מצווה – שלום ימין

25/09/2012 639 צפיות אין תגובות

מצווה – סיפור מאת שלום ימין

הרחוב הראשי בעיר הקטנה היה די צפוף בשעות אלה של הבוקר . הורים הסיעו את הילדים לבית הספר ולגן . עובדים יצאו לעבודה ומחלקים מחברות מזון שונות היו בדרכם לחלוקה של סחורה לחנויות. אברהם יצא מביתו הקטן , נשק לאשתו ובנו הפעוט ופנה לכיוון מרכז העיר . שם הוא עומד בקרן רחוב ועושה מצוות הנחת תפילין לעוברים ושבים . אברהם רגיל להתחמקויות של גברים רבים שעוברים ליד הדוכן שלו . כאשר הוא מציע להם להניח תפילין כמצווהת יהדות חשובה , הם תמיד מוצאים תרוצים שונים . הנחתי לפני חצי שעה , אני מניח יותר מאוחר , מחר בעזרת השם ועוד כהנה וכהנה תרוצים כדי להימנע מהמצווה . כמובן שרבים אחרים נעצרים ומניחים תפילין בשמחה רבה ובעונג . הם מסיימים את עשיית המצווה ומניחים בתוך קופת הצדקה הקטנה שעומדת בצד מספר מטבעות . מגדילים לעשות אנשים מסויימים אשר תוחבים לפתח הקופה שטר גדול של כסף . אברהם שמח תמיד . אברהם מודה לאל על כל מה שיש . לטוב ולרע . הוא אינו כועס על מי שלא מניח , ולמחרת כאשר שוב עובר לידו , הוא מציע לו בחיוך אוהב להניח תפילין , כאילו שלא תירץ כבר את כל התירוצים שבעולם ימים לפני כן . לפעמים מתרצים סרבני התפילין , ומניחים בחיוך ולו רק בגלל אדיבותו של אברהם . אברהם עושה את הצווה לשם שמים ובשעה עשר הוא הולך לעבודתו כדי להתפרנס . אברהם עובד כשומר בבית אבות . שם יושב בכניסה ובין אורח לאורח שנכנס למקום , הוא קורא תהילים , ולוגם מכוס התה שלידו , תמיד בחיוך . …….ברדיו יש כבר חדשות של השעה שבע ויוסי עדיין לא סיים את הכנת הכריכים של ילדיו לבית הספר. בכל בוקר הוא מתעורר ומכין כריכים לשלושת ילדיו היוצאים למוסדות החינוך השונים . ביתו הבכורה בת ארב עשרה יוצאת לחטיבת הביניים וביתו האמצעית בת עשר יוצאת לבית הספר היסודי ובנו בן החמש הולך לגן הילדים העירוני . יוסי עובד כאיש שרות בחברת טלפונים סלולריים . הוא עומד כל יום מול מאות לקוחות עצבניים מלאים בדרישות שונות ומשונות . לזה התקלקל הטלפון ולזה נמחקו שמות החברים ברשימה ועוד ועוד…. לאנשים אין סבלנות ואת כל העצבים שלהם הם מטיחים בו . וכך יום יום . יוסי הוא איש רגוע ואדיב . הוא לא יתחצף ללקוח וייתן את השרות הכי טוב שיכול להיות . הוא עונה לתלונות בשקט ובאדיבות ומשהו בתגובתו גורם לחלק מהלקוחות להעשות רגועים ונינוחים יותר . לאחר שהוא מסיים עם הכריכים. הילדים אוכלים ארוחת בוקר קלה והם יוצאים לכיוון בתי הספר והגן . הבת הגדולה הולכת ברגל בלי ליוי ואילו שני הקטנים יותר מגיעים ביחד עם אביהם לבית הספר והגן . לאחר הפיזור יוסי הולך לתחנת האוטובוס מרחק של כמה מאות מטרים וממתין עד שהאוטובוס מגיע ואז עולה איתו עד לקניון בקצה העיר , שם ממוקמת תחנת השרות של חברת הטלפונים הסלולרית שבה הוא עובד . העבודה מתחילה בשעה תשע בבוקר ומסתיימת בשעה חמש אחה"צ . אשתו כבר מחכה לילדים בבית בצהרים עם ארוחה חמה וטעימה . בסך הכל אין הרבה טענות ליוסי . עבודה טובה , יחס טוב ותנאי שכר טובים . ארוחת בוקר וארוחת צהרים ושתיה חמה , לפעמים יש משמרות ערב ואז עובדים עוד כמה שעות לאחר הפסקה של שעה . בכל בוקר כאשר יוסי הולך לתחנת האוטובוס הוא עובר ליד דוכן קטן המזמין אנשים להניח תפילין לפני ענייני היום . עומד שם בחור חרדי צעיר וחביב שלא מזיק . נחמד וחייכן . יוסי לא מניח תפילין ולא שומר מצוות . הוא צם ביום כיפור ואוכל כשר בפסח . אבל מעבר לכך ועוד כמה מנהגים יהודים חביבים כמו סוכה בסוכות , אזני המן ותחפושות בפורים , ועוד כמה מנהגים נוספים, הוא לא ממש עוסק ביהדות . הוא לא מתעלם מהאיש החביב ועונה לו לברכת בוקר טוב שלו בחיוך והנדת ראש . אבל הוא לא עוצר לעולם ולא מניח תפילין . זה לא מעסיק אותו ואין לו עניין מיוחד בכך ……כאשר נשמעו חדשות השעה שבע ברדיו ויוסי ראה שהוא עדיין עם הכריכים החל פתאום להיות בלחץ . ככה סתם . לא שהוא יאחר היום , אבל בשעה שבע הוא אמור לעזור לילדיו להתכונן ליציאה , מאחר ואשתו יוצאת מוקדם לעבודתה . הוא אחראי על הכל בבוקר בזמן היציאה , והיא אחראית על הכל בצהרים בחזרה . לפתע החל להזדרז באריזת הכריכים ובהכנות האחרונות ליציאה . הכל פתאום נראה לו לחוץ יותר ואין זמן , אין זמן . זה לא היה בוקר רגוע כל כך . לאחר שהכל היה מוכן ליציאה עם שני הקטנים ,הם יצאו לכיוון בית הספר ולאחר מכן הלך יוסי לתחנת האוטובוס . בדרכו ברך לשלום את האיש עם התפילין והמשיך בדרכו ,ואז ראה את האוטובוס שלו נמוג במרחק ובורח לו . הוא ידע שזה היה בוקר לחוץ , הסתובב ופנה לקנות בקבוק שתיה קרה , הן יש לו עוד כרבע שעה עד לאוטובוס הבא . החליט שלא להתעצבן בגלל התקלות הקטנות של הבוקר . לפתע ראה מרחוק את הדוכן של התפילין שוב , האיש החייכן קרא לו בתנועת יד , מה כבר יכול להיות , חשב יוסי בליבו , הרי בכל מקרה האוטובוס יגיע בעוד רבע שעה והאיש הזה מעולם להצליח לשכנע אותי להניח תפילין….יאללה נניח ונעשה לו טוב . הוא ניגש לדוכן ואמר אהלן אחי , היום יש לי קצת זמן , אז בוא נעשה מצווה . אברהם חייך חיוך גדול ושמח בכל ליבו. הכל זה מלמעלה . אמר ליוסי . היום זה יום מיוחד כנראה . בוא תניח אחי . בעוד נכרכות הרצועות על ידיו של יוסי שהרגיש קצת מבוכה באמצע הרחוב , ככה ומקווה שלא יראו אותו התחילו האנשים מסביב לדבר אחד עם השני והכל נראה כאילו קרה משהו…….האנשים חיפשו מקלט טלוויזיה או רדיו והכל נראה עצבני ומתוח . תודה רבה לך אמר יוסי לאברהם . הוא הניח מטבע בן עשרה שקלים בקופה ופנה אל אחת החנויות שם ראה על המסך משהו שנראה כמו מבזק חדשות פתאומי ובהול . הוא נכנס לחנות שהתמלאה באנשים והתקרב למסך…. היום לפני כעשר דקות התפוצץ מחבל מתאבד בתוך אוטובוס שהיה בדרכו לאזור התעשיה בעיר ……ידוע על פצועים והרוגים רבים וככל הנראה מדובר בפיגוע גדול מאד…………


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך