אוף. זה נשמע הרבה יותר ברור בראש שלי.

שלמות

02/12/2016 756 צפיות 4 תגובות
אוף. זה נשמע הרבה יותר ברור בראש שלי.

״כשאתה משנה את הצורה שבה אתה מסתכל על דברים
הדברים שאתה מסתכל עליהם משתנים״ -לא ידוע
אף אחד לא מושלם. זו לא הדעה שלי, זו עובדה; גם אם מישהו מושלם בעיני, בעיני מישהו אחר הוא יהיה נתעב והתנהגותו רחוקה שנות אור משלמות, או גרוע מזה: אותו אדם לעולם לא יחשוב את עצמו מושלם, כך שלעולם לא יהיה כזה. אין אף אדם – בן אנוש – מושלם, כשם ששום דבר לא מושלם. בכל דבר יש פגם. הוא לא חייב להפריע לך כשאתה מסתכל בו, או שתשים לב אליו גם אם תתקרב אל לבו של אותו אדם. הוא יכול להיות קטן בעיניך; הוא יכול להיות גדול ומכוער. יכול להיות שלא תשים לב אליו בכלל, מפני שהוא לא יפריע לך באופן אישי, אבל הוא עדיין יהיה שם. זה שאתה לא רואה או שם לב למשהו לא הופך אותו ללא קיים.
אבל זה היופי בעולם. כולנו שווים מהבחינה הזו. בכולנו יש פגמים, ועלינו ועל החברה ללמוד לקבל אחד את פגמיו של האחר. כך נוכל להיות חברה אחת.
שלמות היא מילה מעצבנת. היא מתנשאת מעל כולנו. רובנו שואפים להגיע אליה. חלקנו מגיעים גבוה, מושיטים את ידם, כמעט נוגעים – אבל מכשול כלשהו מפיל אותם למטה. ייתכן והם ינסו שוב, ויגיעו יותר גבוה מבפעם הקודמת. הם יחשבו שהגיעו אליה. אבל היא לא טיפשה, השלמות. היא תמצא משהו שיפיל אותם חזרה.
חלקם מוותרים אחרי ניסיון, או עוד לפני שהתחילו. חלקם חכמים מספיק כדי לדעת שלעולם לא יגיעו אליה, אז הם אפילו לא מנסים. חלקם תקועים למטה, כי היא משלה אותם שכבר הגיעו.
יש המון סוגים של בני אדם, ולכל אדם יש יחס שונה עם אותה שלמות. לכל אדם יש שלמות משלו, שהוא שואף להגיע אליה. אדם יכול להגיע ואפילו לגעת בשלמות של אדם אחר ולהפך, אבל לעולם לא יגע בשלמותו שלו.
אני חושבת שהחוכמה היא לדעת שלעולם – לעולם לא תיגע בשלמות שלך, לעולם לא תגיע אל השיא שלך ותהיה מושלם – אבל בכל זאת לא להפסיק לנסות. לא להפסיק ללמוד, לעבוד, לטפס בסולם בייחודי שלך בדרך שלך אל השלמות שאתה שואף אליה. ואז – רק אז – אולי לרגע קטן תרגישו מושלמים.
אני מחפשת אחרי אנשים מהסוג הזה. אני מנסה להיות כזו בעצמי. אני חושבת שמצאתי אחד, אבל אני לא בטוחה. בכל אופן, בעיני הוא מושלם.


תגובות (4)

וואו אני מתחברת לכל מילה… אהבתי מאוד את הכתיבה ואת המסר. בעיקר את הסוף שהעלה לי חיוך ;)

02/12/2016 20:53

אני חושבת שלמילים ״מושלם״ ו״שלמות״ לא מגיע שיקדישו להן קטע. הן לא הרוויחו את הכבוד הזה, אך זו דעתי האישית. כשקראתי היה נדמה שאת בריב עם עצמך ותובנותייך.. בכל זאת כתוב יפה ומתעמק בנושא, יפה.

02/12/2016 22:28

תודה :)
אפשר לכתוב על כל מילה קטע. אפשר לשאול מדוע לדעתך לא מגיע למילים אלו קטע?
בריב עם עצמי… לא יודעת אם ריב, אולי ויכוח. או מעין שאלה שאני מנסה לענות עליה. תודה שקראתן

03/12/2016 00:29

    הקטע שלך מתאר בדיוק למה, אי אפשר להגיע אליה, משמעו שהיא לא קיימת.. ובכל זאת כולם במרדף אחריה והיא מסבה לאנשים סבל לעיתים..

    03/12/2016 18:06
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך