את הסיפור הזה כתבתי לא ממזמן. הוא לא אמיתי אבל אני מקווה שהוא יעזור לכם לחשוב...

אזעקות

24/04/2011 1333 צפיות 7 תגובות
את הסיפור הזה כתבתי לא ממזמן. הוא לא אמיתי אבל אני מקווה שהוא יעזור לכם לחשוב...

אזעקות, מה המושג הזה אומר בשבילכם? כי בשבילי הוא יותר מסתם עוד מילה…
האזעקה הראשונה ששמעתי תפסה אותי ואת משפחתי לא מוכנים.
אימי ואבי היו בעבודה בתל אביב ונשארנו בבית אני, אחי ואחותי הקטנים, מה שאמר שאני האחראית.
שיחקתי במחשב ולפתע שמעתי קול בראשי שאמר ׳צבע אדום, צבע אדום, צבע אדום׳. הקול לא הפסיק ואני לא הבנתי מאיפה הוא. רק לאחר מספר שניות הבנתי. זאת אזעקה.
התנועות הבאות שעשיתי היו אוטומטיות. במהירות אספתי את אחיי הקטנים ורצנו שלושתנו לממ״ד. נעלתי את הדלת אחרינו והסברתי לאחי איתי בן התשע, שמהיום בכל פעם שיש אזעקה, לא משנה איפה אני, אבא ואמא נמצאים הוא צריך לקחת את רותי, אחותנו בת השלוש, לממ״ד. לרותי הסברתי זאת בצורת משחק, שכל פעם שנשמע הקול שאומר צבע אדום היא צריכה לרוץ ולהתחבא בממ״ד. הרי מה יכולתי להגיד לה?! שרוצים להרוס לנו את הבית?! להרוג אותנו רק בגלל שהם רוצים את הארץ שלנו?!
נשארו במקלט עוד זמן מה אחרי שנגמרה האזעקה מכיוון שאיתי פחד לצאת ואני הייתי צריכה להרגיע אותו. יצאנו ביחד כדי שלא יפחד וכדי להראות לו שהבית בסדר, ושום דבר לא נהרס. כשלבסוף נרגע איתי הוצאתי את הפלאפון. ארבע שיחות שלא נענו. אימא, אבא והסבים התקשרו לבדוק שהכל בסדר איתנו. התקשרתי לאימי שניחשתי שתהיה היסטרית. מתברר שצדקתי. אמרו בחדשות שנפל קסאם באזור שלנו ואימי השתגעה מדאגה. קסאם, חשבתי. הנה המילה הזאת וקיוויתי שלא אשמע אותה שוב בקרוב. שיכנעתי את אימי שהיא לא צריכה לחזור, אני מסתדרת והכל בסדר.
אך לא הכל היה בסדר. מאז אותה אזעקה השתנו חיינו ללא הכר. בכל יום נשמעה אזעקה, והיישוב התמלא סיפורים על בית משפחת כהן שנפל בו קסאם. למזלם ולמזלנו המשפחה הייתה באותו יום בטיול בצפון הרחוק.
מכיוון שהייתי הבכורה ציפו הוריי שאטפל באחיי ואשחק איתם.
בזמן ששיחקתי עלו במוחי מספר מחשבות והבולטת שבהם הייתה על חברתי נועה שגורשה מגוש קטיף עם משפחתה. איפה השלום שהבטיח ראש הממשלה ושבגללו היו צריכים נועה, משפחתה ועוד אלפי משפחות לעזוב את בתיהם?! איפה השלום נמצא כשהם, המגורשים הגרים בקראווילות, צריכים ללכת לצינור ביוב המשמש כמקלט לחמש משפחות?!
מחשבה נוספת הייתה על אנשי המרכז, ששקט אצלם ואין אזעקות וקאסמים. היה מוזר לחשוב שבזמן שאנחנו מתגוררים בממ״ד ילד ירושלמי הולך עכשיו לבית ספר. אך באמת שהיה להם אכפת והם ארגנו לתושבי הדרום פעילויות בצפון ובמרכז.
הלילה היה הזמן היחיד שבו היה שקט אך גם זה לא נשאר לאורך זמן וקאסמים שוגרו גם בלילות. עם הזמן עברנו לישון בממ״ד שהתמלא כלי מיטה, צעצועים, אוכל ותיק עזרה ראשונה למקרה הצורך. הוריי עשו תורנות יומית מי נשאר איתנו מכיוון שבתי הספר הושבתו מפחד הקאסמים.
לבסוף הבינה הממשלה שהמצב לא יכול להתנהל כך ופתחה במבצע ׳עופרת יצוקה׳. המבצע נמשך זמן רב ואני באמת כואבת את כאב השכול של ההרוגים אך המבצע הצליח והגיעה תקופת השקט.
כעבור שנתיים שהכל היה רגוע נשמע האזעקה הראשונה מזה זמן רב. הפעם לא התבלבלתי ולקחתי את איתי ורותי ישר לממ״ד כשבדרך נזכרתי באירועים מלפני השנתיים והתפללתי בליבי שכל זה לא יקרה שוב.
האזעקה הייתה ארוכה וחיכינו כולנו בשקט שתגמר כשלפתע הרעים בום! חזק והממ״ד החל לרעוד למספר שניות. איתי החל לבכות ורותי שראתה את אחיה הגדול בוכה, בכתה אף היא. הרגעתי את שניהם וישבנו כולנו יחד על אחד המזרונים חבוקים זה לזה. האזעקה נדמה אך אנחנו לא יצאנו. אולי כדי שנוכל להשאר בתנוחה הזאת שהעניקה לנו תחושת הגנה ואולי כי לא רצינו לדעת מה מתרחש בחוץ. לבסוף עזבתי את אחיי ויצאתי בצעדים מהוססים לבדוק מה קרה.
לא הייתי צריכה להתרחק כל כך. המטבח, מטרים ספורים מהממ״ד היה הרוס לגמרי. זכוכיות, חתיכות של מה שהיה כנראה התנור והמקרר. אוכל מפוזר על הרצפה, שאימי עבדה כל כך קשה לנקותה באותו הבוקר. שברי זכוכיות וערבוביית צבעי התבלינים והטיח שהיו על הרצפה היו כלום לעומת חתיכות התקרה והברזלים שנפלו ובאמצע כל זה עמד תקוע בקרקע חפץ שנראה כמו טיל אותו זיהיתי כקאסם.
התמוטטתי על הרצפה. לא, לא בכיתי. הבטתי בעיניים פקוחות לרווחה כלא מאמינה למתרחש. איתי יצא מהממ״ד לבדוק את שלומי וראה בנוסף למה שראיתי את אחותו הגדול, שאותה תמיד העריץ, יושבת על הברכיים ולא מגיבה. הוא החל לבכות וחיבק אותי. לשמע קול בכיו התעוררתי מההלם והתמלאתי אחריות כלפי אחיי. הרחקתי את איתי מהמטבח והלכו יחד אל רותי ששיחקה בממ״ד ולא הבינה ממה אחיה הגדולים מוטרדים כל כך.
המשטרה ומגן דוד אדום הגיעו מיד אחר כך. לקחו את שלושתנו באמבולנס כדי לבדוק את שלומנו ורותי שלא הבינה מה רוצים ממנה החלה לבכות. הרגעתי אותה והסברתי לה שאנחנו נוסעים באוטו מיוחד למקום שבו נפגוש את אבא ואמא. המקום המיוחד הזה כמובן בית החולים שבו נבדקנו אני, איתי ורותי שהכל בסדר איתנו. מתברר שלקיתי בחרדה.
בינתיים עבר חודש והחרדה שלי כמעט ונעלמה בזכות הביקורים שלי עם פסיכולוג. אני ומשפחתי בסדר וחיים בביתם של סבא וסבתא מצד אבא בחיפה בזמן שהבית שלנו עובר שיפוצים.
אך לא כך רציתי לסיים את סיפורי.
אני רוצה לפנות לראש הממשלה, השרים או כל מי שמוכן לשמוע,
אני רוצה להגיד שהמציאות לא יכולה להיות כך. היא לא יכולה לחזור על עצמה. ולמה שתחזור?!
למה שנרצה שיחזרו הפיגועים, הטילים, הנפגעים, כשאנו כבר יודעים שיכולה להיות מציאות אחרת?!
אולי היום זה רק תושבי הדרום, אך שטח הפגיעה לא קטן עם הזמן שעובר אלא גדל…
לא חייבים להיות אלה מעשים גדולים כדי לעזור. אפשר לארגן תפילה או תהילים לפצועים, לאסוף דברים שלא צריכים למשפחות שביתם נהרס, או אפילו רק לשלוח פתק עידוד קטן…
אני מקווה שהסיפור שלי יעזור לכם להבין את המצב שבו אנו חיים ולעזור לאחרים שסבלו מזה.
בברכה, תושבת הדרום.


תגובות (7)

יהלה זה ממש יפה ואני רוצה לומר שתמיד אפשר להגיב על כל סיפור שכתבת אז גם אם היו לך 0 תגובות והן הועלו ל1 זה טוב. אני מבינה את הקושי שלך להמשיך בכולם אז פשוט כל פעם תכתבי פרק פרק לכל סיפור… =)? אפשרי? אני ממממש אשמח אם כן =)

15/06/2011 19:21

זה די קשה לכתוב פרק לאחד ואז פרק לשני ל4 סיפורים!!! גם עם שלושה אני מתבלבלת בפרטים לפעמים…'~' אבל תודה על התגובה!!!

15/06/2011 19:25

וואוו… קראתי את זה וכולי הייתי צמרמורות….
אני רוצה להגיד לך משהו- אני תושבת פתח- תקווה…. כן, כן…,העיר שנמצאת ליד תל אביב שכל ה"סנובים" וה"אנטיפטים" יושבים שם…
אני ממש אבל ממש לא גאה בכינויים האלו, והאמת שאני לא מתביישת להגיד שאני לא מרגישה כאחת שעונה על ו – לו רק חלק פצפון- מההגדרות הללו.
אני מרגישה חסרת אונים אל מול הממשלה הזאתי שבקושי מחזיקה את עצמה ואת תושביה, אני כואבת את המצב שלכם, ואני מודה- אני ממש מעריצה אתכם,
בין אם אתם נשארים שם מרצונכם ובין אם זה בעל כורחכם (או איך שלא כותבים את זה..)
אני זוכרת שבתקופת מלחמת לבנון השנייה היו לי 2 חלומות זוועה,
אחד- על כך שאני באיזה נחל בצפון כשמסביבי שורקים להם רקטות…
ושני- שאני בחיפה וגם כן יורים עלינו טילים ורקטות…
אני יכולה להגיד לך שקמתי כולי מזועזת, עוברת את שניות האימה שבין השינה להכרה כשנוכחתי שלמזלי אני יכולה ללחוש לעצמי שוב ושוב " זה רק חלום, זה רק חלום.."
אבל בשביל חלום, שכולנו יודעים כמה הוא מוחשי כשחווים אותו, זה בהחלט הספיק לי…
אני מעריצה אתכם על עצם ההתמודדות שלכם כל יום לנסות ולהמשיך בחיי שגרה עד כמה שניתן…
אבל עדיין, כל פעם שאני שומעת שאם חלילה נפל עוד קסאם אני מרגישה אשמה מצד אחד- באיזו זכות אני יושבת לי בביתי הקט כשהם נאבקים מדי יום על זכותם לנשום במדינה שלנו. אך מצד שני- יודעת שאין לי מה לעשות… חוץ כמובן מלהתפלל…
[ עוד משהו שרציתי להוסיף… היה יום אחד שלא הרגשתי טוב ולא הלכתי לבית הספר,
התעוררתי בערך ב11 ולא היה לי מה לעשות… שוטטתי בבית, חולפת על פני המייבש כלים כשמוחי נזכר "לפרק את הכלים מהמייבש ולהחזיר למקום.." כמו שאמא שלי תמיד מבקשת… למה לא?
בעודי מפרקת, שמעתי ברגע אמבולנס… טוב, תמיד עוברים… אבל- רגע, למה הוא ממשיך?…!!!! זה לא אמבולנס, אזעקה!!!!
כמעט שמטתי את הצלחת על הרצפה…
טסתי לממ"ד, מספיקה לחטוף את הפלאפון שהיה בהטענה….
מה עושים?מה אמורים לעשות?אם בכלל?…סגרתי את הדלת. ממהרת להתכווצץ על הרצפה, רחוק ככל האפשר מהחלון (שמעתי שזכוכיות לא עושות טוב….)
זה היה רק לאולי איזה 2 דקות, אבל לי זה היה נדמה כמו נצח….
רעדתי בלי שליטה…התקשרתי לאמא שלי שהייתה בעבודה…
היא הרגיעה אותי.
-בדיעבד הסתבר שזו הייתה אזעקת שווא… אבל לי זה אכן הספיק כדי לגרום לי לקפוץ מכל רעש קטן, ומכל אמבולנס שעובר….
אני מקווה שעודדתי- למרות שתגובתי כלל וכלל לא נשמעת אופטימית במיוחד….

23/06/2011 14:55

אוקיי, יצאתי- קצת- איך נקרא לזה ….
דפוקה…^^
לא ראיתי שכתבת שזה לא אמיתי…איזה פאדיחות…XD
א-ו-פ-ס-י-!!
דמייני שכתבתי את זה לדמות שלך….^^"

23/06/2011 14:57

חחחח…הסיפור הזה לא אמיתי עליי אבל אני כן גרה בדרום(ביישוב קטן ליד הים) וקרה כבר שקאסמים נפלו ליד בתים של חברות או שכנים שלי אז גם ככה ממש נחמד לדעת שיש הזדהות עם המצב שלנו=)

23/06/2011 15:27

מסכימה עם כל מילה של שרלוט

26/06/2011 23:18

ווואווו!!
אני עדיין בהלם!!!
אבל אני דווקא מיזדהה עים הסיפור הזה!!
אני תושבת מהדרום ואני שומעת אזעקות מעצבנות!!(תקוללו פלסטינאים!!)
אבל אני כבר רגילה לזה!
ותיראי עוד משהו!! אני רואה את הגבול של עזה מהחלון שלי!!
כן כן אני גרה בארך ליד עזה אני פשוט גרה בביניין גבוה!
ואני נורא נורא אהבתי את הסיפור שלך!!
הערה קטנה לסוף:תקוללו פלסטינאים ארורים!!טרוריסטים מוזרים!!!אני שונאת אתכם!!

17/08/2011 18:35
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך