~לילו~
הסיפור נכתב מפרי הדימיון שלי. עצוב שזה מצבו של העולם כיום. מקווה שהצלחתי לרגש אתכם ושתאהבו.

את חושבת, שיום אחד יגמרו המלחמות?

~לילו~ 08/06/2014 755 צפיות 4 תגובות
הסיפור נכתב מפרי הדימיון שלי. עצוב שזה מצבו של העולם כיום. מקווה שהצלחתי לרגש אתכם ושתאהבו.

אחותי הקטנה, ליאת, תמיד שואלת אותי למה כל הזמן שיש קול חזק אנחנו יורדים לחדר מדרגות. הסברתי לה, שזה בגלל המלחמה. שבעולם שלנו, יש מלחמות. היא שאלה אותי מה זה מלחמה? עניתי לה, שזה כמו שהיא ואחיה הגדול רבים, ואז הם גם מרביצים אחד לשני, ככה גם המדינות רבות. אבל בגלל שאין להן ידיים, הן שולחות אחת על השנייה טילים, וכדי שהטיל לא יפגע בנו, אנחנו צריכים להתחבא ממנו בחדר המדרגות.
ליאת בסך הכל בת ארבע. בגיל כזה, להבין משמעות כזאת למלחמה, זה צביעות מבחינתי. אני שיקרתי לה. מדינות לא רבות כמו אחים, הן רבות בגלל גזענות, חוסר שטחים, אי הסכמים, פוליטיקה גרועה. הן מנסות להשמיד אחת את השנייה.
כשיש מלחמת אזרחים, במדינה אחת, זה נראה מטופש שאנשים שהם בעצם מאותה ארץ, ואותה דת, רבים כך. אז אני שואלת- למה אנחנו, בני האדם, רבים כך אם כולנו בעצם אחים? כולנו אותו הדבר אבל מיוחדים אחד אחד.
"דנה, את חושבת, שיום אחד יגמרו המלחמות?" שאלה אותי ליאת.
"אני לא יודעת ליאתי. אני מקווה שכן" אמרתי לה.
היא ניגשה אלי וחיבקה אותי חזק.
"אני רוצה שהם יגמרו כבר המלחמות האלה!" צעקה והחלה לבכות.
"נמאס לי כבר לשבת פה! משעמם! אני מתגעגעת לגן שלי ולעמית חברה שלי ואפילו לניצה הגננת! אני, אני רק רוצה כבר לצאת מפה דנה" אמרה ליאתי.
"אני יודעת ליאת. גם אני מתגעגעת לעבודה שלי. אל תבכי" אמרתי וניגבתי את דמעותיה.
"כשאני אגדל, אני יעשה שלא יהיה יותר מלחמות!" אמרה בביטחון.
דמעות זלגו מעיניי. חיבקתי אותה חזק.
"יהיה בסדר. אני אוהבת אותך ליאתי." לחשתי לה באוזן. היא החטיפה לי נשיקה קטנה בלחי ואמרה-
"גם אני אותך".
לאחר שבוע, נפגעה ליאת מהמלחמה. היא משותקת בכל גופה וכנראה שתישאר נכה לכל חייה.
"הבטחת שיהיה בסדר" היא לחשה אל השמיים. הבטחת.


תגובות (4)

אני אשכרה חצי בוכה פה…
מרגש

08/06/2014 18:09

כתבת יפה מאוד, כו תמיד. אני קראתי את כל מה שכתבת קודם וזה גם יפה.
:)

08/06/2014 18:27

תודה רבה! :)

09/06/2014 16:01

קראתי רק עכשיו. וואו ממש מרגש.

15/08/2017 21:26
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך