!born this way
ווידו קצר- 1. אני לא ככ אוהבת את הכתיבה של הטקסט הזה, אבל המסר כל כך שמאלני וחביב בעייני, אז החלטתי לעלות אותו . 2. כן אני יודעת, יום הזיכרון לחללי צה\"ל עבר. אז מה. תתמודדו. 3. כל דיון פוליטי שאולי יתפתח כאן מקבל כרגע את ברכתי. 4. שוב, אני מודעת לכך שהכתיבה לא משהו, כך שלהעיר על זה יהיה טיפה מיותר. 5. שמתי את זה בתג של "סיפורי גבורה" כי זה מצחיק אותי.

כולנו מפלצות

!born this way 25/05/2014 1287 צפיות 20 תגובות
ווידו קצר- 1. אני לא ככ אוהבת את הכתיבה של הטקסט הזה, אבל המסר כל כך שמאלני וחביב בעייני, אז החלטתי לעלות אותו . 2. כן אני יודעת, יום הזיכרון לחללי צה\"ל עבר. אז מה. תתמודדו. 3. כל דיון פוליטי שאולי יתפתח כאן מקבל כרגע את ברכתי. 4. שוב, אני מודעת לכך שהכתיבה לא משהו, כך שלהעיר על זה יהיה טיפה מיותר. 5. שמתי את זה בתג של "סיפורי גבורה" כי זה מצחיק אותי.

אני עומדת בטקס, הרוח העכורה מנפנפת לי את קצוות השיער הגזוז.
הרבה אומרים לי שעם התספורת הזאת אני נראית כמוך.
אני מניחה שזה סימן להתעללות עצמית, העובדה שאני מגלחת את השיער כל כמה זמן כדי שכל פעם שאני חולפת מול המראה אני אזכור שאתה לא פה.
אני מניחה לעניין, ועייני פעורות אל מול הטקס שמתרחש מולי. בנות עשרה רוקדות מחול מודרני בבגדים שחורים ושיר מרטיט לבבות. אני מבחינה באחת מין הרוקדות מחייכת למצלמה שאמה מחזיקה בגאווה.
אני מגחכת בשבילך.
עוד מעט תורי לעלות. ידיי מקמטות את שולי הדף שאני מחזיקה, מרחיקות אותו ממני כאלו היה נגע.
אני רואה את האנשים, שלא תחשוב אחרת. אני יודעת שהרקדניות עזבו את הבמה בראש מורכן וצחוק כבוש. כרגע אישה מבוגרת עומדת וקוראת קטע פואטי על מוות וחיילים,
ומלחמה, ואבדון, וייאוש, וקושי, ושחור.
כמו תמיד כשהעניינים נעשים כלליים מידי, אני עוצמת עיניים ומדמיינת שאני במקום אחר.
מחשבותיי מפליגות, אני ואתה משכשכים את הרגלים במים, רצים לכיוון החוף, נזכרים בשטויות מהילדות תוך נגיסה בארטיק מתוק.
קולך הציני מגרש את הקלישאה ששתלו בי הנאומים, ואני מחייכת למשמע הציניות שוברת המוסכמות שהלכה אתך כמו בת זוג אהובה.
כשמגיע תורי אני מדדה אל הבמה ומרגישה כמו כבש שנשלח לשחיטה. אני מקללת ללא מעצורים את המנהלת של הטקס, שהציעה לי לעלות ולדבר. התיאטרליות שלך, שפקדה אותך מידי פעם, נחתה עליי באורח פלא, וראשי הזדקף בגאווה פלאית.
רגליי ישרות, המיקרופון מולי ואיתו עוד כאלף פרצופים מיוזעים.
נשימה עמוקה.
\"בילדותו פחד אור מהחושך.\" אני מגחכת בשבילו, וממשיכה.
\"אור לא היה מוכן ללכת לישון כשהמנורה בחדר השינה שלו הייתה כבויה, הוא היה צווח בבכי על דינוזאורים, מפלצות, גנבים ורוצחים, שיכולים לקרוע אותו לגזרים ברגע שהמנורה תכבה.
אימי, שהייתה אישה קצרת רוח, פטרה את צווחותיו בשקר כי כל זה אינו קיים כלל בעולמינו, ושבשם האלוקים, שילך כבר לישון.
בתור האחות הגדולה עם הנטייה השטנית לכנות, הזדחלתי אל מיטתו הקטנה וגיליתי שהוא רועד.
היה זה יום קיצי ומיוזע.
הוא הביט בי בעיניים דומעות ושתק.
פציתי את פי בקול ידעני של האחות-שגדולה-ממך-בשנה-וחצי-ויומיים ונאמתי לו נאום שלא היה מבייש את נשיא ארצות הברית.
בכנות מוחלטת הסברתי לו שגנב רוצה כסף, והרי "אורצ'יק, אתה בן אדם". הסברתי לו שרוצח לרוב ירצח כי יש לו מניע, ואותו הרי כולם אוהבים. בלחישה אגבית, אמרתי שלפעמים רוצחים גם מישהו שלא כל כך מכירים.
אמרתי לו שהדינוזאורים נכחדו לפני מיליוני שנים, ושלמפלצות אין ארבעים רגליים, ואין גוף מעוות.
"מפלצת זה אדם שמתנהג בצורה לא אנושית" לחשתי לו.
מאז אותו הלילה אור לא פחד יותר. הוא העריך אותי הגלל כנותי, ומאותו היום
דעתי הייתה חשובה לו מכל.
אז לכם, אלף אנשים שאני לא מכירה, אני הולכת להיות כנה. בשבילו.
אור, אחי.
אני מודה ומתוודה, הרבה פעמים בחיי רציתי להרוג אותך, מאז הפעם הזאת שגנבת לי את הפליימוביל, אל הפעם שהתעקשת ללכת לקרבי.
תמיד צחקת איך זה לא אפשרי שכל החיילים שמתים הם כליל היופי.
אז אתה לא היית נאה, האף שלך היה גדול מידי, וההליכה שלך תמיד הייתה מלווה בכיפוף קל.
הייתה לך את היכולת המופלאה להוציא מאימא את הדעת, ולקרב אותה אל סף השיגעון עם השטויות שלך.
היית שובב, טיפסת על כל מה שרק אפשר, והיית נוהג לגוב מסטיקים מהמכולת של שמואל.
כשגדלת נעשית מהורהר, היית שקוע בדיכאון וכל כמה שבועות אני והכנות שלי היינו באות להציל אותך מהחדר החשוך והמטונף.
אתה רק חייכת אלינו בעייפות, עם האף הגדול הזה והגיבנת שהתפתחה במרוץ השנים.
ואז התגייסת לצה\"ל, ואני משכתי בכתפיי. ואז הייתה בקרבי, ואני צווחתי עלייך שאתה מפגר וחסר שכל, בזמן שאתה נהנית מתפקיד הגיבור הטראגי.
כשנרצחת לא הייתי מופתעת, אני יודעת שגם אתה לו.
היית כמו הנסיך שיוצא למלחמה אבודה מול מפלצת אימתנית.
התקשרת אליי פעם, בשלוש לפנות בוקר, עם קול צרוד ורדוף.
"אני מפלצת" לחשת לי, ואז בכית לתוך השפורפרת ביפחות לא סדירות.
"כולנו מפלצות" עניתי לך.


תגובות (20)

זה כל כך יפה.

25/05/2014 11:55

    תודה(:
    אם יש לך זמן אני אשמח לדעת למה..

    25/05/2014 16:51

נחמד מאוד, אבל מה הקטע עם הסלאשים?

27/05/2014 18:45

    העתקתי את זה מקובץ וורד וכנראה במעבר זה קרה.. שניה אני אערוך את זה.
    אגב, אני רוצה לדעת למה זה "נחמד מאוד", תגובה קצרה לא מספקת אותי.

    27/05/2014 20:09

    רציתי קודם לדעת מה עם הסלאשים, ורק אז לבקר כראוי.

    27/05/2014 20:11

    אוקיי, אגב- אני פוקדת עלייך לקרוא את "מתקן הלבבות" שבבחירת העורכים, זה באמת סיפור יוצא דופן.

    27/05/2014 20:13

    קראתי, היה נחמד.

    27/05/2014 20:41

    אני מחכה לביקורת הנורמלית סטיבן.

    27/05/2014 21:42

מעולה, מדהים, אינלי מילים.
דווקא אהבתי תכתיבה, במיוחד תשורת סיום.
זה אמיתי? מבוסס על?
דירגתי חמש כי זה באמת מושלם, סחתיין.

27/05/2014 20:21

    זה לא אמיתי (אין לי אח), וזה לא מבוסס על מקרה אמיתי.
    האמת שפשוט הייתי בטקס יום הזיכרון וחשבתי כמה מעצבן זה שכל החיילים המתים כל כך מושלמים. לא היה להם פגם, הם מלאכים שנהרגו למען הארץ.
    אז, לא לפי דעתי.

    27/05/2014 21:45

סיפור ממש יפה, לא הבנתי למה התכוונת שזה מסר שמאלני..?

27/05/2014 21:48

    המסר הוא שמלאני כי האחות לא מתייחסת אליו כגיבור שמת על קדושת הארץ, אלא על דביל שרצה לסיים את חייו כגיבור.
    המסר הוא חד משמעי (לפחות מבחינתי) מלחמה זה חרא.

    27/05/2014 21:50

הסיפור ממש יפה ואני לא מבינה למה אמרת שהכתיבה לא משהו…הכתיבה אצליך מדהימה, כי אם היא לא הייתה אז הייתי יותר מידי עצלנית כדי לגמור את הטקסט ;ׂׂ). ועוד פעם ממש אהבתי את הסיפור ואת הכתיבה ^.^

15/06/2014 19:09

    הווו תודה רבה לך (:
    האמת שאני פשוט ממש ביקורתית אל עצמי. מעולם לא ניגשתי ליצירה שלי (אני גם מציירת לפעמים) ואמרתי "הו רובי, יצא לך מושלם".
    אני מניחה שזה איזה שהוא פגם מפגר שלי, אבל פשוט קשה לי לפרגן לעצמי בכל דרך כול שהיא.
    האתר הזה זו הדרך היחידה שבה העולם נחשף למה שאני כותבת, אף אדם שאני מכירה אינו קורא את הטקסטים האלה (מלבד יוליה כמובן, אבל יוליה היא יוליה)
    שוב, ממש תודה (:

    15/06/2014 19:30

היי! לא ניראה לי שאת זוכרת אותי או בכלל מכירה אותי, אבל בכל אופן יצא לי להיכנס לפרופיל שלך מלא פעמים.
נהנתי לקרא את הדברים שהיית כותבת ולחשוב עליהם לעומק לפעמים… החוכמה שלך הייתה גלויה לגמרי. (היא עדיין אני מניחה)
נכנסתי לפרופיל שלך וקיבלתי שוק לכמה דקות.
חזרת בשאלה…
דווקא היית סוג של מודל לחיקוי בשבילי, באמת..
את רוצה לספר לי למה? כי גם אני דתייה ודווקא עכשיו אני מאמינה הרבה יותר מפעם. אשמח אם תעני לי :)

22/09/2014 00:22

    אולי היא נכנעה לדעתי סוף כל סוף.

    05/10/2014 21:06

    האמת היא שניסיתי פעם אחת לכתוב לך איזו תגובה שנונה, אבל אני לא מצליחה.
    אני אסביר לך את זה בצורה הפשוטה ביותר שאני יכולה, יום אחר אני אסביר זאת ביותר אריכות.
    את השאלות שיש בדת המאמין בדרך כלל מקבל כחלק מהקושי, לי נמאס מהקושי. נמאס לי לשכנע את עצמי בעליבות ובלהטוטי מילים שזה נכון, הגעתי למסקנה אישית ופרטית שאין אלוהים.
    אין לי שום כוונה להפיץ את האתאיזם בעולם, שכל אחד יעשה מה שמרגיש לו נכון.
    ובכנות אחרונה,
    אלוהים אדירים, כמה כיף להיות אתאיסטית !

    אה, וכמובן שהשכנוע המטריף של סטיבן היה הגורם המשמעותי ביותר.

    05/10/2014 21:59

    אני מציע שאחרי הפגישה באייקון נלך לאכול צ'יזבורגרים.

    06/10/2014 16:49

כתוב טוב, יש לו מסר של סיפור אחד שלי (כך שהמסר מדהים) והתבלבלת בין "לא" ו"לו" בסוף.

05/10/2014 19:58

    אחלה, אני אתקן בהזדמנות.
    תודה !

    05/10/2014 22:00
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך