Liattoty
בטח שאיבדתם אותי בסוף.

הילדה והעציץ.

Liattoty 25/06/2014 719 צפיות 3 תגובות
בטח שאיבדתם אותי בסוף.

ליום הולדת שש, אבא רצה ללמד אותה מהי אחריות.
הוא נתן לה עציץ ליום ההולדת, והיא ציפתה להרבה ממנו.
העציץ גדל, גדל וגדל כל יום שעבר. הילדה התגאה בו, אמרה שהעציץ הוא בנה, שהוא מתפתח הכי מהר מכול העציצים, ושאף אחד לא יעקוף אותו. ואכן, אביה צדק, הילדה לימדה מהי אחריות. כל יום השקיה אותו מחדש, החליפה לו את הדשן, טיפחה אותו כמה שצריך, ואהבה אותו יותר מכול.
הוא תמיד היה ליד החלון, כדי לקבל את כל השמש שאפשר. אבל תמיד נמשכו חרקים לעציץ, לכן הם סגרו את החלון, אבל החרקים הגיעו מחלונות אחרים. ברור שהמשפחה לא יכלה לסגור את כל החלונות, לכן שמה אותו במקום מוסתר, בארון.
והילדה בכתה, כי היא הרגישה שהעציץ היה צריך את השמש. היא התחננה לאביה, שיחזיר את השמש. אביה אמר שהכול יהיה בסדר אם נשים פנס דלוק ליד העציץ.
אבל הילדה ידעה שזה לא יעזור.
ולכן בכתה, בכתה ובכתה כל יום. היא לא דיברה עם הוריה, והעציץ, לא משנה כמה אור קיבל מהפנס, או כמה שהילדה השקתה אותו, הוא נבל לאט לאט. עציץ של רק שנה, שרק הצמיח קצת פרחים ורודים, מתחיל להתכופף.
לאביה נמאס, הוא התחרט על העציץ, חשב שהעציץ גרם לה להיות בכיינית ותלותית בפרח מסכן, ואיים לזרוק אותו אם הילדה לא תשתוק מעט.
הילדה שתקה, רק בשביל שכביכול, הבן שלה לא ימות. ואימא לא ראתה את זה בעין טובה.
היא נלחמה על העציץ מול אביה, וריבים אחרי ריבים על פרח מסכן. זה התפתח לריבים מסוג אחר, צרחות והטחת חפצים, אך הילדה כבר לא הייתה בטוחה אם הריב הוא על העציץ.
יום אחד, אחרי האשמה שהייתה בליבה של הילדה, היא אמרה שתוציא את העציץ, תשים אותו במקום מסתור בחוץ, אך במקום מסתור עם שמש, והיא תלך לשם כל יום כדי להשקותו. אבל הריב של הוריה לא עצר. גם אם מצאו פתרון לעציץ, לא מצאו פתרון לעצמם.


תגובות (3)

האמת שהבנתי את זה,
אבל מה, הם לא חשבו פשוט לשים רשת על החלון? או לשתול אותו בגינה במקום?
עכשיו הם צריכים פסיכולוג משפחתי, והכול בגלל העציץ והאבא הזה שרצה בת אחראית בגיל שש…

25/06/2014 12:51

השקיה=השקתה
"עציץ של רק שנה" זה לא בדיוק ניסוח טוב לדעתי. הוא קצת מסורבל.
אהבתי את הסיפור, כי הוא הזכיר לי את "לשבור את החזיר" של אתגר קרת במקצת (עם הקטע של הדאגה הזו).
אני דווקא הבנתי את זה, אבל אני לא חושבת שזה רק בגלל העציץ. זו פשוט התבגרות בלתי נמנעת. הרי כשרק קיבלה את העציץ היא לא רבה עם ההורים שלה, אלא רק לאחר שהיא עצמה התבגרה – ולא העציץ. אם כולם היו קופאים בגילם, אבל היא הייתה מטפלת בו מאה שנה, אני לא חושבת שהיו נוצרים ריבים כאלה.

אני פשוט מצליחה להשחית כל דבר עם החפירות האלה.

25/06/2014 15:35

תודה רבה על ההערות, אני אתקן :)
ולגבי אביג'ולי, יש דברים שלפעמיים מתחת לאף, שאני שכחתי מהם כי אף פעם לא היה לי עציץ בבית, ואולי בסיפור גם הם שכחו.
וstringray אני לא מכירה את ה"לשבור את החזיר" תוכלי לספר לי עליו קצת?
תודה על הביקורת :)

25/06/2014 16:54
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך