החולמנית
קטע על יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
והם באמת הרוויחו את הגבורה לפי דעתי.

יהי זכרם ברוך.

מקווה שתגיבו ותביעו את דעתכם.

אוהבת,
החולמנית.

האפלה – יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

החולמנית 18/04/2012 844 צפיות 7 תגובות
קטע על יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
והם באמת הרוויחו את הגבורה לפי דעתי.

יהי זכרם ברוך.

מקווה שתגיבו ותביעו את דעתכם.

אוהבת,
החולמנית.

נכנסת לחדר, סוגרת את האור. האפלוליות עוטפת אותי בחום. אולי אני אמורה להירתע מהאפלה, אבל אני לא. היא רק גורמת לי לחשוב. ולחשוב ולחשוב.
הם לא יכולים להיכנס לחדר. הם לא יכולים לפתוח את המחשב ולכתוב. אני יכולה והם, פשוט לא.
היום בבית הספר העבירו שיעור על השואה, שיעור מדכא ומעציב המזכיר את כל הכאב שחוו. חלק מהתלמידים התלוננו. "לא רוצים לבכות!!" צעק למורה.
"אני זוכרת את זה גם ככה…" אמרה אחרת בקול מתנשא כדי שכולם יתנגדו ויצחקו אחריה. "שבו בבקשה" חזרה על בקשתה, אומללה ניסתה להושיב את כולם במקומותיהם כדי להתחיל בהרצאתה.
אבל אני? אני דווקא רציתי להקשיב. רציתי להיזכר. רציתי לדעת בטוחה שמחר כשתישמע הצפירה לא אעמוד סתם כך ואצחקק אלא אחשוב באמת על חלק ממשפחתי שניספתה בשואה, על אלה שלא שרדו, על הניצולים שזוכרים וחיים את כל המראות שראו, את כל אלה שסבלו.
דיברנו על מה משמעותו של גיבור. האם סופרמן הוא גיבור? שאלתי את עצמי.
נכון, יש לו כוח. הוא חזק. מגן על אנשים. כל יכול. אבל להתמודד עם כאב? הוא לא התמודד.
בעיניי, הגיבורים האמיתיים, הם אלה שנזרקים אל עולם קר ומנוכר, מאבדים את שיווי המשקל בחייהם. מתנדנדים חלשים מצד אחד לצד שני. מצד החיים לצד המתים. גיבורים הם אלה שנאלצים להתמודד עם מה שהחליט גורלם. להתמודד עם המציאות הקשה אליה הובלו בחוסר רצון ובעיוורון מוחלט.
האם האישה שדוחפת את ילדתה אל בין השיחים, מגנה עליה ומסכנת את עצמה בעמידה זקופה, הולכת מובלת אל קבר האחים, כשמאחוריה חייל אשר מכוון רובה אל ראשה הגזוז, האם היא לא גיבורה?
האם הילדים הרעבים, יושבים דקיקים בגטו, מחכים לגזר דינם, שורדים בעצב את השעות האחרונות בחייהם, בתקווה, האם הם לא גיבורים?
מיהו גיבור בעיניכם?
לכל אחד מאיתנו יש את התחביבים שלו, החיצוניות שלו, הרגשות, המשפחה, החברים ועוד הרבה דברים שבונים אותנו כבני אדם בפנימיות.
ובשואה? הם ניסו להרוס את זה, את האושר הקטן מהחיים. את האחיזה שלנו בעולם.
הנאצים לא רק הרגו והרסו את גופם, אלא קיוו להרוס גם את נפשם.
כי אם לא, למה הם לא הרגו את היהודים וזהו? הם בחרו להתעלל. והתעללות היא המוות הכי נורא, מוות הכולל את רמת הסבל הגבוהה ביותר.
רצח הוא טבו. חוק לא כתוב המשמש כחוק מוסרי עליו אסור לעבור. אסור להרוג, לא? לפחות ככה לימדו אותי, ככה אני מאמינה.
רק חיות הורגות. ולמירב ידיעתי, אנחנו בני אדם.

בשבילי אתם גיבורים. אני אזכור אתכם תמיד. בטוב וברע.
יודעת שבחיים לא אבין את מה שעברתם.
אזכור ולא אשכח.


תגובות (7)

חולמנית…
זה היה פשוט מרגש.
עצוב וכל כך נכון.
לדעתי הגיבורים היו יותר גם האלה שהתנדבו והצילו חיים של אנשים אחרים.
שהקריבו את עצמם למאן אחר שהוא לא הכיר.
או יותר מכל.. ילד.
ילד קטן בן שש ושבע אשר חוצה את החומות ומקריב את עצמו בשביל פרוסת לחם אחת אם לא שתיים…
כל הכבוד!

18/04/2012 11:16

טלי,
קודם כל תודה…
את צודקת, גם עזרה והקרבה היא סוג של התמודדות.
התמודדות עם הפחד שמישהו יבוא ויתפוס אותך על חם.
נכון, גם הם גיבורים.
אני שמחה שהקטע הצליח לרגש אותך…
תודה על הכל :)

18/04/2012 12:18

יואו,חולמנית, זה כ"כ נכון!!
ויש לך באמת משפחה שנספתה? וואי..!! (זה די חדש בשבילי)
את כל כך צודקת בקטע של הסופרמן, הוא באמת לא גיבור (לפחות לא בשבילי).
אני עומדת לבכותתת….!! די, לא באלי לבכות..:(
אוח…

18/04/2012 12:23

אני שמחה שאת מצליחה להזדהות…
וכן, כמעט כל המשפחה מצד אמא שלי עברה את השואה, חלק נספו וחלק ניצלו.
וגם מהצד של אבא שלי, אבל פחות.
זה באמת עצוב.
ונראה לי שדי חפרתי על זה למעלה :)
אני גם לא רוצה לבכות, אבל לפעמים…זה גובר על הרצון.

תודה ואל תיכנסי לדיכאון!! :)
חולמנית.

18/04/2012 12:28

אמא'לה כמה שזה מרגש.
יצא לי לחשוב על זה, והצלחת לנסח את זה בצורה פשוט מדהימה.
הצלחת לרגש, להעלות בי שאלות ועוד (:
אז אני אסכם את התגובה בתודה רבה לך!

18/04/2012 12:38

וואו!ממש ריגשת אותי עכשיו,
(ביום הזה אני ממש רגישה,שמעתי את "לראות את האור" והתחלתי לבכות,משהו שממש לא אופייני לי…)
אני מעריצה את כל אלה שהצליחו להינצל.הם גיבורים לנצח.
ומצטערת על המשפחה שלך::(
הכתיבה שלך מקסימה…

18/04/2012 12:41

עדידי, השואה באמת מרגשת, מעוררת רגשי אהדה והזדהות.
הם באמת גיבורים.
אני שמחה שהצלחת להפיק ולחשוב על שאלות בעקבות הקטע שלי…
ולא לא לא…תודה רבה לך!!
לילוש, זה בסדר להרגיש. ביום הזה או בכל יום אחר.
את יודעת? לא חייבים לחשוב על יום השואה והגבורה רק בתאריך הזה, אלה מתי שאת רוצה ונזכרת. היום הזה הוא פשוט ציון של מה שקרה שם.
את צודקת, עם כל מה שעברו? הם גיבורים.
תודה על הכל!!

החולמנית.

18/04/2012 12:45
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך