הילדה הזאת שלא יודעת מה לכתוב
תציעו לי שם לספר..ותרשמו משהו רע או טוב זה לא משנה

הכניסה ליהודים אסורה

תציעו לי שם לספר..ותרשמו משהו רע או טוב זה לא משנה

"דוקטור! דוקטור" קראתי,
"תסתום את הפה שלך" יאנק אמר.
לשירה שישנה לידי היו דמעות בעיניים מסכנה הא מפחדת…
הדוקטור נכנס והעיף מעליי את יוסק,
"מה קרה יוסק?" שאל יאנוש,
"הוא גנב" יוסק ענה,
"מה הוא לקח לך" שאל יאנוש,
"את הפנקס שלי!".
"לא נכון" צעקתי " לא לקחתי לו כלום הוא שקרן!",
"טוב נטפל בזה מחר שניכם לישון! עכשיו!" ,
"טוב" אמרנו שנינו ביחד.

אני ירון אני בן 14 “אבא שלי נפטר עוד כשנולדתי, וסבתי נפטרה כשהייתי בן שלוש. כשהגעתי לגיל 7 אימי נפטרה, מאז אני נחשב ליתום , יש לי אחות אחת גדולה גדולה היא כבר נשואה עם חמישה ילדים.
והכי חשוב יש לי חברה, קוראים לה חנה והיא ממש ממש חמודה לא הכי יפה אבל מזה משנה העיקר האופי.
יש פה איזה מישהו ממש מעצבן קוראים לו היטלר גם השפם שלו מוזר לאחותי כבר אין כסף לגדל אותי אז אני גדל בית יתומים של יאנוש קורצאק…
ואלה החיים שלי.


תגובות (5)

אוקיי אז ככה.. הרעיון נשמע ממש יפה. הכתיבה אממ.. דרוש קצת שיפור -לא שאני כותבת מושלם, אבל עדיין.. בכל דבר יש תמיד מקום לשיפור-
אז ככה:
-לא להיפגע. אני כותבת את ההערות במטרה לעזור- לא בשביל לפגוע!-

– סימני פיסוק!! את צריכה לפסק את הקטע בצורה יותר טובה בשביל שאנשים יבינו. אם את רוצה את יכולה לבקש ממני ואני אפסק את הקטע בשבילך, אבל בכללי זה ממש פשוט לפסק.. פשוט תעברי על הרטע ותפסקי אותו מחדש.

-לא ממש הבנתי את ההתחלה. לדעתי היא הייתה מבולבלת מידי.. אולי בגלל חוסר סימני פיסוק… לא יודעת.. יכול להיות שזאת רק אני..

-במקום לכתוב "כשהייתי בן 7 אימא שלי נפטרה אבא שלי נפטר עוד כשנולדתי סבתא שלו נפטרה כשהייתי בן שלוש.."
אפשר לכתוב את זה בצורה יותר מסודרת, כמו לדוגמה-
"אבא שלי נפטר עוד כשנולדתי, וסבתי נפטרה כשהייתי בן שלוש. כשהגעתי לגיל 7 אימי נפטרה, מאז אני נחשב ליתום וגר בבית היתומים של.." או משהו בסגנון..

ועוד שני דברים שהם בקטע של הצעה:
1. לדעתי אם כבר את עושה את זה בתקופה של השואה, אז עדיף שתמצאי לדמות הראשית שם שיותר יתאים לתקופה הזאת מאשר השם ירון. כמו השמות יאנוש ויוסק.

2. שמות לסיפור:
בית היתומים של יאנוש קורצאק.
אז, לפני שנים רבות.
הכניסה ליהודים אסורה.
סיפורו של יתום בודד אחד.
לבד מול הנאצים.
תלאי צהוב.
רק כוכב תלאי צהוב.
כלוא כמו חיה.
בעולם מלא שנאה.
אני לא מבין איך זה קרה..
יתומים ויאנוש.

ויש עוד מלא רעיונות לשם לסיפור. אבל אינלי כוח לכתוב אותם.. מקווה שלא נפגעת מהערותיי.. סורי :)

22/11/2014 00:35

אמ….
אני קראתי את הספר 'אני לא גנב' וזה ממש דומה. יש שם את כל הדמויות האלו. יאנק וולף, שהוא הגיבור הראשי, יוסק, שהוא החונך שלו, חנה, שהיא עוד מישהי בבית היתומים.
וזה קצת מבלבל שמתייחסים ליאנוש קורצאק בתור הדוקטור, ואז את קוראת לו בשם הפרטי שלו. רק בקריאה שנייה הבנתי שאת מתכוונת לאותו האיש, למרות שקראתי את 'אני לא גנב' די הרבה פעמים וקראתי בוויקיפדיה על יאנוש קורצאק כי עניין אותי לדעת מי האיש…

23/11/2014 19:27

אה, ועוד דבר, כותבים סימני פיסוק בתוך הסוגריים, לא אחריהם.
לדוגמא:
"פילים ירוקים וכתומים". לא נכון
"פילים ירוקים וכתומים." נכון.
מקווה שלא העלבתי, ובנושא ההודעה הקודמת שלי, אני פשוט מאוד רגישה לדברים שקשורים לסיפורים שקראתי. לא יודעת למה, אבל ככה אני :)
מקווה שלא העלבתי, ואם כן, אז סליחה.

23/11/2014 19:31
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך