תלולית העפר (עיבוד)

TamarXD 15/09/2013 682 צפיות 13 תגובות

בוקר, חום השמש החזק עומד לגבור עלייה, אך היא הולכת בדרכה, דרך העפר.
היא מתקדמת לה במהירות, מדלגת לה מעל כל אבן אשר מפריעה לדרכה.
מקווה היא לסוף טוב, אחרי כל ניסיונותיה הכושלים.
היא מחייכת חיוך רחב, חיוך של תקווה.
המקום אליו היא הולכת, הוא לא סתם מקום.
הוא מסתורי, הוא מושך אותך אליו.
וודאי אתם שואלים מה מיוחד במקום זה, אז בואו ואענה לכם.
תמיד היה מקום זה אפוף מסתורין, רבים ניסו להגיע אליו, אך רק מעטים הצליחו.
ורק מי שהיה לו האומץ, האומץ לעבור את המכשולים הרבים שיפריעו לו בדרכו, הגיע למקום.
המקום הינו סמל לרבים, הוא מסמל את חופש הביטוי, היוזמה, האומץ, המרדנות, הסקרנות. והחשוב מכל:
ההצלחה. ההצלחה שרבים חושקים בה.
גיבורתנו פוסעת לה בדרך העפר הרותחת, רגליה שורפות ועייפות אך היא ממשיכה ללכת.
לפתע, מבחינה היא במכשול הגדול ביותר, תלולית העפר האימתנית והגדולה אשר מטילה צל ופחד על העוברים והשבים שמבקרים במקום.
הפעם, הבטיחה לעצמה שלא תישבר, שתעבור אותה בגבורה.
אך גם הפעם, מתאכזבת, אין לה את האומץ לגבור על אותה תלולית עפר טורדנית.
היא מסתובבת בכוונה ללכת, היא נכנעה.
אך לפתע גל עצום של אומץ פוגע בה, היא מחליטה לעלות על תלולית העפר, ובכך להגיע לשער הגדול.
באיטיות וזהירות רבה, פוסעת היא אל הפסגה.
תחושת הכאב ברגליה גוברת, שוב היא נמצאת בנקודת שבירה.
אך כבר הגיעה לפסגה, מעטים צעדיה הנוספים שצריכה היא לעבור, היא עוצרת וחושבת מה לעשות עכשיו, האם להתייאש שוב, ולחיות כל חייה בידיעה שהייתה כה קרובה, או להמשיך- עם כל הסבל שמלווה לכך.
לאחר התלבטויות רבות מחליטה שהפעם לא תוותר לעצמה, הפעם תמשיך ללכת, הרי סבלה כל כך הרבה בחייה, מה זה בשבילה ללכת עוד כמה צעדים?
היא החלה יורדת מהפסגה, צולעת לכיוון השער.
לבסוף, היא הגיעה, תחושת שמחתה הייתה כה גדולה, כך ששכחה מה עברה בשביל להגיע להישג זה.


תגובות (13)

הרבה יותר טוב. הסיפור הפך מילדותי לרציני ובוגר. הקונפליקטים הוצגו בצורה אחידה, הפחד והנחישות, זה כנגד זה ולא כקטעים נפרדים. הקונפליקט העיקרי – נמכשולים שעל הגיבורה לעבור, הוצגו בדרך בוגרת ומשכנעת, ובמקום תלולית עפר שנתנה הרגשה של 'מה בכך?' בסיפור הקודם, הפעם יש רגליים שורפות ותלולית מטילת אימה שכולם כושלים בנסיון לעוברה. אם זאת הסוף עדיין פתאומי מדי ומעט מאכז שאחרי כול הקושי והמכשולים, סיפור הטיפוס על התלולית מסתכם בשני משפטים שהאחד ממספר שהיא טיפסה והשני מספר שהיא הצליחה. אני חושב שהיית צריכה לתאר עוד את הטיפוס הקשה ומפרך. תתקני את זה ועוד כמה שגיאות כתיב ויצא לך קרוב לשלמות. מקווה שהייתי לתועלת:)

15/09/2013 02:22

מצטער על הכתיבה העילגת שלי. אני מהגלאקסי.

15/09/2013 02:23

ואוו!!
אני חייבת להגיד שזה שיפור רציני מהקודם (הוא גם היה טוב, אבל זה…)
זה פשוט חתיכת דבר! אני אישית ממש אהבתי, לדעתי זה יצא מעולה D:
ממש אהבתי את הניסוח והרעיון…

15/09/2013 02:24

לדניאל- ערכתי את הסוף, תקרא שוב(:

15/09/2013 02:29

תודה ספיר(: תקראי גם את את הסוף שוב, ותגידי אם אהבת יותר את הקודם(:

15/09/2013 02:30

אני מוצא את הסוף מעודד ביותר… (חחחחח תגובה מסתורית) התכוונתי שהוא מעודד כי יש שיפור והוא גם מעודד כמסר אופטימי לחיים.

15/09/2013 02:31

תודה רבה דניאל(: עזרת לי היום לשפר את הכתיבה בצורה משמעותית, אני מודה לך(:

15/09/2013 02:34

כן… השורות שהוספת בהחלט עזרו, אני אומרת- זה פנטסטי D=
לדעתי זה בסדר גמור ולא צריך להוסיף עוד כלום. זה מעולה ככה.
ספיר~

15/09/2013 02:34

תודה תמר, ואני מסכים עם ספיר, זה מעולה ככה. (אולי חוץ מזה: "תמיד היה מקום זה היה אפוף מסתורין, רבים ניסו להגיע מאליו, אך רק מעטים הצליחו." -המשפט היחיד שמלא בשגיאות כתיב לרוב. אני תמיד פסימי כול כך…) קראתי את הסיפור שוב מההתחלה לסוף ועכשיו אני פתאום שם לב שזה סיפור עמוק, הרה משמעות, ובעל מסר אופטימי בצורה יוצאת דופן ועדיין כול כך אמינה (בניגוד לקיטשיות של הקודם), הסיפור הזה עכשיו ניתן לתיאור רק ב: "ואוו!" בעוד שהקודם היה סבבה בלבד. דבר אחרון, אני תוהה מה יש מאחורי השער הזה… אחרי כול המסע המפרך ועם כול תחושת ההתגברות שבסוף, למה בעצם היא הגיעה?

15/09/2013 02:56

בעיקרון להצלחה. במידה והתשובה הזאת לא מספקת אותך- אני אשקול לכתוב לזה המשך..

15/09/2013 02:58

נ.ב.- תיקנתי את הטעויות שמצאתי(: תודה.

15/09/2013 02:59

עכשיו זה מושלם:)

15/09/2013 03:03

מדהים

15/09/2013 11:49
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך