סיפורי האנגרית
זה לא אמיתי.
וזה קרה כי היא לא ביקשה את המשאלה נכון.. בכך שהיא ביקשה להיות ״הילדה הכי רזה בעולם״ הולידו אותה מחדש במשקל נמוך מאוד, וככה היא מתה..
אתם יכולים להשלים בעצמכם את מה שהיא הייתה אמורה לבקש.

המשאלה שהרסה את חיי

סיפורי האנגרית 05/04/2013 956 צפיות 7 תגובות
זה לא אמיתי.
וזה קרה כי היא לא ביקשה את המשאלה נכון.. בכך שהיא ביקשה להיות ״הילדה הכי רזה בעולם״ הולידו אותה מחדש במשקל נמוך מאוד, וככה היא מתה..
אתם יכולים להשלים בעצמכם את מה שהיא הייתה אמורה לבקש.

אני ילדה שמנה. תמיד הייתי. נולדתי במשקל של 4.300 וכלום לא השתנה.. הייתי הילדה הכי שמנה בפעוטון, בגן, בבית הספר ועכשיו גם בחטיבה. כשהייתי קטנה תמיד הבנות האלו, שמתבגרות מהר יותר, היו מסתכלות עליי ואומרות שאני נראית כמו דובי. הייתי חוזרת הביתה בוכה. כשהייתה לי בת מצווה וחיפשנו שמלה מתאימה, אני ואימא שלי הלכנו לחנויות נחשבות בעיר. ותמיד אותה תשובה: ״אין לנו מידות כאלה״.
לא חסרות לי חברות אמיתיות, שמכבדות את מי שאני. ההורים שלי תמיד הולכים איתי לדיאטנית עם כל הכסף שיש להם, וכלום לא עוזר. לא ירדתי אפילו גרם. הם תמיד קונים לי מה שאני מבקשת. יופי, בנוסף לשמנה אני גם מפונקת.
שלא לדבר על העובדה שילדות שמנות לא מתקבלות בחברה. חברות שלי רזות כמו מקל, ותמיד מתלוננות אחת לשנייה שהן כאלה שמנות. זה עושה לי חשק להעיף להן סטירה. ככה איבדתי את רוב החברות שלי, כאשר באמת הרבצתי להן כשאמרו את זה.
וזו בעצם הייתה הבעיה העיקרית שלי בחיים.

״קדימה, ליבי, זמן לישון!״
אני מכבה את המחשב ולוקחת מהמקרר פרוסה נכבדה של עוגת שוקולד. ״איך את רוצה להרזות אם את טוחנת ממתקים כל היום?״ שאלה אותי אחותי. היא ילדה שמנמנה, לא יותר מזה. בשכבה שלה היא נחשבת ״ממוצעת״.
״תשתקי, אבריל,״ אני אומרת בזעם והיא צוחקת. אני אוכלת את כל העוגה בביס אחד. ״לילה טוב, אימא,״ אני אומרת ועולה במדרגות אל חדר השינה.
אני מצחצחת שיניים ונכנסת למיטת האפיריון המפוארת שלי. הטלוויזיה דלוקה על האם.טי.וי, ושיעורי הבית הלא-גמורים שלי מונחים על השולחן. אני מתכסה בשמיכה ומכבה את האור. אט-אט אני שוקעת בשינה.
אני חולמת חלום מוזר. אני מרחפת על ענן בשמיים, ומגיעה בסופו של דבר אל איש קטן לבוש בד לבן. שיערו היה מתולתל ובלונדיני, ועיניו כחולות. בידו הוא החזיק נבל. הכנפיים שלו היו כמו נוצות.
״אתה מלאך?״ אני שואלת אותו.
״אפשר לומר.״ הוא אומר. הקול שלו היה נעים, כמו צלילי פעמון.
״למה אני כאן?״
״אני בעצמי לא יודע.״ הוא מושך בכתפיו. ״לוקחים אנשים לכאן בשביל שהם יוכלו לבקש משהו משמעותי שישנה את כל חייהם. הם רק צריכים להבין מה המשהו הזה.״ הוא הביט בי במבט חודרני. היה ברור שהוא יודע מה אני צריכה לבקש..
״זאת אומרת שאני יכולה לבקש משאלה?!״ שאלתי בהתלהבות.
״כן.״׳
״אוקיי, אוקיי..״ התנשמתי, בעודי חושבת על רעיון. ״אני יודעת!״ כמעט צרחתי. ״אני רוצה להיות הכי רזה בעולם!״
״הכי רזה בעולם?״ הוא חוזר על דבריי כאילו הן מילות מוות.
״כן. הכי רזה בעולם. אפילו יותר מענבר המעצבנת הזו!״ העיניים שלי נצצו, והבטתי בו. ״תגשים את זה בשבילי.״
״בסדר, ליבי כהן,״ הוא אמר, ופרט באצבעותיו על הנבל שלו.
הרגשתי כאילו אני נופלת לתוך חור שחור, נגמרת לי הנשימה, הכל נגמר..

״זו בת!״ נשמע קול.
אני רואה במטושטש מעליי רופאים, ומרגישה כאילו אני קלה מהאוויר. ״שבעה חודשים לפני הזמן?״ שמעתי כמה רופאים ממלמלים. ״זה לא טוב, זה ממש לא טוב..״
״מה המשקל שלה?״ שמעתי קול מוכר. אימא!
״1.700״ אומר אחד מהם. ״היא פגה. היא צריכה להישאר כאן כמה זמן.״
״היא תשרוד, דוקטור?״ שאלה אימא, והרגשתי בדמעותיה מטפטפות על עורי. רציתי לצרוח, אבל במקום זה יצא לי בכי. זה היה כמו להישרף מאש.
״אני אתפלא אם היא תשרוד את ה5 דקות הקרובות..״ הוא אומר. הפעם אימא שלי התייפחה חזק ואימצה אותי אל ליבה.
בין זרועותיה אני מרגישה כמו בלון שהוציאו ממנו את האוויר. וגם טיפשה, כאילו אני לא מסוגלת לחשוב. רק לעשות פעולות כמו לבכות, לישון.
אני רואה אור לבן, נושמת את נשימתי האחרונה,
ומתה..


תגובות (7)

אורי זה סיפור ממש יפה ועצוב…
היא באמת לא ניסחה את המשאלה שלה נכון..
איפשהו הסיפור הצליח לרגש אותי…
מדרגת (:

05/04/2013 08:38

וואו…ממש אהבתי את הסיפור.אכותבת מעולה :)
מדרג דאבל 5 ;)

05/04/2013 08:39

ואו! היא דמות מאוד אמיתית… מצד אחד נעלבת וכועסת מזה שקוראים לה שמנה, אבל מצד שני לא יכולה להפסיק לאכול. אני אישית שנאתי אותה בגלל ההתנהגות הזאת, זה רק אומר שהצלחת בבניית הדמות שלה (פשוט כי היא לא סתם דמות, היא דמות עם אופי והתנהגות מסויימת שפשוט אי אפשר להיות אדישים אלייה).
מאוד אהבתי את הטוויסט של הלידה מחדש, זה נתן לסיפור נימה צינית שממש הוסיפה והעבירה את המסר שלך.
מעולה! מאוד נהנתי!

05/04/2013 08:43

וואו.
זה כלכך נכון !
ואת כתבת את זה כלכך יפה!!
וחוץ מזה, שמנים (מלאים, בשפה יותר יפה) זה הדבר הכי חמוד שיש D:

05/04/2013 08:55

אורי ואוו איזה סיפור מרגש ועצוב אני בוכה פה מה לעשות
אני ילדה רגישה אבל אהבתי מאוד מדרגת 5
אוהבת שרית

05/04/2013 09:40

וואו, תודה לכולכן! עשיתן לי את הערב ♥

05/04/2013 10:58

*לכולכם.
סליחה, אופיר ^_^

05/04/2013 11:10
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך