משחקי הרעב – עורבני חקיין (מה לעזעזל קורה?!)

19/04/2012 904 צפיות 8 תגובות

הרגע סיימתי לקרא את הספר בדמעות גדולות שזלגו על לחיי ללא הפסקה. האם אני היחידה שממש בכתה מסופו המאוד מצער וטראגי בחלקו של הסיפור?
אני לא מבינה למה מהחלק השלישי של הספר כולם מתים כמו זבובים. לא שזה לא קרה בספרים הקודמים, פשוט לא היינו מחוברים רגשית אל הדמויות. אני לא אפרט למען אלה שעדיין לא קראו.
אני גם לא מבינה את ההגזמה בתיאורים הקשים ובהפצצות המרובות. אישית, לי יש דמיון *מאוד* מפותח, זה היה ממש כמו סרט בראשי. וזה נראה שילוב של סרט מלחמה וטרגדיה!
לעומת זאת אני אף פעם לא שנאתי סיפור או הייתי מאוכזבת ממנו, פשוט יש סיפורים שנכתבו ע"י אחרים בצורה שהם רצו אותה ולנו אין דבר בעיניין. אז להגיד שאני מאוכזבת מהספר, לא. אבל חבל, פשוט חבל על הדמיות שהלכו להן, שנקשרנו אליהן והן הלכו תוך כמה עמודים.
אולי סוזן פשוט חיפשה צורה מהירה לסיים את הסיפור? או אולי היא לא ידעה כיצד עוד להמשיך אותה ולהרבות בספרי הסדרה, אז היא החליטה להמית את רובם. גם אלה שלא מתו התרחקו מאוד, ופשוט נוצר חור שלם.

אם אתם הולכים לקרא את הספר הזה באותה מהירות שאני קראתי (יומיים) תקחו לצידכם טישו, ותתקוננו לרגשות שונים, לא בהכרח "האפי אנדינג" אלא הרגשה של… של… פשוט חבל…

אבל בכל מקרה הסיפור הזה נחמד, ולצורכי בידור בלבד. הספר השלישי בהחלט שונה מאוד אבל זה מה יש.

תהנו…. בערך…


תגובות (8)

צודקת. גם אני קראתי את הספר באיזה יום יומיים.
והיה לי חבל…התיאורים של המוות היו אכזריים ואפשר היה לתאר הכל כסרט טרגי.
אני שואלת את עצמי אם ככה נגמרת הסדרה…
בזה שלקטניס ולפיטה נולדו ילדים, והם הכינו להם מחברת עם כל הזיכרונות.
ככה זה נגמר?
אני ממש אהבתי את הספר הראשון ממש. והספר השלישי, הוא נועד כדי לסיים הכל ולסגור מעגל. ככה אני חושבת.
סך הכל הוא היה בסדר…אבל באמת כשסיימתי לקרוא אותו הייתה לי תחושה מוזרה כזאת כאילו אני רוצה עוד, שזה לא מספיק.
טוב נראה לי חפרתי קצת…ואפשר לדבר על זה עוד הרבה.
ניסחת את זה יפה:)

החולמנית.

20/04/2012 03:10

אני אגיד לך מה, גם אני ממש התעצבתי מהמוות בספרים, אבל סכ״ה מדובר במלחמה ולצערי לא מחליטים מי יחיה ומי ימות במלחמה, והספר דיי ריאלי שלא ׳׳כולם חיים באושר ועושר״ נכון שהוא היה שונה אבל בכל זאת אהבתי אותו (:
שבת שלום (;

עדידי ;)

20/04/2012 03:48

מתההההההההה על משחקי הרעב!!!!!!!!!!! קראתי את כל הספרים! כל ספר קראתי ביום אחד!! אבל גם זה שהרבה מתו זה השאיר אותי עם מחשבות על הספר…. אני חושבת שסוזן רצתה למשוך תשומת לב לספר….. וחוץ מזה אם אף אחד מהדמויות שהתחברנו אליהן לא ימות במלחמה, אחרי שהם אלה שסיכנו את חייהם הכי הרבה, זה יראה קצת מאולץ…… אני אהבתי את הספר! חוץ מזה שריתי שקטניס תהיה עם גייל…… :(
נ.ב- נכון שזה מצחיק שדווקא מישהו בשם פיטה עובד במאפייה….. :)

20/04/2012 04:56

חחחחח את האמת? אני מסכימה אתכן, עדידי וטופז.
בסך הכל זה באמת ספר על מלחמה, ובמלחמה יש את אלה שמתים ואת אלה שחיים.
לא כולם יכולים לצאת בריאים ושלמים. ולא תמיד הטובים מנצחים.
ואם התחברנו לדמויות אז זה יהיה יותר כואב לקורא להתנתק ממנו כשהוא מת.
נ.ב.- גם אני רציתי שקטניס תהיה עם גייל! אבל פיטה כזה חמוד…
וזה צירוף מקרים מוזר שפיטה עובד במאפייה וקוראים לו ככה :)

20/04/2012 05:08

תקשיבו אני לגמרי מינה אתכן גם אני מאוד התאכזבתי המהספר אבל עם אתן דנות בזה פה ילדים שלא קראו את זה באים ומסתכלים על זה אז זה די הורס להם…

20/04/2012 14:08

צודקת במאה אחוז…

20/04/2012 14:14

אני קראתי את שלושת הספרים בשבוע בערך..
אני חייבת להגיד שאת שני הספרים הראשונים ממש אהבתי ולא היה לי פשוט דבר אחד להעיר עליהם כי… הם באמת היו מדהימים!!
אבל בספר השלישי פשוט.. התאכזבתי ובגדוולל !! כל העלילה הייתה פשוט כאילוו.. ממה ?
*כל מי שלא קרא את הספר זהירוווות ספווילללרר ***
זה שאחותה מתה בסוף היה פשוט.. מיותר ומאכזב ובגדול מבאאס, קטניס נכנסה לכל הדבר מלכתחילה כדי להציל אותי ובסוף היא מתה פשוט..
כל הקטע שהיא כבר לא בקשר עם גייל- לא ממש הגיוני הם גדדלו ביייחד ! הם היו סוג של מאוהביים ! וגמרו את כל הסיפור שלהם במשפט וחצי!

בקיצור ממש מאכזב אבל מה אני יגיד לכן.. מי אני שיקבע? (;

23/04/2012 14:02

בסוף הספר בכיתי כמו ילדה קטנה על כל אחת ואחת מהדמויות שמתו,את לא היחידה =]

05/05/2012 04:41
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך