קצת להגדיל ראש…

28/11/2013 09:48

זאת הדוגמה הראשונה שעלתה לי בראש כי מקודם השוותי את העולם למכונה, נעבור מזה לנושא הבא , אי סדר יכול להביא לכאוס, לעומת סדר מופתי שתמיד יהיה מושלם , את הטבע איננו יכולים להחזיר למצבו התחלתי הראשוני… ממש עוד שהדינוזאורים היו או החיות שבגללנו או בגלל ההרס שאנו יוצרים, נכחדו … אי אפשר להחזיר את העולם למצבו התחלתי נקודה.

29/11/2013 05:17

זאת הדוגמה הראשונה שעלתה לי בראש כי מקודם השוותי את העולם למכונה, נעבור מזה לנושא הבא , אי סדר יכול להביא לכאוס, לעומת סדר מופתי שתמיד יהיה מושלם , את הטבע איננו יכולים להחזיר למצבו התחלתי הראשוני… ממש עוד שהדינוזאורים היו או החיות שבגללנו או בגלל ההרס שאנו יוצרים, נכחדו … אי אפשר להחזיר את העולם למצבו התחלתי נקודה.

29/11/2013 05:17

אני מצטער על ההתבטאות, אבל את אומרת דברים ממש טפשיים עכשיו. הדינוזאורים נכחדו בלי שום קשר לבני האדם והטבע משתנה באופן מתמיד בלי שום קשר לבני האדם, ברור שאי אפשר להחזיר את המצב לצורתו הראשונית, הוא משתנה לבלי הרף בלי שום קשר אלינו. אין זה אומר שאי אפשר להחזיר את האיזון ואת הסדר על קנם. וכאוס מצוי בטבע בשפע, על אפקט הפרפר בוודאי שמעת… ואני חושד שכבר הבנת את ההיגיון בכך שפשטות גוררת סדר ולהיפך, אז למה להלאות את עצמך ואותי בדוגמאות משעממות ולא קשורות?! ולמה את ממשיכה להתעקש כול כך שהצדק בדברייך? את הרי מסכימה שההיגיון איתי ושטענתך נובעת מרגש בלבד… שמא את חושבת שהצדק עם הרגש ולא עם ההיגיון? או שמא עדיין לא הצלחת לשכנע את החלק במוחך שאחראי על הרגשות בצידקתו של החלק שאחראי על לוגיקה, שמזמן הבין את ההיגיון שבטענותיי? אם את ממשיכה להתווכח, לפחות תדאגי שיהיו לך טענות מתקבלות על הדעת, כי הטענות הנוכחיות שלך פשוט מופרכות עד להרגיז.

30/11/2013 09:10

אל תצטער על ההתבטאות שלך, זה כמו להצטער על מי שאתה, אז לא הבאתי את הדוגמאות הטובות ביותר (ושאפשר להפריכן ) , אבל אתה לא יכול להגיד שאנחנו לא מאיצים לפחות את התהליכים הרעים במתרחשים בעולם, הטבע באמת משתנה כל הזמן , אבל להמון שינויים יש קשר אלינו, אם זה בקשר לביות חיות (להפוך חיות למחמד), החור באוזון (לא בהכל אנחנו אשמים אך אנחנו מאיצים את התהליך) וכו', אנחנו גורמים להתכחדות של זנים מסוימים או לפחות להצטמצמות שלהם בטבע , אל תהפוך אותנו לצדיקים מעונים , ויש דברים שאנחנו גרמנו להם לקרות או האצנו את התהליך שלהם שאי אפשר לשקם, אז אל תגיד לי שאפשר להחזיר למצב קודם , אולי אפשר לשפר ככל שאפשר מצב עכשווי ,אך לא להחזיר לאחור …, העולם היה מושלם בלעדינו , זאת האמונה המלאה שלי, ואתה יכול להגיד עד מחר אבל זה עולם ללא תכלית זה עולם שלא נעשה בו כלום אז הוא שווה לכלום, אך עדיין זה שלמות , סדר טבעי , השתנות טבעית של העולם , הכל כל כך נכון ופשוט , אנחנו לא משפרים אותו אנחנו מתסבכים את הכל …! את השלמות וההרמוניה אתה לא חושב שלהרוס משהו מושלם זה אידיוטי ? אין דבר כזה לשפר שלמות וסדר טבעי, אנחנו הדבר הלא טבעי אנחנו הטעות…

30/11/2013 09:32

טוב, אני מניח שאת יכולה להמשיך להתעקש… אחרי הכול, את יודעת שאין היגיון בדברייך וגם לא נראה שזה מזיז לך, אז תמשיכי להחזיק בדעותיך המופרכות.

30/11/2013 11:56

למה אתה אומר שדעותיי לא הגיוניות , דבר שהגיוני לך לא חייב להיות הגיוני לי, דעותיי על העולם מנקודת ההשקפה שלי (ויש עוד אנשים שחושבים כמוני) , הם דעותיי ואתה לא חייב להסכים איתן אתה יכול לנסות להפריך אותן אך האמונה שלי לא תשתנה, אנחנו טעות בעיניי ,בעינייך אנחנו מעלה לעולם הזה , לכל אחד יש הזכות לחשוב אחרת, אתה לא יכול להגיד שאתה מפריך כל טענה ונימוק שלי כי אנחנו כן הורסים המון , אז אני חושבת שאנחנו טעות הגענו לסדר והרמוניה ובלגנו אותה… ואנחנו מתוך זה הורסים סוג של שלמות . אתה עדיין יכול לחשוב אחרת למרות כל מה שאני מאמינה בו, אך אינך יכול לשלול את דעתי.

30/11/2013 12:31

זה לא עניין של דעות שונות, זה עניין של טיעון שלא מבוסס על היגיון. מה שאת אומרת פשוט לא הגיוני. זה כמו שאני אגיד לך שאני מאמין בפילים ורודים עם נקודות ירוקות שמסוגלים לעוף וזה בסדר שאת חולקת על דעתי כי דעותינו שונות… הדברים לא עובדים ככה. את לא יכולה להגיד שאנחנו מזיקים למשהו שכלום טוב ממנו ועדיין לטעון שאנחנו מפסידים את העולם משהו… זה פשוט לא הגיוני. עם משהו הוא כלום (ואת הסכמת לזה…) אז אין שום פסול בלהזיק לו ויותר מזה, הנזק לו לא נחשב לנזק.

30/11/2013 15:48

אבל כבר אמרתי שהכלום הזה מושלם מה אתה לא מבין פה, ובגדול אנחנו הורסים משהו מושלם , וככה בעצם אנחנו טעות , אינך יכול להגיד שזה לא הגיוני , וזה כן עניין של דעות אתה יכול לחשוב שהעולם לא מושלם בלעדינו ואני יכולה לחשוב ההיפך …., תעמיק שנייה ותנסה להיכנס להגיון שלי, אתה היית הורס דבר מושלם? (גם אם הוא שווה לכלום), וחוץ מזה ללא העולם הזה אנחנו לא היינו יכולים להתקיים, אז שבעינינו הוא לא אמור להיות כלום , אך אם נסתכל בתמונה הגדולה ביותר, נמצא שהעולם כלום , ולהרוס כלום זה לא פשע, אך אנחנו עדיין הורסים שלמות! לא משנה מה העולם בעינינו אנחנו הורסים מה שטוב זאת הכוונה אנחנו טעות בגלל ההרס שאנחנו מביאים איתנו!

01/12/2013 00:58

טוב, הבנתי את ההיגיון. אפשר להרוס כלום. אם לדוגמא יש לי ביד עכשיו כלום, אני יכול לזרוק אותו על הרצפה ולשבור אותו, או לנפץ אותו עם פטיש, או אם היה למישהו כלום שקלים חדשים בבנק, הייתי יכול לגנוב לו אותם. את רואה? אין היגיון. אי אפשר להוריד מהערך של אפס (כשמדובר במספרים טבעיים).
הדרך היחידה בה אולי אפשר להרוס כלום זה להוסיף לו אבל להחסיר ממנו אי אפשר… ואם הטבע כבר נמצא במצב בו ערכו שווה לכלום, אזי בלתי אפשרי להוריד מהערך שלו, ואם, כבני אדם, נוסיף לערך שלו, אין זה נקרא הרס. תפסיקי עם הטענה הזאת של "אנחנו הורסים כלום מושלם", אי אפשר להרוס כלום, זה לא הגיוני.

01/12/2013 03:54

אתה מתכוון שהעולם הוא כלום במובן הפיסי?! הרי זה ממש מטופש, אני התכוונתי תאורתית הוא "כלום" כביכול בגלל שאם לא היינו פה אז לא היו עושים איתו שימוש , אך הוא עדיין נשאר מושלם (בגלל הסדר שבו), ואתה אומר שאני נותנת דוגמאות לא קשורות הסתכלת על הדוגמה שלך? השווית את העולם (שיש בו חיות עצים וכו' ) לדבר שאין בו שום דבר פיסי, בעולם ישנם דברים פיזיים אך הוא שווה לכלום אם אף יצור בעל תודעה לא ישתמש בו(אם לא הבנת אז זה כמו הון פיסי והון אנושי, העולם הוא בעצם ההון הפיסי, ואם לא היה נמצא גם ההון אנושי לא היה ניתן לעשות בו דבר, או להרוויח או להפסיד דבר ולכן הוא כלום, אך עדיין ישנו משהו פיסי גם הוא שווה לכלום בצורה מופשטת) , אני התכוונתי שיש בעולם תכולה והוא כלום כביכול אם לא עושים איתו דבר, אבל השלמות נשארת שלמות הסדר והפשטות (אם אנחנו לא היינו שם) היו נשארים… ואנחנו בני האדם יודעים רק להרוס לכן הרסנו את ההרמוניה בעולם אז אפשר להגיד שהעולם הוא כלום מבחינה שאם אף אדם או יצור בעל תודעה ישתמש בו, אך אי אפשר להגיד שאין בו כלום מבחינה פיסית, יצורים חיים .עצים, ימות ,טבע וכו' , אתן לך דוגמה , אנחנו גורמים לפגיעות סביבתיות רבות (זיהום ימות \ צמחים בסכנת הכחדה…), אם לא היינו כאן מפגעים סביבתיים לא היו קורים, אתה רואה? אנחנו הרסנו (או החסרנו) מ"הכלום" המושלם!

01/12/2013 07:19

התכוונתי שהעולם הוא כלום מבחינה ערכית ולכן לא ניתן להוריד מהערך שלו.

01/12/2013 07:59

הבנתי, מבחינה ערכית הוא כלום בלעדינו, זה לא סותר שהוא אינו מושלם בסדר בפשטות ובהרמוניה שבו! ואנו כן הורסים את השלמות הזאת!…

01/12/2013 09:04

אני מסכים איתך כמובן שישנה הפגיעה הפיזית, אבל מעבר לזה, אנו לא מזיקים לשום דבר. דמי את זה אם תרצי לקריעת צ'ק ריק, או שטר כסף מזויף. הפגיעה בחפץ הפיזי קיימת, אך לא נגרם שום הפסד, שום פגיעה בערך ממשי (מעבר לאולי הפסד הפוטנציאל של הצ'ק הריק שיכל להפוך לבעל ערך אם היו כותבים עליו סכום כסף, אבל לדבר אין נמשל בטבע מלבד פוטנציאל לשירות בני האדם, וכבר סיכמנו שפגיעה בטבע שמזיקה בעקיפין לבני אדם אינה הנידון שלנו).

01/12/2013 09:08

כן אבל לא נפסד שום ערך ממשי בהזקתו

01/12/2013 09:09
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך