.

עבר. הווה. עתיד.

. 30/03/2013 855 צפיות 3 תגובות

העבר. הזיכרונות של המעשים אשר עשינו כשהיינו צעירים יותר. אפילו האתמול נחשב כעבר. כל רגע ורגע. הזיכרונות הטובים והרעים. האנשים שפגשנו. האנשים שלמדנו לאהוב. והאנשים שלמדנו לשנוא. התקופות שצחקנו. התקופות שבכינו. הזיכרונות שאנו נזכרים בהם. כל מה שחווינו עד עכשיו. הכול בעצם נעצר עד העכשיו הזה. החיים שחיינו עד הרגע הזה. הזהות שלנו עד השנייה הזאת. מי שהכרנו עד הרגע הזה. התקופות השמחות והרעות שבזיכרונות שלנו.

ההווה. הרגע הזה. הבחירה שאנחנו עושים עכשיו. בשנייה זאת. ההחלטות שאנחנו עושים עכשיו. הכול ברגע הזה. בשנייה הזאת. הזמן נעצר ואנחנו עדיין בהווה. הזמן שאנחנו עכשיו עושים. הזמנים הטובים והרעים. עכשיו הם מתקיימים. לא הזיכרונות. אלה הזמן שאנחנו עכשיו יוצרים. מה שאנחנו עכשיו מחליטים. החיוכים שלנו עכשיו. הדמעות שלנו עכשיו. 'עכשיו' זה הווה. עכשיו זה התור שלנו להגיב אל מה שהוא עשה. אל מה שהעולם עשה. התגובה שלנו לעולם סביבנו. ולמה שאנשים אומרים לנו. התגובה היא עכשיו. ואנחנו צריכים לחשוב עליה עכשיו. להחליט עכשיו. כי הווה. זה הזמן להגיד את ההחלטה שלך. זה הזמן ליצור את הזיכרונות לעתיד. זה הזמן ליצור תקופות שלא נשכח. זה הזמן להחליט מה אנחנו רוצים לעשות. הזמן לנו להוציא את רגשותינו.

עתיד. הגדול מכולם. המפחיד מכולם. הזמן שאיננו מכירים. איננו רואים. איננו מנבאים. הזמן שלא בשליטתנו. הזמן שאיננו יודעים מה לעשות בו. העתיד. המפחיד את כולנו. כולנו שואלים. "מה יקרה לי בעתיד?" כולנו חושבים. "האם גורל הוא מציאות?". גורל. עתיד שנכתב עוד לפני שהתחיל. האם הגורל של כולנו נכתב מההתחלה? האם אנחנו רק בובות לעולם אשר כותב לנו את גורלנו?. האם אנחנו כלואים לחיים שלא אנחנו בחרנו?. שאלות. ושאלות. אבל אנחנו לא יכולים לכתוב את הגורל של עצמנו?.העבר הווה ועתיד. כולם מחוברים יחד. אך הווה הוא זה ששולט. הווה יוצר את העבר. ואת העתיד. הבחירה שאנחנו מחליטים עכשיו היא שתשנה את העתיד. וההחלטה שבחרנו בעבר שינתה את ההווה. אנחנו כותבים את העתיד של עצמינו. אנחנו שולטים בגורל שלנו. עם ההחלטות. והמעשים. והרגשות. שאנו חווים בהווה. אבל הגורל עדיין לא בידינו. ההחלטות שאנחנו מחליטים לא מראות לנו את כל העתיד. אנחנו לא יודעים את ההחלטות של האחרים. את הרגשות של אחרים. אנחנו לא יכולים לבחור את הגורל שלנו או לשלוט בו. אנחנו כן בונים את העתיד בידינו. אבל הגורל שלנו לא בשליטתנו. אנחנו יכולים להוביל אותו לעתיד בהיר יותר. אבל אנחנו לא יכולים לבחור את הגורל שלנו. הפחד. הפחד הגדול. הפחד לא לדעת מה יקרה לך מחר. מה יקרה לך בעוד חודש. או שנה. אתה יכול לחלות בסרטן בעוד שנה בלי שתדע על זה. תוכל למות בתאונה. או להיפצע. יכול לקרות לך דבר איום. אבל גם דבר מדהים. העתיד הלא ידוע. הוא המפחיד. לא מה שיקרה לך בעתיד. אלה העתיד עצמו. רק הידיעה שאתה לא יודע או שולט על העתיד שלך מפחידה.

העבר מואר. העתיד חשוך. אבל בהווה אנחנו מתקרבים יותר ויותר ומאירים את העתיד הזה. והופכים אותו להווה. וההווה הופך לעבר. וכך הלאה והלאה. תהליך הזמן. תהליך החיים.


תגובות (3)

יפה מאוד מאוד אהבתי את סהגנון הכתיבה שלך מדרגת 5

30/03/2013 17:19

אני חושבת שזה אחד הסיפורים הכי טובים שקראתי באתר.
הבנייה של הסיפור מעולה. משפטים קצרים, בנייה כרונולוגית תהליכית שמתפתחת עם הזמן. השימוש באותו רעיון ואותו מסר והתאמתו לנושא הפסקה(עבר, הווה, עתיד) וסיכום שמצליח לתמצת את כל הקטע לכמה שורות שמעבירות מסר חזק. וזה בלי לציין כמה שאני מסכימה עם הרעיון מאחורי הסיפור.
אני כן חושבת שהיה כדאי לחלק את הסיפור לפסקאות ברורות יותר כי כשכל המילים ברצף גם לעין קשה לקלוט ולקרוא וגם קשה להבין את ההפרדה ואופן ההתפתחות של הקטע וחבל.
בכל מקרה, עם קצת ליטוש הסיפור יהיה מושלם. עכשיו אני עוברת לקרוא עוד סיפורים שלך. :)

30/03/2013 23:42
. .

תודה על התגובות. ערכתי קצת ובאמת חילקתי את הסיפור לפסקאות. גם אני חשבתי שאולי הייתי צריכה להפריד. תודה על ההצעות. ואני שמחה שנהניתם לקרוא D:

31/03/2013 06:53
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך