ARIA
אשמח לתגובות (;

סיפור קצר – לסלוח לעצמנו

ARIA 06/03/2014 713 צפיות תגובה אחת
אשמח לתגובות (;

פעם שעברה זה היה על סליחה, על המשמעות שלה.. אבל מישהו ממכם מה חשב כאשר אתה אומר ״סולח?״
אבל לא לחבר/ה או איש זר.. לסלוח לעצמנו?

________________________
כדי להתהלך בכאבים, כדי להיות מסוגלים להיפתח בפניהם, צריך להעז לסלוח.
לסלוח זה לשחרר את האשמה, להניח לה. האשמה היא עוגן שמחזיק אותנו.
כשאנחנו סולחים, כשאנו משחררים את האשמה, אנו משתחררים, אנו מרשים לעצמנו להתקדם.
להעניש את עצמנו בוקר וערב על דברים שאי אפשר לשנות, עוצר אותנו בזמן.
צריך להתרחק מהצעדים שמובילים אותנו אל אותה הדרך פעם אחר פעם.
לסלוח, לסלוח לעצמך, זה לגדול.
צריך להעז להתקדם, לא לחזור על אותן התשובות לאותן השאלות.
קשה לנו לסלוח לעצמנו, זה גוזר עלינו לא לצאת מהטעות שעשינו. לא לסלוח לעצמנו זו הדרך שלנו להעניש את עצמנו.
לסלוח זה יותר מסתם לסלוח למישהו, זה להבין שאיננו אשמים באי היכולת של אחרים.
כשאנחנו חוזרים אל זה שפוגע בנו, אנו בעצם מנסים לתקן אותו.
זה ניסיון לגרום למה שהיה לא להיות יותר.
כשאנו חוזרים לאותו רגש, אנחנו מחפשים את ההזדמנות לשנות את מה שקרה, זה בלתי אפשרי. לסלוח לעצממך זה לשחרר את רגשי האשמה על הקיום שלך.
ישנן משאלות מתות שקושרות אותנו, עוצרות אותנו בדרך, ישנן המשאלות האחרות, שדוחפות אותנו ומפנות לנו את הדרך. המשאלות המתות מנסות לשנות את מה שאי אפשר לשנות, הן גורמות לנו להסתכל אחורה, הן מסרבות לסלוח ולא מאפשרות לקבל סליחה.
לסלוח זה להשאיר בעבר מה ששיך לעבר. זה להניח לטראומה ולהשאירה במקום שנכון לה, זה לבנות מחדש מההריסות ולסגור את הדלת ההיא, זה לתת לרכבת להתקדם, זה לשחק שוב את המשחק, זה האישור של הזהות העצמית, זה להעז להיות מישהו אחר, זה להתגבר על הפחדים שלנו, זה להתממודד עם הפחדים שלנו, זה להילחם בשדים שלנו, זה להיפגש מחדש עם עצמך.
לסלוח לעצמך פירושם לשחרר את מה שעוצר אותנו בזמן ולהיות מסוגלים להתקדם סוף סוף.
________________________

אני כבר סלחתי לעצמי לדברים המזעזעים שעשיתי, לא היתה לי ברירה, רציתי להמשיך! להתקדם!
זה עזר? כן מאוד! אני כבר לא חושבת על הטעויות שעשיתי, כי זה השאיר אותי שם.. בעבר, באופל, בחושך, במחשבה שאני בן אדם מגעיל ולא מגיע לו לחיות.
אני סלחתי לעצמי.
אומנם זה לקח 5 שנים.. אבל הטעות שלי היתה עצומה ולקח לי זמן לסגור את מיכל הדלק ולנסוע קדימה.

עצה שלי: תסלחו לעצמכם ותתקדמו, כי אף אחד אחר לא יעשה את זה במקומכם ורק אתם יכולים להסיר את האשמה הזו מעצמכם.


תגובות (1)

מדהים , העצה ממש נכונה

06/03/2014 19:18
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך