!born this way
לאיודעת נו פשוט תגידו מה הרגשתן אם באלכם ____

מוכרת את עצמי

!born this way 06/03/2017 751 צפיות 7 תגובות
לאיודעת נו פשוט תגידו מה הרגשתן אם באלכם ____

"חברים" צרח המוכר בשוק ההומה אדם,
"ארבע במאה מבצע סוף עונה ! מחיר שלא תמצאו במקום אחר!" קולו הצווחני הדהד ברחביי השוק. רוכל זה נולד עם יכולת קסומה לגרום לכל יצור בר דעת ( ויש היגידו קצת פחות, בהתחשב באיכות הסחורה שנהג להביא) היה מטה את אוזניו לכיוונו.
"מה יש לי פה?" העמיד פנים המוכר כאלו שאל אותו לקוח דמיוני על טיבה של סחורתו.
"יש לי פה אותה, נו, ההיא עם החיוך. והרגליים. זו עם השפתיים וקצת הרבה שדיים (אין דבר כזה יותר מידי אדוני!) זו שביישנית אבל עומדת על שלה, זו עם הכוח אך כשאף אחד לא רואה גם עם חולשה"
עצר המוכר את שטף דיבורו ברואו כי בחור צעיר נעמד אל מול דוכנו ואז המשיך בהצגת סחורתו ביתר מרץ, מחדיר לכל מילה את קסם השכנוע.
"והיא מתווכחת, הו אלוהים איך היא מתווכחת ! אש ותמרות עשן יוצאים מפיה בכל מילה, אני יודעת חביבי, יש היגדו כי מדובר בחיסרון. אך בוויכוח עם פקיד הבנק ייהפך יש העניין ליתרון ! "
"היא כישרונית" המשיך , " הבחורה הזו היא גם אמנית.
אין לי מושג, באופן כנה, איך פרח כזה עדיין לא..
נקטף,
נחטף,
נלקח,
שומש. "
"חדל! אני קצת מגזים, מה אתה אומר בחורי ? רוצה ? מקסימום תהיו יזיזים ?
רכן הבחור אל דף הרכישה, שם את משקפיו על אפו (קיווה המוכר כי זכר הוא גם לשים את ליבו במקומו) והחל לקרוא את האותיות הקטנות הנכתבו ברישול ממש בשול.
""דיכאונית,
סרבנית,
מציקנית ("יש מילה כזו ?" תהה הבחור "בשבילה יש" מלמל המוכר)
פזרנית,
מטרידנית.
מידי פעם נמאס לה.
לא קצת, נמאס לה ממש.
נמאס לה מכולם,
מההצגה המזדיינת הזאת שקוראים לה עולם.
מהיקום החסר משמעות מריחוף מטומטם בחיים של ניתוק.
והיא בוכה המון, כמו כל המים שאתה מכיר. ולפעמים היא מסתכלת על הים ומרגיעה אותה המחשבה שיום אחד תהיה חלק ממנו.
והיא עמוקה אבל לא עומק של סתם , של דיונים אל תוך הלילה עם מילים כמו "סיבה" ו"אלוהים".
היא עמוקה,
עד שטובעת היא רבות בתוך עצמה,
וראשה יכול להשאר בתוך המים חודשים,
עד שיוצאת היא כשמוכנה לפגוש שוב אנשים."
עצר הבחור באמצע הקריאה,
מלמל דבר אל המוכר והלך במהירות, רגליו כמעט ומכשילות אותו בפזיזותו.
חייך המוכר חיוך של השלמה, בעוד סקרני אורח שאלו מה פשר המילמוליה,
ולא הסכים המוכר לגלות,
כי לחש לו הבחור שקודם כל את עצמה עליה לנסות.


תגובות (7)

יפה מאוד!
אהבתי.
ואיפה רשום הדברים הטובים שלך?

06/03/2017 11:31

כשאני נזכר בדברים שכתבת לני שנים, זה מרגיש כאילו הדרדרת קצת.
ואני לא לגמרי מצליח להבין אם הסיפור עצמו הוא מין סיפור התרסה פמיניסטי מוזר, או מין סיפור של עצב אחרי פרידה.
מה אני מבין.
בכל אופן, הכתיבה עצמה מוזרה קצת – נראה כאילו הסיפור נכתב בהיסח הדעת, גם בגלל הסגנון המשונה והקצת שטחי (החריזה הקצת מעוותת, אי ההתאמה שלה לסגנון הכללי – כל אלה גם דברים שתרמו לתחושה של מין סיפור מחאה פמיניסטי על הדרך שבה גברים מתייחסים למערכות יחסים) וגם בגלל הכתיבה הקצת מרושלת – מילות יחס שנמצאות במקומות משונים ולא קשורים, ירידות שורה במקומות לא לגמרי מתאימים וקצת צורמים, והפיסוק הלא הגיוני לעיתים.
אני תוהה אם את זוכרת אותי בכלל.

17/03/2017 20:23

    כשקראתי את הסיפור בפעם השניה, הבחנתי בעוד משהו – שנאה עצמית היא מאפיין בולט מאוד בו.
    אם העצה שלי בעניין, כמישהו ששנא את עצמו במשך הרבה מאוד זמן, מעניינת מישהו, אני חושב ששני הצעדים העיקריים כדי להפסיק לשנוא את עצמך ולהתחיל לפתח בטחון עצמי הם פשוטים – לוותר על הרעיון של מוות והתאבדות, ולהבין שזה רעיון טיפשי, ואז להשתנות. תופתעי כמה קל זה באמת להשתנות – רק מוצאים מודל לחיקוי טוב, ומשנים את הגישה שלך בהתאם. לי היו מנטורים לעקוב אחריהם, אבל הכי כדאי לקחת דמות שאת מעריצה ורוצה להיות כמוה מאיזושהי יצירה, ולחקות אותה בצורה מבוקרת.

    17/03/2017 20:55

    אה, כן, ריק ומורטי. תראי את הסדרה הזאת. היא מדהימה כל כך.
    ואנדרטייל. המשחק עולה עשרה דולרים, אבל הוא שווה כל רגע.

    17/03/2017 20:57

בטח שאני זוכרת אותך (:
דבר ראשון, אין פה התאבדות. אין רצון לפגיעה עצמית. יש פה דרך, עקלקלה ככל שתהיה, להשלמה עצמית. אני לא מתנצלת עליה ולא חושבת שזה משהו שאני צריכה להדחיק או לוותר עליו, ההפך, אני מאמצת גם את הרגעים שבהם אני שונאת את עצמי, זה בסדר, מותר לי.
לגביי הכתיבה, הכתיבה שלי אכן נורא השתנתה, אני אישית מין הסתם אוהבת הרבה יותר את הסגנון העכשווי, הוא מתוחכם ועוקצני יותר, אך זה עניין של טעם אישי. חשוב לציין שהקטע נכתב בתור ספוקן וורד, לכן בטונציה שכתבתי אותו היה ברור לי מאוד איך זה היה צריך להשמע, לכן הגיוני שזה לא עבר.
בכל מקרה חביבי, אל תדאג. הכל בסדר איתי. חזית לפני כמה שנים שאני אתאבד בתליה, זה לא יקרה. אני אישה צומחת, שאוהבת את עצמה ושונאת את עצמה באותה המידה (:
אוותר על ההצעה לחקות דמות, זו פחות הדרך שלי.

18/03/2017 02:04

והאמת שזה לא סיפור שמדבר על התנהלות גברית במערכת יחסים (הגבר בכלל לא מרכז הסיפור) אבל היי, ככה הבנת, זה היופי ביצירה.
תודה על הביקורת סטיבן, היה נחמד לפגוש אותך (:

18/03/2017 02:05
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך