oliv
מבקשת ביקורת

מחברת התווים

oliv 18/07/2015 615 צפיות 7 תגובות
מבקשת ביקורת

"אין רגש, הכול הורמונים, כמו מכונה, אין טעויות, הכול לפי הסדר, זה לא כזה מסובך, זה מאוד פשוט, לקבל ולתת, גירויים עצביים, חשמל. לעשות בדיוק את מה שצריך, ורק המוזיקה תשחרר אותך ליקום מעבר, של צלילים. כשאני אמות, אני הכי מפחד מהשקט. אני רוצה לשמוע מוזיקה, תזמורות."
"אני תמיד אשמע תזמורות כשאביט לך בקבר." זו הייתה האמת.
"זה בסדר, את לא חייבת להאמין." החליף נושא, "בסופו של דבר מי שמאמין הופך להיות כמוני."
"אני בחיים לא ארצה להיות כמוך." ידעתי מה יענה אחר כך.
"אבל את כמעט כן."
"רק כמעט." הנהנתי בשקט.
"את קרובה." הציע.
"נכון."
"איך זה גורם לך להרגיש?" התעניין.
"כעס וחוסר אונים."
"תיכנעי למוזיקה עכשיו." ביקש.
עצמתי עיניים. ניסיתי לשמוע את באך, המוזיקה שהזכירה צמחיה ירוקה ועליזה. ריקודים משנות העשרים. מוזיקה עשירה ומלהיטה שמרגישה כמו עליזות ועליצות יין.
"לא." לחשתי בעודי מקשיבה.
זה היה מקסים, נוגע, סוחף, אבל לא משהו שיכולתי לפול בו עכשיו, לא בשמחה המלהיטה הזו. הרי לא רציתי להיות מלנכולית כמוהו.
"איך התווים מחייכים וקופצים בעדינות רכה, כמו זרימת מים יפהפייה." נאנח בעודו מקשיב.
"אבל אני חייבת להגיד ששנינו מעדיפים שופיין."
"שופיין ללא כל צל של ספק. עדין יותר. מרהיב יותר."
"מפחיד יותר." הוספתי.
הוא החליף את המוזיקה. הצלילים הרכים של שופיין מילאו את החדר. זה הרגיש כאילו נכנסנו לגיהינום וגן עדן. משהו יפהפה כמו החלל החיצון והאורות העדינים של כוכבי הלכת מסביב. וגם מנוכר כמו הירח. עצוב, אך שלם עד כדי דקירה של מתק. אי נוחות של עונג. "תיכנעי לחיים." לחש לי.
"זה כל כך סוחף." נאנחתי.
יכולנו להקשיב למוזיקה הזו בעיניים עצומות שעות. וכשהיינו מסיימים הייתי קצת יותר שלווה, כמוהו. קצת יותר רגישה לדברים כמו דשא ואדמה, וכמעט אדישה לכל חרדה הקשורה בחיים עצמם. מסיימת לשמוע בעיניים מלאות דמעות. זיוף של נירוונה.
הסתובבתי ונשקתי אותו. הוא פקח את עיניו הבוהקות ולחייו התמלאו אדום. קצב נשימותיו העלו דופק, הקסם של המוזיקה נעלמה כמעט לא שמענו אותה עכשיו והספינה הגיעה ללב הים בסערה.
קמתי ללכת, פניו היו מעורערות.
"אל תגיד שלא רצית את זה. רואה?" עדיין לא הצלחתי לשמוע עוד שום רמז למנגינת שופיין, "אנחנו טעות. יש טעויות בחיים."עזבתי אותו פגוע ומאוהב, בדיוק כמו שכנראה אני הייתי, יודעת שמהספר שלו השגיאות נמחקות בסופו של דבר, כד שהתווים הרשומים בהם תמיד יהיו התווים של שופיין.


תגובות (7)

אין ביקורת, זה מדהים, אחת היצירות היפות יותר שקראתי פה!

18/07/2015 22:49

וואו וואו וואו.אהבתי נורא

18/07/2015 23:53

דרך אגב, אוליב, קראתי את כל הסיפורים שלך (לא את השירים, כי אני לא ממש אוהבת לקרוא שירים), וכולם, ללא יוצא מן הכלל, מדהימים. הכתיבה שלך מעולה, הרעיונות שלך מקוריים והסיפורים בסופו של דבר יוצאים מושלמים. א

19/07/2015 04:01

וואו פשוט מדהים,באמת כתיבה יפה ביותר ומקורי לגמרי.
מה הסוד שלך? מאיפה את לוקחת את ההשראה? חחח ;-)

19/07/2015 09:50

וואו מפתח סול החמאת לי בטירוף אני אדומה ומתנדנדת מאושר חח באשר לכותבת 122 את יודעת שאני מעריכה את מה שאת אומרת, תודה רבה! הל אוף פיים, חחחחחח תודה רבה לך לעזאזל כל כך כיף לשמוע (: תודה רבה שהגבתן ועל ההשקעה (:

19/07/2015 10:43

הגבת לי, אז הרשתי לעצמי לעבור על הסיפורים שלך- ואני שמחה שעשיתי את זה!. הכתיבה שלך יוצאת מן הכלל!! אני פשוט אקצר ואסכם את זה במילה אחת, יפייפה.

23/08/2015 12:25

תודה רבה רבה..סליחה שלא ראיתי. שמחת אותי

10/09/2015 15:58
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך