צליל מחוגי השעון

מישהו משהו ^ 08/05/2015 961 צפיות 15 תגובות

אחר הצהריים, השעה לא מאוחרת אך השמש כבר פסקה מלהאיר את חדרי דרך התריס השבור שלא דאגתי לתקן עוד מהחורף הקודם.
מנורת השולחן מאירה באורה הדהוי על שולחן הכתיבה , ובוא בזמן מקרינה גוון של דיכאון על כל יתר החפצים שבחדר, והשקט? השקט כאן כל כך רועש שאפילו חריקת העט על דף הנייר, אם אפשר לקרוא לזה בכלל חריקה, מרוויחה ביושר את זכותה לקיום ודואגת להזכיר לי בכל פעם מחדש את אמינות נוכחותה.
מוזר, במשך זמן רב תהיתי מה לכתוב, ועכשיו פתאום כשהגיע רגע האמת אני פשוט לא מצליחה לחשוב על שום דבר ראוי, איפה להוסיף את כל הקרדיטים והתודות האלה? ומה עם כל ההסברים? אין ברצוני לכתוב מגילות, ולצערי גם חסרה לי השנינות הדרושה בכדי לסכם הכל בתוך משפט אחד קצר ולעניין, לכן אני אתחיל בהתנצלות מראש לכל אלו שכנראה אשכח,
יוני, אחי הקטן יוני, אין  כאובה ממני בזמן שאני רואה אותך פותח את מתנת יום ההולדת שלך, מתכונן  במבטך המקווה, מחכך את השיניים זו בזו מרוב ציפייה, ופעם אחר פעם נופל למלכודת האכזבה שהחיים טמנו לך: שוב לא היה מספיק כסף למתנה שרצית, "אני מצטערת מתוק, בשנה הבאה, אני מבטיחה" הייתה ממלמלת אימא בקול כל כך חסר בטחון שאפילו היא עצמה הייתה מתקשה להאמין למילים שהרגע ברחו לה מהפה, אבל אל תכעס עליה, אתה יודע כמה קשה לה לעבוד בשתי עבודות ועוד במצבה הבריאותי, עוד קצת והכל ישתנה אני מבטיחה. 
אגב אני רוצה לשמח אותך, השנה אימא תקנה לך אופניים.

ריטה, מאז ומתמיד היית חברתי המושלמת, מארמונות החול שהפגישו בנינו לראשונה, ועד למבחני הקיץ האחרון אליהם עזרת לי להתכונן בסבלנות כל כך רבה, בזמן שאני מעצמי כבר הייתי מתייאשת.
אני רוצה לבקש את סליחתך על כך שכמעט ולא הזמתי אותך לביתי, התביישתי, לך היו בית כל כך יפה, גינה, שטיחים מקיר לקיר ואפילו כלב, בזמן  שהדירה בא התגוררנו אני, אימא ואחי הקטן הייתה בקושי חדר וחצי, ריצפת שיש שלא עברה שיפוץ מעולם, ותמונות דהויות ומקולפות במקצת של הבבא סאלי שנשארו תלויות על  קירות המטבח עוד מימי הדיירים הקודמים.
אימא הייתה מסבירה ש"לתמונות של רבנים ובמיוחד לכאלה כמו הבבא סאלי  יש חשיבות כבירה בכל בית של יהודים, בין אם זה בית דתי ובין אם הוא חילוני, המסורת היא דבר חשוב ואין להזניחה". תמיד ידעתי שהחלפת התמונות פשוט אף פעם לא עמדה בסדר העדיפויות הכלכלי ושקיר חיוור המכוסה בחורים חלודים של מסמרים היה נראה מביך אף יותר מהקיר שהיה לנו. 
ועל כך שלא סיפרה לנו את האמת כיבדתי אותה מאוד.
את מכירה אותי ריטה, הייתי יכולה להמשיך ולכתוב לך עוד שעות ארוכות, אך צליל מחוגי השעון שרודף את אזניי, לא נותן לי לישכוח שאני והזמן במירוץ, והוא דקות ספורות מלהשיג אותי, להשיג אותי ובגדול.
חשוב לי רק שתדעי כמה הרבה אני חושבת עלייך וכמה אני שמחה שהכרנו, בלעדייך לא הייתי מי שאני היום, ועל זה אין מספיק מילים בפי בכדי להודות  לך.

אמא , אמא יקרה שלי, הזמן קצר ואני באמת לא יודעת עוד כמה נשאר לי, אני רוצה שתדעי שאת האמא הכי טובה שרק יכולתי לבקש, אני יודעת כמה קשה לך איתי ועם יוני, ואני רואה איך המחלה גומרת אותך ואיזה גיבורה את שאת לא מקרינה את הסבל הזה כלפי חוץ. את תמיד אמרת שכשנגדל,
נוכל לעזור לך, נמצא עבודה, נאסוף אותך מבית החולים לאחר כל טיפול , ואת תתמוססי לך בחיי השלווה המתמשכת ואפילו תחזרי לפסל.
אבל בינתיים, אנחנו עוזרים לך בציונים טובים ובברכות הכתובות בכתב יד שגוי ורשלני שאת מקבלת מאיתנו בכל שנה  ליום ההולדת.
אני החלטתי אימא , החלטתי לעזור לך כבר עכשיו, אני מבקשת סליחה על כך שסיימתי לך את כל הכדורים, רציתי ללכת על בטוח: 53 כדורים לא טועים.
את לא תצטרכי יותר להתחנן לרחמנות חברותייך שיבדקו בארון של הבת אם יש משהו שהיא כבר לא צריכה, לא תצטרכי עוד לשבת לילות תוך כדי מחיקת התשובות מספרי הלימוד יד שניה שקנית לי, ולא לשאול מה אכלתי בבית הספר בזמן שבתוך עצמך את מתפללת שמישהו התחלק איתי בסנדוויץ'.
אני מרגישה סחרחורת ועייפות בו זמנית, אני חושבת שזה הסוף.
תדעי שאת המעשה עשיתי בהחלטה שלמה ואין בליבי אף לא טיפת חרטה.
אל תבכי עליי, ותחבקי חזק חזק את יוני.    
אוהבת אותך תמיד שלך: שלומ-


תגובות (15)

וואו פשוט מדהים, אין לי מילים.

08/05/2015 02:32

תודה

08/05/2015 02:39

יש לך כתיבה יפה מאוד,ברורה. באמת הצלחת לרגש,וגם הסיפור הוא אמיתי?

08/05/2015 07:10

    תודה רבה, באמת קרה מקרה דומה לילד מהבית ספר השכן, אבל לא יצא לי לראות את המכתב שלו עצמו

    08/05/2015 08:26

תודה על התגובות, מבחינתי הסיפור הוא בידיוני, אבל שמעתי שאכן היה איזה מקרה דומה

08/05/2015 08:30

סיפור מדהים…

08/05/2015 09:51

הייתי רוצה לומר שבאמת הבנתי מה קורה פה…ויש לי השארות…אבל לא בדיוק הבנתי.
הכתיבה טובה מאד, והסיפור חזק, התיאורים מצוינים.
הייתה לך כוונה מסוימת כשכתבת את הסיפור? (אני אישית פשוט כותבת ככה, בלי לחשוב)
אני אקרא את זה שוב….כי יש סיפורים שאתה מבין רק מקריאה שנייה (לרוב אלו הסיפורים הטובים ביותר).

אף פעם אל תפסיק לכתוב

08/05/2015 20:06

תקרא שוב

08/05/2015 20:17

הכתיבה שלך יפה וברורה. ובקיצור, אהבתי את הסיפור.

08/05/2015 22:56

הסיפור מדהים ומרגש. אין לי מילים!

08/05/2015 22:57

תודה רבה!

08/05/2015 23:26

אז ככה- יש כמה וכמה שגיאות כתיב וכמה ניסוחים מוזרים, אבל בסך הכל הסיפור טוב מאוד מבחינת עלילה ואופן הכתיבה. מרגש ברובו וחזק.
בדרך כלל אחרי מילה קטועה מוסיפים מקף (שלומ-).
והמשפט האחרון- "לילדה קוראים שלומית מיותר ואף גורע מהסוף הדרמטי יחסית.

10/05/2015 13:48

תודה רבה.

10/05/2015 14:07

תוכל להצביע לי על שגיאות הכתיב? בכדי שאני אתקן..

10/05/2015 14:10

כרגע שמתי לב רק לשתי שגיאות כתיב:
*הזמנתי.
*לשכוח
חוץ מזה יש פסיחה מיותרת וחסרה נקודה במשפט האחרון.
שוב, קטע יפה מאוד.

23/07/2015 19:54
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך