דייגו פרימה
זה החלק הראשון

הסיפר על הילד ושלושה מלכים

דייגו פרימה 15/05/2014 554 צפיות אין תגובות
זה החלק הראשון

הסיפור על הילד ושלושה מלכים
מה הוא הסיפור על הילד והמלכים?
לפניי 19 שנים לארץ ישראל היפה עלתה משפחת פרימה הקטנה, בעל אישה וילד בן ארבע שנים.
לאישה קוראים קיילידה לבעל קוראים אזול ולבן קוראים דיאגו.
המשפחה חיה באהבה בעיר חיפה היפה ואזול האב מפרנס עם אישור ממשרד הפנים בעבודה חקלאית במשרה מלאה.
ביום קיץ יפה נולד הבן השני ושמו אמאדו.
אמאדו הוא שחום בעל שיער שחור.
אמאדו אוהב לשחק ובמיוחד לטפס על עצים, אבל הכי הרבה אהב סיפורים על מלכים.
אמא קיילידיה אהבה מאוד את אמאדו ונהגה לקרוא לו המלך הקטן או ״מונרקה״ בספרדית.
אמאדו שאל את אמא כל יום על המלכים ותמיד שאל מתי יהיה הוא מלך אמיתי ואמא תמיד עונה לו ביום אחד וצוחקת.
אמאדו גדל לנער חרוץ ונבון, הוא בן 18 עכשיו.
וסיים ללמוד בבית הספר ועכשיו הוא רוצה להתחיל לעבוד.
אמאדו הלך לאחיו הגדול דיאגו והמאפיה שפתח בעיר והתחיל להצטרף לעבודה ביומו הראשון שסיים את בית הספר.
דיאגו הוא אהב את אמאדו אחיו הקטן ותמיד דאג לו.
בקשר לכסף לא דאג אמאדו אפילו שקשה למשפחה.
כי דיאגו תמיד דאג לאחיו אמאדו שאהב מאוד.
דיאגו ואמאדו היו הולכים מכות בחיבה רבה ותמיד ידע אמאדו שאחיו שם נמצא בשבילו.
לדיאגו חברה שמה הילה במשך ארבע שנים ונראה לאמאדו שבקרוב תהיה גיסתו.
גם לאמאדו חברה שמה ענה ושמה הוא מיוחד כי הורייה בקשו ילדה מבורא עולם והוא ״ענה״.
יום בא ודיאגו ביקש מאמאדו לשמור על המאפייה כי הוא יוצא עם הילה ליום ישראלי כך קרא לו דיאגו או בספרדית ״לה גירה״.
ואמאדו מסכים בשמחה לעזור וכך נשאר אמאדו במאפיה.
שעת הצהריים הגיע ונראה שהיום ריק מאנשים.
ואמאדו כיבה את תנור האפייה והתיישב בוהה בחלון הראווה.
והבחין באיש בא עם כובע נשכח לכיוון המאפיה ושואל האיש את שם המאפיה.
אמאדו מבחין במבטא הספרדי ועונה ״מאפיית פרימה אדוני, הכי טוב בעיר״.
והאיש מחייך בצורה מסתורית מוריד את ידו לכיסו ונשארת היד מוסתרת.
אמאדו שואל איך לעזור האם מעוניין במאפה עוגיות או בורקס? ״הכל תוצרת יד אדוני״.
האיש שואל לשמו המלא של אמאדו בהתעניינות מסתורית ובנוסף שואל על העסק המשפחתי.
״קוראים לי אמאדו פרימה אדוני איך לעזור לך?״
לפתע האיש מוציא את היד מהכיס ובתנועה חדה מכוון את האקדח הגלוי לכיוון אמאדו וצועק ״ארבול ג׳נילוג׳יקו?! משפחת פרימה! כמה זמן אני צריך לחפש את אזול?!
אמאדו במהירות מגיב שולף את מגש האפיה הגדול, זורק לכיוון האיש הזר והחל רץ לביתו במהירות שהאיש המגושם מסתבך עם עצמו ומנסה לכוון בחזרה את הנשק לאמאדו אך מחזיר את נשקו לכיס ונסוג לפניי שהקהל ישים לב למהומה.
אמאדו מתקשר לדיאגו בזמן הריצה וצועק ״ואלבר לה קאסה אל הרמאנו״ אחי הגדול בוא הביתה אני בצרה!
כשמגיע הביתה נועל אחריו את הדלת וניגש במהרה לאמו קיילידה ״מאמאסיטה איש זר כיוון אליי נשק ואיים להרוג אותי״
״הוא שאל על המשפחה מאמאסיטה מה אני לא יודע תספרי לי!״
ואמא מרגיעה את אמאדו ומפצירה שתספר לו כל מה שצריך לדעת על האיש שבא אליו במאפיה.
לפתע דפיקות חזקות נשמעו בדלת ואמאדו ואמא קופאים במקום.
״מאמסיטה אמאדו אסטס ביאן?! אמא אמאדו אתם בסדר?!״
אמאדו מזהה את דיאגו שדופק בדלת ומיד ניגש לפתוח ומכניס אותו ואת הילה שהגיעו במהרה מיד אחריי ששמעו את אמאדו מתקשר מהדרך.
אמא סיפרה לדיאגו ואמאדו כי בארגנטינה אבא אזול מצא שלוש כתרים מזהב בשטח החקלאות שהיה להם באחד הימים שהפך את האדמה.
מסתבר שהכתרים הם עשויים זהב והם היו שייכים למלכים אמיתיים והממצא שווה מליונים והם הוחבאו על ידי פושעים בשטח של אבא בארגנטינה.
אבא החליט לשמור את הכתרים ולעלות לישראל כדי למצוא מחבוא מפניי הפושעים.
אבל הם כנראה מצאו אותנו ובאו לקחת את הכתרים בחזרה.
דיאגו צועק! ״מאמאסיטה איפה הכתרים האלה?! אני יחזיר להם אותם מיד שיעזבו אותנו לחיות בשקט!״
אבל אמא לא ידעה היכן הם כי אבא שומר אותם כנראה בשטחו החקלאי ליד החוף.
״אבא היה צעיר ולא ידע שעושה טעות אבל נודע לו שזה הוא רכוש של מפיה רעה של ארגנטינה "לה מפייה אל דיאבלו״ והם הורגים כדי לשמור על אלמונית טוטאלית ואסור ליצור איתם קשר, ברגע שניתן להם את הכתרים הם יעלימו אותנו״, אמרה אמא.
הפלאפון של אמאדו צלצל כי ענה מחפשת אותו, דיאגו תופס את כתפו ואומר לו לדאוג שענה תהיה רחוקה מאיתנו עד שנגמור את הסיפור הזה.
דיאגו פונה להילה ואומר לה שייקח אותה הביתה כי מסוכן להשאר בבלגן הזה אך הילה מתנגדת ולא מוכנה לעזוב את דיאגו עד שתדע שהוא בטוח.
דיאגו מביט בהילה מבט ארוך, המבט הזה מראה מה דיאגו חושב, דיאגו יודע שהילה לא תעזוב אותו במצב כזה ולכן לא מוסיף מילה.
אמא צועקת ״אני ייתקשר לאבא״ ואמאדו עדיין חושב מה להגיד לענה.
״ענה אני בבעיה אני לא יכול לדבר עכשיו ואסור לך לבוא לפה עכשיו״ פתאום אמאדו משתתק ושולח מבט מבולבל לדיאגו.
״קה פאסה הרמניטו?״ שואל דיאגו את אמאדו.
״דיאגו זאת ענה״ הילה מתפרצת ״מה קרה לה, הם באו אליה?!
ואמאדו אומר ״לא, היא פה, היא באה אלינו הביתה״
והדפיקות בדלת נשמעות.
דיאגו מרקין את הראש ותופס את הפנים ואומר ״אמאדו אם הם ראו אותך רץ לפה? למה לא אמרת לענה להישאר בבית?!״
״דיאגו אני…״
אמא חותכת את אמאדו ואומרת ״נו תכניס אותה הביתה אמאדו״
הילה ניגשת לדלת פותחת לענה וענה בשמחה מתפרצת לבית ״שלום לך הילה! תגידי איפה אמאדו הוא מוזר בטלפון הכל טוב?״
ענה מבחינה בנוכחות השותקת של הסלון.
לא לקח לענה הרבה זמן להבין שמשהו לא שגרתי עובר על משפחת פרימה והילה מושיבה את ענה כדי להסביר לה מה קורה.
בזמן הזה דיאגו ואמא מתקשרים לאבא והוא מיד יוצא לדרכו.
אמאדו ניגש לענה ומבקש שתעזוב לפניי שאבא מגיע הביתה כי האנשים יכולים לזהות אותו בדרך ומצבה הוא בסכנה עם בני הבית.
״למה הילה יכולה להישאר ואני לא?! מה אני לא משפחה אמאדו? אני ממש ממש לא הולכת לשום מקום אני ישמור עליך אמאדו!״ אמרה ענה.
״ענה בבקשה תלכי! את לא רצויה פה עכשיו את בסכנה!״ אומר אמאדו בזמן שמבחין ברחש חלש של צעדים בחדר המדרגות.
ונשמע קול מעבר לדלת ״ארבול ג׳נילוג׳יקו משפחת פרימה?״
דיאגו משתיק את כולנו עם סימון חד של היד,
והקול מעבר לדלת אומר ״אתם לא מתביישים? עשרים שנה אדוליו מחפש אתכם בכל העולם, איך נעלמתם לנו ככה?״
דיאגו מתקרב לדלת באיטיות ומסמן לשמור על השקט.
״פגשתי את הילד שלך אזול, איך אתה לא מתבייש לרבוץ בישראל ולהביא ילד לעולם כאילו העסק סגור מאחוריך בארגנטינה?״
אומר הקול הזר.
״אני שמעתי אותך אזול אני יודע שאתה פה, הבן שלך שכח את המפתחות במאפיה באתי כדי להחזיר לכם אותם וגם לקחת משהו ששייך לאדוליו״.
אמאדו תופס לענה את היד ולוחש לה ״אני שומר עלייך אל תפחדי״.
אמא בשקט ובאיטיות מרימה את סכין המטבח שהייתה על השולחן ודיאגו עדיין מסמן לשמור על השקט והילה מסמנת לנו גם עם האצבע על הפה.
הקול נשמע ״אל תפחדו משפחת פרימה אני רק רוצה את הכתרים אני לא רוצה לפגוע בכם״
דיאגו מושיט את היד לידית הדלת וענה אוחזת לאמאדו את היד בחוזקה.
זה נראה שדיאגו רוצה להסתער על האיש הזר אך נעצר,
הילה תופסת אותו ולא נותת לו לזוז, דיאגו מסמן לה לעזוב אותו אבל הקול שוב נשמע.
״אל תעשו טעות משפחת פרימה, אני לא לבד בישראל ויש לי הרגשה שאתם עושים צרות״
הילה מתעקשת שדיאגו לא יזוז ודיאגו בכניעה מתיישב על הריצפה ומחבק את הילה.
פתאום מבחינה ענה בצעדים נוספים המלווים את האיש הזר ולוחצת לאמאדו על היד בחוזקה ולוחשת לו ״יש פה עוד אנשים״.
אמאדו מתחיל לפחד והוא רועד, הוא שומר את ענה בין זרועותיו ומנסה להקשיב לאנשים בחוץ.
ונשמע מבחוץ ״שלום אדון, אתה מחפש משהו בבית הזה?״.
פתאום אמא צועקת ״אסטו אזול!״ דיאגו קורא ״זה אבא!״ ופורץ את הדלת החוצה.
אמאדו רץ לכיוון הדלת הדלת ולפניי שמספיק להגיע שומע צליל ירי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
12 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך