קופסת זכוכית

itsok 11/05/2021 361 צפיות 12 תגובות

היא נכנסה למכונית שלו בזמן שהוא עישן את הסיגריה האחרונה שלו.
הגשם זלג בטרוף, והוא לא חנה קרוב לביתה.
היא נכנסה כולה קפואה ורועדת.
ובכל זאת היא דאגה שכל תנועה שלה תהיה מתוכננת.
אחרי רק כמה דקות היא זכתה לראות את פניו ולא רק את שערו.
בשנייה שהיא ראתה שהעיניים שלו אדומות, היא התחילה לשאול את עצמה מיליון ואחת שאלות.
היא הרגישה כלואה בתוך קופסת זכוכית אטומה שלא נותנת לה אוויר.
הראש שלה היה מלא.
אבל הגוף שלה לא יכל לעשות אף לא פעולה פשוטה.

היא רק רצתה להגיב, להוציא מילה אחת.
אבל הקול שלו ניצח כבר מזמן.
הוא אמר את אותו הדבר אבל עם טון קצת שונה.
הוא אמר שזה זמני רק אם היא תחליט להישאר.
הסוודר שלה לא חימם אותה יותר.
הוא לא שמר עליה כמו שהיא תכננה לפני כן.
קופסת הזכוכית נהייתה צפופה יותר.
ולה לא היה מושג איך להשתחרר.


תגובות (12)

זה מרגיש שמסיפור לסיפור את שומטת עוד ועוד פרטים. אין לי מושג על מה הסיפור. הוא המאהב שלה? היא מתחרטת על מערכת היחסים?

1. מילה שחוזרת כמעט בכל סיפוריך – עיניים ולא עניים.
2. אחרי רק כמה דקות – אחרי מספר דקות/רק לאחר מספר דקות.
3. מיליון ואחד שאלות – ואחת
4. היא הרגישה כמו בקופסת זכוכית אטומה שלא נותנת לה אוויר – הרגישה כלואה בקופסת…
– הייתי שוקל גם לרשום "שלא נותנת לה לנשום" או "קוספת זכוכית אטומה בלי אוויר"
5. אבל עם טון קצת שונה – בטון

11/05/2021 16:27

    לפעמים באלי לכתוב קצר לפעמים באלי לכתוב ארוך. אני לא אמשיך את הסיפור סתם אם אני מרגישה שמיציתי את הסיטואציה רק כדי שזה יראה ארוך או ירצה אנשים מסוימים. אני יודעת שזה יצא רע ולא יעביר את המסר כמו שאני רוצה.
    מדובר במערכת יחסים שלא טובה לבחורה. היא כלואה במערכת יחסים שלא עושה לה טוב אבל היא לא מצליחה לצאת ממנה כי הבחור עושה לה כל מיני מניפולציות ריגשיות. פשוט עד כדי כך.
    אני משתמשת בעניים כי דרך עניים אפשר להבין הכל. זה הדבר הראשון שאני מסתכלת עליו אצל בן אדם, אם אני מנהלת שיחה עם בן אדם אני מסתכלת לו בעניים ואני רואה דברים שאי אפשר לשמוע בקול שלא שהיא לא בהכרח אומר. בשבילי להסתכל בעניים של בן אדם זה גם אינטימיות מסויימת ובגלל זה אני משתמשת בזה הרבה. אני אישית לא רואה בזה משהו שלילי ולא רואה צורך לשנות את זה.
    תודה על התיקונים על השפה אקח את זה לתשומת ליבי :)

    11/05/2021 16:38

אם את שלמה עם הסיפור, אוהבת אותו ופחות מעניינת אותך הפרשנות של הקוראים אז אין שום סיבה לשנות.
אם את בכל זאת מנסה להעביר משהו לקורא, לפעמים נוצר פער בין מה שרצית להעביר ומה שהקורא הבין. אני חושב שהמטרה שלי היא לעזור להבין את הפער, במידה ותרצי לחדד את המסר, ובכל אופן, המטרה שלי היא לא לשנות לך את הסיפור.

שני משפטים, שלי היו פחות ברורים, גם אחרי ההסבר:

"אחרי רק כמה דקות היא זכתה לראות את פניו ולא רק את שערו." למה?
"הוא אמר שזה זמני רק אם היא תחליט להישאר." לא לגמרי ברור.

11/05/2021 17:36

קודם כל תודה רבה על התגובה בחזרה.
אז כמובן שהפרשנויות שת הקוראים מעניינות אותי. זה למה אני מעלה את החומר שלי ולמה אני מראה אותם לחברים שלי רוב הזמן. והאמת שאני חושבת שזה מקסים שיש פער קטן בין הנושא האמיתי של הכתיבה שלי לבין מה שהקורא מבין כל עוד זה לא דבר שונה לגמרי ולא קשור לחלוטין כמובן. המטרה של קטעי הקריאה שלי והאמת שגם סוג החומרים שאני הכי אוהבת לקרוא זה דברים שגורמים לך לחשוב. אני אוהבת כשאתה מסיים קטע מסויים אתה ממשיך לחשוב עליו, אתה מנסה לפענח אותו בעזרת מידע שכבר יש לך ובעזרת רמזים או מטאפורות שאתה מקבל. (ואני בכוונה לא כתבתי סיפור עד עכשיו כי אני רואה סיפור כהעברת מסר או כל דבר אחר עם הרבה יותר פרטים ותיאורים. דבר שאני, כפי שראית, לא תמיד עושה, גם לא במקרה הזה).
אני מבינה את הרצון לקבל תשובות לכל השאלות שלך ולהבין בדיוק מה הכוונה, ובגלל זה יכול להיות שאתה לא מתחבר למה שאני כותבת וזה ממש בסדר. אני כאן כדי לתת הסבר אם אתה רוצה. אבל אני דווקא שמחה שאתה מסיים את הקטע עם שאלות. לדעתי זה מעניין ובגלל זה אני ממשיכה באותה הדרך, לא כי אני חס וחלילה מזלזלת בדעה שלך.
וכמובן שאני מודעת לכך שאני עושה את כל זה לא בצורה מושלמת ויש לי הרבה מקום לשיפור, אבל זה בסדר ואני נהנת מהדרך שלי כרגע ואני ממשיכה רק בגלל זה.

בכל מקרה אם אתה מעוניין לתשובות לשאלות שלך אני אשמח מאוק להסביר. לגבי המשפט הראשון "אחרי רק כמה דקות היא זכתה לראות את פניו ולא רק את שערו". הכוונה היא שאחרי שהיא נכנסה למכונית שלו, הוא לא ישר סובב את הראש שלו מהחלון (הוא מעשן אז הגיוני שהראש שלו יהיה בכוון החלון) ובירך אותה לשלום כמו שמצופה מכל אדם, בעיקר בן זוג. הוא העדיף לסיים את הסיגירה שלו, הסיגריה שלו יותר חשובה לו מחברה שלו. היא בהחלט לא בראש סדר העדיפויות שלו.
ולגבי המשפט השני, "הוא אמר שזה זמני רק אם היא תחליט להישאר". הוא בעצם אומר לה שהוא יוכל להשתפר, להפסיק לעשן סמים (העניים האדומות שהוזכרו קודם) רק אם היא תהיה לידו ותתמוך בו. זוהי כמובן מניפולציה שלו כי לא נראה שהוא באמת משתפר, עובדה שהוא עדין פוגש אותה במצב הזה. אבל זה עובד עליה כי למרות שהיא לא מרגישה בנוח במערכת היחסים הזאת, היא מפחדת ממנו אפילו (תנועות מתוכננות, מליון שאלות…) היא עדין נשארת כי היא לא רוצה להיות זו שתהיה אשמה בכל דבר שיכול לקרות לו אם היא תעזוב.

אני מקווה מאוד שהבנת עכשיו את הקטע יותר טוב ושהבנת למה אני כותבת בצורה הזאת. אשמח אם תמשיך לקרוא את הדברים שלי, רק אם תרצה כמובן, ואשמח לשמוע את הפרשנויות שלך בעתיד. :)

11/05/2021 18:15

ממש אהבתי את הסיפור :)
גם אני לעיתים מעדיפה סיפור קצר ולעיתים מגילה.
אהבתי את הפשטות שבסיפור, בלי כל הסיבוכים והשטויות, עצוב, פשוט ויפה.
לכל אורך הקריאה עלתה לי לראש תמונה של אדן חלון, שמבחוץ מטפטף גשם. מין תמונה עגומה ועדיין שלווה ומרגיעה.
יש כמה תיקונים לעברית, אבל מי שישמע אני אבשלום קור.
:)

11/05/2021 18:22

    קלטת את התמונה שניסיתי לתאר בצורה מושלמת ואני מאוד שמחה לשמוע את זה.
    ממש שמחה שהתחברת לרעיון ולדרך שבה כתבתי, תענוג אמיתי.
    והעבירית שלי דפוקה זה לא חדש :)

    11/05/2021 18:30

קיבלתי את הרושם שמדובר בסוכנת שרוצה לפרוש ומפעיל, או במי שמכרה עצמה לשטן (עיניים אדומות) ומתחרטת על כך. אין שום רמז בסיפור, לכך שמדובר במערכת יחסים זוגית.

ענית לגידי באריכות מדוע את משתמשת ב"עיניים". לא זו היתה טענתו.
"עניים" הם חסרי יכולת פיננסית; ההיפך מ־ "עשירים".
"עיניים" כותבים עם יו"ד בין העי"ן לנו"ן.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

11/05/2021 19:09

    מצטערת לא קראתי נכון את ההודעה.
    כנראה יש לך דמיון מאוד פרוע כי כל מי שקרא את זה עד עכישו ושמעתי את תגובתו (כולל באתר הזה ומחוצה לו) הבינו על מה מדובר.
    הבנתי שהמסר שלי לא ברור לחצי מהקוראים פה וכבר הסברתי למה אני בוחרת לכתוב ככה אז אין צורך להזכיר לי את זה כל פעם בכל תגובה. השתדל בכל זאת לתת יותר רמזים בשביל קוראים
    ממוך:)
    בכל מקרה אם אתה לא נהנה מהסוג כתיבה, כי זה לפחות הרושם שקיבלתי ממך מכל התגובות שקיבלתי ממך עד עכשיו אתה מוזמן להפסיק לקרוא, זה בסדר.

    11/05/2021 20:10

    כמובן שיש לי דמיון פרוע. עובדה שאני כאן באתר. זו פשוט תוצאה של קריאת הרבה סיפורים.
    אני לא טיפוס רומנטי, ומעולם לא התחברתי לסוגת 'סיפורי אהבה'. כנראה בשל כך העולם האסוציאטיבי שלי לא כולל זוגיות רומנטית.

    לא כתבתי דבר בעד או נגד מסר; לא כתבתי אפילו במשתמע ש־ "המסר שלך לא ברור"; כתבתי שאני הבנתי משהו מסוים, ומסתבר שלא אליו הייתה כוונתך.
    הבחירה האומנותית שלך ככותבת, מקובלת עליי.

    סוג הכתיבה שלך מסקרן, מסתורי, ומעניין. הרושם שקיבלת כאילו אינני נהנה ממנו – מוטעה לחלוטין.
    אני באמת לא טורח לקרוא סוגות או כותבים שאינם מעניינים אותי.

    כטיפוס ביקורתי, אני אוהב ביקורות. אני טורח לתת משוב – כי אכפת לי; אני מעוניין לקבל משוב – בכדי להשתפר בעצמי; אני נהנה מביקורת ומהדיונים שמתפתחים כתוצאה ממנה.

    אם אינך מעוניינת בביקורת, את מוזמנת לציין זאת באופן מפורש. אכבד זאת.

    אני לא גזען, אני שונא את כולם.

    11/05/2021 23:15

תודה רבה לך, שמחה לדעת שבכל זאת אתה מעוניין. אין לי בעיה עם ביקורות פשוט קבילתי רושם לא נכון מהביקורות שלך. אתה מוזמן להמשיך לקרוא ולבקר

12/05/2021 10:04

היי, טובים ורבים כתבו לפני אבל עדיין נחמד לקבל תגובה :) אז ככה קראתי את הסיפור, קראתי את הפרשנות שלך ואז קראתי את הסיפור שוב. הפרשנות שאני נתתי לסיפור שונה מהפרשנות שלך, הקריאה שלי הובילה אותי לדמיין רגע של שליטה כמעט אונס כאילו הוא משתלט עליה והיא אוהבת את זה שהוא משתלטת עליה אבל היא עדיין מתרגשת מזה כל פעם מחדש. אני אהבתי את זה. כתיבה טובה היא לווא דווקא בעברית שבה כולנו נופלים אלא היא בלעורר את הסקרנות של הקוראים (כמו שכתבת) ואני חושב שלפי מספר התגובות פה, בהחלט הצלחת! שאפו ומחכה לעוד…

13/05/2021 21:13

    תודה רבה זה ממש משמח אותי לשמוע את זה!
    הפרשנות שלך בהחלט מאוד מעניינת ואני מאוד שמחה ששיתפת אותי בה. :)

    14/05/2021 11:24
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך