קומדיה של טעויות

21/04/2021 284 צפיות 2 תגובות

על פניו הכל נראה בסדר, אסתר מחוייכת ומגונדרת, יוצאת כל בוקר למספרה ומספרת לקוחות קבועים, הם תמיד מסתפרים בדיוק באותה התספורת. היא תמיד מנסה לשכנע אותם להסתפר שונה ופעם אחת גם הצליחה, היא גזרה לאלי הטבח את הקוקו ובמקומו עיצבה קוצים שכפו עליו כל בוקר להיעמד מול המראה ולסדר אותם במשך דקות רבות. אלי לא היה מרוצה, הוא רצה את הקוקו בחזרה וסיפר על כך לרוחי שנוהגת להעביר כל מידע שהיא מקבלת לכל חוג האנשים הרלוונטים, וכך יצא בעצם שכולם היו ערים לעובדה שאסור לעשות תסרוקת חדשה אצל אסתר הספרית, עובדה שהדהדה במלוא העוצמה כאשר ישבו על כסא התספורות וענו לשאלה האם ברצונם לשנות תסרוקת.
אבל לא זו הסיבה שגרמה לאסתר להפסיק לשיר במקלחת, מכיוון שהיא הפסיקה לשיר עוד לפני שגזרה לאלי את הקוקו. היא תמיד מפסיקה לשיר במקלחת כשהיא בדיכאון, ומפסיקה לאכול כשהיא לא בדיכאון, וזה מספר חודשים שהיא נכנסת למקלחת שוטפת מסתבנת עוד פעם שוטפת מתנגבת מציצה במראה, רואה שהעלתה כמה גרמים ויוצאת. את כל הפעולות היא עושה בדממה, ללא שירי אהבה באנגלית וגם לא בעברית.
הכל התחיל בדיוק באותו היום שהגיע אליה שמעון הפחח שהוא חצי שמאלני וחצי ימני, הוא ביקש להסתפר בדיוק אותו דבר כמו בפעם הקודמת ולאחר שיצא מהמספרה, גנבה אסתר הצצה חדה למראה וראתה שגם היא זקוקה לתספורת + צבע. אז עשתה מה שמקובל לעשות אצל ספרים, היא הלכה להסתפר.
אסתר תמיד מסתפרת אצל ספר שונה ותמיד עושה זאת מחוץ לעיר מחשש כבד שלקוחותיה יראו אותה מסתפרת אצל ספר ולבטח ילכו ויסתפרו אצל הספר שמספר את הספרית שלהם, זה הדבר הנכון לעשות.
ובמקרה הזה גם הצודק מכיוון שעוד בגזירה הראשונה של השערה הראשונה היא קפאה במקום, צמרמורת הרטיטה את גופה, היא מעולם לא ראתה כזאת טכניקת גזירה, שילוב של רוגע וחדות והכל עשה במהירות. הכשרון זלג מידיו של הספר ונשפך לכל עבר… התספורת יצאה מדהימה עד כדי כך שהחלה לשים כיסוי ראש כל עת שהתהלכה ברחוב או בכל מקום שניתן לראותה וזאת מחשש סביר שהלקוחות יראו אותה ויסיקו את אותה מסקנה שהיא עצמה הסיקה, יש ספר טוב ממנה.
לא עברו ימים רבים ושאול מהקיוסק שלא יודע שהוא אהבת חייה ראה אותה מתהלכת עם כיסוי הראש, הוא בעצמו קצת מאוהב בה, ותמיד דאג להסתתר כל פעם שהייתה חולפת על פניו של הקיוסק, היו אלה זמנים קבועים והוא נערך אליהם בהתאם, בפעם הראשונה בדרכה לעבודה נהג להעמיד פנים שמסדר את תכולת המקרר וכשחזרה הביתה בדיוק בשש ועשרים היה אז מתעסק בלסדר את הפריג'ידר.
ואז כשראה אותה עם כיסוי הראש המאולתר נפער פיו, ותחושת מועקה זרמה במעיו ההפכפכים, הוא הבין שעצתו של אחיו אינה עצת אחיתופל, אחיו אמר לו שיזדרז ויעשה מעשה לפני שמישהו אחר יעשה את אותו המעשה והנה הוא נשאר עם פריגידר מסודר, ועצבים גבוהים, אבל אסתר הספרית במלתעותיו של איזה נבל.
שאול מטבעו היה בחור סתגלן וכבר באותו היום הבין את המצב, הוא הלך במהרה לחנות שממול שהיא לא בדיוק חנות אלא יותר מתפרה, ורחל התופרת שהיא גם במקצועה מוכרת הסכימה להצעתו הסתגלנית ויש שיגידו גם פשרנית, והלכו להתחתן במהרה. השמועה זלגה לרוחי כבר באותו היום וזו סיפרה לכל מי שהיא חושבת שיתעניין או יסתקרן או עבר באותו הרגע באותה השכונה. וכבר בערב נכנסה אסתר למקלחת ורחצה את גופה בדממה …


תגובות (2)

הקטע עצמו כתוב בצורה נפלאה. ההומור מדויק, ובסה"כ מדובר בסיפור מאד חביב. כמה הערות:
הסיפור עצמו מסתמך קצת על פואנטה שכנראה לא יכולה בימינו להפתיע את הקורא יותר מדי. סיפורים דומים נכתבו בעבר. זה לא בהכרח חיסרון, אבל נראה לי שכדי להתגבר על ה"חולשה" היה כדאי להוסיף עוד דמויות ולהרחיב את היריעה. אני מרגיש שדווקא במקרה הזה הכמות תורמת לאיכות. מציע לעיין בשיר/סיפור הזה

מקווה שהלינק הצליח לי.
משהו קטנוני.
"הוא הבין שעצתו של אחיו אינה עצת אחיתופל". עצת אחיתופל היא עצה גרועה, ואין שום הסבר שיבהיר לקורא למה העצה היא גרועה. היא אפילו נשמעת עצה טובה. או שתסביר למה יש מקום לראות בה עצת אחיתופל, או אם אין הסבר, כדאי לשנות ל"הוא הבין שאחיו ראה את הנולד, כשאמר לו שיזדרז וגו'" או משהו בסגנון.

24/04/2021 14:12

כיסוי הראש בהחלט עשוי להצביע על כך שמאוחר מדי לבקש את ידה, אם היא דתיה או בהליכי חזרה בתשובה.
לקבל זאת מבלי לברר… מתאים אמנם לקו העלילתי, אך לדעתי משהו בקבלת ההחלטות פגום.

תודה רבה גידי. איזו הפתעה מלבבת. על הדרך, הזכרת לי שעדיין לא פרסמתי את הדרך לצרף קישורים בסדרת "הדגשות".

המושג 'עצת אחיתופל', אמנם התקבל בדיבור היומיומי כעצה גרועה;
אלא שעצת אחיתופל, במקור התנכ"י היתה מצויינת, וסייעה לדוד. היא הוצעה בכוונת זדון.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

25/04/2021 00:01
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך