שבת

אריאל 08/04/2017 595 צפיות 8 תגובות

השבת הייתה מוזרה.
ישבנו סביב שולחן גדול עם מפה לבנה ופרחים ודיברנו. היה גם הרבה אוכל שלא אכלתי. שתיתי כמויות של קולה וצפיתי בכולם עורמים הרים קטנים של בשר ואורז על צלחות פלסטיק.
שלמה חייך אלי מעבר לשולחן והמשיך את השיחה שלנו מהלילה כאילו זה הדבר הכי טבעי בעולם. היה לו זקן חום מסודר, חולצה לבנה מגוהצת וחיוך שניצנץ לו גם מהעניים. הוא היה בן אדם טוב, ידעתי מיד, אבל עדיין לא רציתי לדבר איתו. רציתי לשתות קפה או לשמוע מוזיקה או ללכת. ללכת במשך רחובות.
אבל הקשבתי לו והוא דיבר על אהבה ויופי 'אתה רואה, העולם הזה מלא בטוב, אבל הוא גם מלא ברע. בלעדיו לא היה טוב, לא?' הוא מגחך 'על האדם מוטל להפריד ביניהם. למצוא את הטוב, את היופי המדהים הזה, מה אתה אומר?'
אבל אני לא רוצה לומר כלום. 'זה נחמד' אני רק ממלמל בסוף בתשובה למבטו מלא הצפייה והוא מהנהן וממשיך, רות וטל מתערבות באמצע, מסירות מעלי את נטל העניים עם החיוך התמידי.
אני נאנח, בודק אם אף אחד לא רואה ומתגנב החוצה. אני כועס, לא על האנשים שבפנים, הם יותר מידי מלאי תקווה וכוונות וערכים.
אני כועס סתם;
על כל הדברים הטובים, כי כדי שהם יהיו צריך דברים רעים. ושלמה יכול לדבר על הטוב שלו כמה שהוא רוצה, הוא עדיין רע, בעני אנשים מסוימים, לאנשים מסוימים. הוא פשוט רע בשם מישהו, מישהו שהרבה מסכימים עליו, במקרה.
חניבעל למשל, רע בשם עצמו, מישהו שרק עצמו מסכים עליו.
גם אני רע, אני רק לא יודע בשם מי, אני לא עקבי מספיק (שבוע שעבר אהבתי אבוקדו, השבוע אני שונא). אני מצחקק, כי זה משעשע אותי משום מה, ואני מתגעגע לפלאפון שלי ולמוזיקה שבתוכו.
אבל במקום זה אני מזמזם את הפתיח של החמישית של בטהובן. איכשהו זה מתאים לנוף, להרים, לשמים הכחולים כמו מי פה ולרעש היתושים והזבובים סביב (מכריזים סופית על מותו של החורף)
אני יודע שעוד מעט מישהו יקרא לי, דן, או טל או בחור מזוקן כלשהו בחולצה לבנה.
אבל שקט כאן ויפה. ואני שליו. וזה טוב


תגובות (8)

״שמים כחולים כמו מי פה״ זו ללא ספק ההשוואה האהובה עלי כאן. הקטע הזה הזכיר לי כמה אני שונאת תקשורת מאולצת עם בני משפחה ובכללי אנשים, במיוחד כשזה ממושך וסתם כי זה מקובל. יכולה להתחבר לרגע השליו בקטע, גם אני הרגשתי שהוא שליו.

08/04/2017 21:16

זה מקסים

08/04/2017 21:32

    תודה גורן (: (כן, לעתים אני קצת מזינתרופ) ותודה גם בארבוסקה (? מה זה אומר – בארבוסקה?)

    09/04/2017 00:14

נחמד, מרגיש כמו פריקת רגשות יותר מאשר סיפור (אבוקדו זה מדהיםם)

08/04/2017 22:38

    חח זה באמת סוג של זה, שבת מוזרה (ולא לאבוקדו השבוע)

    09/04/2017 00:12

יכול להיות שזה אופטימי?

09/04/2017 00:10

    אנילאיודע, חח סתם שבת מוזרה, עם הרבה אנשים בשחור לבן, ושירה בציבור… ו… ו…

    09/04/2017 00:13

הפכת את הטקסט הכי פשוט למעניין.

09/04/2017 12:20
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך