Estonian
* סלאבים דרומיים = אנשי מדינות יוגוסלביה לשעבר (מקדוניה, סרביה, קרואטיה, בוסניה והרצגובינה, סלובניה, מונטנגרו, קוסובו וכדומה...).

בבקשה אל תחשבו שאני קר לב על כך שאני כביכול מקטין או מבזה את השואה, זאת לא הכוונה שלי. הכוונה שלי היא לתת קטע היסטורי, על התקופה ועל שבירת מיתוסים קטנים שנוצרו.

ביבליוגרפיה:
ויקיפדיה, הערך "צלב קרס": http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%9C%D7%91_%D7%A7%D7%A8%D7%A1

הערך בויקיפדיה על "הגזע הארי": http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%9D

השואה ומלחמת העולם השנייה – מיתוסים. (מאמר מידעי)

Estonian 18/04/2012 873 צפיות 56 תגובות
* סלאבים דרומיים = אנשי מדינות יוגוסלביה לשעבר (מקדוניה, סרביה, קרואטיה, בוסניה והרצגובינה, סלובניה, מונטנגרו, קוסובו וכדומה...).

בבקשה אל תחשבו שאני קר לב על כך שאני כביכול מקטין או מבזה את השואה, זאת לא הכוונה שלי. הכוונה שלי היא לתת קטע היסטורי, על התקופה ועל שבירת מיתוסים קטנים שנוצרו.

ביבליוגרפיה:
ויקיפדיה, הערך "צלב קרס": http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%9C%D7%91_%D7%A7%D7%A8%D7%A1

הערך בויקיפדיה על "הגזע הארי": http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%9D

ראשית כל, צאו מהסרט שבו אתם חיים.
השואה ממש, אבל ממש לא אותו הדבר כמו מלחמת העולם השנייה.
מלחמת העולם השנייה הייתה המלחמה שמרכזה היה באירופה בין השנים 1939 ל – 1945.
השואה הייתה השמדת העם היהודי, אך גם כהי העור, הנכים, המעוותים, ועוד נרצחו. לא רק היהודים.

השואה, ולא המלחמה, היא חלק מההיסטוריה שלנו כעם, ודברים כמו השואה הם מה שמאחד אותנו.
כמובן, לעולם אי אפשר לשבת ולחשוב על כך ש"השואה לא תחזור".
זה גם מה שאמרו בני ישראל אחרי שיצאו ממצריים, ואחרי שבית סלווקוס השתלט על הארץ (סיפור חנוכה ביוון), וכשהרומאים השתלטו (ל"ג בעומר), וגבורת מצדה (שבעייני איננה הייתה גבורה, אך עדיין זהו השם)…

עוד מיתוס שצריכים לשבור, המלחמה אומנם התחילה בראשון לספטמבר, בפולין, כאשר גרמניה נכנסו לוורשה, אבל האנטישמיות התחילה עוד לפני. כבר כאשר היטלר עלה לשלטון הגרמני, בשנת 1933, ולאט לאט חוקק חוקים כאפלייה ליהודים.

מבין החוקים היו החוקים שאסרו על גרמני/יה לעבוד אצל יהודי, כל עוד הגרמני/יה מתחת לגיל 45, או שליהודים אסור ללכת ברחוב, או שעליהם לענוד טלאי צהוב.

אם אתם חושבים שההשמדה ככה סתם נפלה מהשמיים, זהו מיתוס נוסף שיש לשבור, ה"פתרון הסופי" של אדולף הייכמן, היה מאוחר יותר. בהתחלה, היטלר טען שהוא מחזיר את היהודים לימי הביניים.

בימי הביניים חיו היהודים בגטאות, כאשר הערים צמחו, אך אז, בימי הביניים, הגטאות היו מחוז אוטונומי של היהודים, והם קבעו את החוקים וחיו כבני אדם.
בימי הביניים הופיע לראשונה הטלאי של היהודים, שהיה לבן או אדום, אך זה נולד עקב האיסור של יהודי להתחתן עם גויה, ולהיפך, ולכן כל האנשים מכל הדתות התלבשו בצורה שונה.

עוד דבר שמעלה בי זעם, היא העובדה שאנשים כועסים כיום על הגרמנים, ועל גרמניה. כמובן, הם אלו שהתחילו הכל, אבל מעולם לא שמעתי אדם אחד מצייץ דבר על כך שאוקראינה אנטישמים, אחרי הכל, אוקראינה היו נלהבים מאוד, ושיתפו פעולה. וגם ליטא, ובלארוס, ועדיין, המדינה היחידה שמכילה קונוטציה שלילית, היא גרמניה. האם ידעתם שהיטלר בכלל נולד באוסטריה? האם ידעתם שהאנטישמיות הגיעה גם לפני שהיטלר עלה לשלטון? כמובן, הוא הקצין אותה, והגזים לחלוטין, ועדיין, ישנה נטייה להאמין שהיטלר הוא האשם העיקרי. אומנם, דאג הוא לכך שכולם ינהגו לפי האנטישמיות, אך גם לפניו הייתה קיימת.

עוד מיתוס נפוץ הוא צלב הקרס. צלב הקרס הינו סמל הודי עתיק, שמכונה "סווסטיקה", שפירושו "זהו דבר טוב." הצלב ההודי המקורי מכיל גם נקודות במרכז כל רבעון. צלב הקרס הינו סמל חשוב בבודהיזם ובהינדואיזם, ובין היתר היה בשימושם של ילידי אמריקה ואחרים לפני מלחמת העולם השנייה. בבודהיזם שימש הצלב כסמל לארבעת היסודות הבסיסיים (מים, אש, אדמה ואוויר).
מאז עליית המפלגה הנאצית בגרמניה, הפך צלב הקרס לסמלם של הנאציזם, הגזענות, אימי מלחמת העולם השנייה והשואה. במערב, מהווה צלב הקרס כיום בעיקר את סמלן של תנועות נאו נאציות. בגרמניה אסור להשתמש בסמל צלב הקרס מאז תום מלחמת העולם השנייה, וגם במדינות מערביות אחרות עלול שימוש בו בהקשרים מסוימים להיחשב עברה על החוק וכפגיעה ברגשות הציבור. במזרח הרחוק, לעומת זאת, עדיין נתפס צלב הקרס כסמל דתי בודהיסטי, ולפיכך השימוש בו נפוץ כסימון למקדשים ובהקשרים דתיים אחרים.

עוד דבר, ידוע שהגרמנים קראו לעצמם "הגזע הארי", והפולנים היו נחותים. הגזע הארי היו אנשים שהגיעו מהודו, לאירופה. ניתן להבין זאת על פי "השפות ההינדו-אירופאיות". כך למשל, בסנסקריט "אָרִיָה" משמעו "אדם אציל."
מחקרים מודרניים שמבוססים על השוואת DNA טוענים כי אם אכן היה גזע כזה, העמים שנוצרו ממנו הם דווקא הפרסים, הצ'רקסים והסלאבים הדרומיים* ולא הגרמנים.

ג'וזף מנגלה (שאגב נושא שם יהודי להפליא), שהיה מלאך המוות מאושוויץ, רצה שהגרמניות יילדו תאומים בלונדיניים עם עיניים כחולות, כיוון שאלו כביכול "הגנים העליוניים". אדולף היטלר, ג'וזף מנגלה, ואדולף הייכמן, שלושתם היו כהי שיער וכהי עיניים?

לעולם אל תתנו לבן אדם זר להכשיל אתכם בידיעה על השואה. אנשים שטוענים שהם מבינים כמה השואה הייתה נוראה, ולא יודעים כלום, הם דבר נורא. ככל שתדעו יותר, ככה תעריכו יותר את המולדת. האם השואה תהיה המקום האחרון בו היהודים סובלים?


תגובות (56)

וואו, מלא מידע הצתבר לי עכשיו כשקראתי את מה שכתבת.
וזה שהיטלר הוא יהודי-אלו רק שמועות.

18/04/2012 09:53

היי אור, כמה שאלות והערות:
1. אני אשמח להבין למה לדעתך גבורת מצודה לא הייתה גבורה
2. האם באמת עדיין משתמשים במזרח הרחוק בסמל צלב הקרס?
3. עד כמה שאני יודעת לאדולף היטלר לא היו שורשים יהודיים.
המידע שאתה מציג פה מעניין מאוד ואני מאמינה שמגובה במחקר (אולי לא קטן).
ישר כוח :)

18/04/2012 10:30

אוקיי. תודה רינת, וירדן.
1. מכיוון שההתאבדות שלהם התבטאה בגלל פחד שיהרגו אותם. הם הבינו שהם ימותו בכל זאת. אני לא רואה אצילו בכך ש"אם למות, אז על ידי יהודי." כי לדעתי זה אומר שאתה רוצח אנשים מהעם שלך. אם היו מתים מהרומאים, היו כביכול מכובדים. בכל מקרה, אני לא מאמין שמוות על ידי חרבך הוא גבורה. עדיף למות בקרב (לא שאני בעד מוות, כמובן)
2. עדיין משתמשים בסמל במזרח הרחוק.
3. אם שניים אומרים לי שאני שיכור, עדיף שאלך לישון, על פי הפתגם. אני אסיר את העובדה שהיטלר היה יהודי, כיוון ששתיכן ערערתן עליו.

תודה רבה, שנית.

18/04/2012 10:37

אם אתה לא מבין במשהו , אז אל תכתוב עליו !
אתה אולי יודע המון עובדות היסטוריות , יופי , כפיים לך ! אבל לכל מה שקשור לדת ולדברים שבאמת קרו אתה לא מתייחס ! מצטערת מאוד לנפץ לך את האשליה , ההתאבדות שלהם לא היתה בגלל פחד,אולי אתה בחיים לא תוכל להבין את זה,אבל פעם וגם היום (ועובדה,שגם בשואה!) היה ערך ליהדות,ואנשים העדיפו למות על קידוש ה' ועל דתם ועל ערכיהם,ואת האמת?גם אני,בתור תיכונית מהמאה ה21,אם היו אומרים לי להתנצר או למות,מצידי לחטוף כדור בראש.כי יש לי ערך למי שאני,לעבר שלי,להווה שלי,וכמובן לעתיד שלי.
אני יהודיה , י ה ו ד י ה , אני חלק מעם שהתחיל מבריאת העולם ולעולם לא יסתיים , בורידים שלי זורם דם יהודי , התרבות שאני חייה בה היא יהודית , אני מאמינה באמונה שלמה בנכונות היהדות לא רק כדת,אלא גם כלאום !!! אתה לעומת זאת , מנסה לחפש לעצמך אלף ואחד לאומים אחרים , מנסה לחקות את כל שאר העמים,אתה בכלל לא מבין את היחוד שיש בנו !!! אולי זה הגיל שלך ואולי זה המציאות אליה נולדת,אני לא יודעת.אבל בחייאת אור , תעשה טובה אחת לאנושות – תפסיק לפרסם פה דברים שאתה לא מבין בהם , כי אחר כך ילדים שלא מספיק מבינים בנושא קוראים את זה ובאמת מאמינים לזה , אתה בונה לעשרות ילדים פה השקפה שגויה . אז בבקשה , תפסיק עם זה ! אין לי בעייה שתפרסם פה את דעתך , אבל אתה קובע פה עובדות בשטח שממש לא נכונות,ואתה גם מסיט עוד אנישם פה לזה .

18/04/2012 13:08

וואו אור גם העובדות שאתה אומר כאן לא כל-כך נכונות ואני אומרת לך את זה כאחת שיש לה בגרות על זה השנה.
האנטישמיות החלה הרבה לפני היטלר, המון זמן לפני רק שלא הייתה לכך הגדרה (מימי המן – הסיפור של אסתר זו הייתה הפעם הראשונה שרצו להשמיד את כל היהודים שקיימים.) האנטישמיות רק שתדע היא אחת הסיבות לכך שנבנתה המדינה שלנו כי יהודים במשך אלפי שנים ניסו להשתלב ומה לעשות אפילו אחרי האמנציפציה (חוק שקבע שכולם שווים בלי הבדל דת גזע וכל זה) עדיין התייחסו ליהודים כ-"יהודים".
תמיד רצו להרוס אותנו אבל האם זה לא נכון לרצות שזה יפסיק?
אתה שוכח שכל המקים האלה קרו כשלא הייתה מדינה ויש הבדל די גדול. לא שעכשיו הכל מושלם אבל זה אחרת לגמרי כי אז היינו בשטח של מישהו אחר. ותמיד זה היה בגזרה אחרת של יהודים.
אני מסכימה איתך שלא צריך להאשים את כל הגרמנים וכו' ורק את הנאצים (שגם בהם יש כאלה יש מים מיוחדים אבל בודדים שאני יכולה לספור באצבעותיי.) אבל לא צריך להטעות את כולם במה שאתה כותב פה.
וזהו כעיקרון.. מקווה שעזרתי לך לצבור עוד מידע מדוייק על מה שהיה (:

18/04/2012 13:23

טליה ועדי,
לא נעים לי להתערב, בעיקר כי זה לא ענייני, אבל בגלל שאור מקורב אליי אני מרגישה צורך להגיד משהו (מתנצלת מראש XD).
טליה, אני יכולה להזדהות עם מה שאת אומרת, אבל אני חושבת שהיה לי יותר קל להזדהות לו כתבת את זה בשפה נעימה. תזכרי שאת לא מכירה את אור פנים אל פנים, ונימוס הוא הצעד הראשון לניהול דיון, במיוחד על נושא רגיש כזה. להעליב את אור, לקלל אותו ולזרוק עליו מילים תוקפניות לא ייגרום לו להתעניין במה שיש לך להגיד.
עדי, אור מתייחס למלחמת העולם השנייה, ולא למה שקרה לפני זה. אין צור להתחיל לנסות לתקן אותו, כי הוא אכן בדק ועשה מחקר, וגם אם חלק ממה שהוא כתב מוטעה, אין סיבה להתחיל לחשוב שהוא מנסה מרשעות סתמית ורוע לב לשנות דעות של אנשים.

בקיצור, וזה לגבי שתיכן (אבל אולי בעיקר כלפיי טליה, שלקחה את זה מעט קשה) – אור בא לכאן לספק מעט מידע, וגם אם חלקו שגוי, וגם אם אתן לא מסכימות איתו (שזה בסדר גמור) תזכרו שצורת התבטאות נאותה חשובה, ויותר מזה – להשתדל לא לנסות ולפגוע במישהו. טליה, אור לא אמר שום דבר על היהודים, לא הוציא להם שם רע ולא כלום (והוא עצמו יהודי, ככה שזה מוזר שאת מתייחסת אליו כאילו שהוא הרגע ירק על ה"תקווה").

סורי שהתערבתי ככה, אבל אתן מכירות אותי P:
בכל מקרה, מקווה שהרגעתי פה את הרוחות… ואור – תמשיך לכתוב, תמשיך להעשר, ואל תיקח ללב. אני בטוחה שטליה לא התכוונה לפגוע יותר מדי.

לין.

18/04/2012 13:36

אני רוצה להעיר שאתה אמרת שהשנאה כלפי הגרמנים היום מעלה בך כעס. אני רוצה להגיד לך שכיום קיימות הרבה קבוצות ניאו-נאציות. אני לא מתכוונת לאהוב אנשים שאני די בטוחה שבסתר ליבם הם רוצים לבוא ולהרוג את העם שלי. אני בזה לגרמנים של פעם על כך שאין להם כבוד לבני אדם ואני בזה לגרמנים הנאציים של היום שיש להם עוד את האומץ לבוא ולנסות להגיד ולעשות דברים רעים לנו.
בקשר למצדה, האנשים האלו היו גיבורים. הם העדיפו למות בכבוד מאשר שהרומאים יבואו ויתעללו בהם במוות איטי ויענו את נשותיהם.
ובקשר לכל מקורות המידע שלך, אתה לקחת את זה מהויקיפדיה, נכון? הויקיפדיה יכולים לתת הסבר לכל דבר שזז, ורוב הסיכויים שזה גם לא נכון. הם מתבססים על עדויות של רוצחים, אני מתבססת על עדויות של פליטים שנמלטו מהזוועה הזו.
אין לי שום כוונה לפגוע בך, אלה רק לציין את העובדות הקיימות ושתמיד נמצאות מול עיני.

18/04/2012 13:48

לין,
אני לא חושבת שהוא אמר את זה ברשעות ממש לא, אבל חבל לי שזה מטעה אנשים שלא מכירים את הנושא כל-כך. (ואני גם מכירה את אור פחות או יותר אז אין לי סיבה להעליב או לפגוע בו אבל אם הוא טועה הייתי רוצה שיידע.)
אני לא יכולה לעשות העתק הדבק אבל תראי בפסקה השלישית מהמילה 'אבל'. זה מה שתיקנתי זה לא התחיל מעליית היטלר לשלטון הבנת? (:
לא יודעת לי זה דיי עקרוני לתקן את זה, אולי לך לא אבל לי כן בגלל שכל הקטע הזה בנוי מעובדות.
עם רוב הקטע הזה אין לי בעיה כל-כך.

18/04/2012 13:52

אני שמחה לשמוע שלא התכונת לפגוע, וכן ידוע לי שאת מכירה את אור (פחות או יותר?).
וכמו שאמרתי – גם אם אור שגה, אין סיבה לתקוף אותו בעוון פשע שלא ביצע.

18/04/2012 13:54

לין מתוקה,אל תכניסי לי מילים לפה ואל תתנצלי בשמי.לא קיללתי את אור אפילו פעם אחת,קללות זה בכלל לא לרמה שלי ואני מאוד כועסת שאת מאשימה אותי שקיללתי אותו. הניסוח שלי היה בדיוק במקום,מה לעשות שבנושאים האלה אי אפשר להתיפיף בשפה 'עדינה וגבוהה',אני לא מתחרטת על מילה ממה שכתבתי,ויש לי עוד אלפי מילים כאלה לומר אבל באמת שזה לא המקום,כי במילא אתם לא מבינים את זה.אני לא אומרת שעל כל דבר שאני אומרת צריך לענות אמן,לא כל מה שאני חושבת נכון,אבל הנקודת מבט שלי היא הרבה יותר בוגרת משלכם,וזה לא בקטע של התנשאות עכשיו,אני באמת חושבת שעוד כמה שנים תסתכלו אחרת על הדבר העצום הזה שנקרא הלאום היהודי.

וshira8 , אני מסכימה עם כל מילה שלך , באמת ! כ"כ התחברתי לדברים שאת כתבת !

18/04/2012 13:56

כמו שאמרתי – לא תקפתי.
זה שהתגובה ארוכה או שהיא נראית מאיימת זה לא אומר שזה מה שכתבתי שם.
בכל מקרה זה לא משנה העיקר הוא שאני לא באתי כאן לתקוף ועל זה הערת לי אז אין שום בעיה לדעתי לפחות.
(:

18/04/2012 13:58

סאמ#$^@$#%
די כבר?! יופי לך. בגרות, מדהים
גם אני חושב שזה לא מעשה מי יודע מה גבורה
שהיו נלחמים עם הם רוצים לקדש את שם ה'
לא להתאבד כמו פחדנים עוד פעם אולי זה לא נכון
אבל הוא חשב שיעשיר את דעתנו, לא לכולם יש דעות דתיות ודומות כמו שלך!!!
עם את לא אוהבת מה כתוב אז זהו, למה צריכים להיות רשעים
למה לפגוע?, באמת… דעה מבוגרת יותר משלנו?
מה אנחנו קופים צעירים כאילו?. אני יסתכל על המצב הזה איך שאני רוצה,
למה כל הישראלים חייבים להיות פטריוטים כאלה? זה מה שהורס לנו את החיים ובגלל זה קיימת אנטישמיות, אנחנו מעליבים את כולם. משתחצנים ובוכים ששונאים אותנו, בגלל זה אנחנו פגיעים ופוחדים. נראה לך שעם השואה הייתה קורת למדינה אחרת העם היהודי היה מנסה לעזור?, כולם היו מנסים להציל את יקיריהם ולא לשלוח כוחות של עשר אלף איש לגטו כדי להציל יהודים. היינו עומדים בצד וצופים בעשן שעולה מארובות נאציות של חברים שלנו מרוסיה, בריטניה. ולא היינו עושים כלום,
תפסיקו עם הדברים הפוליטיים והבול#%$יט על שנאת יהודים, גרמנו את זה לעצמינו. לא את השואה בכל מקרה, אור, על תשים לב להם. תעדך היא מה שחשובה
תעשו טובה. ותשאירו את זה לבית
רוני

18/04/2012 14:49

אחח. אני מצטער על פריקת עצבים קטנה, פשוט אני לוקח ללב כשאנשים פוגעים באחרים בגלל דעה או מילה לא נכונה שנכתבה. אןףף עכשיו אני מרגיש רע בשביל עצמי, בכל מקרה אני מצטער על זה. לא מתחשק לי לריב עם מישהו באתר הנפלא הזה.

18/04/2012 14:52

אור מכיוון שכולם כאן חושבים משום מה שבאתי בעויינות ולפגוע בך אז רק שתדע זה לא נכון.
מצטערת אם נעלבת/חשבת שאני חושבת שאתה רשע אז לא חחח ח״ו אנחנו חברים למש״צ.
באמת לא כתבתי את זה בכעס/התנשאות חבל שככה חושבים (:

18/04/2012 15:13

רוני, אל תרגיש רע, אתה רק ניסית להשלים בין כולם. תרגיש טוב על זה שלא נגררת למטה. זאת מעלה מאוד יפה.

עדינה, אני מבין שלא באת לפגוע באף אחד. הבעת את דעתך.

18/04/2012 21:27

טליה – על התגובה הראשונה שלך, כתבת שזורם בעורקים שלך דם יהודי, ואחר כך, אני מניח, את טוענת שכל בני האדם אותו דבר. אז מה זה אכפת לך מהלאום שלו? מהדת שלו? ובכלל, אולי אני לא יודע הרבה על מצדה, כמו שאת יודעת, אחרי הכל את מבוגרת יותר, מבינה יותר, למדת יותר, אבל את לא יכולה לבוא כנגדי על דעה שלי. זה שלטענתך נתתי עובדות שגויות, זאת דעתך, אחרי הכל, ואין לי בעיה שתגידי לי מה לא נכון, אחרי הכל, אני לא רוצה להפיץ שקרים. מצד שני, את לא יכולה לכעוס עלי על זה שאני כתבתי את זה ברצון לשכנע אנשים. המטרה שלי, אחרי הכל, היא שאנשים יראו את הצד שלי באופן חיובי, וכמובן, שאנשים יסכימו איתי. זאת מטרה של כל טקסט טיעוני, אחרי הכל.

עדינה, על התגובה הראשונה – אני יודע שאנטישמיות קיימת כבר שנים רבות מאוד. אין מה לעשות, מאז ומתמיד היהודים חיו במרדף אחריהם. אני באמת לא מבין אבל, למה הכוונה "צבור מידע מדוייק", מה בדיוק לא נכון? לא מספיק להגיד שמשהו לא נכון, כדי לתקן באמת צריכים להגיד גם מה לא נכון, ומה הדבר הנכון במקומו.

שירה – אני מבין היטב למה את בזה לגרמנים הנאציים היום, אבל מה עם אמריקאיים נאציים? בריטים נאציים? להם לא? למה כולם משוכנעים שרק גרמניה אשמה? אחרי הכל, גרמניה אולי התחילו את המלחמה, ואולי פיקדו על כל הטבח, אבל מדינות אחרות אשמות גם הן.
ובנוגע למידע שלי, לא הכל מויקיפדיה. אם תיכנסי לקישורים שהוספתי, תראי בדיוק מה נלקח ומה לא. הרוב דווקא לא הגיע מהאתר ההוא, ושתדעי לך (מניסיון אישי שלי באתר), יש מפקחי מערכות וכדומה שמאוד מקפידים על כל מילה שמשהו כותב. הם דווקא מנוסים, וחוץ מזה, באתרים אחרים שלא תחת הכותרת "ויקיפדיה", יש מידע נכון? יש הרבה אתרים שעושים "העתק הדבק" למידע מויקיפדיה ומעבירים אליהם. גם מזה צריך להיזהר.

עדינה, לתגובה השנייה שלך – אני חושב שהבנת אותי לא נכון. היטלר חוקק חוקים נגד היהודים, רק בשביל להעצים את האנטישמיות, אבל רק אתמול, המחנכת שלנו הקריאה לנו כתבה על כך שאדם אחד, בשנת 1932, נאלץ לסובב את גבו בתמונת המחזור שלו בגן (הוא היה בן 5), והיטלר עלה לשלטון רק בשנת 1933 (למיטב זיכרוני.)

טליה, לתגובה השנייה שלך – את הרי שומרת מצוות, ואת לומדת בבית ספר דתי (אני חושב, תקני אותי אם אני טועה), ואני זוכר משנה שעברה טקסט בתרבות ישראל, שטוען ש"מכל מלמדיי השכלתי". זכרי בבקשה, גיל הוא מספר, לאו דווקא הוא קובע. יש אנשים מבוגרים שיודעים הרבה פחות מילדים, אז "נקודת מבט בוגרת", לא מתאימה כאן, גם אם קבעת על פי גיל "נפשי". את לא מכירה את האנשים כאן, את לא יודעת עד כמה הם בוגרים. ובכלל, טליה, למה את חושבת שהיום אני לא מסתכל על הלאום היהודי? לדעתך אני לא? לדעתך אני לרעתו? לא הבנתי למה כוונתך.

18/04/2012 21:41

לא היה לי כוח לקרוא את כל התגובות, אבל את השתיים הראשונות קראתי. היטלר היה חצי יהודי, מצד אביו. זה בדוק ומוכח.
אור באמת רואים שאתה מתעניין בדברים, ושבאמת אכפת לך, תודה ששברת את המיתוסים, באמת לא ידעתי על צלב הקרס עד עכשיו (:
תמשיך כך!

18/04/2012 21:58

לוסי – לייק D:

18/04/2012 22:24

השואה, ולא המלחמה, היא חלק מההיסטוריה שלנו כעם, ודברים כמו השואה הם מה שמאחד אותנו.
כמובן, לעולם אי אפשר לשבת ולחשוב על כך ש"השואה לא תחזור".
זה גם מה שאמרו בני ישראל אחרי שיצאו ממצריים, ואחרי שבית סלווקוס השתלט על הארץ (סיפור חנוכה ביוון), וכשהרומאים השתלטו (ל"ג בעומר), וגבורת מצדה (שבעייני איננה הייתה גבורה, אך עדיין זהו השם)…

עוד מיתוס שצריכים לשבור, המלחמה אומנם התחילה בראשון לספטמבר, בפולין, כאשר גרמניה נכנסו לוורשה, אבל האנטישמיות התחילה עוד לפני. כבר כאשר היטלר עלה לשלטון הגרמני, בשנת 1933, ולאט לאט חוקק חוקים כאפלייה ליהודים.

התייחסתי לקטע הזה ספציפית (כל השאר חלק ידעתי חלק לא וממש טוב שאתה חולק את זה עם אחרים!)
בקטע של אי אפשר לצפות שלא תיהיה שואה נוספת וכל זה אז הבעתי את דעתי על זה שאנחנו עכשיו במדינה וכו׳ זו לא הייתה עובדה, או לפחות לא אחת שאני יודעת עליה.
רק כשכתבת שהאנטישמיות התפתחה לפני השואה צדקת.
אבל אדם שלא מכיר את האנטישמיות חושב שהיא כביכול החלה בחקיקת החוקים.
זה המשפט שצריך לקחת מכל החפירה שלי חחח (;
ככה גם הגעתי לכאן, אני לא אומרת שהעובדות לא נכונות או שרצית ״להטעות״ בכוונה. האמת זו לא טעות כזו גדולה פשוט אני תיקנתי אותה, אולי בנימה לא הכי טובה אבל זו לא אשמתך אז סליחה בכל אופן (;

18/04/2012 23:05

לאור החביב אמנם אינני מקורבת אליך כפי שלין מקורבת וזה חבל אך מה שאני רוצה לומר לסיכומן של כל התגובות בענין כל כך רגיש בענין כל כך זוועתי בעניין שלא פחות מ-6 מיליון יהודים נטבחו בעניין ששארית הפליטה נשארה עם פגמים ויסורים אשר לעולם לא יחלפו העובדה שאנו מדברים על הזוועות הללו לעניות דעתי אין מקום לחילופי האשמות לגינויים כאלה ואחרים בינינו בין הכותבים באתר זה לדעתי כולנו בוודאי ללא צל של ספק מכבדים את אלה שנישארו זועקים לא לסלוח ולא לשכח ובזה תפקידנו תם. חבל להעליב חבל להכפיש חבל לומר דברים שהשתיקה יפה להן.
ח ב ל.

19/04/2012 01:10

לא בקטע רע של לפגוע בך או לכעוס, אבל אני לגמרי מסכימה עם טליה, עדי ובקי.
אני בתור אדם דתי, יכולה להזדהות עם אנשי מצדה.
זה שאתה אומר שהם התאבדו מפחד זה רק מראה כמה אתה לא יכול להצליח לראות את הצד שלהם בתור אנשים יהודים דתיים שהמסורת שלהם חשובה להם יותר מהחיים עצמם.
אותו דבר בשואה, שישה מיליון יהודים נרצחו, יש לי קרובים שאף אחד לא יודע מה עלה בגורלם, אם מתו או שהם עדין חיים, ואם מתו אז באיזה תאריך או איך.
שמעתי מלה סיפורים של ניצולי שואה, וקראתי הרבה סיפורים, אבל עדין לא שמעתי אפילו עשירית. כול כך הרבה אנשים נרצחו רק בגלל שיש מאליהם את התג "יהודי" והסיפורים לא סופרו לעולם. אז אני לא יודעת מה איתך, אבל אני לא אסלח לעולם. לא לנצים שהנהיגו הכול ולא לגרמנים שנתנו לכול זה להתרחש מתחת לאף שלהם, במדינה שלהם.
אבל אתה יודע מה, קראתי את כול הסיפורים שלך על השואה היום, וזה פשוט מזעזע אותי שאתה מאמין בזה.
אתה אומר שיש לך קרובים שנרצחו וסבתא ניצולת שואה, אתה חושב שהיא סולחת? אתה חושב שהיא יכולה להגיד "זה קרה בעבר וזה מאחורינו"
שישה מיליון יהודים נרצחו במיתות נוראיות!!!
השפילו אותם, הרסו אותם וגם שהם התחננו למות שמשיכו להשפיל אותם. וגם אחרי המוות הם השפלו.
בדיוק כמו במצדה הגבוה האמיתית היא להלחם כמה שאפשר, להאמין שהכול יגמר.
יהודים רבים קימו חגים ולמדו תורה גם במחנות ההשמדה, דקות לפי המוות, הם ידעו שהם עומדים למות, אבל התפללו ולמדו תורה.
למה??
כי הם האמינו בה'.
אתה חכם וידע הרבה, נכון! אבל אתה כנראה לא מבין כמה חשובה היהדות ומזה הרגשות האלה של קידוש ה'. לעשות דברים בשביל התורה.
אז גם אם למדת הרבה על המצדה והשואה אתה לא מצליח להבין מה זה קידוש ה' ולמה האחרונים של מצדה התאבדו. התאבדות היא עברה, הגוף הזה לא שלנו הנשמה לא שלנו, כיבלנו הכול בהשאלה מהקב"ה, אז תחשוב שנייה בהגיון, אתה חושב שהם התאבדו כי לא היה להם כוח או שהם לא רצו למות???
גם לפי התורה וגם לפי ההגיון הם לא פחדו מהמוות, עובדה שהם נלחמו כול כך הרבה זמן, והם התאבדו למרות האיסור.
זה לא עניין של אין כוח או פחד מהמוות זה עיניין שזה הדבר שהיה הכי נכון לעשות.
אבל את זה אתה כנראה לא מבין….

19/04/2012 05:23

סלח לי אור,
למרות שהנני מכירה אותך כ"כ,
אבל אני מזדהה עם תגובותיהן של בקי,עדי,טליה ושירן.
אני,שאת האמת לא כ"כ דתית,
חושבת שלכתוב כי היהודים התאבדו מפחד זה מאוד לא יפה,
ומראה עד כמה לא התייחסת ליהודים כבני אדם.
לפי דעתי בן אדם לא יתאבד מפחד,
במיוחד יהודים מהשואה.
אני לא מתכוונת להעליב,
ומקווה שלא נפגעת.
מור 3:

(נ.ב:אני רוצה להגיד שממש לא נעים כשאנשים כותבים תגובות
כועסות על אלה שחושבים שמה שאור כתב כאן לא יפה וזה..
ובאמת קראתי פה וראיתי שכבר שניים זעמו על אלה שחשבו כמוני,
וסליחה אם אני מעליבה לדעתכם.)

19/04/2012 06:20

עדינה, אני ממש לא כתבתי שהאנטישמיות התחילה מהחוקים. אם תשימי לב, כתבתי "כבר לפני שהיטלר עלה לשלטון." יותר ברור מזה, אני לא מסוגל לנסח.

בקי- אני מסכים איתך מאוד, לדעתי עצם העובדה שתוקפים אנשים אחרים בגלל הדעה שלהם, זה אירוני לחלוטין ליום השואה. אחרי הכל, הנאצים גם אסרו אנשים סוציאליסטיים וקומוניסטיים בגלל הדעה המנוגדת ביניהם. תקפו אותם על דעה מנוגדת, ועכשיו מתנגדים לדעה שלי. (סתם להאיר את העיניים לאלו שלא מוכנים לקבל דעה אחרת…)

ומה בדיוק קרה לכם אנשים, אתם באמת ובתמים מאמינים שאני אומר לסלוח להם על הכל?! אתם לא באמת קראתם את הטקסט שלי, אם כך, כי אני בפירוש אומר שאסור לשכוח, חייבים לזכור, אבל אין ברירה, חייבים לקבל את זה. אני לא אמרתי שאני סולח! בכלל לא! אני התכוונתי לכך שלרוב מי שאומר שאסור לסלוח, הוא מי שבכלל לא יודע, וזה מרגיז אותי. הכי קל זה לכעוס כל הזמן, ולכעוס זה אנושי, אבל הסליחה היא אלוהית. ונכון, את כועסת על הגרמנים, שירן, אבל מה עם הליטאים? האוסטרים? האוקראינים? עליהם את לא כועסת, והם שיתפו פעולה יפה מאוד עם הנאצים. למה עליהם את לא כועסת? ובכלל, למה את לא כועסת על קובה, שהיו נגד הקמת מדינה יהודית? או אולי גם על ברזיל, שהצביעו בעד מדינה פלסטינית בספטמבר האחרון? למה שלא נשנא את כל העולם? למה לא, בעצם? לא נסלח לשום דבר.

ושירן, את לא מכירה דעה של חילוני. לך יש את אלוהים, וגם להם הייתה את האמונה בו, אז הם עשו הכל כדי לשמור עליה. מה לעשות, הם האמינו בו, וזאת לא אשמתי שאני לא מבין את זה, כי מעולם לא הכרתי את זה. זה לא הוגן מצידך לתקוף אותי רק בגלל שהדעה שלי שונה משלך, כי אחרי הכל, גם הנאצים תקפו בגלל דעה שונה (סוציאליסטיים וקומוניסטיים לדוגמא). כמובן, אני לא קורא לך רוצחת, אבל אני כן אומר, שלא לקבל דעה של אדם אחר, זה להיות בן אדם אטום, אז לפני שאת טוענת שאני אטום, ראשית תבדקי בבקשה שאת פתוחה כמו שאת רוצה שאני אהיה.

19/04/2012 06:20

MorChan123 , ולא רק את, כולם נתפסים למה שאני מדבר על מצדה. למה? הרי הנושא הוא השואה אחרי הכל, ולא אמרתי כלום על אלו שהתאבדו בשואה. אלו שהתאבדו בשואה, האמיני לי, שאני יכול להבין אותם. לא הייתה להם סיבה לקום בבוקר, רק התקווה שמרה אותם בחיים. היו כאלו שלא הצליחו להתמודד עם זה, והם התאבדו. לא דיברתי על אלו שהתאבדו בשואה בכלל. דיברתי על מצדה, שמשום מה זה מתסיס כאן את כולם.

19/04/2012 06:22

אתה תמיד מאמין רק במה שקראת והבנת בויקיפדיה? אני בטוחה שלפני שתבת את המילים האלה עשית חקר שלם, נכון?
יש לי שאלה אחת אלייך, ואין לי שום כוונה לפגוע, באמת!!
קרה לך פעם איזה אסון, משהו שהכאיב לך כל כך עד ששאלת את עצמך, "למה זה קורה? מה עשיתי שבא אליי הצער הזה?" (סורי על השפה..)
אני בטוחה שקרה לך מקרה כזה.. ולכולנו זה קרה. באותם רגעים שבו הכאב וההשפלה תקפו אותך רצית למות ולהעלם מהאדמה, שהאדמה תפצה אותך ותוכל להעילם לעולם!
זה מה שקרה ליהודים בשואה ועוד יותר גרוע! הם לא הבינו למה, ניסינו להתחבר לגוים, ניסינו להיות כמוהם, ומה בסוף קיבלנו בעיטה בפרצוף!
אנחנו לעולם לא נוכל להיות כמו הגויים, אנחנו עם שונה! ואתה ולא אף אחד אחר יכול להגיד אחרת , (ואני בטוחה שאתה מסכים עם השורה האחרונה.)
לכן, אני שואלת אותך (כן אמרתי שאלה אחת, אבל יש עוד שאלה, תתמודד!!)
איך אתה יכול לשפוט את היהודים שהיו בשואה? איך אתה יכול להגיד כאלה דברים (אני יודעת שזה לא מרשעות!) לפעמים חוכמה באדם היא לא מספיקה.. לפעמים צריך בגרות ובשלות לנושא… חקור עוד קצת.. לא רק בויקיפדיה.. הצד החילוני לא מספיק.. לא שהוא לא טוב..
קרא ספרים חרדיים, תסתכל על הצד החרדי (והדתי) ותנסה להבין…אני לא אומרת שבהתחלה תבין, כי זה קשה וזה נשמע לא הגיוני אבל תנסה…

19/04/2012 06:24

ועוד דבר, לכל הדתיים, אתם אולי דתיים ומבינים בדת ובתורה, אבל אתם יהודיים בדיוק כמו שאני יהודי. זה שאתם דתיים, ואני לא, לא הופך אותי לפחות יהודי. חשבו על זה בבקשה, לפני שאתם מערבים פה את הדת.

19/04/2012 06:25

אני ממש מצטערת, אם זה מה שהבנת ממה שאמרתי.
אני מאמינה שלכול אחד יש את הזכות לחשוב מה שהוא רוצה.
ממש לא התכוונתי לתקוף אותך,ואני לגמרי מקבלת את הדעה שלך!!
כמו שאמרתי קודם לא התכוונתי לפגוע!!

19/04/2012 06:27

אף אחת לא בא להעליב, ח"ו! אני באמת מצטערת! חרדי, דתי, חילוני, כולנו בסופו של דבר אותו דבר..
רק השקפת העולם שלי ושלך שונה(אם אתה חילוני..) אתה רואה את השואה באור כזה ואני רואה את השואה באור כזה…
אני פשוט אומרת, ואין לי כוונה להעליב (אוף נמאס לי להצטער! פשוט תבין שכשאני כותבת את המילים האלה אין לי כוונה להעליב או לפגוע ואם כן אז סליחה מעומק הלב..)
שאם הייתי אומרת לך שהשקפת עולם החרדית, דתית היא האמיתית ישר היית קופץ ואומר, זה לא נכון, מה את מדברת? מה החרדים וקיצר וויכוח שלם.
אבל אתה לא רואה מה שאני רואה, ואני לא רואה מה אתה רואה.. לכן, אני ממליצה לך לשבת לקרוא ספרי היסטוריה חרדים, אולי תוכל לראות את העולם הדתי ואת השואה בצורה קצת אחרת…

19/04/2012 06:30

אוקיי, אוקיי חברה.. זה קצת עובר גבולות… אור לא השפיל את היהודים והוא לא כתב דבר נגדם, הוא הביע את דעתו (חופש הדעה והמחשבה וחופש הביטוי, שתי חרויות בסיסיות שיש לאדם).
אתם כל כך עסוקים במצדה (משום מה) ולא בעיקר. תקראו את הכותרת של הטקסט הזה ותבינו שאין סיבה לדבר על מצדה.
אור לא אמר שהם לא ניסו להשתלב, והוא לא אמר שהצליח להם.. הוא לא אמר שום דבר רע על האנשים בשואה.
גם לי יש דעה מנוגדת לשל אור בקשר למצדה, ובכל זאת אני לא פוסלת את דעתו.
אז בבקשה, אל תתקפו פה אף אחד, זה לא עוזר לכם וזה לא עוזר לו.
וסתם לידע כללי, העובדות בויקיפדיה נכונות, הן פשוט כל כך כלליות שקשה להבין הכל מהן.

19/04/2012 06:31

אור לא אמרתי שאמרת את זה. פשוט לפי איך שזה כתוב ככה מבינים. ככה גם הגעתי לפה לקטע הזה. קראתי את התגובה של שירן, לא נראה שהיא באה לתקוף אותך היא דיי השתדלה לא להיות בוטה ואפילו החילה את התגובה בציון העובדה הזו.
נראה לי שכולם מעירים על העניין עם מצדה, לא בהקשר לשואה אלה זה פשוט מאוד מצייץ לעין כשרואים את הסוגריים שאתה כותב שאתה לא מאמין שזהו מעשה גבורה, זה הכל. יש אנשים שלא יכולים לשתוק על דבר כזה כי דעתם שונה.
אל תעלב לזה שאנשים כותבים על זה, הם לא באים כאן נגדך בגלל שאתה אמרת את זה. אלא בגלל הדעה עצמה, בכללי בלי שום קשר למי שאתה.
בואו לא נריב אין בזה שום טעם.. (:
(אגב אני לא באתי מההתחלה לריב כאן, יש כאן כאלה שפירשו את זה ככה.)

19/04/2012 06:32

אור,
אני מבינה.
עשיתי טעות באמירותיי ואני מצטערת,
מקווה שלא פגעתי והכעסתי אותך ~
כנראה הרבה לא התחברו לחלק זה,למרות שזה מעניין
לדעת,אבל לא נעים כשמדברים על יהודים בצורה זו,אבל זה
לא יפה שלא כותבים בצורה רהוטה וברורה,
כמו צורת כתיבתך וכתיבתן של בקי ועדי ועוד כמה שאין לי כוח לציין.
אם אתם כ"כ כועסים על מה שאור כתב על המצדה,וגם אני כועסת
על זה,אני ממליצה לכתוב זאת בצורה בוגרת שנעימה לעין.

סליחה על התגובה הארוכה והמשעממת D:

19/04/2012 06:39

בואו נסגור את הנושא בזה שכולם היו בסדר?

19/04/2012 06:39

טוב,עכשיו כשאני מסתכלת,
התגובה לא כזאת ארוכה XDDD

19/04/2012 06:41

אני מסכימה עם לין ב100%,
כי אנחנו עלולים להדרדר לריבים.

19/04/2012 06:43

לין צודקת לגמרי. כל איש באמונתו יחיה. אנחנו בני אדם מתורבתים ורגילים, אין צורך בריבים. אני חושבת שכדאי להפסיק להגיב ולעזוב את הנושא. כל אדם וראשו, כל אחד חושב אחרת. לכל אחד יש נקודת חשיבה שונה. תעזבו את הנושא ותעברו הלאה, תקראו סיפור אחר בכל זאת אתר סיפורים הוא אתה העוזר לאנשים להתבטא דרך סיפורים ושירים. והתגובות אמורות לבוא באופן פשוט מאוד- אהבת? תכתוב מה אהבת ותחמיא לכותב. לא אהבת? תאמר למה לא אהבת, ותלך הלאה, זהו.
אני אישית חושבת שהקטע נחמד.

19/04/2012 06:53

סבריאל, אני לא מסכים איתך. על פי מה שאת טוענת, היהודים הם עם אחר, אז למה שלא יהרגו אותנו? לאנשים יש נטייה לא לקבל את האחר. תחשבי לעצמי ככה, הרי כולנו בני אדם, מה זה משנה הדת או הלאום? ועוד דבר, מה אני אמרתי על היהודים בשואה שהתסיס אתכם? האם אמרתי שלא הייתה שואה? ממש לא! מה אמרתי, אני באמת לא יודע. ובכלל, למה אתם בטוחים שאת הכל למדתי בויקיפדיה? זה שיש קישורים לשני מאמרים, שבטח בכלל לא קראתם, או בכלל לא ראיתם על מה מדובר, לא אומר שהכל לקוח משם. תתפלאי, אבל רק חלק זעיר. שתדעי, בורות הרגה יותר אנשים מאשר רוע. תזכרי את זה.

ובכלל, למה אני צריך להקשיב פתאום לצד החרדי? למה? למה האמונות שלי לא מספיקות, שאני נאנס לקבל את הצד שלהם? למה אני חייב לקבל דעות של אנשים אחרים?

19/04/2012 07:10

עזוב..לפי התגובה שלך הבנתי שאתה לא יודע כלום..אני מצטערת אבל אני לא הולכת להתווכח איתך…אמרתי לך..דבר ראשון לא הכרחתי אמרתי דבר שני אתה לא יודע מה תמצא בספרי חרדים ודבר שלישי..לא חשבתי שלקחת הכל מוויקפדיה

19/04/2012 07:22

סבריאל, עכשיו אני לא מסכים איתך לחלוטין. "עזוב..לפי התגובה שלך הבנתי שאתה לא יודע כלום.." זה משפט מתנשא לחלוטין, שמעמיד אותך במקום כביכול גבוה ממני, שעל פי מיטב הבנתי, בני אדם צריכים להיות שווים. עדיין לא הסבירו לי מה אמרתי שהתסיס אתכם? האם אמרתי שהיהודים בשואה לא סבלו? מעולם לא אמרתי דבר כזה! אז מה בדיוק אמרתי שהתסיס אתכם? הסבירו לי, והאמינו לי, אני מודה בטעויות שלי, כפי ששמתם לב, שניים אמרו לי שהיטלר לא היה יהודי, אז מחקתי את זה, והודתי בטעותי. אני מאמין שאדם חכם הוא אדם שמודה בטעויות, ואני אשמח לדעת איפה בדיוק טעיתי.

19/04/2012 07:27

אור- לא קראתי את כל התגובות שמעליי אז סליחה אם אני חוזרת על משהו, באמת תרמת לידע והוספת וחדשת, אבל דבר אחד ממש הפריע לי, זה שאמרת שהיהודים התאבדו מפחד, אור כמה דברים ישלי לומר לך על זה, קודם כל לעולם אל תשפוט אדם לפני שהיית במקומו( שחס וחלילהה לא תגיע למקום של אותם אנשים שעברו זוועות) עוד דבר, האנשים האלו עברו דברים כל כך נוראים ועם כל זאת הם לא היו מוכנים לוותר על הדת שלהם ועל האמונה בה' ולפי דעתי זה מוכיח שהם ממש אבל ממש לא פחדנים, אלה גיבורים והם העדיפו למות בעצמם ולהתאבד מאשר למות ביד האוייב שזה הרבה יותר משפיל…

חוץ מזה כתבת דברים מאוד מעניינים …

19/04/2012 07:37

יובלוש, את יודעת מה מרגיז אותי? שכולם, אבל כלום נתפסו לזה שכתבתי על מצדה. את יודעת למה הגעתי למסקנה הזאת? כי עדיף כבר למות בקרב, מאשר להתאבד. את יודעת מה זה השפלה? השפלה זה להגיע למצב הזה. את יודעת מה זאת השפלה? השפלה זה שאתה מביע את דעתך, וכולם פוגעים בך, וקוראים לעצמם אנשים טובים.
אני מצטער שעכשיו אני קצת בוטה, אבל אני כבר בוטה בגלל שמאסתי בתגובות שכאלו. "המילים הן כסף, אבל השתיקה זהב."

19/04/2012 07:45

אני לא באתי להתנשא מעלייך..תראה, אני בטוחה שאתה ילד טוב והכל אבל.. איך אני יכולה להתווכח עם נער, ילד(סלח לי אם אני קוראת לך ילד.) שלא גדל בסביבה חרדית והוא לא יודעת את המשמעות שלהיות ילד חרדי..
תראה, שאלת מה התסיס אותי או מי שזה לא יהיה.. אותי "התסיס" העובדה שאתה חושב ואני מצטטת אותך, " היהודים הם עם אחר, אז למה שלא יהרגו אותנו? לאנשים יש נטייה לא לקבל את האחר. תחשבי לעצמי ככה, הרי כולנו בני אדם, מה זה משנה הדת או הלאום?"
אתה לא מבין, שנים על גבי שנים חיהודים ניסו להיות כמו הגויים, מה אתה חושב, שלא ניסו, אמרנו בגלל שאנחנו יהודים אז גויים שונאים אותנו ולכן צריך להיות דומים להם, אבללא! זה לא עבד, וכל פעם מחדש קיבלנו בעיטה לפרצוף!
לכן הצעתי לך לקרוא ספרים חרדים, הצעתי לא הכרחתי!! בספרים חרדים יש כל כך הרבה ממה שאתה יכול לקרוא חילוניים ולא אומרת שספרים חילוניים גרועי יותר, אלא שהערכים היהודיים יותר מושטטים בספרים החרדיים מאשר החילונים..
ושוב, אני לא באה להתווכח ולא באה לריב, אני לא רבנית ואני לא פסקת הלכות, אם אתה באמת רוצה תשובות, תמיד טוב לחפש בעוד מקומות…

19/04/2012 07:45

הי בובי, אל תעלב, זה הדעה שלך, וזה שאנשיים אחרים נותנים את הדעות שלהם זה בעיה שלהם..
אף אחד לא בא לפגוע בך, פשוט לא כולנו חכמים כמוך ולכן הם הבינו את זהבצורה שאתה רצית להעביר… (חחחח) באמת אתה ילד טוב, אל תעלב!!

19/04/2012 07:47

סבריאל. את יודעת למה אני עדיין חולק עליך?
א. את נאמנה לערכים היהודיים, ואני מבין אותך. עליהם גדלת. הערכים שלי שונים. הם ערכים שטוענים שאתה צריך להיות אדם טוב וזהו.
תני לי לשתף אותך בסיפור:

ישבו להם על הספסל בגן הציבורי בשכונה. שני נערים מצחקקים שהבריזו מבית הספר. ביד סיגריה, בעיניים מבט של "איך דפקנו את המערכת".
ואז נשמעה הצפירה. שני הנערים הרצינו באחת, נעמדו והרכינו ראש.

אז הם ברחו מבית הספר, והם מעשנים, והם בוודאי מצפצפים על ההורים שלהם, והם בוודאי גם מפרים חוקים אחרים, אבל הם בני אדם אחרי הכל, לכן הם חייבים להיות אנשים טובים, הרבה יותר מאלו שממלאים את כל המצוות, אבל צוחקים בצפירה.

ואין לי כלום נגד הדעה של אחרים, כל עוד הם לא מנסים לפגוע בי, כי אז אני פשוט מתעלם לחלוטין מהעובדה שהם הביעו דעה, גם היא גאונית.

19/04/2012 07:57

אתה מתעלם כי אתה חושב שהדעה שלך היא הנכונה?..ואתה יודע למה חרדים לא עומדים בצפירה? אתה חושב שכולם יושבים?
אתה יודע בזמן שהחילונים עומדים, אותם חרדים אולי לא עומדים אבל הם יושבים להגיד תהילים.. אז אל תגיד לי שאותם אלו שעמדו הם אנשים יותר טובים מאותם חרדים שקוראים תהילים.. כי זה לא נכון..
ואותם ערכים שלהיות אדם טוב.. תגיד לי מה שיעור הרציחות והאילמות בבתי ספר חילונים, מהם אחוזי התלמידים שנשארים תלמידים וגודלים להיות אנשים טובים?
אתה כל כך מתגאה שלימדו אותך להיות אדם טוב ואני בטוחה שאתה כזה, אבל שמת לב פעם באמת מה ההבדל בין משפחות חרדיות למשפחות חילוניות? (אני לא אומרת שכול החילונים צומחים להיות אנשים רעים אני פשוט אומרת שהאחוז גבוה יותר מאשר אצל חרדים,) נכון, גם אצל חרדים יש נפילות אבל שים לב מהו האחוז, אצל מי הוא יותר גבוה…ואז תשפוט..

19/04/2012 08:10

אור אני חושבת שאנשים התחרפנו שאמרת מה שאמרת על מצדה, כי זה פשוט לא נכון.
ואני א אומרת שאתה טועה, או שאתה לא מבין ואני כן.
כי גם אני הייתי חושבת ככה, אבל יצא ולמדתי על הנושא הזה בטיול, והאמירה הזו לא נכונה.
וזה פשוט נורא לשמוע שאחרי מה שאחרוני מצדה עשו מתייחסים לזה ככה.
זה לא היה נכון להתנפל אליך ככה, אני מצטערת זו הייתה טעות…

19/04/2012 08:13

אור אני חושבת שאנשים התחרפנו שאמרת מה שאמרת על מצדה, כי זה פשוט לא נכון.
ואני א אומרת שאתה טועה, או שאתה לא מבין ואני כן.
כי גם אני הייתי חושבת ככה, אבל יצא ולמדתי על הנושא הזה בטיול, והאמירה הזו לא נכונה.
וזה פשוט נורא לשמוע שאחרי מה שאחרוני מצדה עשו מתייחסים לזה ככה.
זה לא היה נכון להתנפל אליך ככה, אני מצטערת זו הייתה טעות…

19/04/2012 08:13

סבריאל, אני מתעלם, כי מי שתוקף לא ראוי שישמעו את דעתו, בזמן שמשהו אחר משתף בדעה שלו, בלי לתקוף. ואני לא אמרתי שרק מי שעמד הוא בסדר. גם מי שקרא תהילים ראוי לדעתי לאותה התייחסות כמו הנערים, כי זה מראה הזדהות, וזה הכל.
ועוד דבר, אני לא יודע כמה רצחו בבתי הספר, אני יודע שבאזור שלי לא נרצחו בכלל, ואת יודעת משהו? יש אולי ילדים שלא מתנהגים יפה אצלנו בבית הספר, אבל הם יכולים להיות אנשים טובים. לא הכל שחור ולבן, סבריאל. שימי לב שאת מכלילה את כל החילוניים. אני מתערב איתך שיש חילוניים פי 5 יותר טובים מהחרדים, וליהפך.

ושירן, גם אני הייתי בטיול השנתי שלי במצדה, וחשבתי על זה. אמרת שהם התאבדו וזה אסור על פי היהדות. למה אם כך ניסית להתאבד?

19/04/2012 08:18

אוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אתה ממש מרגיז!! אני לא אמרתי את זה!! אני לא אמרתי שכל החילונים כאלה כמו שאתה לא אמרת שכל החרדים שורפים פחי זבל וזורקים אבנים על ילדות קטנות!!!
באמת!!! אני פשוט אומרת שהאחוזים אצל חילונים היא יתור גבוהה מחרדים.. אוף!!
עזוב, אנחנו מתווכחים לחינם, ברור שאתה לא תסכים איתי ואני לעולם לא אסכים איתך (אל תעלב, אני ילדה חרדיה וזה האמונה שלי!) אז בואו פשוט ניפרד כידידים..אתה בחור מקסים ואני בטוחה שאתה תצמח להיות איזה גאון בהיי טיק ןואני אקרא עלייך בעיתונים ואני אוכל להגיד שאני הקראתי אותך (באתר בלבד..)
עכשיו אם תסלח לי מאמי, לי יש אמבטיה לנקות…

19/04/2012 08:22

*הכרתי.. (סורי..)

19/04/2012 08:22

אני לא מבינה,
למה אתם עדיין ממשיכים להתווכח על זה?
חשבתי שגמרנו עם הסיפור,
אור כתב את דעתו וזוהי זכותו וגם אנחנו הבענו
את דעתנו בתגובותינו אבל תראו לאן זה מוביל!
לא קראתי את כל התגובות,
אבל זה מזעזע אותי שבשביל זה מגיעים למצב
של ריבים,גם אם אתם לא שמים לב,אתם פשוט רבים
על הדעה של האחר!
ויש כאלה שבכלל,צורת כתיבתם יצאה מגדר הרהוט.
באמת שלא נעים לי להתערב,
אבל בבקשה הפסיקו את הריב המטופש הזה,
הרי הבעתם את דעתכם,וזאת זכותו של כל אחד להביע את דעתו,
אבל זה מוגזם!
באמת,אתם בוגרים ובטוח יותר גדולים ממני,
ואתם לא צריכים להגיע למצב כזה.
בבקשה הפסיקו את זה וסדרו את
הרוחות בנעימים.

19/04/2012 08:26

אור, קודם כל אני ממש לא התכוונתי לפגוע בך, אני בדיוק כמוך הבעתי את דעתי, זה לא דבר רע שיש בין אנשים חילוקי דעות, ואני חושבת שאמרתי את דברי בצורה לא בוטה, אם פגעתי בך באמת שאני מתנצלת…

19/04/2012 09:02

ואי אור , דיי כבר , באמת !
הבנו כאן את הדעות שלך , הבנו שאתה נרתע רק מהמילה דת , סבבה , זכותך ! אבל אולי דיי לדון ולריב על זה כל היום ?! אני מציעה שתקרא את אחת התגובות האחרונות שלך כאן ותחשוב שוב על מה שכתבת , כי באמת זה זוועתי ! אני לא מבינה , אתה אמור להיות גאון לא ? אז איך אתה לא שם לב לכמה טעויות אתה עושה בכל רגע ?!

19/04/2012 11:08

אוקיי, כמה דברים.
קראתי רק חלק מהתגובות (כי יש פה באמת המון תגובות…) ואני ממש ממש לא מסכימה עם חלקן.
לכל הדתיים שלום! (ואני ממש לא מזלזלת בכם. אבל מאוד מכעיסה אותי צורת ההתבטאות שלכם כלפיי דעות ששונות מהדעות שלכם.)
אני לא מאוד מתמצאת בהיסטוריה, ובכל המאמרים והסיפורים בשואה. לא קראתי ספרי רבנים, אז עליהם אני לא יכולה להגיב.
טליה- אני מתנצלת אבל את הפרעת לי במיוחד.
הזלזול שלך! סליחה, אבל איך את מעיזה? את אוליי מבוגרת- אין לי מושג. אבל את לא יותר חכמה פה יותר מאף אחד.
מי את שתגידי שאור מפרסם פה דברים שהוא לא מבין בהם?
ודרך אגב- זה שאת לא מסכימה עם הדעות שלו ממש לא אומר שהן שגויות ושהוא 'בונה השקפה שגוייה לילדים שקוראים את זה'!
לדעתי? ההשקפה של אור מאוד מאוד חכמה. זו דעה מבוססת (סליחה, אני יודעת שאמרתי שלא אזלזל אבל עובדות ותיעודים היסטוריים קצת יותר משכנעים אותי מהגיגים ודעות רוחניות של רבנים) והאמת שהיא ממש לא רחוקה מרוב ההשקפות שלי. (אני לא מדברת רק על הקטע הזה).
וכן- אולי אני הרבה יותר צעירה ממך (שוב, אני לא יודעת מה גילך) אבל אני בת ארבע עשרה- וזה ממש לא אומר שצריך לקחת אותי בקלות ראש, כי אולי יש לך יותר נסיון חיים. אבל אני מבטיחה לך שהשכל שלי עובד מעולה (ואם מסתכלים על מדד הIQ אז אפילו יותר ממעולה, אבל לא ניכנס לזה עכשיו.)
אני לא ילדה. יש לי דעות. ואני לא חושבת שהן פחות טובות משלך- ולמה אני מציינת את זה בכלל? לא בקשר לגיל שלי. אני חוזרת, מה שאמרת לאור. מה זה הזלזול הזה? מה זה הביטחון הגמור הזה שאת זאת שצודקת? שהדעות שלו שגויות??
אני בטוחה שאת מאמינה ובטוחה בכל ליבך שדעתך היא הצודקת. שדעתך היא הנכונה, אבל את צריכה להבין- את לא היחידה שחושבת שהיא צודקת.
ופה אנחנו חוזרים למשפט האהוב 'כל אחד באמונתו שלו'.
אז בבקשה, אם נסתכל רגע על העובדות. כן העובדות.
הדעות והטענות של אור יותר מבוססות משלך. גם אם איזה רבי לא הרהר בהם.
עכשיו לנושא אחר.
אור- אני מסכימה איתך בנוגע לגרמנים. מהסיבה הפשוטה ביותר: הכללות זה פשוט שגויי בעיניי. אני מאמינה בדרך שלצערי היא הקשה ביותר, אבל זוהי דרכי. צריך לשפוט אדם על פי עצמו. לא על פי דת, לא על פי צבע, לאום, אמונה או כל דבר אחר.
ובקשר לאוסטריה? המידע הזה לא מאוד מבוסס אבל אני דיי בטוחה שהיא המדינה האנטישמית ביותר באירופה (שוב, זו לא הכללה. עשו מחקרים, מדידות, אני יודעת מה? בדקו את זה איכשהו למיטב זכרוני..)
וגרמניה? המדינה שהכי תומכת בישראל באירופה.
כי הם מרגישים מחוייבות כלפינו- לא שלדעתי אי פעם הם יוכלו לפדות אותה.
אממ…עוד דבר, לא ראיתי שום זלזול ביהודים פה..על מה דיברו? אה..על מצדה? לא יודעת, לא נכנסת לזה, לא מכירה את הסיפור…
הממ…טליה- אני שוב שמה לב (לתגובה האחרונה שלך) את יכולה לבוא ולהגיד שזה בכלל לא ענייני. ושאני סתם נדחפת למריבות חסרות טעם (למה חסרות טעם? כי בואו נודה באמת, אנחנו מאוד בטוחים ועומדים מאחוריי הדעות שלנו..ובצדק. לפחות חלקינו..)
טעויות? באמת? אולי את זו שעושה טעויות?

נ.ב
אני יודעת שכתבתי המון, ואולי לא ברור. וחזרתי על דברים (אני אוהבת להיות ברורה..).
כנראה שהעלבתי, פגעתי וזלזלתי.- זו לא הייתה המטרה כמובן.
אני מבקשת מכל מי שקורא את התגובה המאוד מאוד ארוכה הזאת. (ובמיוחד אלו שלא מסכימים עם דעתי.) לצאת מהקיבוע, לצאת לרגע ממה שלמדתם במשך כל חייכם, לצאת לרגע מהחינוך שקיבלתם. פשוט לעצור לרגע ולקחת מפה כמה נקודות למחשבה.
כנראה שאני לא מספיק ברורה פה- בשעות כעס אני מברברת ומסתובבת קצת במעגלים. אבל בכל זאת אני חושבת שכן אפשר להבין מפה כמה דברים.
אני לומדת עכשיו- כל יום מחדש. כמובן שלימדו אותי ערכים. חינכו אותי להאמין בדברים מסויימים. אבל, ודגש על ה*אבל*! אנחנו לא יודעים הכל. ולא כל מה שמישהו אומר לנו- אפילו אם אלה ההורים שלנו, הסבים החכמים והמנוסים שלנו, הרבנים שכביכול כל מילה שלהם חקוקה בסלע. שום דבר לא מוחלט. תנסו לרגע להיות עצמאיים, לחשוב מחוץ למה שהכרנו במשך כל החיים.
לפי מה שאני הבנתי, ולמדתי בעצמי. זוהי הדרך היחידה להבין מי אנחנו, ובמה אנחנו באמת באמת מאמינים ואיך אנחנו תופסים את העולם.

(וואי סורי על החפירות, מקווה שלא שרפתי לגמרי את העיניים שלכם)

19/04/2012 12:07

אה!! ועוד משהו?
סבתא של היטלר הייתה יהודייה לכל דבר (:
וזה לגמרי בדוק!!

19/04/2012 12:08

חסויה, תודה על התגובה, וגם, אני לא יודע האם אוסטריה אנטישמית, אבל אני כן יודע על גרמניה. סבתא שלי הייתה לאחרונה באוסטריה. אני חושב שאני אשאל אותה.

19/04/2012 12:13

הממ…אני לא יודעת אם זה יעזור לך כל כך..
אבל תשאל…(:

19/04/2012 12:17
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך