Strange girl
סתם משהו שכתבתי... אני יודעת שאתם חושבים שזה מגוחך...

שיחה בין אלוהים לעובר

Strange girl 16/10/2014 716 צפיות 21 תגובות
סתם משהו שכתבתי... אני יודעת שאתם חושבים שזה מגוחך...

היה לי כל כך נעים פה, לא רציתי לצאת אף פעם, הרגשתי כאן מוגן.
אבל מה יקרה כשאצא? איך ארגיש? מי ישמור עליי, ומי ידאג.
אלוהים, ספר לי, מה יקרה כשאצא, אני כה מפוחד.
"אל תדאג, כשתצא לא תהיה לבד, יש בחוץ שני אנשים, שיעשו הכל למענך, ידאגו לך וישמרו עלייך עד סוף חייהם.”
אבל אלוהים, מי אלה האנשים האלו, ולמה דווקא הם ישמרו עליי?
"האנשים האלו החליטו להביא אותך לעולם. הם יהיו הורייך לאורך כל ימי חייך…”
רגע, אבל איך נראה העולם?
"את זה, אתה תראה לבד. אבל אם אתה כל כך מתעניין, אני אספר לך, יש שני סוגי אנשים בעולם: אנשים טובים ואנשים רעים, אבל לצערי אף אחד לא מושלם, גם הטובים. בעולם יש הרבה ארצות ובכל ארץ מדברים בשפה שו-”
רגע! ואיך בכלל יודעים מי טוב ומי רע?
"זו שאלה טובה… רוב מעשיהם של האנשים טובים, הם מעשים טובים, ואנשים רעים…”
רוב מעשיהם מעשים רעים?
"נכון… רציתי לומר, שבעולם יש המון ארצות, ובכל ארץ מדברים בשפה שונה, אתה תיוולד בארץ ישראל ותדבר בשפה העברית.”
ארץ ישראל היא ארץ טובה? עם אנשים טובים? שעושים מעשים טובים?
"יש לך שאלות מאוד חשובות ומעניינות, אבל אינני יכול לענות לך עליהן, אתה יודע מה? כשתצא אל העולם, ותראה את האנשים, תספר לי אתה, תספר לי איך האנשים מתנהגים אחד כלפי השני, אם הם נחמדים ועושים מעשים טובים, או לא, בסדר?”
אני מבטיח, כשאצא אל העולם, אני אבדוק זאת ואספר לך.
"קדימה… אתה צריך לצאת כבר עכשיו! אני מאחל לך הצלחה בחייך!”
רגע! אלוהים, יש לי שאלה!
"כן?”
אני אהיה איש טוב או רע, אני אעשה מעשים טובים? יאהבו אותי?
"אההה…. את זה אתה צריך להחליט, הכל בידיים שלך.”
אני אהיה איש טוב, ולמרות שאמרת שאף אחד לא מושלם… אני אהיה מושלם!
"מבטיח?”
מבטיח.


תגובות (21)

זה לא מגוחך, זה דווקא מצחיק ומעורר מחשבה.
בתור בן אדם עם תהיות פילוסופיות, אני יכולה להרהר בשאלה האם השיחה באמת קרתה לכל אחד מאיתנו או לפחות לחלק מאיתנו..
נורא אהבתי
יפה מאוד!

16/10/2014 20:41

    תודה רבה! הייתי בטוחה שיחשבו שזה מגוחך…
    וגם אני לפעמים שואלת את עצמי, האם הייתה לי שיחה כזאת…

    16/10/2014 20:46

ממש יפה ♥ וה דווקא לא מגוחך לדעתי, אלא מאוד יפה. את צריכה לשלוח את זה לבחירת העורכים :)

16/10/2014 20:54

    וואו, באמת? איזה כיף שאת חושבת ככה…

    16/10/2014 20:57

אני לא יודעת למה את חושבת שזה מגוחך…
1. הכתיבה הטכנית יפה ואפילו מעולה!
2. התוכן והמסר שעולה מהסיפור מעורר מחשבה
3. זה מסופר באופן מעניין, מסקרן ועוד מילה שברחה לי מהראש ואני לא מצליחה לעמוד על טיבה.
4. מעבר לכתיבה היפה והסיפור עצמו, לרוב הכותבים באתר (חוץ מאחד או שניים שאת שמותיהם לא אזכיר) יש התנהגות אתית ביותר, ולכן גם אם מישהו, אי-שם, יהיה מסוגל (!) לחשוב שהסיפור מגוחך, הוא הריי לא יגיד זאת…

מיכל :)

16/10/2014 21:06

    תודה, ממש שימחת אותי!!

    16/10/2014 21:13

    את צינית?
    אם כן, תדעי שממש לא התכוונתי לפגוע 0פשוט יש דברים שלפי דעתי חייבים להיאמר).
    אם לא, אז בבקשה!

    16/10/2014 21:17

    אתית?הייתי קוראת לזה צביעות.
    אנשים צריכים ליפול כדי לקום.
    ולהיפגע זו בחירה.

    16/10/2014 21:30

לא הייתי צינית… באמת ממש שימחת אותי כי לא חשבתי שבכלל יהיו תגובות למה שכתבתי…

16/10/2014 21:20

    וחוץ מזה למה שאפגע, את רק החמאת לי חח

    16/10/2014 21:22

בעיניי זה אכן מגוחך, צורת הכתיבה לא קסמה לי, בעיקר הסוף.
כשדיברת על שני אנשים שיעשו למענך הכל עד סוף חייהם, חשבתי באופן אוטומטי על הורים נוטשים ומכים.
לא היה אלוהים..המצאנו אותו, ועכשיו הוא קיים וזה הורג אותי כל כך בלב..
אדם אם נטיות פילוסופיות, לא יודע להבדיל לחלוטין בין טוב לרע.

16/10/2014 21:26

    בכל מקרה…מבחינתי זה בכלל לא משהו, גם איך שזה כתוב, המסר טיפשי לחלוטין בעיניי.

    16/10/2014 21:27

    קודם כל אני חייבת לומר שאת נראית לי אדם שלילי ועצוב (לא יודעת למה)……
    בכל מקרה אני מקבלת את דעתך!

    16/10/2014 21:35

בכנות, אני לא מבינה מזו החלוקה הזו לאנשים 'טובים' ואנשים 'רעים'. כי בסך הכל, כולנו חוטאים, וחלקנו גם חשים בחרטה בחלק מהמקרים. ולכולנו כבר יצא לעשות לפחות מעשה טוב אחד. אני לא חושבת שבאמת אפשר לחלק את בני האדם בחלוקה שכזו, שום דבר לא יכול להיות חד משמעי.
אך אהבתי את הרעיון הכללי ~

16/10/2014 21:27

    נכון, אבל יש אנשים שרוב המעשים שלהם בעיקר טובים, ויש אנשים שבדיוק ההפך.

    16/10/2014 21:30

    עדיין, ושוב אומר ואזכיר, החלוקה הזו לא חד משמעית. במיוחד שאת לא יכולה לשפוט אדם שעוד חיי, כי הוא תמיד יכול לשנות את המצב שלו בכמות המעשים בין טוב לרע.

    16/10/2014 21:33

    *נדחפת בגאווה*
    האמת שכל דבר יכול להיראות טוב, וכל דבר עלול להיראות כרע, הכל תלוי במי שעושה את המעשה, במניע שלו, באדם ששופט, בהשקפת העולם של השניים.
    נגיד, צמחונות. אחד לא יאכל בשר ולא יטיף לאדם שכן, ואחד אחר יטיף. בשבילנו, זה שיטיף הוא כביכול עושה מעשה רע, כי הוא מנסה בכוח לשנות אותנו בלא רצוננו. מבחינתו, זה מעשה טוב כי הוא נועד להפוך את העולם לטוב יותר.
    או חשכה. לחלק, היא רעה כי אי אפשר לראות או שיט כזה. לחלק, היא נותנת מסתור ועוזרת לאדם אז היא טובה.
    אין דבר כזה טוב או רע. להכל יש צד טוב וצד רע, זה תלוי בך

    16/10/2014 21:42

    *סוגדת לך*
    אנשים, הקשיבו לדברי החוכמה של ליז ~

    16/10/2014 21:44

אין דבר כזה טובים ורעים, הכל טוב והכל רע.

16/10/2014 21:32

אני מקבלת את דעותיכם, ביקורת זה משהו שחשוב לי ואחשוב איך לתקן את זה… כי יש משהו קצת נכון במה שאתם אומרים.

16/10/2014 21:38

תיקנתי. יותר טוב? או אותו הדבר?

16/10/2014 21:59
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך