Lucy Koren
הקטע הזה נמצא בסיפורים מרגשים, כי בשבילי הוא מרגש.
היום שחשבתי שיהיה היום המאושר בחיי הופך ליום המבלבל ביותר... איך ממשיכים מכאן? מה עושים עכשיו? לאן הולכים? מי יגיד לי מה לעשות? כל אלה שאלות שרצות בראשי, ולא משנה כמה פעמים אני אענה לעצמי- את תמשיכי למכינה ולצבא, עכשיו את נחה מעט וטסה עם חברים, המפקד יגיד לך מה לעשות... למרות התשובות, אני לא שלמה. כואב לי שהתקופה הזו נגמרה, ועם זאת אני מאושרת.
תקופה מבלבלת... אבל זה יעבור! החיים ממשיכים :)

מקווה שתאהבו את הקטע- וכל אלה המסיימים י'ב היום, או ב-11.7, בהצלחה לנו בהמשך הדרך. וברוך בורא הפייסבוק- ככה שומרים על קשר עם מורים אהובים!

ולסיום סיומת

Lucy Koren 04/07/2013 1358 צפיות 9 תגובות
הקטע הזה נמצא בסיפורים מרגשים, כי בשבילי הוא מרגש.
היום שחשבתי שיהיה היום המאושר בחיי הופך ליום המבלבל ביותר... איך ממשיכים מכאן? מה עושים עכשיו? לאן הולכים? מי יגיד לי מה לעשות? כל אלה שאלות שרצות בראשי, ולא משנה כמה פעמים אני אענה לעצמי- את תמשיכי למכינה ולצבא, עכשיו את נחה מעט וטסה עם חברים, המפקד יגיד לך מה לעשות... למרות התשובות, אני לא שלמה. כואב לי שהתקופה הזו נגמרה, ועם זאת אני מאושרת.
תקופה מבלבלת... אבל זה יעבור! החיים ממשיכים :)

מקווה שתאהבו את הקטע- וכל אלה המסיימים י'ב היום, או ב-11.7, בהצלחה לנו בהמשך הדרך. וברוך בורא הפייסבוק- ככה שומרים על קשר עם מורים אהובים!

ועכשיו, כשסיימנו 12 שנות לימוד, אפשר להגיד "שלום שלום, ומשרד החינוך.. בבקשה אל תבוא לי בחלום."
סתם… מי מאיתנו לא באמת נהנה בבית הספר? נכון, יש שיעורי בית, בחנים, מבחנים ומורים מרושעים, אבל מה בדבר הדברים הטובים שבמערכת?
מי מאיתנו היה רוצה באמת להישאר טיפש ולא ללמוד דבר? גם במקצוע השנוא עלינו הרי גילינו דברים מעניינים, וגם על המורה השנוא עלינו פתאום נופל מצב רוח טוב, והוא מחייך.
יש לי כל כך הרבה דברים רעים להגיד על מערכת החינוך. דברים שהצטברו בליבי כבר שתים- עשרה שנים. כמה רע היה לי כשבכל יומיים הייתה בגרות או מבחן, כמה התעצבנתי על כך שחייבו אותי ללמוד ביולוגיה במקום לבחור בעוד מגמה שרציתי, כמה התאכזבתי מכך ש"נתנו למורים ללכת". מורים שכל כך אהבתי. מורים שהבטחתי לעצמי שאבוא לבקרם כאשר אתגייס, ואף אחרי השחרור. מורים שהיו מזוהים כל כך עם בית הספר, שיהיה קשה להאמין שבשנה הבאה לא יהיו חלק מהנוף בו.
כמה כעסתי על ימי ההתנהלות הכללית של בית הספר ושל המורים במהלך השנה. העבודות לא תאמו את הזמן שניתן, הבחנים חפפו למבחנים אחרים, וכאשר התלוננו על העומס, אמרו שככה זה. שאנחנו כבר גדולים.
אבל זה לא נכון. אמנם רצינו להרגיש ככה. רצינו לחשוב שאנחנו כבר גדולים. שמותר לנו הכל. עשינו שטויות בפורים ולפניו. באנו עם תחפושות ופיג'מות לבית הספר, הברזנו משיעורים, התחצפנו למורים, חשבנו שאנחנו כל יודעים. אבל זה לא נכון.
אני מודה. גם אני חטאתי בכך. גם אני רציתי להרגיש גדולה. גם אני עשיתי את אותן השטויות בדיוק כמו כל השכבה, אבל רק עכשיו אני מבינה כמה טעיתי. אני לא גדולה, ואני בכלל לא רוצה להיות.
במהלך השנים לא שמתי לב לדברים הטובים שבמערכת בה אני נמצאת. זה מקום אליו אני שייכת. מקום בו אני מוגנת. מקום שנותן לי את האפשרות להגיד שכולם אשמים מלבדי. היכן עוד אמצא מקום כזה שנותן לי כל כך הרבה ולעומת זאת דורש כל כך מעט ממני. כמה שעות ביום. שעות שאותן הייתי מבזבזת כילדה אבודה ומשועממת שיושבת בבית, רואה סדרות מטופשות בטלוויזיה או במחשב, ומדי פעם קוראת איזה ספר טוב.
כן.. רק מדי פעם, כי את אהבתי לספרים קיבלתי בבית הספר. מהמורים שהמליצו, ומהשיעורים שפתחו את עיניי ואת סקרנותי לדברים חדשים.
בית הספר נותן לנו מסגרת. מסגרת מאוד נוחה. צריך לקום בשש וחצי בבוקר, לחזור הביתה בערך בארבע, לאכול, לעשות שיעורי בית, ללמוד למבחן וללכת לישון. כאשר משהו מהדברים לא מתקיים, יש מן תחושה של אובדן. מי אני ללא בית הספר? ללא המורים שיאמרו לי מה לעשות וכיצד?
מה אני ללא המסגרת? מהם חיי? האם יש לי בכלל חיים? הרי כעת אין לי דבר לעשות.
עכשיו, אחרי הבגרות האחרונה אני מבינה. אני מבינה שזכיתי ובגדול. זכיתי במקום שנתן לי תחושת שייכות. מקום שנתן לי לדבר ולהביע את דעתי. מקום שנתן לי אף להחליט לפעמים מה ברצוני לעשות, וכיוון אותי לפעול בצורה הטובה ביותר וללכת בדרך הנכונה.
מה אני ללא המורים שכעסו עלי לפעמים, אלה שאף הורידו מעט בציונים? מי אני ללא אלה שלימדו אותי גבולות? שלימדו אותי טוב והתחשבות, ואף סובלנות. מי אני ללא אותם האנשים שהיו שם תמיד. מחכים, מסתכלים, מתבוננים, מכוונים..
עכשיו, כשאני חושבת על כך לעומק, היה לי טוב בבית הספר. יש לי חברים מדהימים, שלא הייתי מכירה ללא המסגרת הזו שכולנו כל כך שונאים.. יש לי חוויות שלא ארצה לשכוח לעולם. מטיולים שנתיים, מהמסע לפולין, מההפסקות, מהשיעורים…
יש לי עקרונות שאותם למדתי שם. זכיתי להכיר אנשים טובים. מורים טובים ומורים לחיים.
וזכיתי במי שאני, ובאמת, אני אוהבת את מה שיצא ממני. אני אוהבת את האופי שלי, ואני בטוחה בעצמי. אני יודעת שאצליח בחיים שאחרי, ולא כי אין לי ברירה, אלא כי קיבלתי את הכלים שאני צריכה על מנת להמשיך ולהתקדם, לשאוף למעלה ולהגיע אל המטרה.
כי מה הם חיינו ללא אותם האנשים שדוחפים אותנו אל השמיים מעלה, גם כאשר אנחנו מרגישים מתחת לאדמה?


תגובות (9)

לוסי,
אמנם אני סיימתי רישמית ב13/6 כי זו הייתה הבגרות האחרונה (בספרות, ולא כולל מועדי ב', שמסתבר שאני לא צריכה לעשות אותם =] )
אבל אני חושבת שאסיים באמת רק כשאתחיל שנה הבאה לעסוק במשהו אחר.
כשאתחיל בשירות אני באמת אפנים שבי"ס למרות כל השנאה הגדולה שלי אליו, ולא בגלל הלימודים, אלא דווקא בגלל חלק מהמורות וההנהלה, היה מקום נחמד.
אבל למקום הזה לא ארצה לחזור. אולי רק לשנתיים האחרונות שלו. עם כל הקושי והעומס אלו היו שנתיים נפלאות שבהן זכיתי להכיר חברות חדשות ומורות לחיים, בדיוק כמו שכתבת.
אז עם כל הבלבול והחשש הגדול לקראת היציאה מ"החממה", אני מאחלת שבאמת נצליח בהמשך החיים, ונפיק מהם את המירב.

אני עדיין לא מעכלת שסיימתי י"ב!!!
(כל-כך מאושרת…)

בקיצור, אהבתי את הקטע שלך מאוד. לחלק התחברתי ממש, ולחלק לא.

בהערכה, קלואי.

04/07/2013 09:27

לוסי לוסי לוסי לוסי לוסי…
ריגשת אותי.
ממש.
כתבת בצורה כל כך יפה ונוגעת ללב את רגשותייך, את השנאה הידועה כלפי בית הספר לעומת האהבה אליו והדברים הטובים שאנו מפיקים ממנו, דברים שלא תמיד מוערכים. לא כל אחד מסוגל לראות את הדברים בוורוד, זו מתנה :) ואני שמחה שבנימה מרגשת ואופטימית זו את מסיימת את הלימודים…
הכתיבה שלך מדהימה וממש הרגשתי כנוירון (בואי נראה את הביולוגית שבך! חחח) בראש שלך :) הזדהיתי עם תחושותייך ואני ממש רוצה לחבק אותך עכשיו! לא רק כי התוודית על הרגשות שלך לבית ספר אלא גם שלקחת את זה לצד האופטימי שבדבר. לא לבכות על חלב שנשפך, גם אם הוא היה טעים ולשמוח על שהספקת לטעום ממנו. בנוסף, ממש אהבתי את המשפט האחרון! ממש ספרותי!
אני מאחלת לך את כל הטוב שבעולם! ובטוחה במיליוני אחוזים שתצליחי בכל דרך בה תבחרי לצעוד! ועוד דבר קטן…מזל טוב על סיום הלימודים :) כי כמו שאמרת, באמת זכית!

אוהבת מלא מלא,
החולמנית עם עור הברווז.

04/07/2013 10:48

תודה רבה בנות! אני באמת מעריכה את התגובות…
כן, אני תמיד אופטימית חחחחחח ואני גאה בעצמי על זה.

05/07/2013 02:08

וואו, אני ממש מסכימה איתך. אני כל הזמן שומעת עד כמה בית ספר הוא נורא והכל, ונכון, בכל מקום יש משהו רע – אבל אני ממש מנסה להעריך גם את מה שטוב
כמובן שאני מחכה לחופשות, צריך את זה, אבל בסופו של דבר, מתגעגעים להכל
השנה גם עברתי שנה מדהימה בבית ספר החדש שלי, והשנה הבנתי בדיוק את מה שכתבת – שכל זה חשוב
ואולי נשארו לי עוד כמה שנים להיות בבית ספר, ואת סיימת, אבל זה טוב להעריך את מה שהיה ויהיה בעתיד, ורציתי להגיד שאני מסכימה איתך בהחלט(:
הו, וזה ממש מגניב לראות את הקטע הזה בבחירות עורכיםD:

06/07/2013 06:25

וואו.באמת וואו.
לא חשבתי על זה ככה,אבל תמיד אהבתי את הבצפר.
אפילו עכשיו-מה יש לי לעשות כל היום?
אומנם שיש בצפר רוצים חופש,
ושיש חופש רוצים בצפר(או שזה רק ככה אצלי)
אבל אני עדיין לא מעכלת את זה שהכל עובר כל כך מהר.
אני כבר עולה לכיתה ח'.
מה?איך הגעתי לפה כבר?
אני רק זוכרת שישבתי על הכיסא הצמוד לשולחן והקשבתי למורה,ואמרתי לעצמי:
"מאיה את בכיתה ב'!את אשכרה בכיתה ב'!"
(כמובן שישבתי לבד,לא היה לי ילדות בצפר מי יודע מה,אבל זה לא נושא לדיון כרגע.)
אני רק זוכרת שאמרתי לאבא שלי-"אבא אני עולה לכיתה ז' אתה מאמין?"
איך הזמן עובר מהר.
חשוב לנצל כל דקה. :)
ממני,מאיה

09/07/2013 10:14

חחחח קורה לי בדיוק את אותו הדבר אליס… טוב.. קרה לי בעבר.. עכשיו פשוט חבל לי שהתקופה הזו נגמרה. זו הייתה תקופה טובה.
אבל עכשיו באה תקופה אחרת… אולי אפילו טובה יותר.. אי אפשר לדעת. פשוט הולכים עם חיוך לכל מה שבא.
כל מה שאני רוצה עכשיו זה חופש.. אבל זה לא מתאפשר לי לצערי. אין לי באמת חופש של לישון כל היום… אני כל החופש עובדת, עושה בייביסיטר, נוסעת לדוד שלי כי לשמור לו על הבית כי הוא בחו"ל וכו… אבל כיף לי :)

09/07/2013 11:07

את צודקת, אלה השנים הכי נוראיות והכי מדהימות בחיים שלך, שנים שלעולם לא יחזרו, שנים שכשתסתכלי לאחור תחייכי לעצמך ותגידי לעצמך, "אלו היו שנים מדהימות למרות הכל."
ועם מבט לעתיד, חייכי את צעירה וכל העולם מונח לפנייך! :)
(ופרק שיבוא בעז"ה מחר. :), אני די בטוחה שתיהני ממנו)

10/07/2013 17:22

פרק חדש היעלתי..:)

18/07/2013 10:50

אני לאממש מסכים איתך, משתי סיבות:
1. למערכת החינוך יש מסוגלות כל כך הרבה יותר גדולה. קחי לדוגמה בתי ספר דמוקרטיים. אין כמעט מבחנים, התלמידים מאושרים מכל רגע וכמעט לא לומדים ובכל זאת כולם הרבה מעל הרמה הקונבנציונלית. אומנם זו לא באמת מכינה טובה לחיים, אבל בכל זאת זה מעיד משהו על המסוגלות שלנו. אז נכון שבתי הספר הנוכחיים הם לא מקום כזה גרוע, אבל האמת שהם היו יכולים להיות טובים פי אלף.
2. את עדיין לא גמרת את החממה הזאת. הצבא עוד לפנייך, ואז האוניברסיטה. ורק אז, רק אחרי כל זה, יגיע היום שבו הכל יתחיל.
בכבוד רב, אינטלקטואל חביב לשעבר.

01/01/2014 11:41
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך