Estonian
למה אני יודע ששוב יתחילו מלחמת עולם (... הפסקתי לספור כמה היו כבר באתר הזה) בגלל הקטע הזה?

צמחונות – באמת לא מה שאתם חושבים שזה

Estonian 27/06/2012 972 צפיות 28 תגובות
למה אני יודע ששוב יתחילו מלחמת עולם (... הפסקתי לספור כמה היו כבר באתר הזה) בגלל הקטע הזה?

אני לא רוצה לפגוע באף אחד שלא אוכל בשר, אני רק נותן את הדעה שלי, שלדעתי, צמחונות מתוך רצון שלא לפגוע בבעלי החיים היא מטופשת.

קודם כל, רבים מהם טוענים שהסיבה לכך שהם לא אוכלים בשר היא בגלל שבני האדם לא אמורים לאכול בעלי חיים.
למה הכוונה שלא נועדנו לאכול בשר? אם לא היינו צריכים לאכול בשר, איך תסבירו את זה שהקיבה שלנו מעכלת אותו?
ועוד דבר, למה הכוונה "למה שנהרוג חיות בשביל אוכל". חשבתם לעצמכם שחלק מהחיות גם ככה מתות כי טורפים אותנו. אז אתם אומרים "אנחנו אנושיים, והם חיות." אז זהו – בשר חיוני. הוא מכיל הרבה ויטמינים וחומרים שאנחנו צריכים. בני האדם הצליחו ליצור תחליף לכך שהוא מלאכותי.
אחותי צמחונית, היא לוקחת אותו, ועדיין יש לה אנמיה חמורה, אז האם אתם מעדיפים את החיים של כמה בעלי חיים על הבריאות שלכם?
אנמיה מובילה לעייפות, חולשה, לסחרחורות וזה גם עלול להגיע לאשפוז. זה באמת מה שאתם רוצים?

עוד טענה "בעלי החיים הם דבר חשוב מידי – אסור לאכול אותם". מי כאן חוגג את חנוכה? מי אוכל סופגניות? מה מכילות סופגניות? שמרים. מהם שמרים? יצורים חיים. צמחונים – הלא תאכלו גם אותם? בעלי חיים הם בעלי חיים, ובכריתה, לא עושים את זה שהחיות יסבלו. הן פשוט מתות. לרוב לוקחים חיות שנועדו בשביל זה, כדי שלא ייהרס המאזן האקולוגי. זה דבר טבעי למדיי לאכול בעלי חיים אחרים – ואלו שטוענים שהצמחונות היא חיבור לטבע. זה טבעי לאכול בעלי חיים, ככה הטבע, אז החיבור לטבע הוא לאו דווקא להתנהג באופן "ירוק".

ואתם יודעים מה הכי מעצבן אותי בצמחונות? את אלו שמחליטים שהם חייבים לשמור גם על התוצרת של החיות. הטבעונים. לא לשתות חלב – לדעתם החלב הגיע מזה שהתעללנו בפרות בשביל חלב? הידעתן שאם לא נחלוב את הפרות, והן לא יינצלו את כל החלב שלהן, הם יחטפו דלקת בעטינים? והתרנגלות – אם הביצה לא מופרית, היא סתם תתנפץ וזהו. לא עדיף לנצל אותה? והדבש – דבורים מייצרות דבש, ואם אין להן את מה להאכיל, אז זה בזבוז.

מספיק עם ההתייפיפות של "אסור לפגוע בבעלי החיים". תתפלאו, בני האדם פוגעים יותר אחד בשני מאשר בבעלי החיים. אני כמובן לא מתכוון לאלו שפשוט לא אוהבים לאכול בשר כי זה לא טעים להם או משהו כזה. אני מדבר על אלו שחושבים שזה להיות טבעי.
אני לא אומר שזה לא נכון, אני פשוט מבקש להפסיק עם התירוצים.
תגידו שאתם לא רוצים לאכול בשר כי לדעתם זה סתם לרצוח בעלי חיים, אבל לא שטויות כמו "חיבור לטבע".


תגובות (28)

You right.
That all i have to say:)

27/06/2012 11:57

בחור כלבבי

27/06/2012 12:00

oh, LOL.
You're right.

27/06/2012 12:01

oh, LOL.
You're right.

27/06/2012 12:02

היי אור כהרגלך הכתיבה מהממת אך תרשה לי לומר כי לא בגלל זה תתחלנה מלחמות עולם זה משהו זניח מלחמות עולם תתחלנה : איראן , סוריה , מצרים, ועוד ארצות – דע לך כי אנחנו יושבים על הר געש שחלילה כל שנייה עלולה הלבה להכות בנו בשצף קצף ועוד משהו שמעתי ממקורות אמינים מיותר כי המון משפחות עם ילדים קטנים פשוט "יורדים מהארץ" לא חבל יש לנו ארץ זבת חלב ודבש אך מוקפים בהרי געש למכביר סליחה שאני נביאת זעם והלוואי והלוואי ואני מתבדה אמן !!!!!

27/06/2012 12:11

אור, כרגיל – אתה אומר את מה שכולנו חושבים.
חחח בקי מה קשור?

יאללה אור תמשיך לכתוב! לין.

27/06/2012 12:14

לא זזתי ממקומי אור יקירי עד לתגובה האחרונה לסיפורך שכולם חושבים ואני חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מה קשור בכלל ואוו מדהים נהניתי מכל הלב פשוט מדהים !!!!!!!!!!!!!!!! ויאללה אור תמשיך לכתוב דחוףףףףףףףףףףףףף

27/06/2012 12:17

אור, צודק במאת האחוזים!
(וסתם,בלי שום קשר,בשר ועוף זה אחד הדבריייייים)

27/06/2012 12:26

אני מכבדת את דעתך ומסכימה איתך לגבי השטות הזאת של "חיבור לטבע"
אני צמחונית ונולדתי אנמית בגלל חוסר ברזל לא בשר אז אם אחותך אנימית זה לא אומר בהכרח שזה בגלל שהיא צמחונית…
אני החלטתי להיות צימחונית בגלל שתמיד הרגשתי בחילה כשאכלתי בשר כי חשבתי על החיה שנמצאת בפה שלי……………………………………….. .
ועכשיו שאני חושבת על זה… אתה מכיר משהו שצמחוני בגלל "חיבור לטבע" ? אני שמעתי רק על אנשים שלא אוהבים בשר או לא רוצים "לרצוח את החיות"………..

27/06/2012 12:29

תודה כולם.
שי – אני מכיר טבעונים וצמחוניים שפשוט "מחוברים לטבע", וזה פשוט נורא לשמוע אותם מדברים על זה. אני מכבד אותך על הדעה שלך!
ובקי – בואי לא נדמיין מה יקרה במלחמת עולם… ככה נופתע :)

27/06/2012 12:33

אור……











אני לא צמחונית מהסוג שדיברת עליו, אז אני בסדר… (?)

27/06/2012 12:39

חח "מחוברים לטבע" ? נו ברצינות? מי חשב על הרעיון המטומטם הזה……………. (אני מקווה לא לפגוע באף אחד)

27/06/2012 12:43

יש צמחונים שלא אוכלים בשר כי הם יודעים כמה עינויים החיות האלה עוברות.
אולי זה סבבה להרוג בעלי חיים כדי לאכול,אבל הדרך שתעשיות המזון עושות את זה נוראית.כמו לדוגמא – להזריק הורמונים לאפרוחים כדי שהם יגדלו יותר מהר ויתחילו גם הם להטיל ביצים,להפרות פרות בצורה לא טבעית.
אני לא צמחונית אבל אני יכולה להבין אותם,אולי הם דופקים לעצמם את הבריאות אבל זאת האמונה שלהם,ואין לאף אחד שום זכות לערער עליה.

27/06/2012 12:44

שכחת להוסיף שבשחיטה כשרה החיה לא סובלת כלל!!! פשוט חותכים לה עורק מיוחד.
שכשאתה חותך אותו החיה מתה תוך חצי שניה בלי כאב(תאמינו או לא זו בחירתכם)

27/06/2012 13:14

אוקיי שים לב! -אני צמחונית!
אני אף פעם לא אהבתי בשר!
אני שונאת שהורגים חיות ! -מה ?! זה שהם הולכים על ארבע זה אומר שאפשר להרוג ולאכול אותם כמו ברברים!?להזכירך גם אתה פעם הלכת על ארבע! אז מותר לי לאכול אותך? לא! כי זה נחשב לקניבליות -אנחנו גם נחשבים לחיות -בתכלס! יש לנו אותם מערכות כמו שיש לחיות ! ויש אנשים מגעלים כשהם רואים חדר ריק בבית שלהם -הם חושבים למלא אותו בחיות מסכנות שמנסות לשרוד בטבע ובגלל אנשים כאלה-יש סכנת הכחדה בעולם! כן! אנחנו הורסים את המעגל החיים של כולנו! ואני בריאה לחלוטין כי אני אוכלת תחליפי בשר שבאים מהצומח ! אף פעם לא היה לי סחרחורת ! ואני מעדיפה להרוג אנשים שמכחידים יצורים מדהימים !
ואתה יודע שבראשית הימים -כולם היו צמחונים ! עד החטא שלנו -של החיות שאתה קורא להם אנושיים ! והתדרדרנו לאכול בשר! יופי שהבשר בריא -ממש כל הכבוד! אבל השומנים ורמת הכולסטרול שלו גבוהים אם לא שמת לב! אני מעדיפה להיות חיה צמחונית מאשר להיות טורפת -על אכזרית חסרת רגשות שאתה ,מר אור היקר -קורא להם אנושיים או בני אדם ,זה לא שאני שונאת בני אדם ,אני פשוט שונה מהם ,אני מתנהגת כמו חיה ,נכון ..אבל לפחות אני מוסרית וחושבת על הרגעים של אותה פרה או תרנגולת מסכנה ..

27/06/2012 13:17

קודם כל, אני מסכים איתך שיש חיות בסגנת הכחדה, וחבל שצדים אותם לשב, כמו קרנפים, פילים, ועוד.
אבל, החיות שאנחנו אוכלים הם לא חיות בסכנת הכחדה, ויש הרבה מאוד מהן אז הטענה שלך לא נכונה.
דבר שני, כשאמרת שאנחנו היינו צמחונים בראשית הימים, וגם חיות אחרות, שימי לב שגם החיות האחרות נהיו טורפות. אסור לשכוח שגם בטבע יש מיקרים רבים של חיות שאוכלות חיות. והנ העיניין:דרך הציד של החיות בטבע מאוד מכאיבה לחיה הניצודה, למשל- להקת זאבים שמתבייתת על הצוואר של החיה ולא מרפה עד שהיא מתה. לעומת דרך השחיטה האנושית היהודית, כמו שאמר הסופר, שלא מכאיבה בכלל לחיה. זאת אומרת שבעצם, זה שאנחנו בייתנו חיות לאכילה חסכה להם סבל שיכול לקרות להם בטבע.
אני מבין את הדעה ודרך החשיבה שלך, ואני מניח שאת מזדעזעת עכשיו, או שהתשובה שלך היא שבילתי אפשרי לאכול בשר במחשבה שיש לך חיה בפה, ועם זה ככה אני מבין אותך ומצדיק אטותך לחלוטין. אבל, עם את לא אוכל בשרים בגלל הנימוקים שהבאת, את חייבת להבין שאת (99 אחוז, אני אף פעם לא אומר משהו ב100אחוז) טועה.
אני מתנצל עם פגעתי בדראך כלשהי.

27/06/2012 13:46

בימי קדם לא היו צימחוניים!! אפילו בתורה כתוב איזה חיות מותר לאכול ואיזה לא

27/06/2012 13:55

משכית, אם את מתנהגת כמו חייה – אז את צריכה לטרוף אחרים, לא? אני שונא את זה שאנשים קוראים לצמחונות "הומאניות", זה כמו לומר שמי שמקלל הוא לא אלים.

27/06/2012 14:02

טוב…
אז זה קצת מורכב.
אני יכולה להבין את הצמחוניים (למרות שאני לא צמחונית) שמתנגדים בכל תוקף לאכול בשר של חיה שבנ"א שחטו. אבל מהצד השני, יש בזה טעות גדולה.
אולי אתם נגעלים מעצם המחשבה הזאת, אבל אתם חיביים להבין שכך זאת דרך הטבע.
הקב"ה ברא בעולם שלו הרבה דברים, וכל הדברים שהוא ברא נועדו בשביל צרכי בני האדם.
אז נכון, ישנם חיות שהוא אסר עלינו לאכול מהן בגלל שהן לא כשרות וכו, אבל את החיות שהוא כן התיר לנו לאכול, אנחנו כן צריכים לאכול.
אני לא באה כאן כדי לגרום לצמחוניים להתחיל לאכול בשר, אלא כדי לשנות את קו החשיבה שלהם.
ומשכית, אי אפשר להשוות בכלל את החיות לבני האדם. אז נכון, יש בנו דברים שהם זהים במקצת, כמו מערכת העיכול וכל זה, אבל להם אין נפש. יש להם רק חיות. לעומת בני האדם שלהם יש את הנפש המשכלת, יכולת הדיבור, החשיבה וכו.
אני לא רוצה להשמע אכזרית או משהו בסגנון, אבל אנחנו כן צריכים לאכול בשר.
זה עוד דבר בעולם שגורם לנו לחיות, זה צורך של האדם.
זה כמו שהאלוקים ברא את המים, את הצומח, את השמש שמטיבה לבריאותו של האדם, כך גם החיות נועדו בשביל האדם. בשביל שהוא יוכל להמשיך להתקיים בעולם הנפלא שלנו.
אז נכון, זה נשמע קצת אכזרי, אבל זה לא באמת ככה.
הרי האלוקים לא היה רוצה שאנחנו נשחית סתם ככה בעלי חיים ונאכל אותם, אם הוא איפשר לנו לאכול מהם סימן שזה לא דבר רע בכלל.
כשאדם הראשון וחוה נבראו, היה אסור להם לאכול מהחיות בגלל שהקב"ה אסר עליהם בתירוץ שגם להם יש חיות, כמו לבני האדם.
אבל אחרי המבול, כשכל הצמחיה נכחדה והקב"ה ראה שאי אפשר להתקיים בלי הבשר של החיה, הוא התיר מדורו של נוח והלאה לאכול חיות.
כמובן שיש הלכות מפורשות איך לשחוט ואיך לאכול וכו, אבל להגיד שזה דבר אכזרי זה ממש טעות גדולה ודי נפוצה בקרב האוכלסיה של הצמחוניים.
ולגבי זה שישנם אנשים שצדים חיות כדי לעשות מעילים מהפרווה שלהם, אתם די צודקים. זה נקרא סתם השחתה, לצוד חיות חסרות אונים כדי להשתמש בפרווה שלהם, או כדי לפחלץ אותם ולעשות מהן בובות נוי.
כי בתכלס, זה לא צורך לאדם שיש איזה ראש של צבי על התקרה שלו.
בקיצור, לכל הצמחוניים למינהם, תעשו מה שבא לכם, תאכלו מה שמתחשק לכם, אבל אל תאמרו שזאת אכזריות לאכול בשר, שאנחנו-אוכלי הבשר- הם חיות.
והיי, המטרה שלנו כאן היא להיות בריאים, אז תשמרו על עצמכם, כי בסופו של דבר יוצא שאתם רק מתאכזרים ומזיקים לעצמכם.

27/06/2012 14:18

עכשיו כשאני חושב על מה שמשכית אמרה, זה לא ממש נשמע הגיוני.
הרי גם אריה זה חיה אבל בכל זאת הוא טורף בעלי חיים אחרים, לא בגלל שהוא רוצה להתאכזר. אלא כדי לשרוד.

27/06/2012 14:28

אני צימחונית כי אני לא אוהבת בשר D:
זה פשוט לא טעים לי D:

אה כן ולאכול חיות זה נחשב קניבליזם D:
אבל אני גם לא אוכלת סופגניות ..
זה משמין ולא טעים ..
חחחח קיצור יש דבריםם ממש מועטים של מה שאני אוהבת S:

27/06/2012 14:33

הנה שוב בקי המטומטמת מגיעה להביע את תגובתה – היה כייף לענות ולהגיב לצמחונות שלך בצורה שאינה קשורה בכלל לנושא – כן היה כייף כי ציפיתי ולא הייתי צריכה להמתין זמן רב לתגובה של אחת היוצרות היותר מוערכות באתר – תודה אור כי איפשרת לי לדעת בוודאות דבר שידעתי מזה עידן ועידנים.

28/06/2012 00:23

ואו! איזה מלחמה יש כאן,
חחחחחח…..
אני מסכימה גם אם הצמחונים וגם אם אלה שלא נגיד אני נגעלת לאכול עוף כי אני רואה את צורת החיה המקורית שהייתה לחיה אבל נגיד לאכול שניצל בצורת דינוזאור אין לי בעיה כי אני לא רואה את הצורה המקורית של החיה ואני נהנית מהטעם הטעים והלא בריא של השניצל של מאמא עוף וכאלה…..
ואני לא אוכלת דגים בכלל (כל סוג) כי יש לי טראומה מהשוק כי כשהייתי די קטנה
(משהו כמו גיל 7) ראיתי דגים תלויים בשוק למכירה לזה הגעיל אותי ועשה לי בחילה *~* ומאז אני לא נוגעת בכלל בדג (אלה עם כן מכריחים אותי לאכול גפילטע בפסח)
חחחח….
וחוץ מה שאני די מוזרה במשפחה שלי כי אנחנו ארגנטינים מלאים ואני לא אוכלת כל-כך הרבה בשר כמצופה אבל חוץ מזה הכל סבבה…..

28/06/2012 01:48

גם אני כתבתי על צמחונות :O
וגם אצלי זה היה לא מה שחשבתם.

28/06/2012 02:25

ליאן, לאכול חיות זה לא נחשב קניבליזם.
קניבליזם זה כשמין אוכל את מינו.

28/06/2012 03:36

היי, רק רציתי לומר שיש עוד סיבות ללהיות צמחוניים. (אני צמחונית) ובגלל שאין לי כוח לפרט אותן כאן, הייתי שמחה אם תקרא את מה שאני כתבתי על צמחונות. אם אתה רוצה לקרוא את זה אז תיכנס לסיפורים שלי ותחפש סיפור עם כותרת 'צמחונות' (מקורי, נכון?)…. בכל מקרה, אשמח אם תקרא ותביע דעתך…..

28/06/2012 04:18

נמר אוכל זברה.
צב אוכל דשא.
בן אדם אוכל את שניהם.
אסור לו?

29/06/2012 08:46

מי החולני שאוכל נמר וצב

01/07/2012 05:51
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך